1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Drink meestal niks. Geen water of wat dan ook. Maar soms...heel soms...

Paar maanden terug bij Behemoth. Samen met een pool ragte wat gasten in de pit neer omdat ze ziekelijk irritant waren. De Pool bleek vol geladen met bier te zijn. Geen idee hoe die dat voor elkaar kreeg zonder dat je het zag. Dus heb 1 blikje bier gedronken.

Paar weken terug bij Paganfest, folk metal, heb ik 2 glazen whisky/cola gedronken. En ik zeg express whisky eerst aangezien 2/3 daar uit bestond.

Dat zijn me enige alcohol/frisdrank "cheats" van de afgelopen 6 maanden ofzo.

Na afloop gaan we meestal ergens nog wat eten/drinken. Daar koop ik water en zo.

Heb het prima naar me zin zonder alcohol en insuline pieken/dalen van de suikers in frisdrank.

2. BuGaBoO

BuGaBoO Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    And if I swallow anything evil, put your fingers down my throat. :+

Laatst bewerkt: 25 apr 2008
  3. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    wow... een vrijdag/zaterdag zonder alcohol voor mij is nogal ondenkbaar... respect hehe.. en nu als je één biertje neemt zwaar van de kaart?? ;)

4. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niets drinken op een avondje uit? Lijkt me onmenselijk, aangezien het in de meeste café's/clubs etc. 30-35 graden wordt binnen 8)

Lijkt me ook niet veel aan trouwens, drankje hoort er imo wel bij.

Hou het zelf nog steeds op Cardio en een thuisoefeningschema wat ik hier niet durf te posten 8) Wel al 4.5 kilo afgevallen in iets meer dan een maand ofzo, had niet gedacht dat dat zo makkelijk zou gaan.

5. Ashavan

Ashavan Guest

Van 1 biertje ga ik niet van de kaart. Daar is een 2/3 fles whiskey voor nodig die ik in 1x achter over gooi. Als ik diezelfde fles helemaal leeg drink verspreid over 4-5 uur is er ook niks aan de hand. En bier...tja dat ene blikje. Vind bier eigenlijk slootwater dus drink het bijvoorbaat eigenlijk nooit.

Vind het ook een idiote gedachte dat je niet kan stappen en lol hebben zonder iets van alcohol o_O

Gek genoeg mis ik drank ook totaal niet. Net zoals al die junk food. Het boeit me allemaal niet meer. 1x in de week 1 pizza of 1x in de maand wat patat en dat is al meer dan genoeg.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Stappen zonder drank? Hmmm er zijn natuurlijk alternatieven :+

Verder ga ik gewoon weinig op stap en heb in 2008 het schokkende aantal van in totaal 3 biertjes gehad en verder niks.

Als Koninginnedag lekker weer wordt (het zal wel niet), ga ik trouwens wel lekker aan het bier. Moet wel leuk blijven. Ik ben vanaf mijn 15e tot en met mijn 25-26e erg veel op stap geweest. Ben nu 28 en heb het meeste wel gezien.

Kies mijn feestjes uit en dan 'gedraag' ik me wat minder netjes.

Komende tijd:

- Koninginnedag; 30 april
    - The Religion is back; 31 mei
    - Awakenings Festival; 28 juni

Ik eet op het moment 2900 kcal en ben weer 800gr lichter! grmbbl niet echt de bedoeling.

7. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb ik ook, niet met gewone dumbells, maar met zo'n staaf aan zo'n touw wel. heb het aan de zijkant van mijn onderarm, net onder mijn polsen. Ik heb gewoon mijn polsen strak en heb het gewicht gewoon op me spier, maar ik voel nog steeds die pijn. dus nu train ik alleen nog maar met dumbells

8. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Heb het ook idd voor het eerste gehad met staafje.
    Denk dat ik ook weer aan de dumbells ga dan.. jammer, want vond het wel lekker trainen (behalve dan die knijpende pijn als je eenmaal 't staafje loslaat hehe, al ben ik van pijn niet gek wordt je hard van ;))..

9. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar wordt je idd hard van:D Maar ik zou maar even voorzichtig aan gaan doen voordat je je gewrichten verkloot;)

10. Ashavan

Ashavan Guest

Hoor wel vaker mensen die klagen over die rechte handles en rechte barbels. Had het zelf in het begin ook. Je polsen moeten in een rechte hoek staan wat onnatuurlijk is. Als je de armen ontspant staan de polsen ook altijd nog licht gedraait. Veel mensen gebruiken gewoon een EZ-bar of een gebogen handle.

Zelf maakt het me niet welke handles ik gebruik. Maar gebruik wel liever barbles dan EZ-bars. De EZ vind ik persoonlijk kut om vast te houden en heb het gevoel dat het uit me handen glijd ook al is het niet zo. Dus heb gewoon in het begin pijn geleden met de barbels tot me polsen gewend waren aan de houding eer er gewichten werden toegevoegd.

11. Ashavan

Ashavan Guest

Wel kut dat de sportschool vandaag en morgen gesloten is. Kreeg wel een uitnodiging om mee te gaan om 2 dagen te bivakeren in de natuur te Hengelo. Ga daar tussendoor wel met wat boomstronken slepen als work-out.

Ben benieuwd wat die mensen daar zeggen. Heb ze sinds augustus niet meer gezien :p Toen versleepte ik ook boomstronken omdat het me stoel was en niemand anders het van de grond kreeg. Dus niemand die me "stoel" jatte zoals die plastic gammele tuinstoeltjes hehe.

12. Bassie_

Bassie_ Guest

Sportschool is paar dagen dicht |:-

13. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Na het gesprek met de orthopeed blijkt dat er in juni een kijkoperatie en daarna een voorste kruisband-reconstructie volgt. Hij moet wel blijven fitnessen in de tussentijd voor sneller herstel na de operatie (schijnt erg veel te schelen). Net even een nieuw schema opgesteld en er een (soort van) push/pull van gemaakt:

Trainingsschema:
    Maandag:

- Benchpress 3x12
    - Incline dumbell benchpress 3x12
    - Triceps cable pulldown 3x12
    - Incline abdominal crunch 3x12
    - Legpress 4x15 (bleek geen pijn te doen, uiteraard met heel weinig gewicht en niet te ver laten zakken)
    - Leg extension 5x10
    - Loopband 5 min

Vrijdag:

- Lateral pulldown (breed nek) 3x12
    - Close grip cable rows 3x12
    - Biceps dumbell curl 3x12
    - Legpress 4x15
    - Leg extension 5x10
    - Loopband 5 min

Zit nu alleen geen schouders in, die er op maandag nog bij? Thanks voor het advies alvast!

edit: kom net een rofl filmpje tegen op dbb:

[yt]bVZKpoOQcW4[/yt]

Laatst bewerkt: 1 mei 2008
  14. Ashavan

Ashavan Guest

Lelijke wijven moeten ook niet zwaarder squaten dan ze daadwerkelijk kunnen. Ze had bij het optillen van het gewicht al kunnen weten dat het niet zou lukken hehe. :p

Ik weet dat er eerst gezegd werd ma-vr in verband met de 5 dagen rust voor de benen. Maar als je strak aan ma-vr vasthoudt heeft hij van vrijdag naar maandag te weinig rust voor de benen. Moet je even kijken wat het beste is. Ma-Do of dat je gewoon door laat roteren met 4-5 dagen rust tussen elke training ongeacht op welke dag je dan uiteindelijk uit komt om die training daadwerkelijk te doen.

Qua leg press laat hem de volledige rom doen, of bouw op totdat hij dit kan. Doet het pijn gebruik lichter gewicht. De knie moet flexibel blijven en niet stijf worden of een beperkte rom ontwikkelen. Leg Extention ben ik nog steeds niet blij mee in een re-habilitatie schema. Zeker niet met de toestellen die wij hebben waardoor je soort van decline zit ipv horizontaal. En daardoor zet je onnodige druk op de knieen. Kun je in mijn ogen beter de lunges gaan doen en deze is ook bevorderlijk voor stabiliteit en flexibiliteit. De knie moet dan ook zorgen dat je niet naar links of rechts door de banden gaat. Dus all-round versteviging zal ik maar zeggen.

LAT Pull Down gewoon voorlangs. Niet achterlangs doen waardoor je de schouders onnodig belast. En deze zijn bij de meeste mensen erg blessure gevoelig. En ik mis een onderrug oefening. Je kan geen deadlifts doen, maar er zijn vast wel alternatieven te vinden. Zoals een idiote machine als tijdelijke oplossing of hyperextentions.

Je kan schouders er bij doen op de maandag. Side Raises alleen, want de bovenste/voorste kop pak je op de borst oefeningen al mee. Bovenste/achterste met de rug oefeningen.

Loopband 5minuten? Zal even kijken zijn neem ik aan. Denk dat het beter werkt door een bepaalde afstand vast te leggen en dat hij een tempo hanteerd wat lekker aanvoelt. Na verloop van tijd wordt de benodigde tijd voor die afstand korter en kun je verder gaan.

15. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Is dat een vrouw? 8)

16. Ashavan

Ashavan Guest

Dat of het is een vent met bitchtits :p

17. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks heb het schema nu als volgt aangepast:

Training 1:

- Benchpress 3x12
    - Incline dumbell benchpress 3x12
    - Side raises 3x12
    - Triceps cable pulldown 3x12
    - Legpress 4x15
    - Leg extension 5x10
    - Loopband

Training 2:

- Lateral pulldown (voorlangs) 3x12
    - Close grip cable rows 3x12
    - Lower back 3x12
    - Biceps dumbell curl 3x12
    - Legpress 4x15
    - Leg extension 5x10
    - Loopband

Zowel incline legpress als de horizontale is aanwezig, heb de horizontale aangeraden en dan met de voeten op het schuine platform waardoor er een minder grote hoek wordt gemaakt met de knieen. Lunges is goed idee komende keer even kijken of dat een optie is, de dagen in het vervolg ook laten roteren om de 4-5 dagen...

Verder men eigen eetschema nog even aangepast:

Maaltijd 1: 200 gram havermout met 1 banaan
    Maaltijd 2: 2 boterhammen met pindakaas
    Maaltijd 3: 100 gram pasta met 130 gram tonijn of zalm met wat groente erbij
    Maaltijd 4: 4 boterhammen met appelstroop en pindakaas
    Maaltijd 5: 100 gram havermout met 1 appel
    Maaltijd 6: Avondeten (rundvlees/kipfilet met gebakken/gekookte aardappels en sla)
    Maaltijd 7: 200 gram magere kwark

Na training een shake met paar schijven ananas, ongeveer 2 liter water per dag + nog een paar bakjes koffie of glaasjes roosvice...

Zal nog wel niet perfect zijn maar waarschijnlijk wel beter dan eerst :+

18. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    vrouwen die fitnessen voor kracht en spieren zijn... nouja, even beschaafd, liever niet :emo:

19. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij geen vriendin die er niet aan doet :)

20. xboxrullez

xboxrullez xbox for li(fv)e

Leuk Bevonden:
    0
    Hey krachtpatsers!

Heb altijd al proteïne shakes gebruikt maar heb sindskort ook dextrojuice en creatine besteld.
    Proteïne shake elke morgen en na de training (dan in combinatie met dextrojuice)
    Creatine 8 (ben 83 kilo) gr. per dag gedurende 4 weken; daarna 4 weken rust.

Is dit zo correct? En kan je alles gewoon door elkaar mixen? of de creatine apart innemen met vruchtensap?

Alvast bedankt!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina