1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Zou 200-300kcal er bij doen just in case.

Ik eet op moment 2500kcal onder onderhoud en zit nu rond de 1700-2000kcal. Maar dat is met speciale ondersteuning. Werkt dusver erg goed. Verlies bijna 1% vet per week.

Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2010
  2. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ben nou eindelijk weer is bezig na al die vervelende griepen/ziektes \o/. Zit nu op 84,5 Kilo en zo goed als droog. Wil naar de 90 toe en gebruik nu naast me voeding BSN Syntha-6 en Truemass. Ben er niet echt kapot van mede doordat de puisten je nek uitschieten.=( Ga weer over naar shaketime whey eiwit + weightgainer.

3. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik zeg ook niet dat rond de 3000 kcall moeilijk te doen is, maar daar ligt wel m'n grens zo'n beetje. Kan helaas m'n exacte voedingsschema nu niet posten omdat ik even geen Excel op deze pc heb, maar zo ziet het er ongeveer uit:

1 - 90 gr brinta
    440 ml melk
    35 gr whey
    1 appel

2 - 4 gebakken eieren
    6 volkoren boterhammen
    80 gr kipfilet

3 - 4 boterhammen
    30 gr pindakaas
    1 banaan

4 - 50 gr ongezouten pinda's
    1 appel
    36 gr whey shake (met water)

5 - Stevige avondmaaltijd, verschilt per keer.

6 - 350 gr magere kwark.

Komt neer op zo'n 3200 kcall met goeie e/k/v verhouding (weet ze even niet uit m'n hoofd). Maar ik zit nu wel gewoon de hele dag door vol en om nog meer bij zo'n maaltijd proppen lukt me niet. Ben pas net begonnen, dus misschien als ik eraan wen dat dat later wel kan. Maar ondertussen is zo'n gainer (hopelijk) een goeie oplossing.

4. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Als je al een redelijk vetpercentage hebt (zoals ik), is het dan van belang om toch veel te blijven eten (juiste voeding) voor de spieropbouw? Of is het dan juist verstandig om eerst je huidige vetpercentage naar beneden te brengen (gedeelte omzetten in spieren) en daarna je eetschema omhoog gooien?

Mijn doel is eigenlijk vetpercentage verlagen en tegelijk (meer) spieren opbouwen. Heb nu eindelijk serieus de tijd om 3x per week te gaan fitnessen.

Ik denk dat ik voorlopig de ene dag halverwege de avond een omelet bak met 4 eieren en de andere dag halverwege de avond een bak magere kwark eet. Aanrader? Of juist niet?

Laatst bewerkt: 23 jan 2010
  5. Ashavan

Ashavan Guest

je kan niet vet verliezen EN spiermassa ontwikkelen. Het is het 1 of het ander. Je moet dus kiezen lange tijd minder te eten en vet te verliezen of meer eten en spiermassa ontwikkelen + vet er bij krijgen.

6. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ik ga nu ook naar de sportschool, 3 keer in de week.

Vandaag en gister donderse spierpijn :9

7. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Iemand mening over dit supp;http://www.tnhc-shop.com/blood-sachets-p-720.html

Had er zakje van liggen.. en ging wel lekker op training (energie + pomp).. de vraag is alleen of het tussen de oren zit zoals altijd bij supps. En omdat het verder vrij onbekend is...

En weet dat hier lui niks met pomp hebben maar voor mij toch mentaal steuntje.

8. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb niet alles gelezen hier, maar zag toevallig Ashavan's opmerking dat mensen die beweren niet snel aan te komen te weinig eten.

Ik zou mijzelf daar onder kunnen categoriseren, maar ik denk niet dat ik te weinig eet. Sowieso prop ik me altijd helemaal vol in de kerstperiode die net is geweest en ben volgens mij geen gram aangekomen. Buiten dat is mijn gemiddeld eetpatroon zo:

doordeweeks:
    8-9 boterhammen en een bak cruesli of 10-11 boterhammen. Een goed avondmaal en redelijk wat koeken/snacks etc.
    weekend:
    op zaterdag vaak rond de 6 boterhammen en twee tosti's + broodje bal. Een goed avondmaal en 's avonds vaak chips oid.
    en dan zondag meestal wat minder aangezien het de enige dag in de week is dat ik uitslaap is het vaak het ontbijt + lunch samen en eet ik overdag wat minder andere dingen.

Ik zal voor de grap eens bijhouden wat ik eet de komende tijd. Ik weet niet hoe het komt of misschien valt dit redelijk mee, maar in vergelijking tot mensen om me heen eet ik toch wel meer dan gemiddeld. Typisch is ook dat in periodes waarin eten toch wel centraal staat :+(Kerst bijvoorbeeld) er geen grammetje bijkomt ondanks dat sportieve activiteiten dan op een zeer laag pitje staan.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    kan er echt weinig wijzer van worden....

Ik zie dat er ergens iets vermeld staat over creatine en beta-alanine. Dat schijnt idd een prima combi te zijn

Zoek er anders wat reviews van op. Ik weet iig niet wat het precies allemaal doet

10. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Ja dat is het probleem vrij weinig reviews echt te vinden (ok nu ga ik goed zoeken :+).. maargoed het is misschien wel proberen waard.. 30 euro 25 zakkies.. kan ik er meer dan 2 maanden mee doen.

11. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Aah, bedankt voor je uitleg! :)

Dit is m'n schema voor morgen:

's ochtends:
    25g brinta
    25g havermout
    250g halfvolle melk

2 volkoren boterhammen met 150g kipfilet
    1 volkoren boterham met pindakaas

's middags:
    250g zilvervliesrijst
    100g roerbakgroente
    2 gebakken eieren
    200g kabeljauw
    1 kiwi

's avonds meestal wat de pot schaft :+, maar morgen iig:
    Aardappelen
    Spinazie
    Bal gehakt

250g magere kwark
    25g ongezouten pinda's

Totaal:
    2440kcal
    200g eiwit
    88g vet
    219g koolhydraten

Zit nog steeds wat te laag in m'n eiwitten en iets te hoog in m'n koolhydraten. 8)

12. Ashavan

Ashavan Guest

Dat is vrij simpel op te lossen.
    1. Brinta OF havermout. Niet allebei
    2. Geen fruit
    3. bal gehakt laten liggen
    4. 500gr kwark ipv 250.
    6. minder rijst. 250gr is tering veel :eek: dan zit je never nooit niet op maar 220gr koolhydraten maar er ver boven. Ik eet gewoon 100-150gr rijst met 75gr havermout en zit al op de 200. 50-100gr rijst is meer dan genoeg. En dan wat meer vlees er in.

en dan een week of 2-3 proberen en kijken wat het met je doet. dan eventueel aanpassen.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    denk dat Arjan het gekookt weegt? Want anders is het echt niet weg te krijgen :p
    Dat is gekookt zo'n 800 gram namelijk.

verder best een sjiek eetschema. Middageten kan je wat varieren met verschillende soorten mager vlees, light sauzen evt (chili is wel redelijk ok) en verschillende groente.

Kwark kan je evt op smaak maken met stevia en kaneelpoeder (schijnt ook weer goed te zijn voor je testosteron)

Ik zou persoonlijk fruit er lekker in houden ;)

14. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Geen fruit? Lekker gezond wel Ashavan... :confused:

Waarom hoor ik trouwens nooit iemand over rookvlees, maar altijd over kipfilet. In rookvlees zit maar 6 procent vet en wel 32 procent eiwit.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    tis vaak wat zout maar verder een meer dan prima alternatief. Alleen knetterduur

16. Ashavan

Ashavan Guest

fruit is niet gezond, fruit is troep. voor vitaminen zijn er wel betere alternatieven. die suikers wil je niet tijdens afvallen

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    overdrijf niet. Ik ben met fruit tot een procentje of 6-7 gezakt. Ok geen zes stuks per dag maar toch

Daarnaast is het dramatisch gesteld met de hoeveelheid vitaminen en mineralen in onze groente.

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dit is nu zo'n woordenwisseling die ik wel eens in real life zou willen zien 8) :+

Koop jij stukken kipfilet kevf? of haal je het verpakt?

19. Ashavan

Ashavan Guest

fruit zijn als christenen...beiden moeten uitgeroeid worden :D

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Fruit is :x

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina