1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Als je minder dan 2000kcal wil eten is dat schema voldoende. Alhoewel sommige dingen qua voeding wel beter kan. Een aantal "maaltijden" zijn niks meer dan tussendoortjes eigenlijk.

Cardio in de avond is alleen nuttig als je totale kcal inname meer was dan je verbrand hebt op die dag. Dan kun je cardio in de avond doen, maar zelfs dan is het onzinnige voor niet-pro's want als je de volgende paar dagen/week weer strak let op wat je eet is dat zo recht getrokken.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 jun 2008
  2. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Vanmorgen voor de tweede keer gefitnessed! Lag een schema voor me klaar. Kwam er eigenlijk op neer dat ik bijna alle apparaten langs moet gaan. Wel kon ik veel apparaten zwaarder zetten dan er stond aangegeven. Heb totaal een uur cardio gedaan en een uur fitness. Een combinatie van Cardio/Fitness is toch het beste om af te vallen?

Wat wél heel erg tegenviel was een apparaat voor je armen. Niet je bi- of triceps.. Maar de buitenkant van je armen, bij je schouder. Moet je een soortvan "kip bewegingen" maken. Heel lullig hoe zwaar 5 kilo kan zijn na 20 keer. 8)

3. Juugen

Juugen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die schemas die je op de sportschool krijgt zijn bijna altijd troep en Ik spreek uit ervaring.

Trouwens touw springen en op een heavy bag slaan zijn ook heel goed voor je conditie/vetverlies

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Helemaal als je begint met fitness zijn JUIST het trainen met losse gewichten veel beter voor je ontwikkeling/progressie.

Dat de instructeur je een rondje machines laat doen is echt pure luiheid van zijn kant.

Machines zijn alleen maar goed ter aanvulling of om bepaalde specifieke plekken te isoleren.

squatten, deadliften, benchpress, military press, dumbell curls, dips etc are the way to go :)

en ja dan moet de instructeur bezig met ECHT instrueren, maar daarvoor is hij aangenomen toch?

5. Juugen

Juugen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Precies, en die staan bijna nooit op het standaard instructeur schema.

6. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Misschien een stomme vraag maar je weet nooit.

Ik heb vandaag 1 uur en 3 kwartier op de hometrainer gezeten met de hartslag rond de 130 - 150. S'ochtends heb ik 3 kwartier gefietst op de trainer en nu net een uur. Is dit wel goed voor de vetverbranding? Ik wil graag het vetpercentage naar beneden brengen. Is dit overtrainen? Want het was prima vol te houden.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Een kcal tekort door cardio is alleen maar goed. Als het prima vol te houden is, gewoon lekker volhouden.

8. Ashavan

Ashavan Guest

Pas als je een zure ammonia achtige lucht ruik moet je stoppen :p

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    keertje douchen wil ook helpen kerel :9

10. Ashavan

Ashavan Guest

kost te veel moeite. Heb ik de zeep en discipline niet voor

11. manolo ribera

manolo ribera Goedendag

Leuk Bevonden:
    0
    Na hoevel dagen/weken neemt je spiermassa zichtbaar af als je NIET traint?, als je al een redelijke fysieke basis hebt. kan dat na een paar dagen al zijn of is dit nonsens?

:)bvd

12. Bassie_

Bassie_ Guest

mwah duurt wel langer dan paar dagen hoor, maak je niet druk. Je lichaam is soms wel eens gebaat bij simpelweg wat rust.

Wat ik mij afvroeg is welke sups jullie momenteel allemaal gebruiken, en hoe die bevallen enzo...

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    sups (vul morgen de redenen aan, nu zometeen vrij!):

- Visolie
    - vit c1000
    - multivit
    - creatine
    - whey eiwitten
    - proteine 80
    - soms white flood
    - soms venom hyperdrive

mbt rust:

niet vergeten dat je juist groeit in je rust! Slopen doe je in de sportschool, overcompenseren (groter worden) door rusten en eten.

Voor het lichaam is het zelfs aan te raden om na elke 8e week een week geen krachttraining te doen.

Mbt terugvallen: dat ligt er aan hoe lang je al traint. Er bestaat zoiets als spiergeheugen.

Toen me pa nog trainde kon hij wel een maand niet trainen en na een week weer op niveau zijn, hij trainde dan ook al 20 jaar oid.

14. Ashavan

Ashavan Guest

Mijn lijstje:

Proteine 80 - Mijn eiwitjes
    -deze bestaat uit verschillende eiwitbronnen en uit zowel snel als trage eiwitten. Dus goed genoeg bij ontbijt en voor het slapen ipv kwark

Multivitaminen&Mineralen van de Tuinen
    -Bevat meer zink/magnesium dan de meesten. Daarnaast is deze niet chemisch bewerkt zoals degene zoals bijvoorbeeld van de Kruidvat. Zodoende belast je de nieren e.d. minder

Visolie capsules
    -Helpt me om aan de nodige vetten op de dag te komen, heeft tig gezondheidsvoordelen, houd pezen en spieren soepel, testosteron wat hoger, trekt huid strak etc etc.

Green Bulge (creatine)
    -wilde eens een andere creatine gebruiken. is wel redelijke

Dymatize Monohydrate Micronized Creatine
    -nog ongeopend

BCAA's
    -BCAA's zorgen voor snellere eiwitsynthese en stoffen zodat je spieren beschemd zijn tegen afbraak als je op bijv. een nuchtere maag gaat sporten. Drukt ook de Cortisol naar beneden. Tegenwoordig staat er een pot op me nachtkastje. Als ik in de nacht wakker wordt en naar de wc moet slik ik er 2-3 en ga weer slapen. Als ik wakker wordt neem ik 2-3 voor me ontbijt. Voor het sporten 4, tijdens het sporten 5-8, na het sporten 5. Ik gebruik ze dus na het sporten en heb dan geen whey nodig tot de eerste maaltijd die 45-60mins na het sporten is. Maar dat is alleen tijdens het cutten anders zou ik nog iets zoals Dextro of iets gebruiken.

Selderij capsules
    -gebruik ik sporadisch. is een duaretica welk je lichaam helpt vloeistof af te vloeien.

Venom Hyperdrive
    -gebruik is soms. is een fatburner welk erg goed werkt vind ik

Glucasomine
    -Versterking van gewrichten en pezen. deze probeer ik om te kijken of het helpt tegen me schouder blessure gevoeligheid.

15. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Ben nu (nu ik wat meer tijd heb door bijna-vakantie) wat serieuzer gaan kijken. Ook aangemeld op bodynet. Heb nu ook een soort van eetschematje gemaakt waarmee ik 300-500 kcal boven m'n dagelijkse behoefte zit. Merk wel meteen dat het niet even zo één twee drie 6 maaltijden per dag is maar dat het de nodige dicipline vergt. Helemaal omdat ik in vakantieperiode vaak rond de schematijd van eerste twee maaltijden gewoon nog lig te slapen dus aan die luiheid moet ook veel gebeuren!

16. Ashavan

Ashavan Guest

Als het zo makkelijk was was er ook geen lol meer aan. Maar merk het wel qua "luiheid". In de tijd dat ik werkeloos was sliep ik de eerste paar dagen ook uit en had ik het gevoel dat de halve dag voorbij en verspild was. Dus bleef daarna gewoon om 7:00 op staan. Af en toe uit slapen en zo is ook erg lekker, maar meer dan 3-4 dagen echt niet. Uitslapen tegenwoordig is tot 7:30-8:00 :p

17. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    In de eerste week 1.4 kilo afgevallen. Best wel netjes, denk ik. Heb twee ongezonde avondmaaltijden "moeten" eten. Vanavond dus weer: Woensdag is patatdag bij ons. Maar eigenlijk zou ik dat veel liever skippen...

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik zou het doen ja, want patat is echt vergif.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ach welnee joh. Ok er zitten wat ongezonde vetten in maar verder zijn het gewoon aardappelen. Kan je best een keertje hebben. Als je daarnaast voor de overvette hamburger met tien verschillende sauzen op een grote witte bol gaat wordt het al een stuk erger.

Ik ga zelf altijd voor de eierbal :+

Daarnaast geniet ik iig 1x per week van een heerlijke smokkelmaaltijd.

20. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Ja ik vind het ook vervelend het is helemaal niet lekker meer dat uitslapen maar kom gewoon m'n bed niet uit. Helemaal niet in de vakantie. Moet eigenlijk een of ander aparaat hebben dat me een stroomschok geeft om 8 uur 's ochtends en of ikdan wakker wordt hehehe

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina