1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    hij heeft al geen zin om een boterham te smeren, laat staan dit:+

hij vroeg voor iets makkelijks, snel en wat goed vult.
    dan komt bij mij ontbijt koek binnen. Of het goed voor je is is wat anders

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Rauwkost zal ik dan een keer proberen. Tomaatje en een komkommer is altijd wel lekker.
    Bedankt. :)

3. Ashavan

Ashavan Guest

Salade is ook zo gedaan. Je bent er niet lang mee bezig en kan het gewoon in de koelkast klaar zetten voor als je zin hebt.

4. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Dus weet je ook niet of je eigenlijk wel antwoord geeft op zijn vraag.

Hybrid:
    Boterhammen smeren kost toch niet zoveel tijd? Smeer wat boter op wat sneedjes, mieter er bvb wat kipfilet op en klaar is Kees.
    Het salade idee is ook goed trouwens. Ga ik zelf eens een aantal keer maken.
    Bedankt Ash.

5. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Moeder lief was laatst in de natuurwinkel om glucose voor me te halen. Ze is echter teruggekomen met fructose. Volgens de verkoopster was dit beter, omdat de druivensuiker chemisch is. Kost net als glucose geen drol (3 euro voor een kilo ofzoiets). Maar nu zit ik op wikipedia, en daar staat dat het toch een hele andere stof is. Welke is nou beter?

Edit: Heb wat opgezocht, en blijkt dat fructose wat slechter is dan glucose. Het wordt langzamer opgenomen en schijnbaar makkelijker in vet omgezet. http://www.nrc.nl/wetenschap/article2219138.ece/Fructose_slechter_dan_glucose
    Voortaan maar Glucose.

Laatst bewerkt: 6 jul 2009
  6. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt Dextrose nodig..

7. Ashavan

Ashavan Guest

glucose is beter.

8. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Zo, ik ga eind Augustus weer beginnen met fitness.

Enkele tips voor het snel kweken van spiermassa? Met name schouders, armen, borst? Supplementen erbij ... ? Te lang geleden.

9. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Gewoon je hele lichaam trainen, dus ook benen! dan groei je het hardst. Vooral goed eten is veel belangrijker dan aan supplementen denken, die komen pas later van pas als je plateaus wilt doorbreken alhoewel eiwitshakes vanaf het begin al heel handig kunnen zijn.

10. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Eiwit shakes, veel over gehoord. Ga het dus ook wel proberen natuurlijk. Heb nu al 3 maten van me zover kunnen krijgen om mee te doen. Ik wil zelf van 73 naar een kilo of 85, dus dat word flink trainen.

11. Blackz0r NL

Blackz0r NL Subject Delta

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, 12 kilo spiermassa erbij... Dat doe je niet zo maar ff ;)

12. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Ik ben nu ruim een half jaar actief aan het trainen (2 a 3 keer per week) en ben in die tijd erg vooruit gegaan. Met name mijn schouders/borst/triceps zijn flink in omvang toegenomen. Mijn korte termijn doel was om mijn lichaamsgewicht te bankdrukken (=70kg, 1,78m). Dit gaat me ondertussen aardig af met 6-8 herhalingen. Ook mijn rug/biceps hebben flinke progressie geboekt, al heb ik het idee dat die iets achterblijven, maar daar ga ik de komende weken aan werken. Kwa bouw ben ik flink breder geworden, en wil eigenlijk niet al te veel meer aankomen. Wil namelijk niet zo'n stier bodybuilder worden waarbij de kin direct uit de borstkas lijkt te komen :)

Dan het onderlichaam:
    Ook dit heb ik, zei het in mindere mate, getrained met fitness. De omvang van de spieren zijn dan ook wat toegenomen, maar erg blij ben ik hier niet mee. Ik merkte namelijk dat in het afgelopen half jaar ik zo traag als een invalide schildpad ben geworden, terwijl ik eerst fanatiek aan hardlopen deed.

Nu heb ik mijn schema dus wat omgegooit. Mijn benen train ik niet meer met fitness, in plaats daarvan ga ik naast 2-3x fitness ook 2-3x hardlopen. Dit hou ik nu al ongeveer een maandje vol en het bevalt me erg goed. Mijn conditie begint aardig terug te komen en dat voelt stukken beter. Kwa omvang nemen mijn benen miss iets af, maar ze zien er wel gespierder uit (droog heet dat geloof ik?).

Het gene wat ik mij alleen nog afvraag: als ik zo door blijf gaan (bovenlichaam fitn, onderlichaam hardlopen) met wat voor soort lichaam ga ik dan uitkomen? (A)

Mijn doel is eerder het beachboy idee:

En absoluut niet dit:

Ben ik zo op de goede weg of werk ik mezelf met dat hardlopen alleen maar tegen?

13. Ashavan

Ashavan Guest

Benen trainen maakt je niet traag. Manier waarop je traint maakt je traag. Ondanks mijn poten en lichaamsgewicht ren ik de meeste mensen er op de eerste 100m nog steeds er uit. Doe met squat een lichter gewicht en maak sets op tijd, niet sets op reps. Zet als doel 30-45sec explosief snelle repetities te maken tot de tijd op is. Neem desnoods 50-60% van je 1 herhaling maximum. Dan op andere dagen sprint oefeningen, desnoods met een sled achter je waar 40-50kg aan schijven op liggen.

Hardlopen bereid je niks mee als je snelheid wilt. Hardlopen is per definitie 1 van de meest nutteloze dingen om te doen. Je houdt dan geen benen meer over. Krijg je geen last van de knieen dan heb je wel 2 tandenstokers...vel met wat bot als beentjes. Nee daar wordt je snel van.

Wat ik op niet KT dagen doe tegenwoordig is naar een park gaan. Ik neem mee een slee, schijven met gewicht en een stopwatch. In het park staat een bankje, stuk verder op een boom en iets verder nog een boom en nog een boom verder. Het bankje is me rust punt. Ik sprint naar de eerste boom en terug. Dan sprint ik naar de tweede boom alwaar me sled klaar staat met gewicht er op. Ik pak het touw en sprint terug naar het bankje. Daar pak ik een lichte schijf op van 10kg ofzo en begin "swings" te doen. Ik neem een minuut of 2 rust. Dan sprint ik naar de derde boom. De takken er van zitten op 2,5-3m ofzo hoog. Ik ga er onder staan en spring recht omhoog met als doel die tak aan te tikken met me vingers. Zolang je die tak kunt aanraken heb je explosiviteit. Bereik je de tak niet meer dan wordt je trager en moet je meer spring en sprint oefeningen toevoegen of even tijdje rust. Je krijgt snelheid door explosiviteit te ontwikkelen waarbij je eerder opgedane kracht een nuttige toepassing krijgt.

Meer aandacht aan je rug besteden zal je overal bovenlichaams ontwikkelen bevorderen overigens. Je kunt zwaarder bankdrukken, militairy pressen etc.

14. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Dat kun je dus weer beter nie doen he, met 3 maten samen gaan trainen gaat niet werken, teveel rust krijg je dan tussen oefeningen en teveel gelul in plaats van trainen. Beste is om 1 trainingsmaat erbij hebben en die ook echt serieus wil gaan trainen zodat je elkaar kan motiveren enzo.

15. Ashavan

Ashavan Guest

Bij west side barbel staan ze met zijn 7en rond de bench press of squat. Te veel rust? als je de tijd hebt waarom niet. Spieren zijn pas na 4mins zo goed als volledig herstelt om ze weer maximaal qua kracht aan te spreken. Dus dat is echt geen probleem.

Serieus en intensief trainen moet je dan wel doen. Rondhangen en lullen schiet je niks mee op inderdaad.

16. Eldar Paul

Eldar Paul Student

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben sinds 1 juli ook begonnen met fitness samen met mn vader. Hij wil vooral zn conditie verbeteren en zn beenspieren sterker maken. Mijn doel is om het bovenlichaam wat gespierder te maken. Instructeur heeft voor mij volgende 2 schema's gemaakt, waarvan ik 1 schema een week doe (2-3 keer per week) en het andere schema de volgende week. Ik weet niet precies de namen van de apparaten, maar ik geef gewoon maar even aan wat ik train en hoe lang. Tussen iedere set rust ik altijd even 20-30 seconden

Schema 1:
    * Cardio (hardloopband) - 15 minuten, afwisselend 6 en 14 km/u
    * Onderrug - 3 sets van 12-15 keer met gewicht van 20 kilo,
    * Buikspieren - 3 sets van 12-15 keer met gewicht van ong. 15/20 kilo,
    * Borstspieren (naam toestel: Chest press machine-2) - 3 sets van 12-15 keer met gewicht van 15/20 kilo,
    * Triceps (naam toestel: Dipping machine) - 3 sets van 12-15 keer met gewicht van 20 kilo,
    * Bovenrug (naam toestel: Lat pull down, front-2) - 3 sets van 12-15 keer met gewicht van 20 kilo,
    * Bovenbenen (naam toestel: Horizontal Leg Press) - 3 sets van 12-15 keer met gewicht van 20/30 kilo,
    * Kuiten (naam toestel: Standing Calf Raise) - 3 sets van 12-15 keer met gewicht van 15 kilo,
    * Buikspieren (naam toestel: Rotary Torso Machine) - 4 sets van 12-15 keer met gewicht van 15 kilo,
    * Buikspieren (naam toestel: Ab-shaper, zegmaar sit-ups) - 3 sets van 12-15 keer,
    * Cardio (hardloopband) - 5 minuten rustig uitlopen op 6 km/u

Schema 2:
    * Cardio (hardloopband) - 15 minuten, afwisselend 6 en 14 km/u
    * Borst (Fly Machine) - 3 sets van 12-15 keer met gewicht van 15 kilo
    * Bovenrug (naam toestel: Lat pull down, front-2) - 3 sets van 12-15 keer met gewicht van 20 kilo, tussendoor rust van 30 seconden
    * Biceps (Biceps Machine-2) - 3 sets van 12-15 keer met gewicht van 5/10 kilo
    * Bovenbenen (Leg Extension-2) - 3 sets van 12-15 keer met gewicht van 10/15/20 kilo
    * Bovenbenen (horizontal leg curl) - 3 sets van 12-15 keer met gewicht van 10/15/20 kilo
    * Buikspieren (Lower Abdominal Machine) - 3 sets van 12-15 keer met gewicht van 5/10 kilo
    * Onderrug - 3 sets van 12-15 keer met gewicht van 20 kilo,
    * Buikspieren (naam toestel: Rotary Torso Machine) - 4 sets van 12-15 keer met gewicht van 15 kilo
    * Buikspieren (naam toestel: Ab-shaper, zegmaar sit-ups) - 3 sets van 12-15 keer,
    * Cardio (hardloopband) - 5 minuten rustig uitlopen op 6 km/u

Nu mijn vraag: wat denken jullie van de schema's? Ik ben nog maar 16 en niet zo groot en zwaar dus ik begin rustig, wellicht dat ik de gewichten later wat zwaarder maak. Het is ook niet mijn doel om deze zomer al op het strand te pronken, dan ben ik al ruim te laat namelijk. De cardio doe ik vooral omdat ik toch wel iets aan mijn conditie wil doen naast het 45 min. fietsen naar school en 3 dagen voetballen in de week. En het is nu vakantie dus dan mis ik toch een groot deel van die conditietraining

Laatst bewerkt: 11 jul 2009
  17. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Vrijdag voor het eerst in 6 jaar dat ik nu train mn vetpercentage laten opmeten. Wist dat ik erg laag zat, maar 5% :+

Ene kant leuk, maar als je nagaat dat ik me elke dag helemaal volprop. Wel de laatste tijd weer 3 kilo aangekomen though :thumbs:

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    5%? Hoe is dat gemeten?

19. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Heb er zelf geen verstand van, maar ze pakten het o.a. bij de triceps met slappe armen, biceps volgens mij, onderbuik in lijn met je lies lijn oid, achter op de rug en ik geloof mn zij. Wat ik zo nog weet. Lengte, gewicht, leeftijd, dat allemaal gecombineerd en volgens mij had hij een hele lijst waar je dan op uit komt.

Dacht altijd dat 5% gevaarlijk laag was? Dat je niet onder de 8% moet komen.

Hij wou over paar weken ook nog es een 15 punts meting doen, zal nog wel wat nauwkeuriger zijn. 5% lijkt me niet gezond en kan ik me al bijna niet voorstellen.

Laatst bewerkt: 12 jul 2009
  20. Ashavan

Ashavan Guest

5% is inderdaad verdomd laag. Als dat waar is moet je eens even goed gaan eten. :eek:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina