1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wow ziet er echt goed uit Kevf, propz. Jij weet duidelijk warr je mee bezig bent.

Hoe lang train je al, en hoe lang dieet je al :) . Wat is je lengte en gewicht?

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik train al een jaar of 10 constant onderhand (daarvoor af en toe een beetje). 8 jaar echt serieus met training bezig en steeds een beetje serieuzer met voeding. Pas sinds januari dit jaar echt bezig met mijn voeding afwegen, behoefte uitrekenen (rekende eerst alleen mijn proteine uit) en proberen het te perfectioneren. Wilde dat ik dat eerder had gedaan....

1.80m, 80-81 kg en vet rond de 8% (ga binnenkort weer laten meten en meet altijd met een huidplooimeter)

edit: was trouwens vroeger echt zo'n mager gastje van 65 kg :p

3. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Hoe meer ik mezelf ermee bezig houd, hoe meer respect ik voor jullie krijg.
    Damn elke dag zo vroeg opstaan om elke keer die 6 maaltijden te halen.. ik vind het maar klote maar doe het wel sinds een aantal dagen. Ben gewend om tot uur of 12 uit te slapen elke dag in de vakantie hehe.. En dan al dat eten, hoe jullie dat blijkbaar makkelijk naar binnen schijnen te werken. Nou ik moet toch echt de beste moeite doen om 2 borden brinta naar binnen te werken in de ochtend na de shake voordat het bijna letterlijk cement is geworden (vooral het 2e bord wil niet zo vlotten als het eerste). Maargoed lekker vol blijven houden misschien komt er nog wat van hehe.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    's Ochtends om half zeven rennen mijn vriendin en ik ook door het huis om alles klaar te maken. 2 rijstmaaltijden, 2x ontbijt (zij havermout en whey, ik boterhammen en gebakken eieren), zij eieren mee en rijstewafels, ik shakes met havermout en whey (dus naast de rijstmaaltijden die mee moeten), op trainingsdagen nog allebei een shake met dextrose en natuurlijk de sportspullen inpakken.:+

en zoals gezegd....gewoon havermout maken met koud water en whey, dat tik je zo weg!

al vind ik, als ik tijd heb, havermout met water in de magnetron en daarna met kaneel en rozijnen veel lekkerder.

5. Ashavan

Ashavan Guest

Mwah ik sta niet altijd strikt om 6-7 uur op. Maar als je dit vaak genoeg doet wordt het een automatisme waardoor uitslapen "maar" tot 8:00 gebeurd. Neem het ontbijt dan een uurtje later of schuif me maaltijden beetje op zodat er om de 2 ipv 3 uur gegeten wordt.

Qua hoeveelheden is het wennen. Geef je lichaam tijd en blijf stouwen tot aan misselijkheid aan toe. Op den duur wordt het beter. Maar bij mij is het meer een probleem in te houden en juist niet te veel te eten. Zoals nu heb ik 1 bak bami goreng leeg gemaakt en ben halverwege bak 2 met mihoen hai.

Ontbijt neem ik me havermout/brinta simpeltjes. Gooi het in een shake beker, melk er bij, schudden en drinken maar. Brood smeer ik in de ochtend. Kip is simpelweg uit de vriezer pakken. Rijst kook ik avond er voor en zet het in de koelkast klaar.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    in het weekend rol ik altijd om half negen er uit. Niet omdat het van mezelf moet, maar wil zo lang mogelijk van mijn vrije dag genieten :)

7. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ik trainde op me 15e intensief, te gek eigenlijk als ik nu over nadenk, vooral me bouw...vond wel vet, brede armen. Ik train nu zeker een jaar niet meer en kan het echt merken: dunnere armpjes... Wil daarom binnenkort ook weer trainen, ben 16, dus het zou over het algemeen moeten lukken denk.

8. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Wat vinden jullie effectief voor borstgroei?
    Ik train nu 1 maal in de week op de borst;
    ma - borst (3 oefeningen)+tric+schoud (+eventueel) buikspier
    wo - rug+bic+schoud (+eventueel) buikspier
    vr - benendag

Lekker veel rust voor elke spiergroep dus, dat is wel lekker.. maar ik merk dat bijv. bepaalde delen (mijn rug bijv.) wel groeien maar de borst ho maar...

Laatst bewerkt: 15 jul 2008
  9. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Ik stond gisteren in de Tuinen te kijken naar de fitness producten. Wat is eigenlijk het verschil tussen Whey en Crenatine? Heb nu nog niets gekocht. Was ook wel balen dat je gelijk een enorme (dure) verpakking moet kopen. Alhoewel er op de Crenatine 40% korting zat...

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    No offence maar als je dergelijke vragen stelt is het echt noodzakelijk om je enigzins in te gaan lezen in de materie :)

creatine:
    http://www.bodybuilding.nl/supplementen/creatine_faq.htm

eiwitten:
    http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/eiwit-faq-3655/

11. Ashavan

Ashavan Guest

Dus als ik het goed begrijp wil je een methode die de borst groei stimuleerd?
    Ma: Benen (Squat/Lunges/Deadlift/Leg Curl) en dan Bench Press 4 sets x8...na de 8e rep meteen 4reps Flye's. Met de borst iedere set zelfde gewicht zodat je ook echt die reps haalt en 1x in de week verhoogd qua gewicht.

Wo: Rug-Borst super set. Deadlift - Barbel bent over row/Bench Press - DB Row/Incline DB Press - Upright Row/Cable Flye's - Militairy Press

Vrij: Bench Press puur op kracht. 5-6 sets. Begin met een gewicht waar 12 reps mee te doen is en bouw af tot 3. Daarna Incline Press. Rond af met isolatie Tricep oefeningen gericht op kracht. Daarna Tri-set schouders 3x10-12reps met iedere oefening zelfde gewicht. Seated Front Raise-Seated Side Raise-Seated Shoulder Press-Rust en dan repeat tot 3-4 rondes zijn gedaan.

Zoiets zou kunnen werken I guess :p

Laatst bewerkt door een moderator: 15 jul 2008
  12. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb 01-02-2008 mijn schouder gebroken door een ongeluk (de kap waar je spieren aan vastzitten). Omdat ik al jaren fanatiek fitness ben ik er redelijk snel vanaf gekomen en kan ik de dagelijkse dingen makkelijk weer doen zonder echt veel pijn. Ik had eigenlijk vier maanden qua trainen helemaal niets meer gedaan omdat dat niet kon. Afbouwen kon niet en na een maand of 2 was ik tien kilo lichter.

Ik mocht sinds mei weer trainen en kon er volgens de fysio niets meer misgaan. Na een aantal keren licht te hebben getraind (nou ja, een poging tot was het meer) bleef het echt verschrikkelijk pijn doen (alles waar mijn schouder bij betrokken was). Daar moest ik gewoon doorheen volgens de fysio en in het ziekenhuis na de laatste foto's bleek dat de schouder voor de volle 100% kan worden belast.

Nu zijn we alweer 2 maanden verder en ik doe nog steeds pogingen om het trainen weer op te bouwen. De pijn is nog altijd ondragelijk eigenlijk, het maakt niet uit hoeveel gewicht ik druk, de pijn is exact hetzelfde.

Het is dus zo dat ik eerst binnen een week trainen weer op 80 kilo bankdrukken zat en ik door de pijn heen ging. Maar als je dat iedere dag moet doen dan wil je niet meer trainen. Ik ben toen veel lichter gaan trainen maar de pijn is precies hetzelfde. De fysio roept dat het wel over gaat, die pijn. Maar het is onhoudbaar, ik ben er weer volledig mee gestopt. De grap is dat ik in het dagelijks leven ook nog steeds niet alle bewegingen met die schouder kan maken zonder pijn. Veel gaat prima en merk ik niet. Maar sommige houdingen zijn nog altijd onmogelijk. Na het trainen heb ik er ook niet meer last van dan als ik niet train, dus ik heb niet het gevoel dat ik iets forceer eigenlijk.

Maar goed, eigenlijk vroeg ik me dus af hoe anderen daarmee omgaan. Ik kan bijvoorbeeld wel mijn armen (geen push-ups), buik, rug, benen enzo trainen. Maar de zin is weg omdat ik niet meer mijn borstspieren kan trainen. Ik weet wel dat er gewoon wat tijd aan vastzit door die zware breuk maar ik vind het maar lastig om de overige dingen wel te trainen. Bij mij is het gewoon altijd alles of niets. Nu kan ik niet alles en doe ik niets. Nu ben ik weer 5 kilo afgevallen en ben van de 100 kilo naar de 85 gegaan.

13. Ashavan

Ashavan Guest

Tja niet slim om meteen op kracht te gaan trainen. Je hebt re-habilitatie oefeningen nodig en ook motorische oefeningen zodat je spieren en skeletbouw weer aan de bewegingen went, minder stijf wordt en alles. Je moet ook wat "simpelere" oefeningen doen om te kijken of alles ook werkt zoals het hoort. Het is makkelijk om te zeggen dat het volgens een foto e.d. in orde lijkt, maar als het niet werkt...

Net zoals toen ik me bloed tig keer liet onderzoeken in het ziekenhuis. Volgens hun niks aan het handje en alles was aanwezig in me bloed en dat ik gewoon door moest gaan. Gelukkig via via iemand gevonden die ook IN het bloed keek of alles wat aanwezig was ook daadwerkelijk werkte en deed wat het moest. En 3x raden...de helft deed geen fuck zoals heel me immuun systeem dat op zijn gat lag.

Beetje simpele fysio (geen vooraanstaande dus) als hij dat niet wist en geen oefeningen voor heeft trouwens.

14. Ashavan

Ashavan Guest

15. Bassie_

Bassie_ Guest

Iemand nog goede oefeningen voor m'n triceps? Mijn biceps groeien als kool, maar m'n triceps blijven echt hopeloos achter. Echt geen gezicht meer. Ik denk dat ik al die oefeningen verkeerd uitvoer ofzo.

16. Ashavan

Ashavan Guest

Bank drukken, small bank drukken, militairy press. Dan heb je al aardig de triceps met compound oefeningen voor de borst/schouders mee gepakt. Voor isolatie's doe ik Cable Push Down of Rope Pull Down met daarna Overhead DB Extention. Dips ben ik geen fan van, zeker niet als je relatief problematische schouders hebt. Dan moet je dips gewoon links laten liggen. SkullCrusher/French Press zou je kunnen doen voor de triceps, maar moet je wel iemand in de buurt hebben die je uitleg geeft.

Wat jij met triceps nu hebt, had ik met biceps. Wat ik deed was me normale sport schema afwerken. MAAR ik begon elke training met squat of het nu benen dag was of niet. Aan het eind van elke training deed ik 3 isolatie bicep oefeningen (Barbel curl, Hammer Curl, Standing Isolation Curl) 4setsx8reps strikte uitvoering. Tenzij het op een dag met veel rug oefeningen was. Dan wachtte ik 2 uur en deed ik meerdere bicep oefeningen (barble curl, hammer curl, incline db curl, gehurkt cable curl, standing isolation curl). Ze groeiden als kool. Dus wellicht dat je ook zoiets voor de triceps moet doen.

17. xboxrullez

xboxrullez xbox for li(fv)e

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn sportschool houd momenteel een tropenrooster waardoor ik maar 2x in de week kan trainen. Nu ben ik opzoek naar wat losse dumbels, wat was die site ook alweer waar jij je apparaten hebt beteld Ashavan?

18. Ashavan

Ashavan Guest

helisports.nl

19. Bassie_

Bassie_ Guest

Mensen zijn we al dagen lang aan het cheaten ofzo? :+ Die ijzers moeten ook met dit weer de hoogte in.

20. Ashavan

Ashavan Guest

Nope. Geen cheat, wel een "rust" week gehad. Vandaag beginnen met 5x5 Bill Starr

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina