Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    90mins is behoorlijk lang op zich. Weet niet wat je de afgelopen tijd gedaan hebt dus hoe moet ik weten waar je auwtje vandaan komt?

    @Aernham
    Voor bodybuilding/powerlifting/strongman heb je een ego nodig. Dus iedereen heeft tot zekere hoogte een ego daar. Maar Nex is zo makkelijk om je vinger te winden dat het entertaining is hem even in de zeik te nemen en hem los te zien gaan :D
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Nah, het neemt al af, het voelt vooral als een vermoeide arm aan, meer niet. Ik heb zeer weinig intensiefs gedaan de laatste tijd, vorige week niet veel en afgezien van fitness dus gisteren ook niet veel.
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2008
  3. jatter

    jatter Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Heey ik heb een vraagje. Ik ben 15 en heb een 'buikje'. Is het dan goed om te fitnessen of kan ik beter op een ander manier het 'buikje' wegwerken?
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2008
  4. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    ik heb een vraag;) Wat vult sneller,Langzaam of snel eten? of is er geen verschil?

    Ik wil namelijk aankomen maar volgens mij lig het niet aan het sporten (fitness doe ik 2,3x per week) maar door mn voeding. Ik eet me echt vol, maar kom daardoor geen gram aan. ben in een jaar net 3 kilo aangekomen, en volgens mij kan dat toch wel wat sneller;)

    alvast bedankt:)
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2008
  5. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    die zijn echt op je geld uit
    Ga gewoon naar een echte gym :)
    BELACHELIJK dat je moet betalen daarvoor :{:{:{
    Lopen daar niet gewoon instructeurs rond? daar zijn ze toch voor?
    Zowiezo vind ik het een ballen tent daaro, beetje zelfrespecterende fitnesser/BB komt daar niet, of draaf ik nu door? 8)


    Tja, je bent pas 15 lees ik in je profiel..
    je gaat, tenminste in mijn geval pas echt aankomen rond je 18e
    toen ben ik in 1 jaar tijd 15 kg aangekomen
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2008
  6. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Veel eten.. 6 maaltijden per dag;
    Ochtend - +/- 11:00 - Middag - +/- 15:00 - Avond - +/- 21:00

    Zoiets doe ik.. tenminste, probeer ik. Ik mis er bijna elke dag eentje omdat ik vrij veel doe op een dag en niet alleen met eten bezig kan zijn. Zorg ervoor dat je MEER eet dan je dagelijkse behoefte.
    Een tijd terug at ik in de ochtend een bakje smacks of 2 boterhammetje.. Nu elke ochtend 90 gram brinta + 500 ml melk en ook eiwitshake 30 gr whey + 400 ml melk. Dat is een ontbijt van zo'n 800 kcal geloof ik, dat is toch wel een verschil met een bakkie smacks!!
     
  7. Ashavan

    Ashavan Guest

    Wil eerst eens weten wat er onder veel eten verstaan wordt. Dat is een relatief begrip en als mensen dan gaan opnoemen wat ze veel vinden is het niks.

    Jonge mannetjes moeten meer eten. Zijn in de groei en hebben nog een hogere testosteron produktie waardoor verbranding en alles hoger ligt.
     
  8. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    ja dat weet ik maar 1.86 met maar 56 kilo is niet een geweldig gewicht om nog 3 jaar op uit te houden, en ik extreme last van kou, en ik dacht, een vetlaagje kan misschien daartegen helpen.
     
  9. Ashavan

    Ashavan Guest

    Kou = slecht functionerend metabolisme. Je moet zeker 3000-35000kcal gaan eten jij
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Ik vond het zelf ook wel raar dat je daar speciaal voor moet gaan betalen. De volgende keer dat ik erheen ga zal ik het nog eens vragen, ik zeg gewoon dat ik geen enkel verstand ervan heb en een uitleg wel zo fijn zou vinden.

    Ik zit er nu wel 3 maanden aan vast, maar dat is geen ramp...laat ik blij wezen dat ik niet in een rare bui gelijk voor de 12 maanden lidmaatschap gekozen heb :). Tja ballentent..,dat viel opzich wel mee, ik vond ze ook gewoon vriendelijk en normaal daar. Maar misschien wel duur, misschien iets te snel gelijk lid geworden daar....want ook het feit dat ik van 11 tot 5 daar terecht kan. En dus niet in de avond....daar had je volgens mij weer dat andere lidmaatschap voor nodig.

    Een kennis van m'n moeder die ook aan fitness gedaan heeft zegt ook dat begeleiding in het begin heel normaal is, die checken dan echt wat jij aankan of wat jij beter dus niet kan gaan doen en hoe je het moet opbouwen enzo.
    Ach, bevalt het mij totaal niet na 3 maanden dan zeg ik gewoon op, zo simpel is het dan wel. En dan zoek ik een andere.
     
  11. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Ach je kan wel heel leuk allemaal moeilijke termen erbij halen ashavan maar jij weet zelf ook dat, als je zwaarder wil worden, de hoofdregel is dat je gewoon meer moet vreten!
     
  12. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Laatst bewerkt: 7 aug 2008
  13. Ashavan

    Ashavan Guest

    In verband met rug even voorzichtig weer Squat gedaan. Toch 80kg gepakt. Elke week 10kg er bij doen en zit ik in no time weer waar het hoort. Bench 3x75kg. Ben daar meer tijd en moeite aan het besteden aangezien het flink achterloop top squat/deadlift. Dus op naar de 100kg met de bankdruk. Ben nu alle gewichten omhoog aan het pushen hehe. 30kg per arm DB Row en zo wil ik 50+kg hebben.

    In April wil ik 200kg x1 squat/deadlift en 120kgx1 bench hebben.
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik ga morgen weer naar fitness, en ik ga danook gelijk proberen op te zeggen. Ik moet geen fouten gaan maken namelijk. Het is me allang duidelijk geworden dat deze onnodig duur is...wellicht omdat hun spullen supermodern en nieuw zijn misschien maar dat boeit mij helemaal niet. De vriendin van mijn broer had het over een fitness gebouw bij haar in de buurt...werd gerund door vrijwillgers, 2,50 als je een proefles wilde hebben waar alles uitgelegd zal worden (geen 20 euro zoals bij FF dus) de spullen waren wel 2e hands,maar alsof mij dat boeit. Ik begreep van meer dan de helft van die dingen bij FF niks.

    Maar goed...het is dus 3 maanden opzegtermijn...ik moet dus bij FF sowieso de eerste 3 maanden betalen, dus 3x 40 euro. Ik moet alleen even weten hoe het precies zit met opzeggen. Want stel ik zeg pas in november op...en het blijkt dat het pas na 3 maanden ingaat dan...dat moet ik niet hebben.
     
  15. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Zou ik jou was toch voorzichtig doen, niet dat ik zoveel verstand heb van squat maar dat geld voor elke blessure zo. Rust is het belangrijkste maargoed, dat is ook klote natuurlijk ;)

    Aangezien mijn borst achterloopt en ik (in het kort) dit schema volg;
    Borst/tri ----- Rug/bi ----- Been

    Is het dan bijv. slim om toch bij de BEENdag bijv. 3 borstoefeningen te pakken (zodat je toch 2x per week borst pakt) of slaat dat nergens op?
     
  16. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ik heb een dilemma. Ik ben best breed gebouwd, niet dik en heb een lichte sixpack, beetje borstspieren(logisch maar dat het te zien is onder mijn shirt) en klein beetje armspieren. Ik zou wel wat gespierder willen worden en dan vooral mijn bovenlichaam. Volgens vriendin die aan fitness doen, zou ik wanneer ik ook ga fitnessen als een 'beer' eruit komen te zien. Maar dat hoeft dus niet, maar gewoon wat gespierder. Kan ik dat al bereiken door thuis oefeningen te doen of is het veel beter als ik naar een sportschool ga?

    En heel misschien zijn er mensen uit omgeving Leiden die nog een goede sportschool weten? Of is Sportcity al goed genoeg? En wat is een normale prijs per maand voor een sportschool? 40 euro?
     
  17. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Sportschool!
    Tenzij je thuis heel veel gewichten en apparaten hebt........
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @ Aernhem: mijn borst is groter geworden door juist minder te gaan doen. Deed altijd 16 sets (4 oefeningen) voor borst en ben lang geleden teruggegaan naar 9 sets (3 oefeningen). Alleen zware compounds, dus dumbell en barbell drukken schuin en recht.
    Je zou evt als 'shock-therapie' een week of twee je borst iets vaker kunnen trainen.

    @ Corona: Gewoon direct voor het maximale gaan! Een beest worden gebeurt niet na een week of twee trainen en al helemaal niet van de 1 op de andere dag. Wat jij aangeeft is een fout die veel mensen maken. Ze hoefen geen grote bb-er te worden dus gaan dan ook maar niet zo hard trainen. Dit is een compleet verkeerde instelling. Als je je lichaam wilt veranderen dan zul je hard moeten trainen en goed moeten eten. Als je vervolgens je doel bereikt in een half jaar, dan is dat toch alleen maar mooi meegenomen? Je kan dan nog altijd kiezen of je toch niet nog wat groter wilt worden of wat droger of bepaalde spiergroepen wilt benadrukken. Maar ga altijd full pull voor je doel, want anders sta je stil.
     
  19. Ashavan

    Ashavan Guest

    Mensen die fitnessen worden zo wie zo nooit breed. En breed worden kost enorm veel tijd en hard werk. Als dat niet zo was dan zou ik nu al een beer moeten zijn terwijl ik een jaar bezig ben.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.022
    Leuk Bevonden:
    9.580
    Wat een onzin ahhaha. Dat verschilt echt per persoon. Sommige mensen hebben gewoon meer aanleg ervoor en hebben al een gespierde bouw van zichzelf.
    Ik kan van mezelf zeggen dat ik bijvoorbeeld helemaal niet snel dik wordt oid. Ik kan eten wat ik wil, ik zal never boven de 80 kg komen. Ook merk ik dat fitnessen, ik verandering merk. Ik kan me wel een beetje vinden in Corona. Ik ben gaan sporten met een lichte sixpack, nu kan ik ze makkelijk tellen en zijn ze keihard als ik ze span... Je moet hiervoor natuurlijk wel 3x per week gaan oid. Maar het is stom om te zeggen dat je echt 200kg moet liften.. Dat ligt echt per persoon anders.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina