1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

@Striker
    Waar is je triceps o_O Wil je grote armen moet je die ook flink trainen hoor. Zoals je biceps nu bij je shirt zit ziet er toch niet uit zonder triceps? Geen wonder dat je een plat ei op je arm hebt liggen. Oh en je hebt 2 spiertjes in je biceps zo te zien niet getraind. Namelijk de Brachialis en de kleine Pronator Teres. Die kleine is eigenlijk op het einde pas van belang via de Isolation Curl e.d.

Dus...jij hebt oefeningen en uitvoeringen nodig waarbij je meer op de Brachialis gaat trainen. Hammer Curls zijn goede oefeningen daar voor. Bedenk me net dat Reverse Curls ook interesant zijn.

http://www.bodybuilding.com/fun/biceps.htm
    http://www.bodybuilding.com/fun/wotw36.htm
    Kwam die 2 ooit eens tegen en vind ze wel van toepassing hier.

Wat filmpjes met oefeningen + motivaties
    http://www.bodybuilding.com/fun/glasscut0.htm
    http://www.bodybuilding.com/fun/eastcoast0.htm

De links zijn ook interesant voor iedereen die zijn armen wil aanpakken.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 apr 2008
  2. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Ik train mijn triceps ook, denk netzoveel als mijn biceps. Maar ze willen nog niet erg goed groeien oid. Als ik mijn arm de andere kant op span (strek) dan zie je wel 2 soort 'banden' lopen op mijn armen maar erg dik is het niet. Als ik naar de foto van jou kijk, Ash, op bodynet dan zie ik dat je triceps net zo dik zijn als je biceps! Hoe doe je dat? Ik doe verschillende oefeningen hiervoor. Ook druk ik op op mijn vuisten endat soort dingen, maar echt dik word het niet.
    En waar zitten die 2 kleine spiertjees dan? K dacht dat biceps maar 1 spier was ^^. weer wat geleerd THNX
    Heb die 2 kleine spieren gevonden!

Laatst bewerkt: 8 apr 2008
  3. Ashavan

Ashavan Guest

Correctie. Pronator Teres zit dus in je onderam. My mistake.

Als het goed is bedoelde je die. Is nog van begin Februari. Je mag er nu wat meer schouder en traps en iets betere borst aan toe voegen haha. Oh en 4% minder vet waardoor het nog meer definitie heeft. Maar goed het ging om de armen.

Op zich kun je moeilijk vergelijken. Me lichaam is dat van een endomorf en zit makkelijk vet/spiermassa aan. Geloof je me als ik zeg bicep oefeningen te haten? Heb er nooit zin in en doe ze niet echt. Ze worden bij mij getraind bij oefeninen als de LAT Pull Down wijde grip, T-bar/Bent over Row etc. En dan 1-2 setjes Incline DB Curl met soms wat Barble/preacher/hammer Curls van 1-2 setjes. En dan heb ik er al geen zin meer in haha. Ik ging wel door tot het punt dat het gewicht niet voorbij de 90graden wilde. Met me andere hand ging ik mezelf spotten voorbij dat punt zodat er nog 3reps gedaan konden worden.

Triceps daar en tegen vind ik weer leuk om te doen. In me split pak ik ze met bankdrukken, incline press, militairy press, tricep cable pull down. En dat 1x-2x afhankelijk hoe me schema roteerde. Soms deed ik nog overhead tricep extention. Met 2 handen 1 zware dumbell achterlangs pressen. Ik probeerde elke keer 5kg zwaarder te pakken ook al was het maar 6reps ipv 10. Bouwde het in de 2-3 training daarna wel op naar 10 om dan weer 5kg er bij te pakken. Onderin hield ik het altijd 1-2 tellen vast om de triceps te spannen en te voelen branden.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 apr 2008
  4. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Dat is inderdaad de foto die ik bedoelde.
    Ik geloof je wel als je zegt dat je bicep oefeningen haat, je triceps zijn ook duidelijker aanwezig dan de biceps. Bij jou gaan je armen zeg maar zo:
    _.-''-._
    _......_
    "..."
    Als je begrijpt wat ik bedoel.
    Bij mij gaat het (jammergenoeg) zo:
    _.-"'"-._
    -------- om het maar even extreem plat uit te drukken.

Ik ken helaas de namen niet allemaal die je noemt, maar zal ze eens opzoeken. Ik doe de Arm extension, bankdrukken, halter achterlangs naar bovendieuwen en nog een 5 tal dingen op machine's etc waar ik den aam niet van weet. Ben net nog wezen sporten en heb me vooral gericht op de triceps dit keer. Voel ze nu nog branden ;)

Ik zie je op het andere forum ;) bedankt iig voor de hulp \o/

Laatst bewerkt: 8 apr 2008
  5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    je bouwt toch aan je lijf? Dan ben je een bodybuilder ;)

6. Ashavan

Ashavan Guest

Als we zo gaan beginnen zijn krachtsporters, sterkste man en powerlifters allemaal "bodybuilders" :p

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ok anders geformuleerd dan: je hebt als hoofddoel het gespierder (en eventueel slanker) laten worden van je lichaam.

In dat geval ben je een bodybuilder.

Sjeikerd ;)

8. Ashavan

Ashavan Guest

Gespierder en gedefinieerder waarbij de spiermassa symmetrisch aanwezig is :p

Een krachtsporter wilt gewoon spieren en slanker uiterlijk zonder gevoel voor symmetrie. 9 van de 10 keer willen dit soort gasten ook alleen de show spiertjes trainen :p

Ja ik ben een schijterd...uhm...zeikerd ;)

9. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Hey om even terug te komen op de triceps, ik heb even een foto geschoten, waar je ze iets beter op kunt zien. Ik heb wel een beetje triceps, maar natuurlijk niet zulke beesten armen als jou xD

Ohja, kop eruit geshopt want was niet om aan te zien xD

10. Gauner

Gauner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Train niet alleen je biceps maar ook je borst bijv. want dit is geen gezicht ;)

11. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Jep, i know. Ben nu ook bezig met mijn borst ;)
    Moet ook eerlijk zeggen dat ik hier raar op sta. Mn borst ziet er 'normaal' niet zo kippig uit ^^

12. Ashavan

Ashavan Guest

Als we zo gaan beginnen bij iemand die nog niet zo lang begint kun je elke spiergroep wel opsommen zoals zijn trapezius, schouders, benen, rug etc.

13. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Eey mensen,

ik wil nu weer eens beginnen met sit-ups en opdrukken.
    een jaar geleden deed ik elke avond wel 100+ sit-ups.
    Maar ik heb een aantal vraagjes:
    -is het eigenlijk wel goed om ze alle 100+ achter elkaar te doen? of kan je het beter in een paar stappen doen?
    -en is het eigenlijk ook wel goed om elke dag oefeningen te doen, of kan je beter 1 dag trainen, dan 1 dag rusten, 1 dag trainen, dan weer 1 dag rusten enzovoorts?
    -ik ga nog niet naar fitness ofzo (dat zoek ik nu nog niet.... ), dus weten jullie nog een paar goede oefeningen om thuis te doen?

14. Ashavan

Ashavan Guest

Lees 1 van de spoilers in de openings post.

15. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Gisteren samen met mijn broertje ieder een pot Mass-tech weightgainer gehaald ( 5kg).

Was in de aanbieding bij de Tuinen. Ben benieuwd of het gaat werken. Op de verpakking staat dat er 1000 cal. per shake in zit! En dan stellen ze dat je voor maximale spiertoename 2 keer per dag moet shaken. Dat wordt me echter toch iets te gek, houden het mooi bij 1 keer per dag gelijk na het trainen.

Zit nu echter met het volgende: Normaal gesproken trainen we rond 8 uur in de avond en daarna at ik meestal een banaan en een uurtje daarna een blik tonijn. Nu ik echter die shake neem lijkt het mij niet meer nodig om dat te nemen toch? Zal ik maar proberen om die tonijn en banaan ergens anders op de dag er proberen in te probben of gewoon maar laten.

Dan nog een andere vraag normaal gesproken eet ik 4 eieren met 1 eigeel, die andere 3 gooi ik weg. Dit doe ik eigelijk omdat ik had gehoord dat er in het eigeel verzadigde vetten zaten en die moet je niet te veel binnen krijgen. Nu heb ik begrepen dat er in een eigeel maar 3 gram vetten zit!!! Dit stelt toch helemaal geen reet voor? Ik ben nou aan het bulken als het ware dus dan lijkt me 2 eigeel toch geen probleem. Als je nou aan het cutten bent kan ik het me voorstellen.

Wat vinden jullie hier nou allemaal van ;)

16. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eigeel gewoon opeten. 4per dag is prima. Verzadigde vetten heb je ook in beperkte mate nodig ivm hormoonhuishouding.

En niet zo maar 2000kcal per dag toevoegen met shakes ivm vetopslag. Probeer eerst eens 2week een dagelijkse verhoging van 500kcal, en nooit met shakes vaste voeding vervangen.. Ter aanvulling!

17. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    dat had ik eigenlijk ook begrepen dat je shakes idd voor erbij neemt en dat je geen maaltijden kan laten staan.

Een zon shake zou trouwens voor 1000 cal. staan. Ik neem er ook maar een per dag. Aangezien ik na het trainen niks meer uitvoer denk ik dat een shake + banaan + tonijn een beetje een overkill wordt.

Kan ik ook gewoon al dat eigeel eten? Damn me pa wordt echt gecko die vond het vreselijk zonde dat we altijd 3 van die eigeel weggooiden. HaHa hoe ga ik dat nou uitleggen......... heb hem eerst moeten overtuigen waarom ik het weggooide..... die staat raar te kijken nou ik het weer op ga vreten :)

Bedankt voor het advies trouwens. Over 2 maandjes wil ik ga ik voor defenitie en zal dan nog wel een fototje posten van mij en mijn broertje. Ik ben nou nog niet tevreden :)

Laatst bewerkt: 11 apr 2008
  18. Ashavan

Ashavan Guest

Ik zou die shake ergens gedurende de dag er bij doen en niet na het trainen. Hou daar je Vitargo (snell kh en wat glutamine) met voor het slapen je eiwitten/cassine's zoals de tonijn/eieren.

Eigeel kun je gewoon eten. In de bulk gewoon helemaal. In de cut zo min mogelijk eigeel.

19. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Wat is hier de reden van?
    Ik doe ook sinds tijdje direct na het trainen (kom dan van uni, even melkje kopen (70 cent ofzo) en shaken maar in de trein....

20. Ashavan

Ashavan Guest

Standaard regel is na een bepaalde tijd in de avond geen koolhydraten meer te nemen. Je neemt gedurende de dag al voldoende in de bulk welk het lichaam in de nacht kan gebruiken. Waarom voor het slapen nog meer KH nemen en onnodig je vet% verhogen? Neem dan gewoon eiwitten. En als je laat in de avond sport neem dan alleen wat snelle kh's. Liefts x-targo ofzo aangezien daar ook meteen L-Glutamine bij zit.

Aangezien je al behoorlijk veel KH hebt moet je dan eerder eiwitten bijtanken voor het slapen gaan. De eerste 2 uur van de slaap gaat je lichaam Human Growth Hormone aanmaken wat dus spiergroei/ontwikkeling/reparatie verzorgt. Voor dat proces heb je KH nodig, maar de bouwstenen voor de spieren zijn de eiwitten.

Daarnaast heb je ook "trage" eiwitten nodig die omgezet worden naar casseine zodat het langer duurt eer de cortisol levels in het lichaam een bepaald niveau bereiken en dan spierafbrekend te werk gaan. En als je wakker wordt snelle eiwitten nemen en dan je ontbijt.

Dat is heel beknopt het verhaaltje rondom de nacht.

Laatst bewerkt door een moderator: 11 apr 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina