1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Beetje Rippetoe achtig of niet? Erg saai schema vind ik persoonlijk, wel ideaal om als beginner kracht op te bouwen.

2x squat lijkt mij een beetje overkill.

2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Dan ben je ook echt zo klaar met je training.

3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Als je bij bankdrukken zwaar je triceps belast, dan doe je het verkeerd.
    Idem met Pulldowns en je biceps.

Daarnaast is de belasting die je er dan op doet lang niet genoeg om die spieren te vermoeien, hooguit om ze op te warmen.
    Prima te combineren.

Daarom zeg ik inprincipe. Je moet niet vollop dag na dag buik trainen, maar als je 3 keer per week gaat heb je meestal wel 48 uur rust, wat voor buik genoeg is.
    Het is daarnaast ook een super sterke spier. Dus die kan wel wat hebben.
    Als je spierpijn hebt in je buik dan moet je idd het een keertje over slaan, of heel lichtjes doen.
    Vind het ook maar heel karig. Miss dat die 2x squat een typo is, anders zou het nergens op slaan om dat bij een borst en schouder oefening te doen.
    Daarnaast behandel je niet eens de binnenkant van je rug/ biceps/ triceps.

Gezien je nu al paar maanden traint zou ik of voor een piramide methode gaan, of de normale 3x 8-12.
    Dan pak je zoals ik al zei 3 á 4 oefeningen voor elke spiergroep(let er wel op dat je geen overkill doet dus als je merkt dat je na 3 oefeningen kapot bent, laat het daar dan bij)

Laatst bewerkt: 19 dec 2010
  4. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Ik zeg niet dat je je biceps belast, juist je triceps. Daarom train ik niet Borst Triceps omdat je triceps pakt bij borstoef.. Met lat pulldowns pak je met underhand close grip wel je biceps, maar dat is een rugoef..

Als ik mijn Borst training doe kan ik niet echt volluit me triceps doen, helemaal niet bij CG BP.

Over abs ben ik het met je eens.

Schema's zoals Rippetoe of Bill Star zijn full body schema's. Je doet gewoon zware compound. Als je nog niet zo sterk bent, is dat denk ik het beste om te doen. Je gained snel veel kracht. Daarom doe je elke keer zware compounds. De schema's zijn heel 'karig' maar als jij die compounds precies uitvoert zoals het moet met veel gewicht ben je echt wel kapot. Ook kan je er nog oef. bij doen als je dat wilt.

Het is inderdaad 2x Squat, het is geen overkill. De intensiteit van je training kan ook verschillen. Bij Bill Star bv. pak je ook 3x squats per week. Maar dan heb je een zware/lichte/medium dag.

En je moet ook niet lang trainen, 45-60min is het best.

Laatst bewerkt: 19 dec 2010
  5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik hoor daar altijd verschillende opmerkingen over , ik train zelf borst+triceps en genoeg gasten die dat ook doen, maar zijn ook wat tegenstanders van die manier van trainen omdat je bij borst oefeningen ook je triceps flink aanpakt. Wat vinden jullie nou het beste?

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Typo, bedoelde ook triceps.
    Als ik bankdruk, DB press, Flys of wat dan ook doe, voel ik het echt toaal niet in m'n triceps ofzo hoor. En dan al helemaal niet dusdanig dat ik geen triceps meer wil trainen.
    Ik ga vaak 4 keer per week. Als ik dan bv maandag, dinsdag en woensdag wil, dan gaat het juist fout omdat je dan maandag Borst doet, dag erna triceps en dag daarna dan weer borst, dan belast je dus 3 dagen achter elkaar je triceps.
    Als je tricep+borst pakt op maandag, heb je dinsdag rust en dan woensdag kan je weer.

Borst trainen terwijl je spierpijn hebt in je triceps, dat is juist niet effectief.
    Maargoed, je moet het zelf weten hoe je het wilt doen.

Nogmaals, bij borst trainen valt de belasting op je triceps echt wel mee.
    Ik ben dus borst+triceps en rug+ biceps all the way!

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik heb exact hetzelfde als jij , bevalt me ook prima. Vind het juist fijn omdat je borst+triceps dan helemaal op zijn en die dan lekker kunnen gaan rusten.

8. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Maakt niet uit wat ik bij elkaar train, ik ben altijd helemaal op.

Zoals je misschien al door had ben ik voor Borst + Bi :p

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Prima schema om mee te beginnen. Ook als je bijgaande tekst leest van T-nation. Het is idd een Rippetoe achtig schema iets waar ik zelf groot voorstander van ben. Enige reden waarom ik nogal eens splitschema's pak is omdat ik slechte gewrichten heb en het dus gewoon niet trek om alle 3/4 dagen te deadliften/squatten etc.

Al boeit het trainen me uberhaupt nauwelijks op het moment.....:+

10. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Vertel :eek:

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Persoonlijke shizzle, blijkbaar zo f**ked up dat ik er voor het eerst in 10 jaar geen zin in heb ;)

Januari gaan we weer los is het voornemen, al wel 6,5kg lichter....komt wel weer goed

12. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14

Jammer om te horen dat het niet zo lekker met je gaat =(.

Succes met het oplossen van je persoonlijke shizzle en pak dan lekker de draad (lees: ijzerrrr! }:]) weer op.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik train nog wel, eet alleen niet zoveel meer. En dat is nogal killing met deze sport. Wat dat betreft bagger aan bb-en, even de boel de boel laten heeft praktisch direct gevolgen.

14. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Ik heb besloten om vanaf vandaag.serieus op dieet te gaan en dus ook regelmatig te gaan sporten, maar is het mogelijk om in 1 maand al veel resultaat te boeken? (Hoeveel is reeel?)

15. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Dat kunnen we alleen beoordelen n.a.v. foto's, helaas.

16. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    :{ Gewoon met sportkleding, bedoel je? xD

17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Sja is moeilijk te zeggen...

Als je heel strikt dieët en traint, dan zul je na een maand wel wat resultaat zien maar verwacht daar maar niet teveel van.
    Pas na 3/4 maanden hard trainen zul je echt resultaat zien.

18. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Ik heb btw net foto's gemaakt, maar ik vind ze zelf nogal confronterend, mss dat ik ze beter kan laten zien als ik wat langer heb getraind, mja
    (en in hoeverre wordt er objectief naar gekeken XD)

Edit: omg, ik krijg net mn kerstpakket met ALLEMAAL ongezonde dingen T_T Life's a bitch

Laatst bewerkt: 20 dec 2010
  19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Je kiest dan ook wel een heel ongelukkige periode uit om te beginnen met lijnen:+. kan je foto's niet zien ( mss omdat ik op m'n mobiel zit) , maar als ik naar die fotos kijk op je blog ben je volgens mij totaal niet dik, vergeet niet dat mannen het helemaal niet erg vinden als een vrouw niet graatmager is ;).

Edit: kut ik las verkeerd, je hebt je fotos nog niet geplaatst. Geen wonder dat ik ze niet zag 8).

Laatst bewerkt: 20 dec 2010
  20. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Ik ben ook niet echt dik, dat vind ik zelf ook niet, maar ik vind mezelf wel (te) stevig. Btw, bijna alle foto's van m'n blog worden min of meer vanaf onderaf gemaakt zodat ik langer (en dus slanker) lijk. xD
    En heb wel Medium/Large waar ik niet verschrikkelijk blij mee ben

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina