1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Met cardio train je je uithoudingsvermogen en verbrand je vet. Je kan voor cardio misschien een HIIT kiezen.
    Dat houd ik, geloof ik, High Intensive Interval Training.
    40 sec sprint, 20 sec sloom lopen, 40 sprint ofzo. Iig, je kan het op internet (YT) opzoeken of aan Ashavan vragen, want die doet/deed het ook.

Nog een tip: je kan ook kiezen om een helling in te stellen op de hardloopband. Dit doe ik altijd omdat mijn benen dan hard gaan branden :9

Als je puur voor vetverbranden gaat kan je beter ook krachttraining oppakken.

Het kan dat je buik sneller 'leeg' word dan je borstkas, ligt bij iederen verschillend heb ik het idee.
    Buik komt ook sneller aan heb ik het idee :lol:

2. Ashavan

Ashavan Guest

Komende tijd zien me schema's er als volgt uit. Zit dan weer op het V-dieet en eet alleen vloeibaar. Behalve op zondag aangezien er dan transvetten naar binnen worden gewordt. Denk aan de patat en cheeseburger met bakje pindasaus van Verhage :D

Voeding op niet sportdagen
    07:00 - 25gr gebroken Lijnzaad, 50gr Weightgainer, 25gr Pro80
    -1 tablet Multivit&Mineralen, 3 caps Visolie, 1 Venom Hyper Drive, 2 Glucasomine
    10:00 - 50gr Pro80
    12:00 - 50gr Pro80, 450gr Stoom Groenten
    -3 caps vis olie, 1 Venom Hyperdrive
    15:00 - 50gr Pro80
    18:00 - 25gr gebroken Lijnzaad, 50gr Pro80
    -3 caps visolie, 2 caps glucasomine
    21:30 - 50gr Pro80
    Totaal: 1340kcal, 234eiwit, 22+12gr vet, 72gr koolhydraten, 29gr vezels

Voeding op sportdagen
    07:00 - 25gr gebroken Lijnzaad, 50gr Weightgainer, 25gr Pro80
    -1 tablet Multivit&Mineralen, 3 caps Visolie, 1 Venom Hyper Drive, 2 Glucasomine
    10:00 - 50gr Pro80
    12:00 - 50gr Pro80, 450gr Stoom Groenten
    -3 caps vis olie, 1 Venom Hyperdrive
    15:00 - 50gr Pro80
    18:00 - 25gr gebroken Lijnzaad, 50gr Pro80, 25gr Weightgainer
    -3 caps visolie, 2 caps glucasomine, 15caps bcaa's rondom en gedurende de training
    21:30 - 50gr Pro80, 25gr Weightgainer
    Totaal: 1597kcal, 261eiwit, 23+12gr vet, 112gr koolhydraten, 29gr vezels

Qua sport blijft het simpel 4 sets met 8reps. Alle sets hetzelfde gewicht en 1x per week alles met 5-10kg omhoog. Aangezien je op dit eetschema weinig energie hebt moet je kort en explosief trainen. Doe ik met 6 oefeningen in een Full Body.
    Squat - Deadlift - Chin Ups - Bankdrukken - Militairy Press - een Bicep oefening
    Dan is het even kijken hoe me lichaam het houd anders ga ik de laatste 2 weken 2x in de week HIIT cardio toevoegen op niet kracht trainings dagen.

Ben benieuwd of het net zo goed werkt als de vorige keer :p

Laatst bewerkt door een moderator: 29 jun 2008
  3. Bassie_

Bassie_ Guest

Squat - Deadlift - Chin Ups - Bankdrukken - Militairy Press - een Bicep oefening?

Wtf als ik dat doe dan ben ik echt gestorven na die laatste oefening. Denk ook dat je voeding iets te veel bestaat uit supps.

4. Ashavan

Ashavan Guest

Uhm...het Velocity Diet is vloeibaar en gebruik je voornamelijk sups aangezien het makkelijker qua dosering op de gram nauwkeurig te meten is. Dit doe je dan voor 28 dagen. Het is mogelijk 1% vet per week te verliezen op dit cut-schema.

6 oefeningen valt mee. Is geen super intensief schema omdat je dat niet kan volhouden op het bij behorende lage koolhydraten eetschema.

5. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Vrijdag beginnen weer met Fitness.
    Ben benieuwd. Eet nu heel anders dan dat ik deed, veel meer en op veel meer en beter verspreid over 6 maaltijden. Morgen komen de eiwitten binnen als sups. Trainen 3x in de week. Zal het resultaat wel beetje bijhouden ben benieuwd wanneer het eerste resultaat te zien (en te voelen) is. Kijken of alle informatie die ik de afgelopen weken/maanden via internet/hier/bodynet heb opgedaan resultaat opleverd. Het voelt een beetje als een project waar ik tijd en energie in wil steken om resultaat te behalen.

Ben benieuwd hoe dit me afgaat, dit is de eerste keer qua sport dat ik serieus mijn levensstijl (eetgewoonten etc.) er drastig op aanpas om met een sport resultaat te behalen.

Laatst bewerkt: 30 jun 2008
  6. Ashavan

Ashavan Guest

Veel succes :)

7. Ashavan

Ashavan Guest

Even een vraag...

Is het mogelijk om met het Anabolic Diet je gewicht/vet% vast te houden en toch enigsinds massa te kweken? Het is namelijk zo dat ik nu veel vet kwijt ben sinds het begin, maar het geheugen van me lichaam werkt nog tegen me. Als ik even niet op let zit ik zo weer op 17%. Dat omdat me lichaam dat % als "normaal" ziet. Het gaat zo'n 9-12 maanden duren eer me lichaam iets anders als "normaal" beschouwt en wil dus 9-12 maanden lang rond de 9-11% blijven zitten. Maar ik wil ook massa blijven kweken. :confused:

8. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij gaat het prima, ben in de eerste periode omlaag gegaan met BF en totale gewicht omhoog in ruim een maand. Iets wat eigenlijk niet kan als naturel zijnde, maar als je echt weet waar je mee bezig bent kun je ver komen. Denk aan timing/cyclen/refeeden/carb-loaden.
    Heb zelfs mensen op AD gezet die niet aan sport doen, en makkelijk afvallen. Vooral de eerste week verlies je veel vocht/glycogeen wat je vasthoudt door de carbs. Denk aan +-3kg.

Er zitten zoveel voordelen aan, maar er zijn maar bar weinig mensen die echt de stap nemen. En als je alles qua voeding 100% hanteert kom je zeker massa aan. Minder als met high carbs, maar wat je pakt is meer vvm dan voorheen. En dat is wat ieder wilt lijkt me, kwaliteit boven kwantiteit.

Laatst bewerkt: 1 jul 2008
  9. Ashavan

Ashavan Guest

Tja heb er alleen her en der wat over gelezen ooit en sinds kort wat meer. Maar echt veel weet ik er nog niet van. Dus het is mogelijk me vet% te behouden en toch massa aan te zetten? w00t dat zou geweldig zijn voor de eerste paar maanden.

Nu met het V-diet zit ik ook al laag kh's en dat betekend geen voeding waar zout in zit wat vocht vasthoud. Dus ja dacht dat het makkelijker zou zijn om van deze positie direct het Anabolic Diet in te gaan over 5-6 weken dan.

Op moment ben ik toch een circuit training gaan doen met het V-diet. Wat zou er totaal haaks op staan en nuttig tijdens het AD?

Amadeuz. Zou je voor mij een theoretische set-up kunnen maken qua voeding/training combo zodat ik een beter idee heb wat het is? Veel vet eten, veel proteine en weinig carbs klinkt goed. En de uitleg overal sounds to good to be true :)

"Echte" massa pakken we wel als me lichaam gewend is aan het nieuwe vet%. tot die tijd is VVM voldoende hehe :p

Laatst bewerkt door een moderator: 2 jul 2008
  10. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over zout, je krijgt met het AD behoorlijk wat zout binnen. Maar ik zit dan ook op 4000kcal doordeweeks en krijg een shitload aan kaas/gehakt/shoarma binnen...

Stuur je mail maar even door, Ashavan. Pm ik je het e-book!

11. Ashavan

Ashavan Guest

Me pa heeft het boek dus dat ga ik lenen. Leest prettiger onderweg. Maar je hebt gelijk qua zout. Het zit immers ook in al die lappen rood vlees om maar even te beginnen. Geen idee hoeveel dat kost. Is het wekelijks prijzig? Ik zou rond de 3000kcal komen...is verdomd hoog. Enige verklaring dat ik kan vinden is dat vet 9kcal is dus dat tikt snel aan, maar toch... Aantal Kcal is het enige waar ik huiverig om ben.

12. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik eet doordeweeks 4000/4200. En op zaterdagavond begint mijn carb-load, t/m zondagavond. Dan gaat er minimaal 8000 tot 12000kcal in.

Ik koop meestal alles in de aanbieding bij de Lidl/Aldi, scheelt veel geld. Kom nu rond de 200-250e p/m.

Laatst bewerkt: 3 jul 2008
  13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Welk boek?

Zit trouwens zelf op 3300kcal per dag op het moment, kom nog steeds niet echt aan.....

14. Ashavan

Ashavan Guest

15. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    *delete*

Laatst bewerkt: 4 jul 2008
  16. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Ik ben een beginner en ik weet dat dit een hele stomme vraag is, maar toch vraag ik het. Ben al enige tijd op zoek naar een full-body workout schema, maar ik heb nog steeds geen duidelijke gevonden. Er zijn er zóveel dat ik de weg ben kwijtgeraakt. Mijn vraag is dus, kan iemand voor mij een full-body workout schema in elkaar flansen? Hij mag behoorlijk zwaar zijn, aangezien ik alles op alles zet. Het liefste doe ik de oefeningen thuis, aangezien ik volgende maand solliciteer bij het leger en dan geen fitnesschool meer nodig heb. Alvast bedankt!

By the way, Ashavan lijkt me de meest geschikte persoon, aangezien zijn posts nogal professioneel overkomen. Iemand anders kan natuurlijk ook, zolang je maar weet waar je 't over hebt.

Laatst bewerkt door een moderator: 5 jul 2008
  17. Ashavan

Ashavan Guest

Weet niet wat je doel is, wat voor schema en herhalingen je de laatste 2 maanden gebruikt hebt etc. Maar als niks specifieks zoekt kun je onderstaand dit FB schema doen. Pak je alles mee. En dan doe je 3x10 of ipv 15 herhalingen. Een algemene vraag met een algemeen antwoord :p

Laatst bewerkt door een moderator: 5 jul 2008
  18. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Hier een foto van mijn progress... 3 1/2 week.

Toen ik de foto's vergeleek schrok ik best wel. Gaat aardig hard. :eek:

19. Ashavan

Ashavan Guest

Heel nette vooruitgang :)

20. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Nice Furies zeer nette vooruitgang in korte tijd!!! Even buikje wegwerken of niet dan hehe..

Trouwens, ik las een keer wat over training in de ochtend. Wat zijn de beste trainingstijdstippen? Eetje extra voor de training of hou je gewoon 't voedingsschema aan? Stel dat je om ik noem maar wat, 12 uur gaat trainen... dan heb je 2 maaltijden (ontbijt en 2e maaltijd) op.. bijv.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina