Lelijke wijven moeten ook niet zwaarder squaten dan ze daadwerkelijk kunnen. Ze had bij het optillen van het gewicht al kunnen weten dat het niet zou lukken hehe.
Ik weet dat er eerst gezegd werd ma-vr in verband met de 5 dagen rust voor de benen. Maar als je strak aan ma-vr vasthoudt heeft hij van vrijdag naar maandag te weinig rust voor de benen. Moet je even kijken wat het beste is. Ma-Do of dat je gewoon door laat roteren met 4-5 dagen rust tussen elke training ongeacht op welke dag je dan uiteindelijk uit komt om die training daadwerkelijk te doen.
Qua leg press laat hem de volledige rom doen, of bouw op totdat hij dit kan. Doet het pijn gebruik lichter gewicht. De knie moet flexibel blijven en niet stijf worden of een beperkte rom ontwikkelen. Leg Extention ben ik nog steeds niet blij mee in een re-habilitatie schema. Zeker niet met de toestellen die wij hebben waardoor je soort van decline zit ipv horizontaal. En daardoor zet je onnodige druk op de knieen. Kun je in mijn ogen beter de lunges gaan doen en deze is ook bevorderlijk voor stabiliteit en flexibiliteit. De knie moet dan ook zorgen dat je niet naar links of rechts door de banden gaat. Dus all-round versteviging zal ik maar zeggen.
LAT Pull Down gewoon voorlangs. Niet achterlangs doen waardoor je de schouders onnodig belast. En deze zijn bij de meeste mensen erg blessure gevoelig. En ik mis een onderrug oefening. Je kan geen deadlifts doen, maar er zijn vast wel alternatieven te vinden. Zoals een idiote machine als tijdelijke oplossing of hyperextentions.
Je kan schouders er bij doen op de maandag. Side Raises alleen, want de bovenste/voorste kop pak je op de borst oefeningen al mee. Bovenste/achterste met de rug oefeningen.
Loopband 5minuten? Zal even kijken zijn neem ik aan. Denk dat het beter werkt door een bepaalde afstand vast te leggen en dat hij een tempo hanteerd wat lekker aanvoelt. Na verloop van tijd wordt de benodigde tijd voor die afstand korter en kun je verder gaan.
Klik om te vergroten...