1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Wat ze bij ons in de gym adviseren is om de legpress dan met 1 been te doen. En dan instellen op 90kg. Zo moet je het ook op kunnen bouwen
     
  2. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb de 140 vandaag ook met één been gedaan, alleen m'n rechter knie kan het gewoon niet aan wat dus m'n progressie belemmerd. Legpress moet ik daarom ook met twee benen doen.
    Eigenlijk zou ik gewon weer naar m'n fysiotherapie trainingsmethode moeten gaan, maar ondanks dat het effectief is, duurt het zo'n 3keer langer om resultaten te halen.
     
  3. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Dat lijkt me wel verstandig om te doen ja! Kost nu misschien tijd, maar dan heb je er later iig minder/geen last van.

    Gisteren bij de fysio barbell rows moeten doen. Dit om mijn schouder weer op kracht te krijgen. Ging wel lekker. Eerst 15 x 32,5 kg. Daarna 12 x 37.5. Toen 7x 42,5. Laatste ging wel, maar was wel zwaar. Heb nu eindelijk weer spierpijn. Haha. Had niet verwacht dat ik nog op deze kracht zou zitten. Kan niet wachten om weer naar de gym te gaan.
     
  4. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Ja klopt, heb gelukkig goed lopen vreten :p

    hoezo borst/tri/bi en benen alleen? Apart, imo beter je triceps woensdag.

    LOL. Borst Biceps Buik ftw! Rug zien ze niet en je hebt toch een broek aan! Of ze voetballen al.

    Wacht maar tot ze gaan Curlen in de squatrek!

    That's the spirit!
     
  5. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Wat had je precies met schouder?
     
  6. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Er zat een scheur onderin het kapsel. Als ik mijn arm dus hoger dan 90 graden had, werd de "kogel" een beetje uit de kom getrokken. Dat is nu 9 weken geleden gehecht, orthopeed zei niet zoveel, maar dat maakt me niet zoveel uit, hij heeft het iig goed gemaakt. Hij is nu met pensioen haha. Moest eigenlijk 6 weken in een sling lopen, maar na 4 weken had ik hem thuis al niet meer om.

    Nu dus weer begonnen met krachttraining onder toezicht van de fysio. Moest ook met zo'n zware bal naar hem gooien. En met m'n arm die bal recht omhoog duwen, en opvangen met 2 handen. Om de stabilisatie enzo weer te verbeteren.
     
  7. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik deed normaal ook benen en biceps op 1 dag, maar ik kom vaak maar aan 2 keer in de week toe. En dan is het meestal de woensdag die uitvalt, i know benen dus, shame on me. Die haal ik vaak wel weer in hoor, maar anders heb ik er de tijd niet voor(over). En bovendien heb ik op maandag wel lekker veel tijd, dus beter het zekere voor het onzekere. Bevalt me overigens prima :thumbs:
     
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Het lijkt wel alsof ze altijd het zekere voor het onzekere willen nemen wat gips/slings betreft.

    Toen ik m'n schouder uit de kom had, moest ik ook 4 weken in een sling lopen. Na 3 dagen was ik dat ding helemaal zat en liet ik 't voor wat het was.
    Alleen als ik ergens tegenaan botste of zoals je zelf al aangeeft, iets hoger dan m'n schouder wou oppakken of iets wou optillen deed pijn, dus dat probeerde ik te vermijden.

    Toen ik met m'n hele been in het gips zat, toen mocht ik er totaal niets mee doen, maar na 4 weken liep ik er al mee het hele huis door en even daarna zelfs buiten.
    Was echt een onding wat ik had though.. Was van m'n tenen tot aan m'n lies!
    Heb ergens nog foto's, miss knal ik ze hier nog wel ff neer.

    En nu ook al 3 keer het gips in gegaan met m'n vingers, maar dat knip ik er zelf al direct af. Nu vaak genoeg zonder gips met gebroken vingers rond gelopen, en het groeit gewoon vanzelf wel weer aan elkaar.
    Sommige staan alleen wat scheef...
     
  9. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Sowieso kom je in het dagelijkse leven niet zo vaak met je arm boven de 90 graden. Dus ik lette gewoon op met wat ik deed. Alleen met tillen van zware dingen vroeg ik ff hulp. Autorijden deed ik ook al weer na 4 weken :p. Medicijnen is ook zoiets. Kreeg voor een week medicijnen, na 2 dagen maar gekapt, had geen pijn of niks. Dan ga ik natuurlijk geen medicijnen slikken. 6 paracetamol en 3 naproxen.
     
  10. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja toen ik m'n been had gebroken(scheen+kuitbeen) kreeg ik ook pijnstillers.
    Kreeg volgens mij het recept voor een paard want ik moest eerst andere pillen innemen, half uurtje wachten en daarna kon ik pas die pijnstillers nemen.
    Die andere pillen waren voor bescherming van m'n maag wand ofzo, omdat die pijnstillers 'm anders kapot zouden maken ofzo8)
    Ben daar maar vanaf gebleven haha.
    Heb gelukkig een hoge pijngrens waardoor ik nauwelijks pijn heb gehad.
    Wat ik alleen wel verschrikkelijk vond, was dat ik mezelf elke dag een shot moest geven. Zo'n bloedverdunner zodat ik geen trombose zou oplopen.
     
  11. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Haha. Ik heb ook maar 1 keer echt pijn gehad, dat kwam doordat ik een keer ff niet oplette, en mijn arm te ver zijwaarts omhoog deed, terwijl ik in de bank hing, met mn arm over de leuning. Dat deed wel ff pijn.

    Ik mocht tijdens de periode van de sling wel gewoon oefeningen doen, hierdoor hoefde ik wss niet zon bloedverdunner.

    Volgens mij is alles wat het ziekenhuis mee geeft maar over rated en willen ze alles veel te voorzichtig doen.
     
  12. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja dan heb je ook geen risico op trombose omdat je gewoon kan blijven bewegen.
    Trombose krijg je van langdurig stilzitten. Daarom moet je eigenlijk op een lange vlucht(8uur+) om de zoveel tijd even gaan lopen/stretchen.
    En aangezien ik echt van m'n lies tot m'n tenen in het gips zat, kon ik dus m'n hele been niet bewegen. Daarom moest ik die shots nemen.
     
  13. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Ok begrijp ik :p Waarom doe je geen full body schema dan?
     
  14. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Ah oke oke.. ben benieuwd wat ze bij mij vinden..
    Heb in 2 jaar blessure meerdere bezoekjes huisarts, 3 fysio's gehad en heb nog altijd last van m'n schouder :emo:. Ik heb dus never nooit voluit kunnen trainen. Ben nu echt zat dus en ga morgen weer langs huisarts en wil wel eens dat er een scan oid gemaakt gaat worden in ziekenhuis. Als ze daar niks vinden weet ik het ook niet meer 8)
     
  15. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik ben ook al sinds september 2009 bezig. Pas in juni een mri scan gehad. Je moet gewoon aandringen. Heb ik ook moeten doen
     
  16. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Exactly ben nu praatjes als "het zit allemaal goed en beweegt goed", kwestie van tijd, blijven bewegen etc. wel zat... Wil gewoon opnieuw kunnen beginnen. Heb altijd gewoon gefitnesst 2 jaar lang maar nooit zwaar kunnen trainen. En als je niet "zwaarder" kan en altijd maar zelfde gewicht moet pakken valt een groot deel van motivatie weg. Gelukkig ben ik wel gegroeid (uiteraard lang niet zoveel als had gekund) anders was het helemaal zonde.

    Mochten ze nu zeggen je mag een jaar niet trainen so be it.. dan maar helemaal opnieuw beginnen bij wijze van spreke.
     
  17. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb mazzel gehad, toen m'n knie kapot was, lag ik binnen 3 uur onder de MRI, terwijl er een wachtrij van 4 maanden was8)
    En 12 uur daarna lag ik onder het mes.
     
  18. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Weet niet, duurt zo lang denk ik.
    Wat zijn de voordelen van een fullbody schema?
     
  19. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Hoeft niet lang te duren. Nou dan sla je je benen niet over :+

    Hopelijk morgen weer aan de bak @ gym.
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Alsof je je benen overslaat bij een goed splitschema :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina