Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    Saaie bedoeling. Zal ik dan even een rant plaatsen ofzo? :p
     
  2. Billbox

    Billbox Active Member

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    1
    Plaats maar wat goede oefeningen voor de zijkant van je buikspieren dan :p Bij mij gaat alles lekker, nu 3 maanden lang 3/4 dagen per week fitnessen (ene week 3 andere 4). Merk dat ik ook nu veel meer recht op loop! Ben onderand 4/5 kilo aangekomen :) Enige wat achterblijft is de zijkant van de buikspieren. Heb wel al een paar oefeningen, maar hoe meer hoe beter:)
     
  3. Ashavan

    Ashavan Guest

    Buikspieren zie je meer als je laag in vet% zit. Zeker bij de obliques (zijkant).
    Voor buik doe ik soms Elite Sit-ups en Leg Raises. Voor de zijkant...tja. Dan zou je bij een sit-up de linker elleboog naar de rechter knie toe brengen bijvoorbeeld.

    Of anders een rotary oefening. Dan ga je op een decline bankje liggen. Pak een schijf in je handen en span je buik aan. Dan hang je met je rug los van de bank en houdt je die positie. Vervolgens roteer je met je torseo van links naar rechts zo ver als je kan en terug terwijl je het gewicht mee beweegd van links naar rechts.
     
  4. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook wel een vraagje voor als je je verveel Ashavan :9
    mijn meniscus is gecheurd en ben daar nu aan geopereerd, het was een stuk erger als de arts dacht daarom mag ik nu 6 tot 8 weken niet sporten (doe normaal karate)
    weet jij miss wat oefeningen voor die knie?
     
  5. Ashavan

    Ashavan Guest

    Vervelen is een understatement. Is enorm rustig hier :mad:

    Qua meniscus. Al bij fysio geweest? Wat ie ook adviseerd blijf uit de buurt van de leg extention. Door de hoek waarin het stoeltje staat in tegenstelling tot het gewicht wordt de knie onjuist belast.

    Ik zou eerst een week of 2 rust nemen. Daarna kun je bodyweight lunges doen. Naar mate de flexibiliteit er in zit en het goed aanvoelt kun je vanaf week 4-5 met 2 lichte dumbells elke week voorzichtig het gewicht op gaan voeren. Daarnaast zijn lunges goed voor je algehele stabiliteit.

    Volledige rust is leuk, maar ook niet helemaal juist. Zoals een fysio je uit zal leggen. Herstel bestaat uit fases.
    Fase 1 is aantal weken volledige rust. Lichaam legt dan bouwblokken bij de zere plek neer als het ware. Deze fase duurt meestal 2-4 weken.
    Fase 2 is dat je weer licht en voorzichtig gaat bewegen. Beweging zorgt dat de bouwblokken nu gebruikt gaan worden om zich in te stellen op de beweging en deze sterker te maken
    Fase 3 ga je langzaam aan het gewicht weer verhogen.
    Daarom ben je dus rustig 3 maanden bezig eer je weer met fatsoenlijk gewicht en weerstand kunt trainen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 okt 2008
  6. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    thanx man :thumbs:
    naar de fysio hoef ik eigelijk niet echt omdat ik fysiotherapie studeer, als er iets is wat ik niet vertrouw ofzo kan ik gewoon naar een leraar gaan :+
     
  7. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    whehe begint steeds rustiger te worden in de sportschool.
    Vandaag weer meting gedaan weeg nu (bij 1 meter 70).
    61.2 kg op 12.8% vet tegenover begin punt 57kg op +/- 10.4% vet.
    Dat is dus 4.2 kg toename in 3 maanden en ongeveer 2.6% vettoename. Niet heel denderend maar ben blij dat eindelijk wat gewicht bij komt. Twijfel echter beetje over de vetmeting want ze gebruiken op de sportschool een weegschaal ipv van huidplooi dus weet het nooit zeker.
     
  8. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    8) kon je zelf niet met wat oefeningen komen dan :lol:
     
  9. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    jah maar ik heb nog niet zoveel verstand van al die oefeningen :+
     
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.665
    Leuk Bevonden:
    17.868
    Ik ken een kerel die bij op school zit die echt totaal niet gebouwd is om gespierd te worden..toch heeft ie t voor elkaar gekregen om in een zomervakantie non stop te trainen enzo om als een ziekelijk gespierde, brede gast terugtekomen. Echt bizar!
    Hij heeft als t goed is alleen middelen gebruikt dat je geen spierpijn krijgt (ofzoiets) en een aangepast eetschema..Is dat wel goed voor je?
    Die vent is 17. Moet je daar niet uitgegroeid voor zijn?
    Als je uitgegroeid bent, is t dan niet schadelijk om t dan te doen?
     
  11. Ashavan

    Ashavan Guest

    Klinkt als anabolen. Moet je niet gebruiken tot je eetschema en sportschema goed in elkaar steekt, je 4 jaar trainings ervaring hebt en 21+ bent.
     
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.665
    Leuk Bevonden:
    17.868
    Maar dat heeft ie niet gebruikt, dat zweert ie. :+ Is toch raar man.
     
  13. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0

    Alsof je het na die 4 jaar trainingservaring, met goed in elkaar stekend sport/ eetschema wel moet gebruiken. Er wordt zo makkelijk gedacht over dat spul in de sportscholen, terwijl het letterlijk een paardenmiddel is.
     
  14. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik zeg niet dat je het dan moet gebruiken. Ik zeg dat je het niet eerder meot gebruiken. Dat wat ik vermelde zijn de miniumeisen wil je er ooit aan beginnen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de tijd en energie die je er in moet steken om je in de materie te verdiepen, want het is niet letterlijk een paarden middel ;)

    @Reckuuza
    Maar hoeveel is veel massa dan dat ie gegaind heeft? Ik vergeet nog wel eens dat jullie al snel denken dat iets veel is terwijl het eigenlijk niet veel voorsteld en dan kan het inderdaad met strakke schema's en discipline wellicht te doen zijn.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 okt 2008
  15. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Het is alleen wel makkelijk mensen die gedisciplineerd met hun sport bezig zijn, en hier resultaten mee boeken, uit te maken voor steroidegebruikers.
     
  16. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    maar een maandje is wel heel snel of niet ;)
     
  17. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    als iemand eerst niet gespierd is en na 2 maanden opeens meteen heel gespierd is heeft ie toch echt wel anabolen of iets dergelijks gebruikt dat kan niet anders.
     
  18. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, wat is de definitie van gespierd?
     
  19. Ashavan

    Ashavan Guest


    :D
    Afgelopen vrijdag lekkere work out gehad trouwens. Zat al heel lang met bench te kloten. Nooit echt aangedacht aangeschonken dus ben dat de laatste 2 maanden wel aan het doen. Zat toen vast op een gewicht en kwam er nauwelijks voorbij. Vrijdag ging ik er gruwelijk overheen. 6x 80kg en 2x85kg met me armpjes gedrukt.

    Morgen avond 10 sets, 3 reps met die 80kg doen en dan vrijdag wil ik die 90kg doorbreken met 2-3 reps :D

    Doelstelling was 3x100 in april, maar dat gaat eerder zijn op dit tempo mwahaha.

    Squaten doe ik voorlopig even alleen met Zercher Squats (90kg in me armpjes liggen terwijl ik die squat doe). Voel je de rug veel meer werken. Heel me schema is meer rug versterkend georienteerd op moment. Werpt zijn vruchtne af dusver.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 okt 2008
  20. Ashavan

    Ashavan Guest

    Wat is het stil! :eek:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina