1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het is een e-book, kan je dus downloaden via de bekende wegen :)

    Altijd lastig als je ouders enigzins tegenwerken. Maar wat ik zeg met alleen extra amino's kom je niet erg ver. Echter je kan ook echt een heel eind komen met gewone voeding.

    Voor eiwitten:

    - Kip
    - Ei-eiwitten
    - Magere melk
    - Tonijn
    - Koolvis
    - Huttekase
    - Karnemelk
    - Kalkoenborst

    etc etc etc.

    Maar neem de tijd voor een goed schema en lees je in. In het begin is het best veel materie :)

    Je zou, na het lezen van het boek, met de info van het boek eens met je ouders om tafel kunnen gaan zitten

    Bedenk me net: hoe oud ben je eigenlijk?
     
  2. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ben al wel een torrent tegen gekomen, maar hij werkt niet echt.

    Heb al eerder heel wat info over sportvoeding opgezocht en met mn ouders aan tafel gezeten alleen ze zijn er gewoon vel op tegen omdat m'n ma dan meteen zo'n beeld van die anabole bodybuilders heeft, en ze zich daar maar niet vanaf kan zetten.
    Ookal is dat echt niet mijn doel, mijn doel is gewoon om sterker en explosiever te worden zodat ik hier alle voordelen van heb op het veld.

    Verder eet ik altijd heel wat Kip en ei. Ook altijd veel rood vlees(schijnt ook goed te zijn) en eet nu weer sinds een maand of 3 regelmatig fruit .
    Ik ben 18 en eigenwijs, dus ik denk dat ik er nu wel klaar voor ben om aan sportvoeding te beginnen.

    edit: is het trouwens niet tijd ovor een nieuw deeltje?
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2009
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zeker tijd voor een nieuw deeltje. Ashavan?! :9

    Stuur me even een pm voor het boek, dan stuur ik hem je toe.

    Specifiek voor je sport is er veel te vinden overigens.
     
  4. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    haha heb zelf ook geen zin om een nieuwe te openen:9

    en pm is onderweg!
     
  5. Ashavan

    Ashavan Guest

    Burn the Feed staat als e-boek gewoon in de openings post van dit topic. Samen met nog wat andere boeken en korte uitleg in de spoilers. Heb dat in het verleden eens een keer geplaatst.

    Sportvoeding is vaag. Als je nu eens gewone voeding doet in de juiste hoeveelheden dan ben je er al. 2,5gr eiwit per 1kg lichaams gewicht, 60gr onverzadigd vet en de rest aan koolhydraten besteden. Koolhydraten moet je dan zo doseren dat je geen duizeligheid en koppijn ervaart en goed intens kunt trainen zonder problemen. Als je dat als maatstaaf hanteerd ben je al goed op weg.

    Als je precies wilt weten hoeveel je nodig hebt en eet dan moet je het allemaal gaan berekening. Droger worden zal geen probleem zijn, maar je kan niet tegelijkertijd veel sterker worden. Althans...hehe als je de kracht uit spiermassa haalt that is. Als je kracht merendeels komt vanwege explosiviteit en motoreenheden dan kun je nog met kleine stapjes vooruitgang. Maar je moet dan uitkijken dat je het centraalzenuwstelsel niet overbelast. Ipv stappen van 5-10kg per week ga ik nu maar met 2,5kg vooruit als voorbeeld.

    Proteine shakes zijn poeders en dus amino's. Deze kun je als extra nemen als je wilt. 5kg=80ish euro kun je 6-9 maanden mee doen. Bij ontbijt en rondom het sporten en meer niet. Dextro bij de drogist zijn (1kg voor 50cent ofzo) bruis tabletten en zijn snelle koolhydraten die je tijdens en na het sporten kan nemen.

    Creatine heb je in pil en capsule vorm. Dit zijn op ester gebaseerde creatines en minder effectief dan een monohydraat wat een poeder is.

    Rood vlees eten is goed, maar don't over do it. Er zit veel verzadigd vet in. Tot op zekere hoogte wordt dit door het lichaam opgezet als chloresterol om vervolgens vrije testosteron in het lichaam te worden. Als je te veel neemt ga je eerder vet worden dan wat anders. Ik zelf neem rood vlees alleen op trainings dagen. 3x in de week ofzo.

    American Football... High intensity Interval sprint cardio is nodig. Met een twist qua uitvoering. Dus dat je 30sec loopt, 30sec jogged om daarna 30sec vol in de sprint te gaan in een totaal andere richting. Met Football moet je immers ook vaak ineens sprint andere kant op gaan. Gewichthef oefeningen zoals Clean en Snatches ga je nodig hebben naast de traditionele Front Squats en Bench Press. Springen is ook een belangrijk onderdeel mbt explosiviteit. Dus spring elke keer zo hoog als je kan en verbeter het.

    Voor mij hoeft er geen nieuw deel geopend te worden. Snap de gedachte er niet achter om steeds nieuwe deeltjes te maken.
     
  6. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Overzichtelijkheid: terugzoeken van informatie is handiger binnen een thead van <1000 posts dan een thead met 1000> posts.

    Ga zometeen enkel mijn onderarmen trainen. Heb ik eigenlijk nog maar zelden gedaan; een hele training besteden aan onderarmen. Vandaag is ook geen onderdeel van mijn eigenlijke trainingsschema.

    Is het slim om meer oefeningen voor onderarmen in mijn schema op te nemen (heb nu eigenlijk maar 1 oefening voor onderarmen in mijn weekschema zitten), of worden de onderarmen eigenlijk al genoeg belast door andere oefeningen?
     
  7. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Met mn schema is niets mis. die heb ik aan de hand van het schema dat ik 2 jaar terug van het NL team had opgesteld met de instructeur. Ik wil gewoon wat meer info en advies over sportvoeding, zodat ik net over dat laatste heuveltje kan.
    Verder zijn het goede boeken kevf, bedankt nog daarvoor alleen daar staat meer in over voeding en hoe je het juiste schema moet samenstellen als ik dat goed gezien heb. Heb er ff een beetje snel doorheen gebladerd.
     
  8. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ja daar wordt ook echt gebruik van gemaakt als je bijna elke pagina 2x dezelfde vraag voorbij ziet komen. =(
     
  9. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik zeg alleen wat het eigenlijke idee is achter het aanmaken van nieuwe delen ;)
    Dat men te lazy is om te zoeken is een ander verhaal.
     
  10. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Woot we hebben eindelijk een squatrack in onze sportschool_O_
    heb altijd met smith machine moeten squatten omdat het anders te gevaarlijk was omdat je de stang nergens op kon neerzetten behalve de grond.
    Kan ook een stuk zwaarder met losse stang en je voelt minder druk op je onderrug, echt beterz.
     
  11. Ashavan

    Ashavan Guest

    Yay kan je eindelijk fatsoenlijk sporten. Denk aan de mogelijkheden...Good Mornings, Rack Pulls... :D

    Probleem met Smith had ik vroeger minder. Maar sinds ik door me rug ben gegaan is dat een zwakkere plek. Als ik los squat geen last, ga ik in de Smith verrek ik van de pijn na een paar setjes. De eerste instructeur die tegen mij nog durft te beweren dat squaten in de smith beter voor je lichaam is gooi ik linea recta in de dichtsbijzijnde sloot ;)
     
  12. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga binnenkort mijn eerste dosis whey poeder aanschaffen maar had nog een aantal vragen, misschien zou iemand zo vriendelijk willen zijn die zo (goed mogelijk) te beantwoorden?

    Vraag 1: Op welke tijdstippen kan ik de shake het beste innemen, ik had begrepen tijdens het ontbijt en meteen na het sporten. Als ik de shake bij het ontbijt neem is dit dan een vervanger voor het ontbijt of gewoon voor "erbij"?

    Vraag 2: Met welke vloeistof kan ik de whey het beste mixen, water of melk? Of maakt dit niet zoveel uit?

    Eventuele suggesties/tips in verband met het gebruik van whey zijn natuurlijk altijd welkom! Alvast bedankt.:)
     
  13. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Ja, in de smith kreeg ik bijna altijd last van me onderrug dus vindt het wel relaxed dat ik nu eindelijk los kan squaten, gaat echt een stuk beter.

    Ik ben trouwens goed vooruit aan het gaan met me supercharge + nos ether stack, 2 scoops super charge voor de training en 2 scoops nos erna en op rustdagen. Die nos ether is wel echt walgelijk smerig maar het werkt echt goed.
     
  14. Ashavan

    Ashavan Guest

    Supercharge hoef je niet op rust dagen te nemen.

    En qua Whey. De eiwitten moet je gewoon mee berekenen in je dagelijkse kcal/proteine in name. Het is een extra snelle bron.

    15mins voor het Ontbijt. Tenzij je geen andere proteine bronnen tijdens je ontbijt neemt dan kun je het tegelijk nemen. Anders krijg je trage en snelle eiwit bronnen en de snelle worden net zo traag als de traagste. Zonde dus om dan proteine te nemen. Na het sporten spreekt voor zichzelf.

    Je kunt het beter met water nemen. Anders krijg je trage en snelle eiwitten bij elkaar als je het met melk doet.
     
  15. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    afgelopen 4 dagen te slecht gegeten.. elke dag kater en elke dag veel gedronken en gestapt... durf niet eens op de weegschaal te gaan staan haha.. zucht, je moet er wel veel voor over blijven hebben ;)
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    yep het nadeel van deze sport, slacken is direct afzakken...
     
  17. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Dat snap ik, bedoelde ook nos ether op rustdagen.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    wat voor product is nos ether?

    Creatine, NO?
     
  19. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de informatie. Ik vroeg het even na omdat er veel onduidelijkheid is bij mij, op veel forums lopen de reacties door elkaar, de ene zegt dat je de whey moet innemen voor de training en de andere weer erna maar jij bent dus van mening dat je hem erna moet innemen?
     
  20. Ashavan

    Ashavan Guest

    Je kan het ook voor nemen als je wilt :p

    Onderzoek zegt dat whey amino;s belangrijk zijn voor en dextro/vitargo suikers na een training.

    Maar ik neem Labrada (creatine+suikers) voor een work out en whey na een work out.

    @Kevf
    Nos Ether is gewoon zorgen dat je lichaam lekker anabool (=spieropbouwend) bezig is. Beta Alanine en ander simpele dingen zitten er in die herstel bevorderen met relatief weinig alkalyl creatine. Labrada is de creatine en pre workout booster. Combinatie is lekker. Maar Nos schijnt enorm ranzig te smaken dus ik durf het niet aan ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mei 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina