Mensen die beweren lastig aan te kunnen komen eten gewoon te weinig kcal op een dag. Wil je aankomen moet je gewoon meer eten...simpel as that. De meeste mensen eten te weinig voeding waar het lichaam wat mee kan en zijn in princiepe ondervoed. Anderen eten gewoon te weinig en denken det 1500kcal aan echte vullende voeding opeens veel is. Dat terwijl 2500-3000kcal is wat een gemiddelde man gewoon hoort te eten.
3000kcal is NIET veel. Wat sneetjes brood, een ontbijt, avondmaal, wat voor het slapen en je zit er in no time al aan. Niks moeilijks aan. Dat heeft niks te maken met dat ik een grote buik heb of niet. Dat heeft te maken dat jij gewoon niet kan eten en loopt te zeuren over niks. 5-6 mini-maaltijden al te veel moeite voor je? Kom op zeg...dan ben je echt met de verkeerde sport bezig. Ik heb ook een hekel aan eten, maar hoor je mij zeuren? Probeer eens een tijdje 6000kcal per dag te eten. Daar krijg je pas een voeding aversie van. Denk je soms dat ik eet omdat ik het leuk vind? En dan kan ik best begrijpen dat iemand boven de 5000kcal aan de weight gainers gaat. Het is makkelijk en vloeibaar en ligt minder zwaar op de maag. Maar om al te gaan lopen zeuren bij een magere 3000kcal wat een normaal mens hoort te eten...dan moet je echt bij jezelf gaan vragen waar je in godsnaam mee bezig bent.
Daarnaast voegen weight gainers niks toe als dit betekend dat je nog steeds niet boven je kcal onderhoud komt om aan te komen. Wil je aankomen moet je meer kcal eten...of je dit nu met weightgainers doet of niet maakt niet uit. Iemand die 1500kcal eet en maar 400-500kcal aan weightgainers toevoegt zit op 2000kcal. Je gaat mij niet wijs maken dat je daar massa mee gaat winnen. Dus ja wil je aankomen moet je nog steeds aardig boven de 3000kcal komen. Dan kun je het beter met normale vaste voeding doen. Chocomel is gewoon een simpele, goedkope en makkelijke bron om in 1klap 1000kcal binnen te krijgen. Krijg je acne? Dan drink je maar minder zoals een halve liter voor 500kcal. Heb je meer aan dan een weightgainer.
1500kcal...grapjas. Dat is net een 2 sneetjes brood, blikje tonijn, bakje kwark, klein beetje ontbijt en avond eten. Hoe the fuck kan je daar al moeite mee hebben man.
@flix
hij is gewoon minder gaan eten. heeft niks met zuivel te maken maar met zijn totale kcal inname en het verminderen van suikers. Suikers zijn de grootste boosdoeners voor de gezondheid. inclusief chloresterol en obesitas...eigenschappen die eerst altijd aan vet werden toe bedeeld.
@kevf
spek = beef jerkey
de meest ideale eiwit en vet bron om als tussen doortje te nemen. dus geen problemen om te gebruiken.
Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2010