1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Erg vet Amadeuz.. grappig die 54 kg.. daar ben ik ook mee begonnen half jaartje geleden.. weeg het gelukkig niet meer.
    Als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat ik de 75kg pics mooier vind. Weet niet hoe jij je nu beweegt? Ik bedoel... zou je een beetje kunnen kickboxen met dit lijf of mis je daar nu de soepelheid voor.

2. Ashavan

Ashavan Guest

@Amadeuz
    Bulken is ook maar net hoeveel tijd je er aan wilt besteden. Maar wat je veel mensen ziet doen is dan 1000-2000kcal boven onderhoud zitten voor 12-16 weken. Op zich niet eens zo erg, maar het is neit eens allemaal schone kcal. Lading MCDonalds en troep zit er in wat weer kans op gezondheidsproblemen vergroot.

Bij mezelf zat ik ook te denken om de week ofzo te kijken hoeveel gewicht ik verloor, omrekenen naar kcal, dat toevoegen aan me eetschema en er zelfs 200 ofzo er boven gaan zitten. Zo push je het het metabolisme steeds hoger lin kleine stappen en kun je massa bouwen lijkt me. Gedurende het jaar zou ik ook een bulk methode hanteren waarbij je 200kcal boven onderhoud zit, of 2 weken heftig bulken en 2 weken cutten, of carbcycle wat zoiets is als wat ik nu doe. Maar in winter periode 6-8 weken ouderwets bulken met 1000kcal boven onderhoud lijkt me wel wat.

Ik zit nu met me maaltijden+sport. Me laatste maaltijd is dan 18:00 met om 18:45-19:00 sporten. Daarna staat er alleen nog een proteine maaltijden om 20.30 op het schema. Zou het wat zijn om bijvoorbeeld Vitargo direct na het trainen te nemen voor kh's? Van de week nam ik om 22.00 nog 2 snee volkoren brood met pindakaas zo'n honger had :p

Maar als je de hele tijd alleen progressief laden doet terwijl je afwisselde tussen FB en UB/LB...kreeg je niet te maken met de Wet van Verminderde Meeropbrengst?

Wat je zegt over merendeels compounds gebruiken ben ik het eens. Betere massa bouwers zijn er niet, maar detailistische massa krijg je er ook niet door. Ben je ooit van plan om meer isolatie in je schema te stoppen voor de details?

@Aernhem
    Bodybuilding en veel spiermassa betekend niet dat je meteen trager, slomer en minder leniger bent. Als je weet hoe/wat kun je nog steeds super lenig, flexibel en snel zijn. Maar goed de meeste nemen dat deel niet in hun training op en worden inderdaad trager.

3. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Toch zie je over het algemeen dat die K1 lui wel gespierd zijn maar niet spierbonken.
    Ja dan heb je bob sapp maar die maakt ook nooit in z'n leven een high kick en is zo traag als wat..

Die jongens zijn soepel en hebben wel een gespierd lijf en zullen het altijd winnen van

Maargoed, ik begrijp dat dit niet de vechtsport topic is ;)

4. Ashavan

Ashavan Guest

[yt]GOaz1P79DHc[/yt]

Denk dat hij nog wel betere high kicks kan leveren als het moet ;)

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    En jerome le banner dan? Meerdere keren in de finale en huge

rest nog niet gelezen van deze thread ;)

6. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Zo had ik me jerome niet meer in mijn geheugen zitten.. zal wel door de tv beelden komen dat hij wat minder lijkt ;)
    Edit: backontopic vraagje: ik zag dat hij in z'n post over lichtinval begon. Wat is de beste lichtinval voor foto? Lijkt me wel leuk om een TOEN-NU resultaat te zien.. en dan de "TOEN" van dit moment en de "NU" over een paar jaar zegmaar.

Laatst bewerkt: 31 mei 2008
  7. Ashavan

Ashavan Guest

Licht inval is nodig om een schaduw te creeren als het ware zodat er diepte ontstaat. Zodoende wordt je definitie zichtbaar. Dus een rug wordt meestal van zo'n 4 tot 7 punten belicht (als een arc van de ene schouder naar de ander gericht om het midden van je rug even simpel visualisatie) om goed uit te komen.

8. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, het is logisch dat je minder snel bent want je bent immers zwaarder. Maar veel mensen denken dat je lomp bent en geen conditie hebt. Sprint gastjes van 70kg eruit, en heb toevallig gister nog 25km gemountainbiked op een parcours. Heuvel op heuvel af etc, geen enkel probleem. :D

9. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben trouwens al een tijdje bezig met het Anabolic Diet, klinkt heel stoer maar het kom t er simpel op neer dat je alleen eiwitten/vet eet en een carb-load toevoegd in de zoveel dagen. Ashavan kent het wel neem ik aan. Aangezien jij bezig bent met het V-diet.

Laatst bewerkt: 2 jun 2008
  10. Ashavan

Ashavan Guest

Zit afgelopen 2 weken wat aan te modderen en dat zie je. Me buik begint weer groter te worden :mad:

11. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Ik zou graag willen afvallen, vooral bij mijn heupen de zogenaamde "lovehandels" :D Nu heb ik een mooie hometrainer op zolder staan, tv'tje erbij, ventilator. Maar wat is nu eigenlijk het ideale om af te vallen? Kei hard fietsen? Of op een rustiger tempo, wat is de juiste hartslag om vet te verbranden? Ik ben bijna 21.

12. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Maximale hartslag meten en op ong 50-60% daarvan minimaal een half uur cardio doen een aantal keer in de week, icm krachttraining zal je ze nog sneller weghebben.

Hier heb je nog een nuttige link, als je dat verhaaltje doorgelezen hebt weet je de basis. Wil je nog meer weten dan staat er ook genoeg in de beginpost van dit topic over krachttraining en vetverlies. Met name het boek Burn the fat feed the muscle is voor jou dan nuttig.

Verder weet Ashavan veel over snel vet verliezen, al ben je denk ik niet zo die-hard als hem om dat in hetzelfde tempo te doen ;)

Laatst bewerkt: 11 jun 2008
  13. Ashavan

Ashavan Guest

tja...wordt het standaard riedeltje.

1. Je kan niet plaatselijk afvallen. Wil je van het vet op je heupen af moet je het gehele vet% van je complete lichaam verlagen. Het lichaam zal vet verbranden/verbruiken en zodra je onder de 15% komt zal je buik en lovehandles pas gaan verdwijnen beetje bij beetje.

2. Het is 70-80% wat aangeraden wordt door velerlei fitness instructeurs qua ideaal hartslagtempo om vet te verbranden. MAAR...dit is bullshit. Je moet eerst kijken naar wat je eet. Hoe is je eiwit, koolhydraat en onverzadigde vetten qua verhouding? Als je relatief veel koolhydraten binnen krijgt is het effectiever om hoge intensiteit interval training te doen. Dus korte intensieve cardio waarbij je van intensiteit wisselt. Neem als voorbeeld 45sec lopen/30sec rennen/20sec sprinten en dat herhaal je voor 20minuten. Tabatta's zijn dan ook nuttig. Neem een compound kracht oefening en doe zoveel mogelijk herhalingen in 20sec...dan 10sec rust en herhaal dit voor een totaal van 4minuten.

Krijg je relatief weinig koolhydraten binnen dan is het verstandiger om lagere intensiteit cardio te doen welk je voor langere tijd uitvoert. Je kan dan 30-90mins joggen. Als je een zure ammonia lucht begint te ruiken moet je meteen stoppen en eiwitten tot je nemen. Die lucht is namelijk het teken dat je spiermassa verbrand en dat is dan op moment de max tijdsduur dat je die cardio kan doen.

Je kan ook in de ochtend lage intensiteit duur cardio doen. Je wordt wakker, neemt snelle eiwitten tot je en gaat dan cardio doen. 30-45mins later ben je klaar en ontbijt je pas. De snelle eiwitten zorgen dat je lichaam na de lange nacht rust geen cortisol meer maakt en dus geen spieren meer afbreekt en beschermt tijdens je cardio. Je lichaam is dan al bezig met verbranden en kun je dus mee door gaan. EN ochtend cardio verhoogt je algehele verbranding voor de rest van de dag waar het echte nut van de ochtend cardio ligt.

Pas bij die lage intensieve duur cardio komt die 70-80% hartslag om de hoek kijken. Maar zeg nu zelf...welk lid van de sportschool eet nu weinig koolhydraten? Zakken chips en andere troep werken ze weg en dus werkt die cardio niet voor ze. Daarom zie je diezelfde mensen 2-3 jaar later nog cardio'en zonder vooruitgang. Ik zou zeggen gewoon voluit gaan, maar wel zodanig dat je die 30-45mins vol kan maken en niet na 10mins al staat te hijgen.

3. Qua voeding is het kijken. Eet merendeels eiwitten en probeer ook veel onverzadigd vet binnen te krijgen en relatief weinig koolhydraten. Zorg dat elke maaltijd die je eet alle 3 voedingsstoffen bevat. Als koolhydraatbron zou ik bij ontbijt brinta/havermout nemen en in alle andere maaltijden groene groentes. Deze groentes zitten vol vitamines/mineralen en hun vezeldichtheid is zodanig dat ze je lichaam meer moeite gaan kosten om te verbranden. Daarnaast geven die groenten vezels zodat je geen constipatie problemen krijgt.

4. Sporten en lichaamsbeweging is belangrijk. Je hoeft niet per se fitness naast je cardio te doen. Andere intensieve sporten zijn ook goed. Maar kijk wel naar hoeveel je eet, hoeveel je verbruikt.

Details zoeken we later wle uit mocht er behoefte voor zijn.
    --------

Me thuisgym krijgt al aardig vorm. Was vandaag ook erg moe/duf, maar toch wezen sporten. Soort medium intensiteit dag. Heb weer last van me linker schouder. Ik ga niet eens zwaar, maar zodra ik 45-50kg militairy press doe voor 2 trainingen kan ik het schudden :mad: Dus heb nu 4 trainingen op rij alleen benen gedaan hehe.

Vandaag dus erg relaxt beetje full squaten tot 90kg, deadlift tot 100kg en kreeg toen last van schouder, leg extention full stack, leg curl full stack, leg press full stack. Nog wat buik gedaan en triceps en op naar huis. *gaapt* soms heb je gewoon van die mindere dagen er tussen zitten.

Qua voedingsschema ben ik laatste 2-3 weken heel veel minder strikt. cycle nu 2050-1750kcal en neem af en toe een flinke snack. Gewicht en alles blijft vrij stabiel. Over een tijdje weer strikt er aan houden en weer afslanken voor die laatste paar %. Was zaterdag gemeten op 82kg en 13.5% :D

14. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Amadeuz, volgens mij heb ik heel even met jou @ IPO, windesheim gezeten of niet (ben vorig jaar 2 jaar terug gestopt, ik was een lange gast, donker haar) in de 1e periode van het 1e of 2e jaar?

15. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Zojuist mijn eerste fitness les gehad!

Doel is om eerst wat kilo's af te vallen en mijn kniebanden wat aan te sterken. Ik ben begin februari geblesseerd geraakt daar aan. Heb niet meer kunnen korfballen daarna. Ben vervolgens aantal kilo bijgekomen. Schrok vanmorgen behoorlijk op de weegschaal! 88kg voor iemand van 1.92 is toch echt even wat te veel!

Geen idee wat mijn doel is. Maar ben in ieder geval goed gemotiveerd. Ik eet als ontbijt 2 boterhammen. Tussen de middag 2 boterhammen. Tussendoor een appel. En dan gewoon avond eten. En verder water/thee.

Zaterdag ligt er een schema voor me klaar. Ben benieuwd. :)

16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    88kg bij 1,92m is een heel gezond gewicht hoor!

17. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ligt er natuurlijk aan waar de kilo's zitten, het zit in het gezonde gedeelte maar wel aan de hogere kant. Een kritisch persoon zou er genoeg vet af kunnen trainen :)

18. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Bedankt voor de reacties, maar over de lovehandles, ze hoeven niet helemaal weg. Maar ze zijn best wel extreem en juist dat wil ik een beetje in de perken houden, moet dan ook al het vet tot 15% naar beneden om ze wat strakker te houden en minder vettig te laten lijken? Met lovehandles bedoel ik wel die dikke heupen he? En niet de buik.

Laatst bewerkt: 12 jun 2008
  19. Ashavan

Ashavan Guest

Ik zou eens kijken naar wat je eet en wat je behoort te eten. Je eet bijna niks :confused:
    Zo kun je niet fatsoenlijk afvallen. Klinkt tegenstrijdig, maar om af te slanken moet je meer eten van de juiste dingen.

Daarnaast is fruit leuk voor vitermintjes, maar tijdens het afslanken geen fruit als het even kan. Neem tijdelijk dan multivatimen&Mineralen van de Tuinen. Niet van Kruidvat aangezien die te chemisch bewerkt zijn. Dat heeft weer negatieve effecten op je nieren en shit. Het produceert te weinig insuline om fatsoenlijk opgenomen te worden door eht lichaam. Het vult niet direct je spier/lever glycogeen levels aan, maar indirect vanuit de glycose die door je lijf gemaakt wordt aan de hand van de fructose. En omdat de insuline piek qua opname te laag is zal het eerder de ruggegraat voor nieuw vet worden. Wil je per se toch fruit nemen....neem het dan direct na het sporten. Dan is je insuline zo wie zo hoger en wordt het iets beter opgenomen.

Brood zijn koolhydraten. Neem zo min mogelijk koolhydraten. Alleen tijdens ontbijt mag het en voor/na het sporten. Voor en na het sporten het liefst in de vorm van eerder genoemde groenten soorten. Voor de rest zo min mogelijk koolhydraten bij de overige maaltijden...het liefst geen. Tijdens afslanken zijn koolhydraten alleen bedoeld om je verbrandings fabriek op te starten en voldoende energie om te sporten te geven. Meer niet. Overige energie haal je uit eiwitten. Eiwitten, wanneer het te veel is, zet het lichaam eerder om in warmte terwijl te veel aan koolhydraten opgeslagen wordt als vet.

Zorg dat je dus voldoende eiwitten uit kip/kalkoen/bizon/paard/wit vissen binnen krijgt en onverzadigde vetten zoals walnoten, vlees bakken/bbraden in olijfolie, cashew noten zonder zout etc. De onverzadigde vetten (30% van je dagelijkse kcal inname) is bedoeld om je testosteron levels omhoog te gooien. Dit bevorderd je verbranding, spierontwikkeling, kracht ontwikkeling etc. Het gebruik van omega3/vet uit witvissen heb je ook nodig. Dit is goed voor je algemene gezondheid, maar zorgt ook dat je huid sneller strak trekt bij het afslanken.
    -------
    Qua oefeningen zou je zoals mij kunnen doen. Je standaard sport schema, maar ook nadruk leggen op oefeningen voor de onderrug zoals Deadlift en Bent over Row. Je onderrug wordt dikker en breder waardoor het vet een groter oppervlak heeft om zich over te verspreiden. Ogen de lovehandles een stuk kleiner. Bij mij lijkt het net alsof ze er niet eens meer zijn.

Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2008
  20. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoorde van iemand dat als je de biceps en de triceps in het zelfde uurtje traint, het elkaar tegenwerkt. Is dat zo?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina