1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    het lijkt mij logisch dat iemand die fysieke arbeid verricht en dan ook nog eens behoorlijk groot is toch zo'n 2500 calorieen nodig heeft (normaal gemiddelde).

Het lijkt me ook verstandiger als ze van 4500 naar 2500 gaan en daarbij wat gericht gaan sporten om af te vallen ipv stoppen met eten...

zo'n dieet kost alleen maar energie en een beetje gerichte lichaamsbeweging kan juist energie opleveren

2. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is echt sick. Op die manier val je wel af maar verbrand je ook heel veel spiermassa mee, dus voor fitness doeleinden zou dat echt slecht zijn. Maar jou oom en tante willen natuurlijk alleen afvallen?

3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    En als je weer gewoon gaat eten zit het er ook gelijk weer aan..

4. Ashavan

Ashavan Guest

Overal waar dieet achter staat is niet verantwoord en ongezond. 500kcal per dag eten is NIET verantwoord tenzij je een anorexia patient bent. Alles onder de 1200kcal is een crash dieet. Ongezond voor je lichaam en je metabolisme krijgt een blijvende klap te verduren. Als je stopt met eten zal je ook lekker alles terug krijgen met nog extra's. Daarnaast is het ook zeer slecht voor je hormonale huishouding welk je algemene gezondheid beinvloed. Kortom ze zijn dom en ongezond bezig. Zulke mensen verdienen niet eens om geholpen te worden...tijd voor natuurlijke selectie.

Zulke mensen zullen ook niet alleen vet verliezen. In begin verlies je veel kilo's op de weegschaal aan puur vocht. Daarna verlies je veel aan spier en relatief weinig aan vet. Het vocht krijg je op het eind allemaal weer terug. Dus dan zie je er uit als een kleinere mollige versie van jezelf en niet iemand in een strak lichaam. Sukkels dat het zijn.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    nog even als aanvulling op Ashavan zijn post. Veel mensen weten namelijk niet precies wat het jojo-effect is (kennen maar de helft).

Stel je bent 100kg. Je bent dat al een behoorlijke tijd, iaw je lichaam is gewend 100 kg te zijn. Je valt nu met een crashdieet 10 kg af. Vanwege het crashen is dat deels vet en deels spier. Let's say 50-50.

Echter je stopt met het crashdieet en komt weer wat aan, of misschien zelfs weer de volledige 10 kg (want dat is de standaard voor je lijf). Dat is echter alleen maar vet. Iaw je bent weer 100 kg maar bent vetter dan dat je was voor je dieet.

De bedoeling van afvallen is dat je dat gestaag doet zodat je lijf dat gewicht wat het gewend was langzaam aan loslaat.

Mbt zoetstof is dit een dikke aanrader: Stevia
    het is een zoetmiddel wat in diverse landen gebruikt wordt als zoetstof (in Japan bijv in de frisdrank) maar wat door bureaucratisch geneuzel (het is verkeerd ingediend bij de EU), hier nog niet gebruikt mag worden als voedingsmiddel. Het heeft 0 kcal en heeft zelfs wat gezonde bijwerkingen:

http://www.esstevia.nl/

er mag dus niet op de site staan dat het een voedingsmiddel is, maar dat is het wel ;)

de doorzichtige oplossing werkt het beste.

Verder ben ik begonnen aan een HST schema:

http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/34504-kevfs-hst-feestje.html

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    nog even als aanvulling op Ashavan zijn post. Veel mensen weten namelijk niet precies wat het jojo-effect is (kennen maar de helft).

Stel je bent 100kg. Je bent dat al een behoorlijke tijd, iaw je lichaam is gewend 100 kg te zijn. Je valt nu met een crashdieet 10 kg af. Vanwege het crashen is dat deels vet en deels spier. Let's say 50-50.

Echter je stopt met het crashdieet en komt weer wat aan, of misschien zelfs weer de volledige 10 kg (want dat is de standaard voor je lijf). Dat is echter alleen maar vet. Iaw je bent weer 100 kg maar bent vetter dan dat je was voor je dieet.

De bedoeling van afvallen is dat je dat gestaag doet zodat je lijf dat gewicht wat het gewend was langzaam aan loslaat.

Mbt zoetstof is dit een dikke aanrader: Stevia
    het is een zoetmiddel wat in diverse landen gebruikt wordt als zoetstof (in Japan bijv in de frisdrank) maar wat door bureaucratisch geneuzel (het is verkeerd ingediend bij de EU), hier nog niet gebruikt mag worden als voedingsmiddel. Het heeft 0 kcal en heeft zelfs wat gezonde bijwerkingen:

http://www.esstevia.nl/

er mag dus niet op de site staan dat het een voedingsmiddel is, maar dat is het wel ;)

de doorzichtige oplossing werkt het beste.

Verder ben ik begonnen aan een HST schema:

http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/34504-kevfs-hst-feestje.html

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Wat zijn eigenlijk goede dingen om mee te nemen naar school als eten? En goede oefeningen om vet te verliezen bij mijn buik? Want ik wil eigenlijk wat vet kwijt daar :p Niet dat ik veel vet heb, maar anders hebben buikspieroefeningen ook niet veel zin.

8. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    je kan niet plaatselijk vet verbranden.

9. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Hardlopen en eten heb ik niet heel veel verstand van maar ik denk geen vette dingen :+

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    He zonde :+

11. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Boterhammen met pindakaas, kipfilet, ander vlees etc. Of evt als je ergens kan opwarmen kan je ook kip met rijst of iets dergelijks meenemen.

Zelf neem ik altijd 8 boterhammen mee met pindakaas/kipfilet.

En als je dat buikje kwijt wil moet je lager in vetpercentage gaan zitten, wat niet aan te raden is als je al best dun bent. Dan kan je beter eerst massa aanzetten (door veel eten/trainen) en later alles tegelijk eraf trainen.

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Google anders eens op "Cutten"

Bulken = meer vreten en cutten = doel om lager vetpercentage te hebben

toch ? :+

13. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt, cutten is zoveel mogelijk kilo`s eraf proberen te trainen met zo min mogelijk verlies van spiermassa. Maar als je al dun bent en alleen een buikje hebt, kan je wel net zo lang gaan cutten tot dat buikje weg is maar dan zie je er inmiddels uit als een levend skelet. Dat moet je ook niet hebben natuurlijk.

14. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Misschien is het trouwens wel handig om deze site in de startpost te zetten:

http://scoobysworkshop.com/index.htm

Ook al klinkt die kerel ietwat gay, hij heeft wel echt superveel oefeningen en info op zijn site staan en helemaal gratis.

15. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Wat is eigenlijk een goede/nauwkeurige manier om je onderhoud uit te rekenen? Op het internet heb ik wel een aantal calculatoren gevonden, maar ik heb geen idee of die een beetje nauwkeurig zijn? calc 1 en calc 2. Uiteindelijk zijn het natuurlijk allemaal maar schattingen.

16. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
  17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik zweer bij de eetmeter 2002! Geeft ook direct mooie overzichten en je kan zelf voedingsmiddelen toevoegen.

aanrader

http://zoek.voedingscentrum.nl/search.php?query_input=eetmeter&search=1&results=10 Per Pagina

18. Don_h

Don_h Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben na een tijdje geen vechtsport meer gedaan te hebben begonnen met fitnessen. Nu wil ik dit serieus aanpakken en aangezien er hier wat fitnessexperts aanwezig zijn, heb ik wat vragen. Ik ben zelf 16 jaar, 1.80 en ik weeg 63-64 kilo. Wat lijkt een goede fitnessdieet voor mij? Ik wil graag wat breder worden. Ik hoef geen bodybuilder te worden maar een strak en fit lichaam. Ik heb een aantal doelen vastgesteld. Zoals:
    - 5 kilo aan spiermassa opbouwen
    - Rond de 70 wegen
    - Minimaal elke week 2x trainen maar ik hou me aan 3x per week.

Wat voor voeding moet ik gebruiken?
    Wat is goed om mee naar school te nemen?
    En wat voor oefeningen raden jullie mij aan? Ik wil zelf nog geen zware gewichten gebruiken aangezien ik nog niet uitgegroeid ben dus hoeveel kilo kan ik zo optillen bij oefeningen zonder dat dat mij groei beïnvloedt?
    Ik wil vooral weten wat voor eten belangrijk is.
    Alvast bedankt.

19. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Zo lang je de oefening correct uitvoert, hoef je niet bang te zijn te veel te tillen is mijn ervaring.;)

20. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Voeding: Kip, kwark, melk, noten, vis, rijst, brinta en verder veel vlees.

Je geeft aan dat je 5 kilo wil aankomen, als ik jou was zou ik zo rond 500 kcal boven onderhoud gaan eten (reken onderhoud uit op door kevf aangegeven programma, op deze pagina). Naar school zou ik 6-8 boterhammen met kipfilet/pindakaas meenemen.

En krachttraining zal je groei op je 16 echt niet meer gaan belemmeren als je de oefeningen gewoon goed uitvoert. Denk aan oefeningen als : Squat, Deadlift, Bent over row, bankdrukken, Millitary press etc. (Losse gewichten > Machines)

En vergeet je benen niet te trainen he!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina