1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Hij is nog in de groei. Gewoon veel eten. 500-1000 boven onderhoud is niet erg. Zodra je klaar bent met groeien wat minder boven onderhoud gaan zitten. Bouw zoals iedereen rustig op met gewicht. Ga in de eerste 4-6 weken met weinig gewicht aan de slag en oefen op techniek. Geef je pezen en lichaam in zijn geheel tijd om te wennen en zich voor te bereiden. Doe alle oefeningen die de sportschool gevaarlijk vind en eis dat ze je gewoon begeleiden met techniek. De eerste 4-6 weken zijn ideaal omdat je toch laag in gewicht blijft. Laat je niet opzij zetten met smoesjes als "gevaarlijke" of "oefening niet voor beginners". Het zijn basis oefeningen dus die n00b instructeurs moeten niet zeiken en je gewoon begeleiden.

2. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Ashavan, je gaf aan dat je tegenwoordig amper meer voedingssupplementen gebruikt. Toen je dit nog wel deed, hoevaak per dag nam je toen een Whey-shake? en hoe zit het met Creatine?

Hoor overal iets anders en zou jouw mening zeer op prijs stellen!

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Overal andere meningen? Meestal is dat met eiwitten toch vrij uniform? 2,2 gram per kilogram lichaamsgewicht misschien iets meer als je in de cut zit. Ik wissel altijd af: maaltijd 1: eiwitten uit voeding, maaltijd 2: whey etc

Creatine 5 gram per dag (misschien iets meer als je erg zwaar bent) en voor de zekerheid na een weekje of 8 een week of 2 niks gebruiken. Gaan hier en daar geruchten dat je eigen aanmaak lui wordt door het als sup te nemen.

Verder gewoon monohydraat nemen en geen andere onzin. Beste moment van inname is na een volledige maaltijd of na het trainen met suiker/dextrose.

4. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Voel dat ik het aan het afbouwen ben.
    Door blessure alleen nog maar benen trainen wat ik vrij eentonig en saai vind.
    En heb idee dat toch naar andere sport op zoek ga. Toch zonde tijd die je erin gestoken hebt.

5. Ashavan

Ashavan Guest

25gr whey bij ontbijt, 25gr whey voor het sporten
    30gr dextro na de work-out
    sportdag: 5gr creatine ontbijt, voor het sporten, na het sporten
    Rustdag: 5gr creatine ontbijt en ergens in de avond nog 1x.

Dat is wat ik deed. En nu doe ik die monohydraat creatine nog op die manier. En whey doe ik bij ontbijt voor smaak aan me shake. Hoe vaak je whey neemt is ook afhankelijk hoeveel eiwitten je rest van de dag binnen krijgt. 2,2gr eiwit per 1kg lichaamsgewicht is het minimale in mijn ogen. In de cut is het 2,5 en in de bulk is 3gr een goede.

Laatst bewerkt door een moderator: 5 okt 2009
  6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Maar met wat voor een doel train jij?
    Puur en alleen kracht/massa right?

Als je voor droog zijn/alleen kracht traint dan moet je toch in andere hoeveelheden supplementen nemen?

7. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik heb vandaag mijn eerste proefles idee gehad in de sportschool. Trainingschema opgesteld waarin alles eingelijk aanbod komt, been buik borst schouders rug bi-tri seps enzo. Alles 15x herhalen en dat 2x op 10-15 kilo (de ervaren finissers zullen me wel een pussy vinden maar je moet ergens beginnen :+).

Hebben jullie nog tips voor de beginnende fitnisser?

8. Blackz0r NL

Blackz0r NL Subject Delta

Leuk Bevonden:
    0
    Je mag gerust wat meer gewicht gebruiken bij sommige oefeningen als je merkt dat 10-15 kilo gewoon te licht is. Let wel op dat je de oefening correct uit blijft voeren als je meer gewicht gaat gebruiken...

Wat is je doel eigenlijk?

9. Ashavan

Ashavan Guest

Maakt niks uit. Inname is hetzelfde voor iedereen die krachtsport doet.

10. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Op lange termijn eingelijk wat gespierder en wat breder worden. Ben aardig lang en (een beetje) mager, maar ook weer niet bepaald een stokje. Dus gewoon wat spiermassa kweken zal maar zeggen. Daarbij natuurlijk nog wat cardio voor de conditie.

Maar is 't niet slecht voor me als ik meteen zwaardere gewichten gebruik? Want zoals vandaag voel ik bepaalde spieren al best wel met 10-15 kilo.

11. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    oke.

Ff een theorie bij jou voorleggen.

Ik had het laatst met de sport instructeur bij mn gym erover dat ik wel eens van die bodybuild schemas zie op de forums en erover zat te denken zo'n eentje maar een keer te doen ipv. die wij altijd samen opstellen.
    Toen vertelde hij me dat die helemaal niet zo heel effectief zijn voor de individueel.
    Hij zei toen dat er veel jongens zijn die nog geen enig idee waar ze mee bezig zijn en vervolgens zo'n schema gebruiken. Dat heeft helemaal geen nut etc.
    Wat vinden jullie van die stelling?

Heb uiteindelijk wel zelf een schema met hem gemaakt. Hij is m nu aan het uitwerken en krijg m vrijdag. Gaat echt heel zwaar worden maar ga er wel heel erg veel mee vooruit schat ik zo in. Van zijn vorige schema's ben ik ook echt verschrikkelijk veel sterker/groter van geworden.

Laatst bewerkt: 5 okt 2009
  12. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Ben ik het deels wel mee eens.
    Je hebt van die mannetjes die zo'n schema 1 op 1 overnemen terwijl elk schema persoonlijk is.
    Die schema's gaan gepaard met goed eten en rusten en gewoon een beachboy van de gym heeft daar geen zin/verstand van.

Zowiezo moet je nooit zomaar klakkeloos een schema van iemand anders overnemen.

13. Ashavan

Ashavan Guest

1. Als beginnend sporter neem 4-6 weken. Begin met licht gewicht. Ga het niet elke work-out verhogen. Verhoog 1x per week met 5kg en doe het rustig. Oefen op techniek, zorg dat je pezen wennen aan de beweging. De eerste 4-6 weken heb je nodig je lichaam voor te bereiden en blessures te voorkomen later aan.

2. Zelfs als je maar licht spiermassa wilt...gewoon trainen als een bodybuilder of powerlifter. Je gaat echt niet in mega stappen vooruit en er gaan jaren over heen. Dus gewoon serieus trainen.

@Flix
    Klinkt als een instructeur die uit zijn nek lult. Het type instructeur die bang is je de basis oefeningen aan te leren ind e eerste 4-6 weken. Oefeningen zoals squat en deadlift omdat hun het oefeningen voor gevorderde sporters vinden. Maar tegen die tijd is het al erg laat en ben je vaak geneigd sneller het gewicht te verhogen voordat je uberhaupt de techniek beheerst. Meer kans op blessures en problemen. Die instructeurs moeten eens ophouden uit hun nek te lullen en eens beginnen met mensen te begeleiden zoals het hoort.

Die gasten weten 9 van de 10x niet eens hoe ze een fatsoenlijk sport schema moeten opstellen. Ze weten niet hoe je optimaal moet trainen, ze weten niks van hoe je een atleet specifieke oefeningen zoals Cleans moet laten uitvoeren.

Dat gezegd hebbende. Je moet uitkijken met zo maar een schema van een forum te pikken. Iemand zoals mij kan je wel een geweldig schema geven, maar hij zal nooit 100% afgestemd zijn op jouw omdat ik je niet 1 op 1 kan begeleiden en de nodige aanpassingen kan laten doorvoeren tijdens de trainingen. En als je een schema zo maar van het net pakt zonder zelf te weten hoe je een schema moet opzetten en wat het effect van verschillende rep/sets/rust intervals zijn...tja dan weet je eigenlijk niet waar je mee bezig bent. Maar dan nog zijn zulke schema's vaak beter dan eentje die je van de standaard instructeur op een health centre krijgt.

14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    één ding weet ik zeker. Hij lult zeker niet uit zn nek.
    En hij geeft mensen vaak wel oefeningen mee als Squats en deadlifts, en ook juist hele goede varianten daarop. Denk daarbij aan halve deadlifts om de onderrug te trainen etc.
    Hij heeft zelf vroeger heel hoog in de USA gebasketballt dus hij heeft ook heel wat atletische oefeningen die hij mij nu ook meegeeft.
    Zal mn schema hier vrijdag als ik m heb wel ff neerzetten.

15. Ashavan

Ashavan Guest

Gedeeltelijke deadlifts...je bedoelt Rack Pulls op verschillende hoogtes?

16. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Je bedoelt met "bodybuild" schema`s zeker veel compound oefeningen als squat, deadlift, millitary press etc. Wat ik hoor is dat met losse gewichten trainen beter is als machines, zolang je de oefeningen maar correct uitvoert.

Deze oefeningen zitten dan ook allemaal in men schema, ik kan eigenlijk geen andere kant op met alleen een powerrack thuis. Sinds ik thuis train met al die BB oefeningen maak ik gains van men leven. Hoop dat ik dat nog een tijd door kan zetten:)

17. Ashavan

Ashavan Guest

Als je goed bezig blijft zul je door gainen als een os :D

18. BBE TheOne

BBE TheOne BBE Forever!!!

Leuk Bevonden:
    0
    he!

ff vraagje ik ben nu al bijna 1,5 jaar aan het sporten ( krachttraining)
    ik gebruik nu no explode voor een betere pomp en energie.

wat is goed om erbij te nemen? ik wil graag meer groeien met me spieren.

Ciaooo.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Een goed boek met alle ins en outs over voeding :)

20. BBE TheOne

BBE TheOne BBE Forever!!!

Leuk Bevonden:
    0
    voeding ja is dus belangrijk,

mijn voeding per dag is bruin brood(rond 10 uur smorgens en soms ook rind 1 uur) ( meestal oerbrood) met kaas stuk of 5 a 6 per dag en dan nog 1 appel en 1 banaan erbij en 1 liter water en meestal halve liter vifit drink. en dan savonds gewone maaltijd groenten aardappelen en stuk vlees en weekend meestal wat vetter eten.

moet ik nu meer ook onbijt nemen? of tussendoortjes?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina