Meest optimale trainingstijden zijn:
3uur na wakker worden (tijd die nodig is voor je centraal zenuwstelsel om wakker te worden)
11 uur na wakker worden (weet niet meer waarom dit was. dat het CZS dan optimaal werkt ofzo)
17:00-18:00 ivm hormonen die dan meer in balans zijn. Sommige overheersen in de ochtend en anderen in de avond.
Ochtend cardio heeft als voornaamste reden dat het je metabolisme voor de rest van de dag wat verhoogd. Daarnaast dat wat Kevf al zei.
Ik train meestal rond vaste tijden. Maar als ik eens afwijk dan ben ik vrij flexibel met me eetschema. De kh's zijn het belangrijkst bij ontbijt, voor en na het trainen. Dus ik verplaats gewoon wat maaltijden heen en weer en klaar. Dan eet ik om 11:00 in de ochtend bijv. me avondeten omdat er om 12:00 gesport wordt in het weekend.
1 uur van te voren Whey vind ik erg lang. 15mins zou voldoende moetne zijn. Maar goed ik neem dat niet en gebruik 4-5 capsules bcaa's 10mins voor de training. Whey zou ik dan eerder net na de training nemen en bij het ontbijt. En omdat ik beter reageer op casseine shakes gebruik ik dat in de avond ipv een kwark ofzo. Dus dan zit je ook aan de 3 shakes op een dag.
Laatst bewerkt door een moderator: 5 jul 2008