1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Kan jij best vinden, maar ik ken een aantal mensen die net als ik erg moeilijk aankomen. En die hebben echt veel baat gehad bij zo'n weightgainer. En tuurlijk, zou best kunnen dat hun voeding gewoon beroerd was, maar het is als nog een prima aanvulling. Zie sowieso niet wat voor kwaad het zou kunnen omdat als extra (en dus niet als vervangende maaltijd oid) in je schema op te nemen.

2. Hermaniak

Hermaniak Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Voeg daar maar 500gr kwark aan toe voor het slapen gaan. Is weer 500kcal en +/- 50gram langzame eiwitten voor de nacht.

@Rigest; Het kan inderdaad niet veel kwaad om het als een extra te beschouwen, maar als je echt veel eet, kom je gegarandeerd aan ;)

Laatst bewerkt: 23 jan 2010
  3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    1gr kwark = 1Kcal?

4. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben de laatste tijd weer redelijk fanatiek bezig met fitnessen, 3x per week.

Verder fiets ik elke dag naar me werk om ook op de lange termijn wat kilo's kwijt te kunnen raken. Mijn vriendin is bezig met sonja bakker en daardoor eet ik ook heel gevarieerd 's avonds. Overdag eet ik 's ochtends een boterham, 's middags 2 boterhammen. Tussendoor 2x fruit (banaan, appel, kiwi, mandarijn) 's ochtends en 's middags.

Ik wil geen eetschema aannemen of heel fanatiek me ergens aan gaan houden. Maar wat kan ik meer gaan eten om de spieren tegemoet te komen? Ik denk meteen aan eiwitten. Ik heb er niet heel veel verstand van, maar heb vaker gehoord dat onder andere eiwitten, de bouwstenen zijn van je spieren.

Vriend van me eet erg veel kwark, iets wat ik nog lekker vind ook. Hij eet een bak (500gr) magere kwark per dag, naast zijn dagelijkse eten.

Is dat voor mij ook aan te raden? Ik ben bijna 1,95m en zit rond de 98kg.

5. Hermaniak

Hermaniak Active Member

Leuk Bevonden:
    3
  6. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Punt is, als ik veel ga eten, dan vliegen de kilo's er aan alle kanten aan :'-(. Dikke kop, dikke buik etc... Het ligt er ook zeker aan wat je eet natuurlijk, ook niet echt veel op gelet in het verleden.

Ik wil wel eten hoor, geloof me _O_

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Maakt het uit wat voor kwark je eet?(merk/soort/smaak etc.)

Eet meestal wel 2/3 van deze bakken per week:
    en/of

Heb voornamelijk aarbei en citroen smaak.

8. Ashavan

Ashavan Guest

beiden zijn troep vanwege de toegevoegde suikers. Magere is de betere keus. Maar op zich is zuivel behoorlijk overrated. Als je gewoon omelet met hele eieren of vlees of vis eet ben je beter bezig.

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb laatst ook gehoord dat je zuivel beter kan mijden.
    Iemand bij mij in de straat is laatst over een tijdspan van ongeveer 5 maanden zo'n 25kg verloren. Enigste wat hij veranderde was dat hij niet meer tussendoor at en is van 2L melk per dag naar 2l melk per week gegaan.

10. Ashavan

Ashavan Guest

kortom hij is gewoon minder gaan eten a la crash dieet. hij was schijnbaar al enorm vet anders kun je niet zo maar 25kg verliezen. de conclusies die je er aan verbind slaan dan nergens op.

11. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Tsja jij hebt makkelijk praten met die pens....... :{
    Persoonlijk vind ik het bij 1500 kcal al "niet leuk" meer worden..
    Dan kan je zeggen "dan moet je een andere sport gaan doen" maar laat met niet van iets weerhouden door wat jij of ieder ander te zeggen heeft.
    En waarom hebben Weight Gainers geen nut op dat moment dan? Alsof al die gasten die weight gainers gebruiken en er goed massa mee winnen meer dan 4000 kcal naar binnen werken :{

En in 90% van je posts komt "chocomel" terug.. dat weten we eerlijk gezegd nou wel.. alleen hou je er geen rekening mee dat chocomel bij bepaalde mensen aanzet tot acne, laat staan een liter.. nou dan liever een wat rustigere huid!

12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hij is idd van ~120 naar 90 kg gegaan.
    En hij is niet gaan crash dieeten hij at nog gewoon alleen een zak chips en dat soort dingen liet hij liggen omdat hij daar geen tijd meer voor had.
    Je maakt mij niet wijs dat je alleen van het niet meer eten van snacks 25kg afvalt.

Was gister bij de sportvoeding winkel hier in Hilversum en heb tijdje met hem over voeding staan praten. Ook hij zei dat je zuivelproducten zoweinig mogelijk moet nemen.

13. Hermaniak

Hermaniak Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Hoeft niet, maar de 9 van de 10 gasten die goed massa winnen, eten meer dan 4000kcal per dag, met of zonder weightgainers.

Als jij het op 1500kcal al niet leuk meer vind worden, wat eet je zoal dan op een dag?

En waarom? Ik eet elke dag veel zuivel producten, dus ben wel benieuwd ;)

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dan kloppen je berekeningen niet. Een vrouw heeft als vuistregel al dagelijks 2000kcal nodig ;)

@Hermaniak: verschillende redenen:
    - in gewone melk zitten stoffen die bedoelt zijn voor kalfjes niet voor mensen.
    (oplossing magere varianten of gezuurde varianten)
    - Melksuikers maken je dik
    - Veel lactose zorgt voor verteringsproblemen
    - Melkproducten laten je huid dikker lijken

Ik ben zelf vegatarier geworden en weer op zuivel overgestapt maar zuivel is idd niet echt optimaal

Mbt weightgainers: ik zou een weightgainer nog altijd preferen boven gebakken spekreepjes 8)

15. Ashavan

Ashavan Guest

Mensen die beweren lastig aan te kunnen komen eten gewoon te weinig kcal op een dag. Wil je aankomen moet je gewoon meer eten...simpel as that. De meeste mensen eten te weinig voeding waar het lichaam wat mee kan en zijn in princiepe ondervoed. Anderen eten gewoon te weinig en denken det 1500kcal aan echte vullende voeding opeens veel is. Dat terwijl 2500-3000kcal is wat een gemiddelde man gewoon hoort te eten.

3000kcal is NIET veel. Wat sneetjes brood, een ontbijt, avondmaal, wat voor het slapen en je zit er in no time al aan. Niks moeilijks aan. Dat heeft niks te maken met dat ik een grote buik heb of niet. Dat heeft te maken dat jij gewoon niet kan eten en loopt te zeuren over niks. 5-6 mini-maaltijden al te veel moeite voor je? Kom op zeg...dan ben je echt met de verkeerde sport bezig. Ik heb ook een hekel aan eten, maar hoor je mij zeuren? Probeer eens een tijdje 6000kcal per dag te eten. Daar krijg je pas een voeding aversie van. Denk je soms dat ik eet omdat ik het leuk vind? En dan kan ik best begrijpen dat iemand boven de 5000kcal aan de weight gainers gaat. Het is makkelijk en vloeibaar en ligt minder zwaar op de maag. Maar om al te gaan lopen zeuren bij een magere 3000kcal wat een normaal mens hoort te eten...dan moet je echt bij jezelf gaan vragen waar je in godsnaam mee bezig bent.

Daarnaast voegen weight gainers niks toe als dit betekend dat je nog steeds niet boven je kcal onderhoud komt om aan te komen. Wil je aankomen moet je meer kcal eten...of je dit nu met weightgainers doet of niet maakt niet uit. Iemand die 1500kcal eet en maar 400-500kcal aan weightgainers toevoegt zit op 2000kcal. Je gaat mij niet wijs maken dat je daar massa mee gaat winnen. Dus ja wil je aankomen moet je nog steeds aardig boven de 3000kcal komen. Dan kun je het beter met normale vaste voeding doen. Chocomel is gewoon een simpele, goedkope en makkelijke bron om in 1klap 1000kcal binnen te krijgen. Krijg je acne? Dan drink je maar minder zoals een halve liter voor 500kcal. Heb je meer aan dan een weightgainer.

1500kcal...grapjas. Dat is net een 2 sneetjes brood, blikje tonijn, bakje kwark, klein beetje ontbijt en avond eten. Hoe the fuck kan je daar al moeite mee hebben man.

@flix
    hij is gewoon minder gaan eten. heeft niks met zuivel te maken maar met zijn totale kcal inname en het verminderen van suikers. Suikers zijn de grootste boosdoeners voor de gezondheid. inclusief chloresterol en obesitas...eigenschappen die eerst altijd aan vet werden toe bedeeld.

@kevf
    spek = beef jerkey
    de meest ideale eiwit en vet bron om als tussen doortje te nemen. dus geen problemen om te gebruiken.

Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2010
  16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik kom zelf ook met m'n huidige eetpatroon uit op 1700Kcal volgens die eetmeter2002.

17. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Ik bedoel niet nodig hebben ;)
    Maar gewoon.. als ik zou kiezen zou ik helemaal niks eten hehe.. in die tijd dat ik eten maak + eet etc. kan ik net zo goed iets anders doen (gamen ofzo lol, of extra uitslapen :+).. Vroeger at ik als ontbijt een bakje smacks.. ben je in 4 minuten klaar. Nu 300 ml + 50 gr. brinta, 2 boterham pindakaas, whey etc. .... als het niet gehoeven had ging ik zo weer terug naar m'n bakkie smacks :D

Nou dat wordt dan bijvreten hehehe.

18. Ashavan

Ashavan Guest

in de ochtend 20mins koken en ik heb voor de hele dag alles klaar op de omelet in de avond na en het ontbijt. Onbijt maak ik als shake in de ochtend dus is nog geen 2mins om te maken en weg te werken. Omelet is ook in paar minuten klaar en op te eten. Zie echt het probleem niet wat velen lijken te hebben qua tijd. What the hell doen jullie dan allemaal wel niet :confused:

Als iets niet in 20mins te maken en op te eten is zoek ik altijd wat makkelijkers.

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ligt ook beetje aan je leefomstandigheden, ben zelf een scholier met een laag inkomen. Als ik elke dag x aantal eieren en x aantal boterhammen met kipfilet/kalkoenfilet zou nemen zou ik echt teveel geld uitgeven aan eten per maand. Ook is het voor mij lastig om een goed ontbijt te nemen aangezien ik normaal al om 7 uur opmoet en ik dan alleen maar tijd heb voor een simpel broodje met beleg en verder nog moet haasten met douchen/aankleden etc.

20. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mwa, ik probeer nog ff 4-6% vet te verliezen dus zal niet zo heel erg zijn.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina