1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Laatst bewerkt door een moderator: 27 aug 2009
  2. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Tuurlijk gebruikt ie steroiden anders ben je een lachertje met wedstrijden, als je niet gebruikt kan je niet meedraaien op hoog niveau. wel lelijk die gyno ja:p

Mja heb daar zelf geen ruimte en geld voor fatsoenlijke homegym te bouwen:+ wel jammer dat je in nederland niet echt dat soort gyms hebt:mad:

Laatst bewerkt: 27 aug 2009
  3. Ashavan

Ashavan Guest

Andere optie is samen doen met anderen in je omgeving. Leg geld samen en huur een schuurtje of iets. Koop dan gezamenlijk alle spullen om er in te proppen

4. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Probleempje.

Ben nu een half jaar flink aan het fitnessen, en heb sinds 2 maanden last van mn rechter onderarm. Het gebeurde toen ik bij het bankdrukken het gewicht niet helemaal meer omhoog kreeg maar slecht tot de helft en het daar op de middelste hendels van het bankje liet rusten. Toen dacht ik staand wel even de volle 70 kilo op te tillen en op weer terug te leggen op de bovenste hendels, maar toen 'knapte' dr dus iets in mn onderarm.

Heb daarna een aantal weken rust genomen en had er uiteindelijk ook geen last meer van, maar toch voel ik het nu elke keer als ik met wat zwaardere gewichten ga werken. En dan vooral bij bewegingen waarbij ik iets moet tillen of bijvoorbeeld een simpele dumbell curl. Bij bankdrukken heb ik er bijvoorbeeld vrijwel geen last van.

Denk toch maar ff naar de fysio binnekort.. Iemand enig idee wat het kan zijn?

5. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nou luitjes, zoals beloofd zou ik nog een evaluatie geven van No-Xplode van BSN.

Dat spul heeft bij mij iig geen enkele werking gehad (3 weken gebruikt alleen op trainingsdagen). Maar mijn broertje is er nog steeds van overtuigd dat het goed spul is haha. Waarschijnlijk is het resultaat dan ook verschillend per persoon.

Ik ga vanavond beginnen aan een nieuw trainingsschema. Ik heb hier wel eens wat gelezen over Bill Starr 5 x 5, iemand nog tips of meer informatie hierover?

Inmiddels al erg veel gelezen over 5 x 5 en gisteren mijn eerste training gehad. Was even vergeten dan ik in een heathcity train voordat ik aan het schema begon :{

Dit houd dus in:

Geen squatrek.......... kan zelf helaas ook niks fabriceren. Dan maar op de Smith machine, heb begrepen dat het slecht is maar heb gewoon geen keus.

Dumbels gaan maar tot 26 kilo, dus heb voor de row ook al een andere oefening moeten kiezen. Heb ervoor gekozen om een barbell in de hoek te zetten om op de andere kant gewichten te gooien. Hopelijk snappen jullie welke oefening ik bedoel.

Ik wou eigenlijk voor de military press gaan bij 5 x 5 maar door gebrek aan een rek ga ik maar gewoon incline doen.

Iemand nog suggesties voor het gebrek aan zware dumbels en rek, behalve een andere gym zoeken ;)

Laatst bewerkt: 1 sep 2009
  6. Renegades NL

Leuk Bevonden:
    2
    Ik begrijp trouwens nu pas dat de row gedaan moet worden met een barbell....... weet iemand welke row ze precies bedoelen bij 5 x 5 en hoe je deze correct moet uitvoeren?

Thanks.

7. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk de bent-over row, zijn genoeg filmpjes van op youtube. Wel belangrijk is dat je je rug recht houd.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  9. Renegades NL

Leuk Bevonden:
    2
    :+ Ik weet het, maar deze gym zit praktisch naast mijn huis, de eerste fatsoenlijke gym verder kost me gelijk 30 min. reistijd, ik moet het hier mee doen helaas =(.

Ik zal die row ook een proberen met de binnenkant handen naar buiten, dat zorgt er volgens mij ook direct voor dat je ellebogen langs je lichaam gaan.

Wat betreft die uitvoering van de row, ik zie sommige mensen het gewicht echt dood droppen op de vloer na elke rep. Daarnaast zie ik verschillende houdingen qua rug, van 90 graden tot ongeveer 60.

Wat raden jullie aan?

10. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    wat ik aan raad: toch 30 min zou gaan fietsen voor die andere gym:+

maar sirieus, voor die DB row, ik vind het zelf het fijnst om op een bankje te leunen met mn rug bijna horizontaal. Gewicht na elke rep op de grond leggen is zonde gezien je dan er geen spanning meer op hebt staan waardoor je dus maar half zo niet minder zo effectief traint.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    tis alleen barbell row die die moet doen :+

gewicht vasthouden, en behoorlijk rechtop en barbell naar de onderbuik vind ik het fijnst.

12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    *heeft volgens mij verkerede oefening voor zich. gaat ff op YT zoeken.

13. Ashavan

Ashavan Guest

Je hebt een hoop varianten met Rows...

Yates Row
    Bent over Row (normale en inversed grip)
    Pendlay Row
    T-Bar Row
    DB Row
    Chest Supported DB Row

Alle zijn mogelijk om te doen als alternatief van elkaar. Ook al leg je bij elk het accent net iets anders.

14. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Gisteren sinds mn vakantie weer eens een flinke workout gehad. Rug+biceps getrained. Eindelijk weer eens ouderwets spierpijn :)

Trainde altijd met handschoentjes, maar die ben ik helaas kwijt..
    Ik heb al niet al te grote handen en merkte dat ik bij veel oefeningen in de problemen kwam doordat ik te weinig grip op de gewichten had.

Weet iemand waar ik goeie handschoentjes voor een aardig prijsje kan scoren?

15. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Dan moet je juist zonder handschoenen trainen, anders wordt je grip nooit beter.

16. Ashavan

Ashavan Guest

Geen handschoenen en geen straps gebruiken op langer termijn voegen ze niks toe. Als je last van klamme/zweterige handen heb waardoor gewichten uit je hand glijden neem dan magnesium.

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Enige reden waarom ik liever handschoentjes gebruik was omdat bij sommige oefeningen mijn handen naar de tering gingen door dat het schuurde. Mezelf ertoch maar overheen gezet en eelt gekweekt.

18. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Vanaf morgen begin ik weer met fanatiek trainen en daar hoort natuurlijk ook een goed voedingsschema bij. Volgens mij is het schema op deze manier redelijk in balans, maar ik zou graag wat feedback willen van de experts .

Wat ik nog wel lastig vind is een goede eiwit bron voor het slapen gaan. Ik heb magere kwark geprobeerd, maar krijg dit echt met geen mogelijkheid weg. Hebben jullie een goed alternatief? Schema ziet er nu als volgt uit.

7:00
    4 boterhammen met 4 plakken kalkoenfilet en ongeveer een halve liter melk

10:30
    Appel en 2 hapklare onbijtkoeken (met minder suiker)

13:00
    4 boterhammenmet kipfilet en 250ml melk

15:30
    Appel en ongezouten pinda's

18:00
    Avondeten, wat de pot schaft.

21:00
    Ongezouten pinda's + eiwitbron.

Waar ik ook graag advies over zou willen hebben is over het gebruik van suplementen. Ik heb een beginnerspakket gekocht met Whey, Creatine en bcaa's. Er zit alleen geen gebruiksaanwijzing bij qua tijd etc. Nou neem ik sowieso een Whey/Creatine shake met water na elke training (zowel Krav Maga als na de sportschool), maar is het ook goed om er elke ochtend één te nemen? En wanneer en hoeveel bcaa's moet ik nemen? Alvast bedankt voor de feedback :)

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Creatine moet je vaaak voor en na trainen geven.
    Voor geeft je een energie boost die je helpt bij het trainen. Na helpt om je spieren te herstellen zodat je snel weer kan knallen.

20. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Heb op de volgende plek iets van een (opgezwollen?) peesje/spiertje zitten (ook voelbaar op sleutelbeen). Alléén bij rechts en niet links.
    Het doet niet echt pijn ofzo maar ik voel 'm wel. Vooral bij: fly's/presses. Bij schouder oefeningen heb ik nergens last van.

Iemand een idee wat het is? Ik ga uiteraard ook dokter bezoeken.
    Ben bang dat ik rust moet pakken.. zou ik mooi klote vinden!

Laatst bewerkt: 6 sep 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina