1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    hoop dat het niks is , periode rust is kut. Heb ook al 2 weken niet kunnen trainen omdat ik mijn hevige last had van mijn onderarm nadat ik en smak had gemaakt met mijn fiets :+ Deze week eindelijk weer beginnen!

2. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb zelf ook 3 weken niet kunnen trainen. Vorige week weer begonnen.
    Had heel licht 5 setjes gebankdrukt maar jezus wat een spierpijn de dag erna zeg!
    zelf 3 dagen later nog8)
    dat heb ik echt al jaren niet meer gehad.

3. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Zal wel weer fysio krijgen en oefeningen die nergens over gaan :+
    Dat gaat fulltime benen trainen worden ;) KL*TEzooi (sorry dat moest er even uit)

4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ook kut, alleen maar benen doen. Het is gewoon sowieso kut als je niet je normale schema kan volgen. Voel me dan echt altijd oncompleet na het trainen.

5. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Klopt, wat dat betreft heb ik het nog niet helemaal getroffen. Blessuregevoelig ofzo, want ik doe echt geen rare dingen. Hoop dat rustperiode niet té lang hoeft te zijn want heb door vakantie al veel verloren :mad:

6. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Creatine een energie boost? volgens mij niet hoor, creatine neem je alleen na trainen tenzij je nog in oplaadfase zit 1e 5 dagen 2 keer per dag.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    oplaadfase is echter niet meer nodig bleek later ;)

Na het trainen icm suiker neemt het goed op, anders na een grote maaltijd. Hou wel rekening met het feit dat men er nog niet uit is of veel caffeine de werking teniet doet. Ik ga het de volgende keer dus maar voor het slapen gaan nemen, want dan heb ik al een tijdje geen koffie gehad :+

8. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Hoe zit het eigenlijk met eten voor de training?
    Ik nam standaard een uur voor het eten nog een maaltijd. Volgens mij voor de kcal.

Maar bijna elk supplement wordt aangegeven; op de lege maag 60-90 min. van te voren innemen.

Dus vraag me eigenlijk af hoe dat nu zit..

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kan natuurlijk puur psychologisch zijn maar voor mij werkte het. Ik het capsules en daar stond ook op 3 capsules voor en 3 na trainen. Ik deed er echter 5 voor en 5 na.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    er moeten genoeg carbs + eiwitten aanwezig zijn voor je training, dus idd 1,5 tot een uur voor de training eten.

Welke supps moet je op semi nuchtere maag innemen dan?

11. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Pre workouts moet je meestal op nuchtere maag nemem supercharge/no explode etc

12. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Naturel vind ik het ook niet om te eten, dus ik doe er altijd een beetje honing door. Je kan er voor de smaak ook stukjes fruit of wat zoetstof in doen. De laatste tijd eet ik Biogarde kwark van Albert Heijn, die is niet zo heel erg zuur/bitter. :) Als alternatief voor kwark heb ik weleens iets gelezen over caseïne shakes, maar heb me er nooit in verdiept.

13. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    idd heb hier nu RPM liggen

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ik zelf eet ook altijd die biogarde kwark met een klein beetje honing en wat fruit, aardbeien zijn er heerlijk doorheen! Dan heb je het zo op.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vraagje. Ik ben zelf rechtsbenig. Maar ik heb het gevoel dat ik sterker ben met me linkerbeen. Heeft dat te maken dat dan mijn standbeen meer kracht te verduren heeft. Bijvoorbeeld met voetbal dat je dan op links steunt en als je springt dat je met links afzet. Of zit het gewoon tussen mijn oren? ;)

16. Ashavan

Ashavan Guest

@Dyonko
    Handschoentjes voegen weinig toe. Vaak zitten deze wel redelijk, maar zodra je een vuist maakt zit het erg strak rond de knokkels en knijp het eerder de bloedtoevoer af. Qua grip zul je er ook weinig verbetering mee behalen. Omdat het strak zit kan het niet geweldig goed draaien en zorgt het eerder dat je het gevoel hebt een Fat Bar vast te pakken.

Straps ben ik zelf ook geen fan meer van. Maar dat is meer omdat het wel er voor zorgt dat je wat meer kan pakken. Maar op langer termijn wordt je grip er niet beter van. Later kom je jezelf weer tegen en dat is kut.

Vaak is gebrek aan grip, zeker in de zomer, klamme handen. Neem dus magnesium wat er voor zorgt dat het vocht onttrekt uit je handen en ze zo lekker droog blijven. Ergo meer grip.

En tja eelt...boeiend. Iedereen doet alsof het het einde van de wereld is...

@Rigest
    Er zijn veel merken van Magere Kwark. Ik vind de Zaanse Hoeve e.d. veel te zuur en niet te vreten. Probeer eens griekse kwark of Franse "petit France" frommage blanc. Als je smaak wilt gooi er wat whey door heen met je favoriete smaak.

Qua supplementen ben ik er bijna helemaal van af gestapt en gebruik ze niet meer. Sinds me pot whey op is geen nieuwe meer gekocht. Creatine doe ik alleen omdat ik daar nog wat van heb staan. Geef mij maar chocomel en eventueel Supercharge Labrada. Rest haal ik uit voeding.

Whey kun je door de kwark mikken of bij ontbijt, rondom training nemen. Creatine op rust dagen 5gr bij ontbijt, 5gr voor slapen. Op sportdagen 5gr ontbijt, 5gr voor training en 5gr na training. Is anders dan op de pot, maar dit werkte heel goed bij mij. Maar dat komt omdat ik gewoon veel mager vlees eet waar weinig creatine in zit. Oplaad fase van creatine is al lang en breed achterhaald. Is niet nodig, maar als je er prettig bijvoelt moet je het gewoon doen.

@Aernhem
    Maaltijd voor een work-out is hoe je het zelf wilt. Sommige trainen beter op lege maag en eten 2-3 uur voor een work-out. Ik moet 60mins van te voren wat eten anders ben ik net een vaatdoek na een paar oefeningen.

Supplementen in nemen op een nuchtere maag is ook erg relatief. Het betekend dat je er niks anders bij neemt voor betere opname. Een echt nuchtere maag is onmogelijk omdat er altijd wel wat in zit.

@Hybrid
    Het kan prima dat je in een helft van je lichaam sterker bent. Sta bij sqaut ook steviger met me linker been. En met Bench Press is me linkerarm ook eerder gestrekt dan rechts. Truc is om te zorgen dat je het sterkste aanpast aan je zwakste zodat je in balans blijft en een stevigere techniek hanteerd. Dan kun je sneller vooruitgang boeken en voorkom je blessures t.o.t. scheef squaten/pressen.

17. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag 1x70 bankdruk PR gezet + 12 chin up PR gezet.:D

Nog een lange weg te gaan, maar het gaat met een rap tempo afgelopen weken.

18. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    bedankt voor de tips :thumbs: , van het weekend ff proberen.

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Even iets over diëten:

Mijn oom en tante doen nu het Cambridge dieet, zogenaamd verantwoord.
    Het idee is dat je 480~500 kcal per dag eet en zo kilo's afvalt.
    Ik heb dus een flinke discussie gehad over het feit dat iemand van 2.05 meter, 135 kg, een voedingspatroon van ~4500 kcal en zwaar werk in een bloemenveiling niet in 1 keer terug mag en kan naar 500 kcal.

Zit ik nu fout of wa? De dokter vermeldt dat het bewezen is en verantwoord is :emo:

20. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ik wou zelf ff snel 5 kilo afvallen om weer lekker strak in mn vel te zitten.

Ik ben 1.84 en was 96 kilo met een eetpatroon van ~3000 kcal naar zo'n modifast dieet gegaan waar je ~800-1000 kcal per dag binnen krijgt.
    Had wel de hele dag belachelijk veel honger maar voelde me niet zwak ofzo. ben uiteindelijk in 2 weken tijd 6 kg afgevallen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina