1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Maar ik ben dus 16 kilo zwaarder geweest dan nu. Waar nog enkele 'restjes' van te zien zijn...

    Maar thanks! Heb gisteren nog met iemand gesproken die zelf helemaal into de fitness en voeding is... Wat ik van hem begreep is dat ik véél meer eiwitten moet eten. Ik krijg momenteel alleen Koolhydraten binnen.
    Hij beweert dat je meer vet verliest als ik, naast de dingen die ik nu eet, nog extra eiwitten eet. Dus kwark, yoghurt enz. Is dat zo? Want voor mijn gevoel zijn dat gewoon extra calorieën...
     
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ja en nee.
    Eiwit zorgt voor spieropbouw (of herstel in het geval van trainen).
    Als enzym helpt het je lichaam om voeding te verteren. Eiwitten zijn goed voor je, dat is meerdere malen bewezen.
    T.o.v. Koolhydraten zijn eiwitten betere calorie verbranders, onderzoekers van de Arizona State University zijn in hun onderzoek er achter gekomen dat mensen met een eiwitrijke voeding in de uren na hun maaltijd 2 keer zoveel calorien aan het verbranden waren dan mensen die voornamelijk koolhydraten aten.
    Dat het ook extra calorieën zijn maakt niet zo veel uit, je traint immers en kort gezegd als je goed en verantwoord eet komt dit naar boven:

    meer eten = meer spiermassa = minder vet
     
  3. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Okay,

    Neem aan dat met mijn lichaamsbeweging het dan alleen maar goed is om een schaaltje yoghurt/kwark te nemen. :)
     
  4. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Maak er maar kwark van en dan magere. Absoluut geen half volle / volle want dat barst van het vet en in magere zit veel meer eiwit.

    Magere kwark vind ik niet te vreten (naturel) dus doe ik er wat aanmaaksiroop bij en melk en dan blend ik het tot een verrukkelijke milkshake!

    En ik weet niet of je kaas eet, maar dat ook vervangen door kipfilet.
    In kaas zit veel vet en zout, in kipfilet veel eiwitten en weinig vet!

    Ik voeg nog 1 ding toe: het moeilijkste van alles is de motivatie vol te houden goed te eten/sporten/rusten (is iig voor mij zo)

    Succes man!
     
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    20 % kaas mag best. Alleen kip/kalkoen filet is beter als beleg.

    @furies: Inderdaad, het is alleen maar goed door dat te doen. Volgens mij was het zo dat je per pond spiermassa extra, meer dan 50kcal per dag extra verbrand. Met niets doen!
    Misschien dat Ashavan dat kan bevestigen.

    @Ashavan: Ik drink nu wat vaker een shake als tussendoortje, ideaal! wat yoghurt, banaan, amandelen en wat lijnzaad en het is prima te verteren.
    Alleen als ik geen tijd heb (lees: ik kom van school) neem ik een banaan voor de training. Niet doen dus?
     
  6. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Jeetje, heb net een bakje kwark op. Viel nogal tegen. Kreeg op het eind bijna kokhals neigingen. Maargoed, vroeger moest er in mijn yoghurt ook een berg suiker... Dus het zal wel wennen. :{

    En anders ga ik er shakes van maken zoals iemand al eerder vermeldde hier. ;)
     
  7. Ashavan

    Ashavan Guest

    Pond....kilo...je verbrand dan idd iets van 50kcal extra.

    Banaan kan. Maar als je wilt afvallen zou ik het bewaren tot naderhand. Kan beter een proteine shake nemen voor af.

    Deze week ben ik lekker bezig. Monster volume gedraaid met benen gisteren. Voel me quads nu nog steeds af en toe branden. En zojuist had ik bijna de 110kg gebankt...scheelde niks. Ach ja dan maar tevreden zijn met 105kg voorlopig.

    @Furies
    Gooi er anders wat proteine poeder met smaakje er door. Zijn extra eiwitten en je hebt smaak.
     
  8. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik weet niet of mijn ouders het tof gaan vinden als ik aan de proteine poeder ga. Gelukkig neemt mijn moeder wel allerlei eiwitrijke producten voor me mee!
    Ze had dus 3 soorten kwark meegenomen. De eerste (Albert Heijn Biogarde Kwark) is nu op. Die was ontzettend vies.

    Maar nu heb ik net die van de Zaanse Hoeven (Albert Heijn Zuilvel B-merk) op... En daar had ik totaal geen moeite mee! Qua voedingswaarde scheelt het 2 gram eiwitten per 100 gram met die Biogarde van Albert Heijn. Maar ik heb liever iets dat ik enigzins fatsoenlijk weg kan werken...
     
  9. Wii

    Wii Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    laat maar -
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2009
  10. Ashavan

    Ashavan Guest

    Wat is er zo erg aan proteine poeder? Het is hetzelfde als alle andere eiwitten die je eet op een dag o_O

    Normaal neem ik franse magere kwark bij de bas vd heijden. Maar die hebben al paar weken moeite om mijn voorraad te kunnen voorzien. Idem mbt voor kip :mad: Dus bij de AH boodschappen gedaan zaterdag. Biogarde is niet te vreten en moet er wat proteine poeder voor smaak door doen, maar Zaanse Hoeve is goed te doen.
     
  11. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Mensen associëren eiwit poeder (neem aan dat je whey bedoelt?), creatine etc. 9 van de 10 keer als steroïden of iets dergelijks. Totale onzin......
     
  12. SR20DET

    SR20DET Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    tijdje gesport, en merk dat ik weinig energie heb.. ik zit al lange tijd te zoeken naar een manier voor voedingsschema en alles maar kan niks handigs vinden... tips? of toch maar de coach navragen (personal trainer. kost wel extra maar heb je ook wel wat)
     
  13. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Weet iemand een goede site/winkel waar ik een beginners dumbell setje voor een aardig prijsje kan krijgen? denk tot max 15 kilo ofzo?
     
  14. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Je kan toch gewoon aan instructeur bij je sportschool vragen? heb je toch geen personal trainer voor nodig:p personal trainer is fucking duur namelijk. als je dit topic trouwens door leest staan er genoeg voorbeelden van eetschema's in trouwen gewoon kwestie van beetje zoeken.
     
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    Als PT kun je makkelijk 40-90euro per uur vragen. Ga je met serieuzere klanten om kun je het nog hoger brengen. Met wedstrijd atleten, ongeacht sport, zit je zo op 250-300 euro per uur als het niet meer is. Is lekker verdienen in me vrije tijd moet ik zeggen :D

    @Schijtert
    Doe het simpel en koop bij Helisport een set dumbell halters met diameter 50mm. Koop dan losse schijven van 5kg en kleiner ook met 50mm diamtere (boring). Die halters kunnen tot 65kg belast worden en als je losse schijven koopt kun je elke keer zelf het gewicht aanpassen van je dumbell ipv lading losse dumbells te kopen. Het is goedkoper om dan uit te breiden als je meer weerstand in je oefeningen wilt.
     
  16. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Lol, we hadden vanmiddag vetpercentage, spiermassa e.d. opgemeten op de sportschool. Khad een vetpercentage van 6,1%, en een spiermassa van 44,9, al weet ik niet waar dat voor staat, is dat ook procent van je gewicht ofzo? En een vochtgehalte van 45 o.i.d. dacht ik.
     
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    6.1% vet? Hoe is dat gemeten? Op een Tanita weegschaal of een huidplooi meting met een tangetje? Zelfs met de afwijking mee genomen zit je vet% erg laag. Zou zeker gaan zorgen dat je meer eet om minimaal 8% te hebben.

    44.9kg is de massa in je lichaam dat uit spieren bestaat.
    6.1% van je totale lichaams gewicht bestaat uit vet
    Dus zal je rond de 50kg wegen. Tenzij je kleiner bent dan 1.60m is dat dus niet goed.

    Gezondheids marge is dat je 10-20% vet hebt als man zijnde.
    8% is al erg laag en daaronder gaan je hormonen minder optimaal functioneren. En aangezien testosteron belangrijk is voor je algemene gezondheid (om maar 1 van de vele functies er van te noemen en alle andere hormonen even te negeren) zou ik zeggen dat het toch behoorlijk belangrijk is voldoende vet te hebben. Voldoende vet isoleert ook je organen e.d. wat in koude periode als een winter wel prettig is. Extra warmte en bescherming voor je interne lichaams functies.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2009
  18. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    [yt]UNw_6DnFJ90&[/yt]

    Kunnen jullie dit ook? vooral bij 3:04
     
  19. Ashavan

    Ashavan Guest

    Nope kan ik niet. Heeft geen nut voor mijn sport om dat te kunnen. Maar hij heeft nu wel een goed ontwikkeld boven lichaam. Vraag me af hoe zijn benen zijn in verhouding :p
     
  20. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Ik weeg bijna 80 kilo, iets van 78 ofzo, en ben ong 1 meter 87. Ik voel me absoluut gezond en fris, feit dat ik waarschijnlijk een laag vetpercentage heb is omdat ik nooit mega veel heb gehad, en ik nu ong 10 maanden ofzo vrij fanatiek train in verschillende dingen, waaronder fitness (10 mnd), turnen (ca 5 mnd) en BKick (10 mnd). Het is op zo'n weegschaal gemeten trouwens.

    Maar ben dus redelijk droog getraind, maar heb verder nergens last van ofzo.

    @Mastat: nee, is allemaal erg moeilijk, echter is dat van 3:04 nog wel te doen, kan het zelf heeeeeeel even, een maat van me kan het denk ik haast wel net zo lang als die gast, maar daarbij ligt het ook veel aan de techniek, met je onderste arm moet je enorm veel drukken, en met je bovenste trekken, dan lukt het al een stuk beter.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina