1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Ghehe oke.

Ik heb mijzelf om even de feestdagen door te komen met mijn huidige schema. Heb mijzelf wel voorgenomen om in ieder geval zes eetmomenten per dag te hebben. :)

Daarna kijk ik wat ik wil bereiken en zoek daarbij een mooi schema!

2. SR20DET

SR20DET Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    morgen maar fullbody trainen, zaterdag coachgesrpek.. kijken of we dan ook voeding schema's kunne opmaken.. waar moet i keigenlijk goed opletten ash? kun je eventueel een schematje opmaken met welke voeding, en wat op welk moment (dus wat bij ontbijt, 2e maal, 3e maal, lunch, vijfde maal, diner) ? daarnaast neem i kaan dat je met fullbody ook doelde op weinig reps, zwaar gewicht?

3. Ashavan

Ashavan Guest

@SR20DET
    Nee. Je gaf aan al een tijdje niet meer getraind te hebben. Dus begin met een Full Body voor 4-6 weken. Draai 3-4 sets van 8-12reps weg. Je pezen en centraalzenuwstelsel moeten eerst weer opgewarmd en geprepereerd worden eer je weer voluit kan. Probeer elke week 5kg bij elke oefening er bij te knallen. Niet meer, neem je tijd...anders raken je pezen overbelast. Iets wat je snel ziet bij schouders. Probeer wel bij basis oefeningen te blijven aangezien jij nog een goede basis moet leggen om op te gaan bouwen.

Voeding is eiwitten als Whey, Eiwitten van het ei, vlees behalve worsten of afkomstig van een varken ivm ongezond vet, vis, kwark

Koolhydraten...volkoren brood (niet bruin of wit maar volkoren eventueel met pitjes/zaadjes), volkoren pasta (en dan spaghetti zonder die saus uit een zakje of potje. maar thuis saus zoals knoflook saus met gesneden stukjes gekruide zalm), brinta, havermout, rozijnen, zoete aardappeltjes, groene groenten.

Onverzadigde vetten...noten ongezoute, vette vis, eigeel van een ei (is niet slecht voor je chloresterol), pindasaus hehe, pindakaas, olijf olie, avocado olie.

--------
    Maandag ga ik ook maar weer eens beginnen met afslanken. Vind me vet% op moment iets te hoog voor me gevoel. Me schema vanaf maandag ziet er uit als volgt

4. SR20DET

SR20DET Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dit is trouwens mijn uiteindelijke doel (enig filmpje waar ik het goed kon vinden)

5. SR20DET

SR20DET Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    met wat voor gewicht? redelijk gewicht? (niet te zwaar, neit te licht)?

6. Ashavan

Ashavan Guest

Zwaar genoeg dat de laatste 2-3 reps van de laatste set met moeite gaan.

7. Ashavan

Ashavan Guest

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ashavan,

Ik zag een paar weken geleden op youtube (link was hier op forum) een trainer die ook natuurlijk zonder toevoegingen traint.
    Waar hij op hamert is dat je niet een nummer aan je training plakt;
    12 keer dat, 10 keer dat, 10 keer dat etc. etc.

Dit omdat je je dan zo focused op die 12 of 10 keer en je waarschijnlijk meer kan doen.
    Verder was het verstandig om 4 "pogingen" te doen.

Ik zit in het zelfde schuitje als Furies. Ik eet iets meer (1 a 2 boterhammen) maar zit rond de 100 kg. Ik ben wat breder gebouwd en heb genoeg uithoudingsvermogen.
    Dit laatste merk ik door het feit dat een selectietraining met voetbal mij geen enkele moeite kost. Zelfs tijdens een wedstrijd kan ik elke keer gaan.

Toch blijft er een "buikje" hangen, heel irritant en totaal niet conform mijn kuiten, benen en borstspieren.

Jij tips? Of iemand anders, ook m.b.t. het bovenste gedeelte?

9. Ashavan

Ashavan Guest

Ben het er helemaal mee eens. Had het er vanochtend nog met iemand over. Je moet niet blind staren op reps/sets. Maar voor de meeste mensen zijn reps/sets wel een handige iets als richtlijn om te kijken welk gewicht te hanteren. Het mag duidelijk zijn dat je meerdere factoren in beschouwing moet houden.

Een goede training is afhankelijk van;
    -Je doel
    -Rust intervals
    -Gewicht
    -Volume (aantal sets/reps)
    en dit alles samen is je intensiteits niveau en elke week moet je 1 van onderste 3 zien te verbeteren om progressie te krijgen. Gewicht moet omhoog, of kortere rust intervals, of meer sets/reps dan de vorige work-out.

Maar als je meer op kracht/power traint dan zijn het aantal reps/sets wel goed om aan vast te houden en niet meer te doen dan je opgeschreven hebt ook al kun je meer. Je traint namelijk totaal anders dan wanneer je op spiermassa traint.

Als je van de buik af wilt moet je kijken naar wat je huidig vet% is. Heb je onderhuids vet of vet rond je organen. Als je laag vet% hebt en nog een dikke buik bezit dan heb je vet rond je organen zitten. Dit is ongezond...erg schadelijk zelfs voor je gezondheid. Kan leiden tot hart en vaat ziekten en andere enge dingen. Als je laag vet% hebt met een redelijk normale buik omtrek dan is het advies simpelweg een goed eet patroon op te zetten gericht om af te slanken/vet te verbranden.

Je vet wordt als eerste opgeslagen bij buik en boven benen en kont. En daar gaat het ook als laatste weg. Wil je van je buikje af...richt op 9-11% vet.

10. SR20DET

SR20DET Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zo, vanmiddag weer trainen. ben blij dat mn spieren snel ontwikkelen zonder hulp. nu al een paar dagen aan de shakes, kijken hoe dat werkt :D

11. SR20DET

SR20DET Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ook zoiets, klasgenootje is ziek du leeft to ze beter is op crackers, mandarijnen en water. "want dat is gezond". leuk als je zogenaamd wil afvallen maar tis alles behalve gezond als je zo'n eetpatroon heb

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Als je ziek zwak en misselijk bent is het laatste waar ik aan wil denken "verantwoord volgens mijn voedingsschema eten" 8)

13. Ashavan

Ashavan Guest

Toen ik ziek was paar weken terug force feeding. Mezelf dwingen te eten. Ging al haast over me nek alleen al van het idee om te eten. Maar dwong mezelf en deed kleine hapjes, maaltijden duurden zo veel langer maar je moet eten.

En elke dag shitload aan vitamine c weg gewerkt....20-25tabletten per dag. Was binnen 2-3 dagen weer genezen.

Lichaam heeft energie nodig om zijn immuun systeem aan het werk te zetten. Normaal neem je vitamine C aan de hand van de Anbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (ADH). Maar als je ziek bent moet je er ver overheen. Eerste dag zoveel dat je aan de schijt raakt en daarna 2gr er af halen tot je hersteld bent. Het lichaam zal de hoeveelheid vitaminen dan voor IH1 gebruiken. Immuun Hormoon. De vitamines gaan gebruikt worden om het immuun systeem te versterken en de ziekte kiemen af te maken.

Crackers/water/mandarijnen is niet gezond. Ondervoeding en werkt alles alleen maar tegen. Ik wordt geirriteerd van alle mensen in me omgeving die onnodig ziek worden en mij aansteken. Blijf nu lekker hoog in vit C zitten tot iedereen uitgeziekt is.

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Vind ik wat overdreven, er zijn mensen die met veel vit. C alsnog ziek worden en andersom.

Ik eet nooit fruit, heb geen idee waar ik de vit. C vandaan haal maar ben nooit ziek.

15. manolo ribera

manolo ribera Goedendag

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu ziek:mad: dus niet fitnessn en ook geen eetschema voor mij.. dat kan ik gewoon niet wegbrengen:mad: echt klote is dit

16. xboxrullez

xboxrullez xbox for li(fv)e

Leuk Bevonden:
    0
    Ben momenteel begonnen aan mijn Full body schema. Graag zou ik hierbij meer vetpercentage willen kwijtraken. Nu is mijn vraag of een mogelijke fatburner hierbij kan helpen? Heeft zo'n sup uberhaupt effect en zo ja, waar moet ik dan op letten bij de aanschaf?

Alvast bedankt!

17. Ashavan

Ashavan Guest

Fatburners geven een kleine boost. Maar je moet echt eerst een goed dieet op poten zetten. You can't out train a bad diet ;) Echt...voeding is ontzettend belangrijk in deze sport.

18. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Wat zijn dat dan voor Fatburners? Zoiets als stackers?

Heb ooit een keer stackers gehad.. echt nooit meer!! wat voelde ik me raar de hele dag.

19. Ashavan

Ashavan Guest

Zoiets als Stackers ja. Zit vol met peppers zoals caffeine, yohimbe e.d. De oude stackers hadden ook nog Efedra wat een enorme stimulant was. Gooit je hartslag en alles omhoog en sommigen worden er erg hyper en zenuwachtig van.

20. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Mijn conditie is echt bagger maar wil niet heel veel cardio doen omdat ik geen zin heb om af te vallen.
    Elke ochtend buiten 10 min. touwtje springen heeft dat zin?
    Wat is het beste voor/na ontbijt?

Kan je er ook spiergroei mee bereiken (bijv. kuiten vind ik zelf lastig trainen met gewichten).

Laatst bewerkt: 28 dec 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina