1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Beste trainingstijdstip is geloof ik 5,5 uur nadat je bent opgestaan, maar ik denk niet dat het echt veel uitmaakt ;)

Voeding rondom de training:

1 uur voor de training whey
    direct na of tijdens de training dextrose
    na de training whey
    1-1,5 uur na de training een complete maaltijd.

maar als het met mijn normale eetschema niet uitkomt dan ga ik echt niet op een ander tijdstip trainen. Mijn suikers en whey zijn wel een must na de training.

edit: voor cardio lees je veel dat voor je ontbijt het beste moment is. Je hebt dan weinig/geen glycogeenvoorraden en zal dan eerder je vetreserves aanspreken voor energie.....

Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik je daarvoor geen pubmed artikel oid kan geven als bewijs. Tis gewoon een soort algemeen bb-weetje ;)

2. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    1 uur voor de training whey..
    Betekend dit dat ik de whey van mijn ontbijt later moet nemen of gewoon een extra..
    3x whey op een dag is wel veel opzich.. 90 gram op een trainingsdag en 60 gram op gewone dag zou het dan worden...

3. Ashavan

Ashavan Guest

Meest optimale trainingstijden zijn:
    3uur na wakker worden (tijd die nodig is voor je centraal zenuwstelsel om wakker te worden)
    11 uur na wakker worden (weet niet meer waarom dit was. dat het CZS dan optimaal werkt ofzo)
    17:00-18:00 ivm hormonen die dan meer in balans zijn. Sommige overheersen in de ochtend en anderen in de avond.

Ochtend cardio heeft als voornaamste reden dat het je metabolisme voor de rest van de dag wat verhoogd. Daarnaast dat wat Kevf al zei.

Ik train meestal rond vaste tijden. Maar als ik eens afwijk dan ben ik vrij flexibel met me eetschema. De kh's zijn het belangrijkst bij ontbijt, voor en na het trainen. Dus ik verplaats gewoon wat maaltijden heen en weer en klaar. Dan eet ik om 11:00 in de ochtend bijv. me avondeten omdat er om 12:00 gesport wordt in het weekend.

1 uur van te voren Whey vind ik erg lang. 15mins zou voldoende moetne zijn. Maar goed ik neem dat niet en gebruik 4-5 capsules bcaa's 10mins voor de training. Whey zou ik dan eerder net na de training nemen en bij het ontbijt. En omdat ik beter reageer op casseine shakes gebruik ik dat in de avond ipv een kwark ofzo. Dus dan zit je ook aan de 3 shakes op een dag.

Laatst bewerkt door een moderator: 5 jul 2008
  4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik heb ooit eens met dezelfde reden 5,5 gelezen ;)

en epoc schijnt ook met ochtendcardio wel mee te vallen...ach tzal allemaal wel iets uitmaken, maar belangrijkste blijft gewoon voedels naar behoefte, trainen en rust.

5. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Nou sinds tijden weer voor het eerst getrained.
    Echter 2 dingen;
    1. Borstoefeningen voelt meer als triceps aangezien het lijkt alsof ik daar alle kracht vandaan moet halen. Waar ik eerst de borst pakte met apparten heb ik nu;
    - dumbell press
    - incline dumbell press
    - incline dumbell fly

gedaan.. Aangezien ik overal lees dat losse gewichten meer effect hebben. Nu vraag ik me dus af wat ik verkeerd doe aangezien ik het bij alle 3 echt in de triceps voel en de nauwelijks in de borst. Is dat een 'beginners kwaaltje' ofzo?

2. Eiwit shake..
    Heb vandaag voor het eerst geprobeerd
    1: door de brinta.. dan krijg je roze brinta.. chemischer kan niet en is nog eens daarnaast niet te vreten ook.. eerste bord nog opgegeten 2e halverwege weggeflikkert.
    2: met water shakebeker... krijg je ook chemisch waterig smaakje alsof je uit de sloot drinkt bij tsjernobyl.. de helft opgedronken
    3: met melk in de mixer; dit was wel aardig.. maar lekker ook niet echt.

Ik deed eerst weightgainer en dat was in vergelijking met dit echt lekker.. misschien iemand smaak tips.. je kan wel zeggen; gewoon drinken die hap.. maar als er manieren zijn om het drinkbaar te maken ;).. wat dat kokhalzen tussen door is ook niet alles

Misschien doet wat aardbeien erbij gooien in de blender wonderen..

Laatst bewerkt: 7 jul 2008
  6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    'Dat kokhalzen tussendoor is ook niet alles' ROFL

Tip: ipv brinta gewoon havermout nemen. Havermout + whey in shakebeker, water erbij en shaken. Vind ik iig erg lekker!

De reden dat je het meer in de triceps komt ws omdat je je schouders te ver naar voren laat komen. Druk je schouders goed naar achteren en je borst omhoog. Hierdoor verplaatst er een deel van de spanning van de schouders/triceps naar de borst.

Je zou het kunnen zien alsof je je borst probeert aan te spannen tijdens de oefening.

Dat je het op machines meer voelde was ws omdat je daar automatisch enigzins in die houding werd geforceerd.

7. Juugen

Juugen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik train nu een week serieus en ben al van 85.6kg naar 82.5kg gegaan.

Ik moet nu alleen nog een goede sportschool zoeken en dan kan ik ook beginnen met liften.

8. Ashavan

Ashavan Guest

@aernhem
    Vage shit allemaal :p

1. Je triceps kunnen enorm achter lopen. Het is ook zeer waarschijnlijk zoals Kevf het zegt. Als test zou ik de DB Fly'es er uit gooien al is het maar tijdelijk. Doe de Cable Flye's. Hang de katrollen net boven schouder hoogte, pak de handles, schouders laag houden en duw vanuit je onderarm/pols de gewichten....wanna bet dat je dan de borst voelt? En zo leer je ook wat meer qua juiste houding en uitvoering. Ik drukte ook meer vanuit triceps/schouders tot ik de Cable Flye's ging doen en goed leerde.

Ik heb van het weekend ook Dips gedaan waarbij je licht voorover leunt...man me borst ging eerder verrot dan me triceps. Moet echt eens aandacht aan me borstpartij gaan schenken :eek:

2. Waar haal jij je whey? Met Pro80 van xxlnutrition heb ik die problemen niet met Aardbei (roze). Tja het wordt beetje rozer, maar fucking lekker :D Met banaan vond ik het juist ranzig.

9. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Whehe ik had bij www.bodylab.nl....
    Maar maatje van mij haalde daar ook altijd (zijn trainingsresultaat mocht er wezen, dus waarom zou ik het daar niet halen..) Vind het maar goor.. maar ik smste 'm ff omdat ie in thailand zit nu ofzo en hij zei dattie altijd half tot heel scheppie suiker bij deed...
    Ach ik ga straks even aarbeien van m'n werk meenemen.. misschien wordt het dan wel geniaal lekker in de blender.. who knows.

En thx voor de tips!! Als ik volgende week weer voor-bovenkant lichaam pak zal ik het eens proberen!!

10. Juugen

Juugen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Welke supplementen zijn het best om te gebruiken? Meeste zeggen dat whey en creatine de beste zijn

11. Bassie_

Bassie_ Guest

supps zijn overrated en alleen een toevoeging op je dagelijkse eten!

12. Ashavan

Ashavan Guest

Ja hallo... Bodylab's Whey is kwalitatief goed spul, maar zo ranzig qua smaak als wat. Had ik je ook wel kunnen vertellen :p Maar goed you live and learn.

Sup top 3: Proteine, Visolie en Multivitamine&Mineralen. De rest haal je uit een goed opgezet voedingsschema, sportschema en heel veel rust.

Heb het Anabolisch Dieet boek van me pa voor bodybuilders...blijkt het in het duits te zijn. Bleh dat is enorm roestig aangezien het qua leeswerk nauwelijks gebruikt wordt sinds de duitsers steeds beter in engels worden hehe. Gelukkig kan ik wel met talen overweg na een tijdje.

Laatst bewerkt door een moderator: 7 jul 2008
  13. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    whehe shit happens.. :+
    gelukkig geen 20 kg besteld maar 2 kg.. dus als deze op is snel over ;)

14. Ashavan

Ashavan Guest

Had ik met banaan. Was zo blij toen het gisteren op was :D

15. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Heb nu ook een abbonement op de sportschool\o/

Al een tijdje trouwens..ongeveer 1 maand.
    Gaat wel lekker tot nu toe dus gewoon door blijven gaan:thumbs:

16. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Gelukkig doet een halve theelepel druivensuiver erbij in de blender wonderen :)

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dat geldt niet voor whey! Sterker nog whey afwisselen met proteine uit je eten zorgt voor een betere eiwitsynthese.

Daarnaast kan het supplementeren met visolie ook zeker geen kwaad of je moet zelf dagelijks een beetje vette vis eten.

18. manolo ribera

manolo ribera Goedendag

Leuk Bevonden:
    0
    Wat gaan de fitness addicts doen als ze op vakantie zijn?? ik heb onwijs zin in renesse maar ik baal vreselijk dat ik dan 1,5 week niet in de sportschool kan trainen:mad: ik MOET gewoon trainen, daarom neem ik ook denk een dumbbell mee en op vakantie kan ik altijd nog push ups & sit ups doen.

19. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.757
    Ben sinds kort weer begonnen met trainen. Heb sinds september niks meer gedaan (op wat hardlopen na) na een periode van 3 jaar vol trainen. Man, wat had ik een spierpijn :+

20. Ashavan

Ashavan Guest

Heb geen vakantie aangezien ik geen schoolgaand iemand ben en ik weiger in het hoogseizoen op vakantie te gaan met al die jengelende kut kinderen overal en grote drukke groepen mensen die in de weg lopen.

Misschien dat ik eind oktober/begin novemer 3 weken neem en dan dubbel split draaien.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina