1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wat ik begrepen heb is dat als je nog vollop aan het groeien bent het slecht is om dan vollop te gaan kracht trainen/spieren kweken. Doordat je spieren dan korter(of juist langer) worden kunnen je botten scheef groeien ofzo.
    Het kan geen kwaad om nu al een beetje licht te gaan trainen. dat is juist goed. dan worden je aanhechtingen van je spieren sterker waar je later veel profijt van gaat krijgen met echt kracht trainen.

En ik weet niet of het bij elke sportschool zo is, maar bij ons kan je gewoon naar een instructeur lopen en vragen of hij wilt een schema samen te stellen. dan gaat hij vragen wat je doel is en welke spiergroepen je het meeste wilt trainen en dan fixt hij dat voor je.

Ikzelf ben ook gewoon op mn 16e begonnen en heb nog steeds nergens last van, dus het kan volgens mij geen kwaad om nu al te beginnen.

2. Ashavan

Ashavan Guest

Flix...dat is bullshit. Je kan gewoon trainen. Je hebt meer blessures in andere sporten dan fitness. mits je goede techniek van de oefeningen doet. En tot die tijd niet al te zwaar trainen.

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    is het trouwens handig om elke dag dumbbell oefeningen te doen voor de biceps ondanks dat ik 3 dagen in de week fitness (1e dag Rug-Biceps-Schouder-Onderrug/Buikspieren, 2e dag Benen Borst Triceps)? Of krijgen mijn biceps dan niet genoeg rust?

4. Ashavan

Ashavan Guest

Wat denk je zelf als je ze elke dag gebruikt? Krijg jij rust als je elke dag moet werken/naar school?

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    dacht al van niet :+ maar vond het zo zonde omdat ik ze al een tijd hierdoor niet heb gebruikt (thuis dus he) dus denk ik vraag het maar.

Trouwens ik hoorde dat het verstandig is om elke 6 weken je trainingsmanier te veranderen. Dus andere oefeningen. Klopt deze periode of is het iets langer /korter?

6. Ashavan

Ashavan Guest

6-8 weken is wel goed.

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    okee mooi, 6 weken hield ik dan ook altijd aan.

En wat irriteer ik mij mateloos aan mijn sportschool op maandag zeg.. jesus 100x zo druk en allemaal gastjes die denken dat ze meteen 80 kilo kunnen drukken -.- Ga toch lekker meteen naar Salou want dit is puur geldverspilling.

8. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Pieter Calandlaan toch ? :+

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    oprotten :+

10. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Kga denk ik volgende week met het schema van deze link beginnen: http://www.bodybuilding.com/fun/animalpak78.htm

Alleen dan wel met 2 been oefeningen minder want dat trek ik niet zoveel ze daar doen:p En een iets andere volgorde qua spiergroepen aangezien bij mij schouderdag na borstdag niet gaat werken.

ben benieuwd wat jullie van dat schema vinden kost wel ff tijd om door te nemen maar vindt het er wel goed uitzien en bespaart me weer wat tijd om zelf een schema in elkaar te zetten:) paar supersetjes zitten erin voor de rest is het gewoon een vrij normale split maar dan ook met drop sets etc.

11. Ashavan

Ashavan Guest

Klinkt goed. Ben alleen niet zo'n fan van drop sets en monster sets omdat het volume dan te laag ligt om iets te bereiken behalve een pomp.

12. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Wat eten jullie na het sporten trouwens? kameraad en ik hebben altijd gigantisch honger na sporten en om nou elke keer naar een snackbar tegaan is dat 2 uur sporten ook voor niks :+

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    fotootje van paps de fotograaf (eerste foto van mij in de gym ooit en dat terwijl ik al jaren train)

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    beetje magertjes hoor :+

15. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    vlak na het sporten eiwitshake met dextro:) dan klein uurtje daarna een maaltijd.

16. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Vind dat juist wel is goede afwisseling als je spieren daar niet aan gewent zijn bereik je daar denk ik toch zeker wel wat mee. Heb zelf nog nooit drop sets geprobeert dus ben wel is benieuwd en het wordt in het schema maar een paar keer gebruikt hoor niet bij elke oefening ofzo.
    Kga volgende week beginnen met het schema en ga dan ook log bijhouden op DBB bij dagboeken gedoe, zal wel link posten voor de ge interesseerden if any:p als het zover is.

Hoe hij alles trouwens beschrijft in die tekst die erbij staat is wel hilarisch, motiveert wel.
    "Don't be a p*ssy - load the weight on. Perform reps of 10-10-10-10, going as heavy as possible."

"All those gym rats who decide to do 18-20 sets for delts are not getting the same benefit from their workout as you would just doing 12 measly sets. Who f*ckin cares about them? They're the ones that are in the gym everyday and who never progress and wonder what they are doing wrong. Don't even get me started on those guys."

geweldig:p

goed bezig kevf die armen zijn wel dik op die pic:D Zal ook wel ff pic plaatsen zo van 2 maanden geleden die ik heb gemaakt om me progress bij te houden. Bij in de spiegel kijken lijkt het altijd alsof je nooit vooruit gaat.

Laatst bewerkt: 11 jun 2009
  17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je bent ook wel redelijk droog hea kevf?
    neem aan dat je dit zonder al teveel hulpmiddelen gedaan hebt?(zo te zien)

18. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Kefv is baas. Coole foto, hoe lang train je al :D?

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    hehehe thanks voor de complimenten. Train iets van 10 jaar oid denk ik. Rek was er qua gewicht een paar jaar terug wel een beetje uit. Lette altijd alleen op mijn proteine maar ben 1,5 jaar geleden superserieus met mijn voeding aan de slag gegaan. Ben toen van 14% (was wel ok, maar zeker niet droog) naar 5-6 gegaan en ben toen weer wat gaan bouwen. Sta nu eigenlijk constant zoals op die pic en vind dat wel best zo.

Ik ben idd naturel. Gebruik als sups alleen whey, vitamines, glucosamine, visolie, creatine en af en toe een stikstofproduct oid. Ben overigens absoluut niet anti AS.

Zou graag nog een paar kg groter willen, echter ik doe er nu veel voor (alle dagen strict dieeten, 3x in de week knetterhard trainen) maar kan de motivatie niet vinden om een plan te verzinnen om knetterveel te gaan doen om die laatste paar kg's te pakken.

20. Ashavan

Ashavan Guest

Coole pic.
    Je linker biceps lijkt veel op me kuiten ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina