1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik weet wel wat ik het lekkerst vindt en het werd mij zo ook geleerd door de health & strength coach van het football team waar ik in de US speelde, om m gewoon tegen mn borst aan te tikken.

maar vroeg me gewoon af wat jullie doen.

2. Dsquared

Dsquared Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zomaar een random foto van het net:
    Het lijkt erop dat je tot je borst moet :p iDD

Edit: Ik zou gewoon tot je borst doen. Lijkt mij prima toch?

Laatst bewerkt: 24 jun 2009
  3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ja is ook prima, zo hoort het zelfs

4. Ashavan

Ashavan Guest

Schuin omhoog? No way dat is onnodige weerstand wat het vermoeilijkt. Voor je gevoel moet je schuin van je af benchen, maar in feite ga je recht omhoog met minste weerstand.

Ik bench met gewicht tot op de borst en ellebogen zover mogelijk naar binnen geduwd langs het licham, schouders ingedrukt en me rug hol op de bank, voeten die me van het bankje proberen te drukken en stukje onder het bankje staat.

[yt]Dh3t6T-nqP0[/yt]

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    zal het filmpje eens kijken, maar als de stang naar mijn borst gaat komt ie net boven mijn tepels, als de stang boven is zit ie een stukje hoger. Is volgens mij de meest natuurlijke gang.

Zal er nog eens goed op letten :)

6. Ashavan

Ashavan Guest

Je moet niet de meest natuurlijke gang hebben, maar de gang van minste weerstand :p
    Weerstand moet van het gewicht komen, niet van de bewegingsbaan vind ik.

7. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Hoever moet je een een spier eigenlijk uitputten..
    Heb namelijk nooit echt het gevoel dat een spier echt helemaal "moe" is.

Voorbeeld, de borst:
    Als ik bijv. 3 setjes 8maal dumbell push. (en bij de laatste set lukt de 8e ook echt maar nét) Zou ik bij een 4e set keer ook nog wel 7reps kunnen. 5e set misschien wel 4reps etc. etc... maar om nou zoveel setjes te doen.

8. Ashavan

Ashavan Guest

Als die 8 je nog maar net lukt. Zou ik daarna nog een setje doen a la rust pause. Stel je haalt dan maar 5reps, neem 20sec rust, en pers de rest er uit. Dan ben je klaar en zit je nog aan de 7-8 reps. Of je doet een Widowmaker waarbij je een gewicht pakt wat iets lichter is en dan ga je voor de 20reps.

voorbeeld van me laatste work-out...

Squat
    10reps: 60kg, 80kg, 100kg
    6x, even adem rust, 3x 120kg <--- zie hier Rust Pause
    singles: 130kg, 140kg, 150kg
    4mins rust
    1x 160kg (PR +5kg)

Deadlift
    10reps: 60kg, 80kg, 100kg
    1x 120kg
    10 singles met 135kg

DB Row
    10reps: 30,5kg, 40,5kg
    8reps: 45,5kg

Standing Calf Raise
    10reps: 60kg, 80kg, 100kg, 120kg, 120kg, 120kg

Squat Widowmaker
    80kg 27reps <-- zie hier een widowmaker om alles op te maken wat er nog in zit.

9. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Maakt verder niet uit dat die widowmaker zoveel reps is?
    Veel reps zijn toch "volgens de regel" niet voor massa.. of is dat nu anders aangezien het een soort van "finishing" touch doet (dus bijv. 3x8 + widowmaker is toch massa creëren bij herstel).

10. Ashavan

Ashavan Guest

Met een widowmaker gewoon zoveel reps maken als je kan en leren door de verzuring heen te gaan. Spiervezels verder op maken, spierconditie verbeteren. Zie er niks mis mee. Het is geen pomp setje ofzo :p

11. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm net een heerlijke rippetoe training achter de rug, voel hem in elk lichaamsdeel zitten. Heerlijk is dat.

Maar hoe kan je met een powerrack het best dippen? Op je halterstang mag niet toch?
    Toch maar beter tussen 2 bankjes? In principe kan ik wel dippen ook op de standaards waar men halterstang op ligt maar daar zit toch wel eenmeter tussen ofzo.

12. Ashavan

Ashavan Guest

Heb je geen aparte dip steunen die je in het Power Rack moet plaatsen als je wilt dippen? ik heb die dingen wel namelijk.

Van het weekend voor het eerst Hack Squat gedaan. Filmpje was 3x160kg en ik eindigde met 1x200kg aan gewichten aan dat ding. Was pittig :eek:
    [yt]PR6LW8VV6-Y[/yt]

13. x360box

x360box Guest

Voor mijn sport train ik meerdere keren per week, waarvan 2x krachttraining, nu ben ik vrij dun en wil ik de spierontwikkeling iets stimuleren, zou het gebruiken van dit eiwitsupplement daarbij echt helpen als ik het volgens het schema op de site doe? http://www.online-sportvoeding.nl/product-11/nve-stacker-stacker-w/

Of is er een beter werkend, alternatief (en voordeliger) schema?

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ben geen voorstander van dat ding omgekeerd gebruiken. Gewichten die je dan weg kan drukken gaan nergens meer over (200 kg+) en zijn imo een te grote belasting op de rug.

15. Ashavan

Ashavan Guest

1. Zorg dat je voldoende eiwitten en vetten uit normaal vast voedsel krijgt
    2. een eiwit shake is alleen om eiwitten aan te vullen die je normaal te kort zou komen en dus niet gegarandeerd voor spieropbouw
    3. Dat produkt is een slechte keuze. Neem eentje die minimaal 80gr eiwit per 100gr dosering heeft. Lieftst 90gr per 100 als het kan
    4. Als je niet hoeft af te slanken (vet verliezen) zou ik gewoon chocomel na een work-out nemen. en de proteine shakes laten voor wat het is en zorgen voor goede hoeveelheden voeding. Zeker in de zomer lekker barbequen en veel vlees eten.

@kevf
    Eerste poging stond ik andersom op dat ding. Voelde heel me knieen naar de klote gaan, daarom maar omgedraait. En dat zie je gasten als Dave Tate ook doen maar dan met 500-550kg (1300pond). Qua rug voelde het minder belastend en prettiger aan dan Leg Press en los squaten. Dus no props :)

[yt]WNycmI1dyBQ[/yt]

Heel me quads gingen naar de kloten. 2 dagen met een "pomp" rond gelopen en nu nog spierpijn als een gek.

Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2009
  16. x360box

x360box Guest

Cewl, chocomel.

ok, serieus, volle neem ik aan?

en bedankt :)

17. Ashavan

Ashavan Guest

Yup volle.
    Magere is vaag en light is troep

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Even de voedingsdeskundige vragen.

Ik eet vaak als tussendoortje een banaan of een appel, maar wat zijn nog meer goede tussendoortje voor als je trek hebt? Koekjes of chips vult niet echt en om weer boterhammen te gaan smeren heb ik geen zin.

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ontbijt koek?

20. Ashavan

Ashavan Guest

Jij verdient een klap in je gezicht :p

Neem rauwkost. Zit geen voedingswaarde in, maar wel smaak en het vult. Daarnaast zitten er mineralen in die je nodig hebt. En rode tomaatjes hebben anti-oxidanten die een positieve werking hebben. Dus neem komkommers en tomaten I guess.

Of maak een lekkere simpele koude salade voor het warme weer. Een zak van 500gr macaroni voor nog geen 30cent. Dan van die Deep Bleu tonijn met groenten in blik. Je kookt de macaroni en laat het dan afkoelen. Dan doe je het in een bak met 4 blikken van die tonijn. Door elkaar husselen. Klein beetje zwarte peper. Nog een keer door elkaar husselen en je hebt voor de hele dag wat te eten.

Gooi er eventueel nog wat tomaatjes door heen voor kleur en zo.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina