goed na hoop hier gelezen te hebben, zou ik graag toch wat feedback willen krijgen van de experts.
Sinds ik weer ben gaan trainen, in december, sport ik non stop 3 dagen en af en toe 4 dagen. Ik heb 3 maanden genomen om weer te wennen aan alle apparaten, aangezien het een nieuwe school was met andere apparatuur, wel gewoon van life fitness.
Ik sport dus 3x per week, maandag, woensdag, zaterdag (en soms zondag).
Ik heb voor mijn jaar sabbatical, 4/5 jaar gefitnesst met niet echt een bepaald doel voor ogen, ik moest er gewoon fit en niet vet uitzien met een beetje spierdefinitie.
Maar nu! Wil ik toch wat meer concrete doelen, die zijn:
1.)van 20% vet percentage naar 18% gaan, dat moet reeel zijn gezien mijn lichaam.
2.) Door die verlaging van vet%, wil ik dus meer spierdefinitie. Ik train dus niet op massa, dat heb ik genoeg en ik wil niet nog breder worden...klein beetje mag natuurlijk.
3.) als het kan 95kg wegen, ik weeg nu 99kg.
Ik heb nu een schema, die er als volgt uitziet: (van boven naar beneden, zo werk ik ook dit scheme af). Ik doe 3x 12 herhalingen met altijd hetzelfde gewicht, bij de laatste set moet het wel moeilijk gaan maar haalbaar. Ik maak rustige bewegingen, bijvoorbeeld met bench press: 1 secs uitduwen, vasthouden 1 sec en dan 2 seconden terug gaan.
Info over mij:
lengte: 1m.92
99kg
vet% 20.1
vetvrije massa 80.1kg
Voor me schema doe ik 5 mins warm up met roeien, na het schema doe ik 45mins cardio (ik vraag me eigenlijk wel af of dit slim is gezien mijn doelen), want is het niet zo dat cardio de spierontwikkeling afbreekt? Ik ben meestal wel 2u tot 2.5u bezig. Ik neem gemiddel 30-45 secs rust tussen een setje.
MA: (borst en triceps)
1 bench press
2 decline bench press
3 pectoral fly
4 cable cross over low
5 triceps push down met touw
6 seated dip
7 french press
Buik 2/3 oefeningen, waarvan 1 altijd zijkant is. Weet zo de benamingen niet.
Wo: (rug en biceps)
1 Chin Up
2 pull over, op bankje
3 high row
4 front pull down
5 seated row
6 rear deltoid
7 back ext
8 seated biceps, curl met dumbells
9 hammer curl
10 21e met stang,
Buik, idem als maandag
ZA (schouders en benen)
1 Shoulder press
2 Front raise
3 side raise
4 shoulder cable, pull
5 Squat
6 Leg extension
7 seated leg curl
8 calves
9 nek pull
Buik, idem Ma en Wo
Kwa eten zit het nog niet helemaal goed, ik ben nou eenmaal een snoepkont .
Maar normaal gezien eet ik het volgende:
Smorgen: 3 volkoren boterhammen, met meestal pindakaas en vleeswaren (kipfilet, achterham, rookvlees etc).
Tussendoor: 1 stuk fruit en volkorenkoek/liga koek/ eierkoek
Smiddags: 4 volkoren boterhammen, 2 volkoren met halverinne als ik vleeswaren neem en 2 met pindakaas of appelstroop of jam. en nog 1 stuk fruit.
Tussendoor: 1 stuk fruit en volkorenkoek/liga koek/ eierkoek.
Avond: Normaal eten, aardappels, groeten en vis of vlees.
Avondsnack: kwark/yoghurt of peperkoek
Ik drink geen cola of fanta, in het weekend af en toe nog wel eens een biertje (meestal alleen vrijdag of op grote feestjes). Door de week drink ik veel water, pis me een ongeluk vaak op het werk .
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is beschreven.
Kortom, ik hoop met dat schema en eetpatroon het volgende te bereiken:
- verlaging %vet
- mooiere vormgeving van spieren
- 95kg wegen, maar geen must.
Ik verwacht geen wonderen in een korte periode, ik heb het geduld er iig voor.
ps: Moet ik whey eiwitten toevoegen aan mijn eetpatroon en manier van sporten? Meng je dat in water? Hoe vaak en wanneer neem je dat in.
Laatst bewerkt: 9 mrt 2009