1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vibuthi

    vibuthi Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Ashavan verstrekt ronduit verkeerde informatie over een gevaarlijke, illegale drug. Bovendien doet hij dit op een plek waarvan hij weet dat deze door veel minderjarigen bezocht word.
    Hij praat over "demonisering" en verwijst mijn tegenargumenten, samen met de gehele medische consensus m.b.t. steroidengebruik naar het rijk de fabelen.
    Waarmee hij mijns inziens het gebruik van steroiden verheerlijkt.

    Dit is volgens mij gewoon ronduit strafbaar.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.022
    Leuk Bevonden:
    9.580
    Hij kan inderdaad beter naar een fitness forum oid.
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2008
  3. SR20DET

    SR20DET Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    zal het ook wel kunnen zijn, maar wat ik bedoelde is dat hij toh niet zal zeggen dat jij gelijk heb en er gewoon mee door gaat, moet hij weten toch :) jij en ik weten dat het niet goed kan zijn voor ons doen, al zegt hij dat het niet zo is. ik zal het niet gaan gebruiken ook al is het zo geweldig, en jij ook niet ;)

    trouwens:

    true that ;)


    en idd, steroiden gebruiken gaat met mij gepaard aan een gigantisch gespierd lichaam waarmee je niet eens een punaise kan oprapen. ik hoef ook niet zo te leven. paspop is mooi genoeg voor mij
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2008
  4. Ashavan

    Ashavan Guest

    Nee daar heb je sites zoals Pubmed en dergelijke voor. Amerikaanse onderzoeksinstituten die up to date onderzoeksresultaten beschikbaar stellen. Ik werk niet met info van circa 5-10 jaar terug zoals vele nederlandse instellingen. Ik vraag ook niet andere sportschoolgangers voor info...ik ga niet eens naar een sportschool. Ik train mezelf. Ben sinds kort gelicenseerd dietist en personal trainer. Heb in het verleden hier bewezen voldoende te weten mbt voeding/sport en meer. Heb zelfs een kleine klanten kring opgebouwd die ik begeleid om hun persoonlijke doelstellingen te halen...en deze kring is groeiende.

    En dat doe ik niet door nederlandse overheids info aan te hangen. Dat leer ik, knik ja en na het behalen van me papiertje negeer ik het merendeel omdat die info outdated is en niet van toepassing. Via allerlei onderzoeks publicaties blijf ik op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en weet dus meer dan de meesten op de gebieden van voeding en sport en ook steeds meer over AS. Dus ja...ik durf zelfs zover te gaan door te zeggen meer te weten dan artsen op deze gebieden. Ben niet alleswetend, maar de onzin die medische experts uitkramen over deze gebieden gaat me haar van recht over eind staan.

    Maar zei eerder al dat er op veel sportscholen zogenaamde "experts" rondlopen die je van alles wijs maken om hun troep te verkopen. Niet echt geweldig en erg gevaarlijk als jezelf er weinig van af weet. Helaas voor deze discussie behoor ik niet tot die groep.

    De enige medische concensus die V hier aanhaald is de Nederlandse. Outdated onzin uitkramend niet waard om naar te luisteren dus. Haal een medische wereld aan die wat meer up-to-date is en dan ben ik best bereid te luisteren en wellicht wat nieuws te leren ;)

    En nee het is niet strafbaar om op een forum info te delen. *gaap* sla het wetboek er op na zou ik zeggen. _0/

    Steroiden gaan niet per definitie gepaard met een groot gespeird lichaam. Dit is een beeld wat logisch is en dus blijft hangen. Maar hoeveel atleten op de olympische spelen zijn gespierd? Wielrenners zijn ook niet gespierd op hun boven benen na. Hardlopers zijn alles behalve gespierd. Zwemmers valt ook wel mee. Powerlifters zijn behoorlijk vet, ondanks de spieren die er onder zitten. Je krijgt er hoogstens een atletisch en slank figuur van en niet het massa monster figuur wat men op de bodybuild MR.O competities ziet. Dat vind ik zelf ook te ranzig, maar die gasten gebruiken ook veel te veel in mijn mening.

    Bleh nog een uur eer ik naar huis kan. Verveel me de tyfus.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2008
  5. vibuthi

    vibuthi Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gros van de artikelen over "recreatief" steroidengebruik op het door Ashavan aangehaalde Pubmed bevestigen mijn standpunt, en voegen daar nog een reeks aan zware, veel voorkomende psychische bijwerkingen als agressie en depressie aan toe.
    Als je erg selectief leest kun je met wat moeite wat paragrafen vinden die zouden kunnen suggereren dat sommige negative bijwerkingen MISSCHIEN minder ernstig zijn dan voorheen werd aangenomen. Het gaat dan echter vooral over steroiden voor medicinaal gebruik, in veel kleinere doseringen dan een sporter zou gebruiken. Bovendien word van andere negatieve bijwerkingen steeds duidelijker dat ze veel ERNSTIGER zijn dan voorheen werd aangenomen.
    De algemene opinie m.b.t. steroiden, vertoont ook op Pubmed verdacht veel overeenkomsten met dat "achterhaalde" Nederlandse beleid.

    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15248788
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/...nel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/...nel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum

    Zo maar wat grepen uit het bijna eindeloze aanbod aan medische artikelen die ernstige bijwerkingen, van bloedende tumoren tot plotseling hartfalen ,van steroiden beschrijven, allemaal afkomstig van Pubmed.

    "These results confirm the cardiotoxic potential of anabolic steroid abuse."

    "While athletes and bodybuilders are often aware of the legal and social ramifications of steroid abuse, they should continue to be counseled about its serious medical risks."
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2008
  6. SR20DET

    SR20DET Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    naja wat ik ermee bedoelde is dat je niet zomaar steroiden neemt. dat wordt vooral genomen door mensen die belachelijk hard trainen voor een hulklichaam. tis een boost middel, maar ik vind het zwak als je het gebruikt om NOG beter te worden dan je al kan. je lichaam zegt niet voor niets "stop". En dat atleten het gebruiken om te winnen vind ik helemaal zielig. als je jarenlang traint en een drug nodig heb om te winnen, sneu..
     
  7. Ashavan

    Ashavan Guest

    @vibuthi

    Mooi. En nu verder kijken dan je neus lang is. Ga elke steroide individueel opzoeken. Ga leren over zijn samenstelling en wat die specifieke steroide doet. Enige wat jij doet en die zogenaamde experts is globaliseren dat iedere steroide alles doet wat er op hun lijstje staat. Dat is niet zo. Leer en kijk verder ;)

    De orale variant beinvloed inderdaad de lever. Er staat een limiet op hoeveel en hoe lang je maar kan nemen. Daarnaast MOET je stoppen anders krijg je inderdaad grote kans op lever problemen. Dus als je weet Anavar bijvoorbeeld is en hoe het werkt stop je voor je de bijwerkingen gaat krijgen. Maar alcohol doet dat nog meer, zeker in de hoeveelheid die door velen genomen wordt. En daar wordt niks tegen gedaan. Hoeveel mensen raken daar wel niet door in coma of krijgen lever falen en andere lever problemen? Ik vind dat men eerst eens de echte problemen zouden moeten aanpakken.

    Mensen die mentaal zwak zijn en niet goed in hun vel zitten moeten niet aan de AS. Het is hetzelfde als met (soft)drugs die je mentale staat beinvloeden. Beetje weldenkend persoon gaat die niet nemen als hij slecht in zijn vel zit omdat die emoties versterkt gaan worden. Dan ben je gewoon dom bezig. Wederom...onkunde door de gebruiker. Heb dan helemaal geen medelijden met dat soort mensen.

    Testosteron is de basis van veel kuren. Deze is absoluut NIET slecht voor je. Testosteron is belangrijk voor je immuun systeem en algehele gezondheid, spierbehoud zodat je geen atrophie krijgt op oude leeftijd en andere spier probleem, het houdt je metabolisme op gang en nog veel meer.

    @SR20DET
    Je mag het rustig "zielig" vinden. Maar dan moet je niet hypocriet doen zoals velen supporters van de sporten. Veel atleten en sport teams worden geidoliseerd en zouden het niet eens meer anders willen zien. Oh oh je team zou maar eens met grote getalen kunnen verliezen omdat ze niet meer mee kunnen komen met de anderen.

    Eigenlijk worden steroiden meer genomen door magere atleten voor betere sportprestaties of door muzikanten/artiesten voor betere concentratie vermogen. Mensen die het gebruiken om sterk en gespierd te werden is relatief klein vergeleken met de andere groepen in de samenleving die het hanteren om beter te presteren in hun vakgebied.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 dec 2008
  8. vibuthi

    vibuthi Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    @Ashavan

    Vind je het heel erg als ik liever gewoon de wetenschap geloof en niet een gebruiker?
    Je lijkt jezelf te zien als een soort expert maar hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt, je argumentatie blijft steken op: " ik weet het toch zeker wel beter dan die domme dokters",zelfs op de website waar je je informatie vandaan zegt te halen is elke expert van mening dat steroiden uiterst riskant zijn. Je vergoelijkt je drugsgebruik net als iedere andere drugsgebruiker: "Als je het goed doet kan het geen kwaad"
    Je realiseert je toch wel dat iedere cocainesnuiver het zo recht probeert te praten? "Die mensen die er ziek van worden weten niet wat ze doen, IK daarentegen weet hoe ik het moet doen".
    Uiteraard pure struisvogelpolitiek, wat ga je nu doen als je je steroiden gebruikt hebt en je over een half jaar weer tegen je grens aanzit?
    Waarom wil je eigenlijk 300 kilo optillen? Er zijn heel wat dingen in het leven die misschien de moeite waard zijn om de boel voor te belazeren en je gezondheid op het spel te zetten , 300 kilo optillen lijkt me er daar niet één van.|:-

    Het is uiterst simplistisch om te redeneren dat bepaalde stoffen ook van nature al in ons lichaam aanwezig zijn, en zelfs nodig zijn voor onze ontwikkeling, dit is zeker waar, maar dat maakt het ABSOLUUT niet ok om zelf dan nog maar wat meer van deze stoffen te slikken. De vele bijwerkingen van steroiden maken kristalhelder waarom.

    Voor mij ben je een drugsgebruiker, een valsspeler die Russische roulette speelt met zijn gezondheid je steekt je kop in het zand. Dat mag, ik heb daar geen problemen mee zoals ik al eerder zei, maar zolang je hier je leugens over steroiden blijft verspreiden zal ik blijven reageren. Ik vind het ook onbegrijplijk dat dit hier is toegestaan.
    Stel je voor dat ik zou stellen dat heroine prima spul is, en dat alleen de sukkels die er niet mee om kunnen gaan er problemen mee krijgen?
    Dat ik zou suggereren dat er een "goede" manier zou zijn om heroine te gebruiken. (En dan is heroine een erg slecht voorbeeld, de fysieke bijwerkingen van heroine zijn vele malen minder dan die van steroiden)

    En dat continue "weet je wel hoeveel mensen/sporters het doen?" is natuurlijk een ontzettend slap excuus, 100.000 valsspelers zijn nog steeds valsspelers, weet je hoeveel mensen crack roken? weet je hoeveel mensen er elke dag voor de trein springen? Mensen doen domme dingen, en vaak maken we vergelijkbare fouten, dat wil niet zeggen dat het ineens een goed idee is om crack te gaan roken of voor de trein te springen. En dat wil ZEKER niet zeggen dat je reclame moet gaan lopen maken voor die fouten.
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2008
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.022
    Leuk Bevonden:
    9.580

    Wow, wat een overedingskracht. End of discussion!

    _O__O_
     
  10. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    mooi bearguementeerd Vibuthi, ben het ook met je eens.

    trouwens ik vroeg me af, wanneer is het slim om Creatine te gebruiken. Ik train nu al iets meer dan 3 maanden en ben 18 jaar. Opzich lijkt creatine me wel een handig hulpmiddel , al hoef ik het momenteel nog niet. Maar voor later zou ik het misschien wel willen. Wat raden jullie aan? (ik train trouwens 3 a 4 keer per week)
     
  11. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    End of discussion? Dit gaat nog wel even door geloof mij maar, Ashavan heeft ook een aardig reserve overtuigingskracht.
     
  12. SR20DET

    SR20DET Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    enige team dat ik support is ons drift team :) voor de rest boeit sporten mij niet echt (en dan bedoel ik voetbal, atletische sporten blabla). Hypocriet ben ik dus niet en ik vind het gewoon jammer dat mensen op deze manier willen winnen. Het doet mij veel meer voldoening als ik behoorlijk wat punten bij elkaar drift being sober dan als ik strak aan de pepmiddeltjes zit.
     
  13. SR20DET

    SR20DET Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    dat dacht ik ook maar hoorde van de sportschool dat dat soort dingen (net als whey's) meot gaan gebruiken als je net bij je limit zit. nog lang niet dus ;) correct me if i'm wrong maar creatine fixt de spieren wat sneller dan normaal. Om de groei natuurlijk en gebalanseerd te houden is het daarom pas nodig als je niet verder komt.

    kan verkeerd zijn, maar tis pas nodig als je net op je limit zijn, dat weet i kwel
     
  14. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap eigelijk niet zo goed waar vibuthi nou moeilijk om doet, Ashavan spoort toch geen mensen aan om het ook te gaan gebruiken. Als hij dat spul zelf wil gebruiken en kennis van zaken heeft hoe hij de negatieve effecten zo gering mogelijk kan houden zie ik niet in waarom mensen lopen zeuren, je hebt er toch zelf geen last van?
    In bijna elke sport word spul gebruikt om de prestaties op te schroeven. Dus ik snap niet dat er nu zo'n drama van gemaakt word en bij al die andere sporters niet.
    Ik vind dat Ashavan mensen hier op het forum goed helpt en hij raad andere toch ook af om anabolen te gebruiken, ik lees dit topic ook altijd wel ff door als er iets nieuws gepost is maar ik maak toch nog altijd mijn eigen beslissingen over supplementen en anabolen dus ik zie het probleem er niet echt van in hoor 8)
     
  15. SR20DET

    SR20DET Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ok, maar ashavan verteld wel dat er EIGENLIJK geen risico aan anabolen is als je alles maar goed doet. nu wil ikzelf alles puur natuur halen, want van gekrompen balletjes wordt je niet vrolijk van :p

    ik vind het ook een nutteloze discussie want hij zegt a en dingetje zegt b. verder komt het niet. b weet van zichzelf dat hij het nooit zal gebruiken en ik vind het ook goed van hem en andere mensen die het niet zullen doen. a gebruikt het en is er vrolijk mee. e.o.d. vind ik. denk dat we meer hebben aan tips over het sporten zelf, zoals combi's bij splittraining en goede voeding dan 5 pagina's over ballenkrimpers
     
  16. Ashavan

    Ashavan Guest

    Stel dan vragen over split training en voeding. Die zal ik net zo goed beantwoorden ;)

    mbt Creatine
    Heb lading info in de eerste post laten plaatsen als een spoiled header. Op zich zou ik het eerste jaar simpelweg een strak eetschema en sportschema hanteren. Enige suplementen die je nodig hebt zijn Whey, Multivitamines, Vitamine C en visolie caps. Alle andere poespas heb je nog niet nodig. Zorg dat je voldoende onverzadigde vetten eet. Die verhogen je testosteron produktie.
     
  17. xboxrullez

    xboxrullez xbox for li(fv)e

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee, mijn twee nieuwe trainingsschema's. Tips graag:

    Trainingsschema 1

    Dag 1: (maandag)

    Borst:
    Incline Press (12 – 10 – 8 – 8 )
    Dumbell Press ( 12 – 10 – 8 – 8 )
    Peck Deck ( 12 – 10 – 8 – 8 )

    Schouders:
    Dumbell Press ( 12 – 10 – 8 – 8 )
    Dumbell Side Raise ( 12 – 10 – 8 – 8 )
    Cable Front Raise ( 12 – 10 – 8 – 8 )

    Biceps:
    Dumbell Curl ( 12 – 10 – 8 – 8 )
    Barbell Curl ( 12 – 10 – 8 – 8 )

    Dag 2: (dinsdag)

    Buik:
    Sit up ( 15 – 15 – 15 )
    Sit up Schuin ( 15 – 15 – 15 )

    RPM

    Dag 3: (donderdag)

    Benen:
    Squat ( 12 – 10 – 8 – 6 )
    Seated Leg Curl ( 12 – 10 – 8 )
    Standing Calf Raise ( 12 – 10 – 8 )

    Rug:
    Deadlift ( 12 – 10 – 8 – 6 )
    Bent over Barbell Row ( 12 – 10 – 8 – 8 )
    Close Grip Pulldown ( 12 – 10 – 8 – 8 )

    Triceps:
    Triceps Pushdown ( 12 – 10 – 8 – 8 )
    Lying Triceps Extension ( 12 – 10 – 8 – 8 )

    Dag 4: (zaterdag)

    Biceps:
    Dumbell Curl ( 12 – 10 – 8 – 8 )
    Barbell Curl ( 12 – 10 – 8 – 8 )

    Triceps:
    Triceps Pushdown ( 12 – 10 – 8 – 8 )
    Lying Triceps Extension ( 12 – 10 – 8 – 8 )

    Buik:
    Sit up ( 15 – 15 – 15 )
    Sit up Schuin ( 15 – 15 – 15 )

    RPM



    Trainingsschema 2

    Dag 1: (maandag)

    Borst:
    Bench Press (12 – 10 – 8 – 8 )
    Incline Dumbell Press ( 12 – 10 – 8 – 8 )
    Cable Crossover ( 12 – 10 – 8 – 8 )

    Schouders:
    Neck Press ( 12 – 10 – 8 – 8 )
    Rear Deltoid Cable Raise ( 12 – 10 – 8 – 8 )
    Upright Row ( 12 – 10 – 8 – 8 )

    Biceps:
    Cable Curl ( 12 – 10 – 8 – 8 )
    Scott Curl ( 12 – 10 – 8 – 8 )

    Dag 2: (dinsdag)

    Buik:
    Sit up ( 15 – 15 – 15 )
    Sit up Schuin ( 15 – 15 – 15 )

    RPM

    Dag 3: (donderdag)

    Benen:
    Leg Press ( 12 – 10 – 8 – 6 )
    Leg Extension ( 12 – 10 – 8 )
    Standing Calf Raise ( 12 – 10 – 8 )

    Rug:
    Dumble Row ( 12 – 10 – 8 – 8 )
    Pulldown behind the neck ( 12 – 10 – 8 – 8 )
    Cable Row ( 12 – 10 – 8 – 8 )

    Triceps:
    One arm dumbell triceps extencsion ( 12 – 10 – 8 – 8 )
    Kickback ( 12 – 10 – 8 – 8 )

    Dag 4: (zaterdag)

    Biceps:
    Cable Curl ( 12 – 10 – 8 – 8 )
    Scott Curl ( 12 – 10 – 8 – 8 )

    Triceps:
    One arm dumbell triceps extencsion ( 12 – 10 – 8 – 8 )
    Kickback ( 12 – 10 – 8 – 8 )

    Buik:
    Sit up ( 15 – 15 – 15 )
    Sit up Schuin ( 15 – 15 – 15 )

    RPM
     
  18. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Er is altijd kans op bij effecten, bij goed gebruik is deze alleen net zo groot als een hart aanval krijgen van een espresso ;)

    De juiste anabolen qua kwaliteit en gebruik kunnen in princiepe weinig kwaad, zolang mensen maar niet doordraven en de kuur afronden.
     
  19. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23


    Kijk voor goeie trainingsschema's op

    www.dutchbodybuilding.nl

    Ik vind je schema niet echt geweldig en train nu al zo n 5 jaar.
     
  20. SR20DET

    SR20DET Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    ik doe splittraining met dit

    maandag
    [borst]
    weet de namen niet meer helaas, maar doe altijd 12-10-8-6, bij de apparaten 5 kilo erop en bij lsse gewichten 2 kilo
    [biceps]
    zelfde verhaal
    buikspieren

    woensdag
    Rug en benen, zoals bovenstaand
    buikspieren

    vrijdag
    Triceps en schouders, zoals bovenstaand
    buikspieren

    kwa voeding kom ik niet aan wat ik nodig heb, dat is dagelijks 2 bammetjes pindakas en 8 bammetjes kipfilet, sochtend bamemtje pindakaas met bakkie thee, tussendoor de dag zo'n 4 koppen thee, savonds bordje leeg, en veel melk en kwark..

    dus ashavan, als je tips hebt.. graag :) Liefst via pb'tje ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina