1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    @ killaz,
    lekker :9

Net terug van de sportschool, was weer erg fijn!

2. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vroeger was alles beter... en vooral de kwaliteit van onze groente, en ik eet elke dag nog met plezier een appeltje weg:).

3. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    @arjan: je gooit 150g kipfilet op 2 boterhammen? Doe je goed :) Wel n prijzige hobbie

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Denk dan ook dat de meeste hier het zelf snijden van een groot stuk?

5. Ashavan

Ashavan Guest

nee. ik snij niks. Koop gewoon 2.5kg kip per week in de voordeel bakken van Bas vd Heijden. Of zoals afgelopen week in de aanbieding voor 1 euro per 1kg bij de albert hijn. Sla dan meteen lading in en vul me vriezer hehe. Elk lapje dat er in zit is iets van 200gr. Daar maak ik 2 van klaar per dag. Dit is dus de kip en niet het brood beleg. Ik gebruik deze kip om op me brood te doen in gesneden stukjes.

Gisteren de 240kg Yoke gelopen voor 20 meter..die 300kg moet er over een paar maanden aan hehe. Dat hakt nu in me benen. Zo meteen maar niet zwaar squaten en gewoon licht rond de 100-110kg en puur op explosiviteit trainen.

Laatst bewerkt door een moderator: 25 jan 2010
  6. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Jongens, ik heb eigenlijk een vraagje. Als jullie meer willen weten, dan hoor ik het graag. Ik ben sinds een week wat serieuzer geweest naar het kijken van mijn lichaam. Daarom heb ik vorige week alvast Dumbells gekocht om erin te komen. Ik zit op dit moment bij beide armen van 7 naar 10,5kg, hoewel ik soms voor mijn linker arm 9,5 kg gebruikt. Ik train nu vooral mijn biceps, triceps, schouders en mijn buikspieren. Over zon 2 maanden wil ik een bankje kopen om dan de Dumbells fly te doen en andere oefeningen voor mijn borstspieren.

Nu kom ik met twee vraagjes.

1. Ik ben gewoon zo verslaafd, dat als ik alleen al aan het ijzer denkt zo snel mogelijk naar boven wil hollen en dan weer oefeningen wil gaan doen. Ik doe nu per dag een schema met 3 oefeningen voor mijn schouders, 3 voor mijn biceps, 1 voor triceps, 5 voor buikspieren. Maar is dit wel goed voor mijn lichaam? Hopelijk kunnen jullie daarop antwoord geven.

2. Als ik de oef. voor mijn borstspieren wil gaan doen, moet ik dus eigenlijk een bankje hebben. Ik hoor van velen, al moet je ze niet allemaal geloven :9, dat je toch gewichten nodig heb om vooruitgang te boeken. Nu is mijn vraag of bijv. Dumbells Fly voor zichtbare borstspieren zorgt en hoeveel kg ik dan ongeveer moet beginnen?

PS: ik ben op dit moment 17 jaar en over 2 maandjes 18. Als jullie meer info nodig hebben zeg ik het graag.

Ty

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ga naar een sportschool.

8. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Plus je hele lichaam trainen en niet alleen de showspieren.

9. Hermaniak

Hermaniak Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    1. Per dag? Nee. En waarom 5 voor buikspieren :p ?

2. Ja. Hoeveel moet je zelf bepalen

10. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Janter:
    Elke dag dezelfde spiergroepen trainen (in jouw geval dus 7 keer per week) is niet goed.
    Als je het al op deze manier wilt aanpakken laat dan ten minste een dag rust tussen de dagen dat je traint.
    Daarnaast is het verstandiger om alle spiergroepen te pakken en niet alleen triceps/biceps/schouders/buik. Ook met dumbels kan je de overige spiergroepen pakken (al wordt het thuis wat lastiger omdat er een heel groot verschil is in kilo's wat je kan pakken voor bepaalde spiergroepen (rug/benen/borst kan je bijvoorbeeld veel meer dan bij bijvoorbeeld biceps).

Mocht je nou dolgraag fanatiek gaan willen trainen. Dan is het handig om toch voldoende materiaal in huis te halen of de sportschool te gaan bezoeken.

Laatst bewerkt: 27 jan 2010
  11. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    @Dyonko

Ik zit ook op voetbal. Misschien had ik dat erbij moeten vermelden. Maar ik heb het geld niet op mijn rug groeien.

@Azumi

Ty voor de info.

Ik ben waarschijnlijk ook van plan om na dit jaar van voetbal af te gaan :'-(, wat ik toch best jammer vind. Ik ga wss in de knoop zitten met mijn opleiding. Als dat gebeurt ga ik sws naar een sportschool.

Laatst bewerkt: 27 jan 2010
  12. Hermaniak

Hermaniak Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou in jou geval eerst inschrijven bij een sportschool. Dan laat je je daar goed informeren over hoe een goed trainingsschema in elkaar zit. Als het fitnessen je goed bevalt, kan je overwegen om thuis spullen aan te schaffen (fitness spul is namelijk enorm duur).

13. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Ok, thnx! ;)

Ik heb me ook alvast voor 1 dagje gratis laten inschrijven. Waarschijnlijk ga ik vrijdag.

14. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    beetje late reactie maar had tijdje geen tijd om dit topic door te lezen:p

Kheb vandaag me vet gemeten door huidplooimeting en stond op 10 % terwijl toen ik begon met cutten op ongeveer 20 zat,

trouwens ik zeg niet dat dit de goede manier is hoe je moet cutten hoor kheb zelf dus totaal nooit kcal berekent was ik te lui voor, dit was gewoon mijn manier en vind dat het goed gewerkt heeft alhoewel ik dus wel ietswat kracht verloren heb. Vooral met borst/schouders op de een of andere manier kracht verloren terwijl ik met rug en biceps laatste weken vooral zelfs wat progress gemaakt heb.

Ik begon volgens mij 2e week van december met cutten alhoewel ik de eerste week nog niet heel serieus ermee bezig was.

In ieder geval wat ik deed was puur me koolhydraten/vetten omlaag gooien, in plaats van melk ging ik water drinken, ging veel tonijn/kipfilet eten me voedingschema afgelopen maand zag er ongeveer zo uit:

1: Havermout/eiwit shake
    2: tonijn
    3: meestal zalm of andere soort vis:)
    4: 4 boterhammen, pindakaas en kipfilet erop
    5: eiwitshake na de training
    6: avondeten puur groente en vlees meestal gezien ik dus cardio na training deed en je vetverbranding gaat nog stuk langer door als je geen koolhydraten binnenkrijgt erna
    7: iets van vlees soms kipfilet ieder geval een puur eiwitten maaltijd
    8: Night protein, normaal nam ik altijd kwark maar in night protein zitten geen koolhydraten

khaf elke maaltijd in ieder geval rond de 35~ gram eiwitten, en dronk vrij veel water en dus ook echt 0 melk/frisdrank, wel paar avonden flink gezopen trouwens wat je dus beter niet kan doen heb ik gemerkt dat vertraagt je vetverbranding nogal.

Deed na bijna elke training cardio, eerste week begon ik met 30 minuten cardio en vanaf 2e week ging ik naar 40/50 minuten en nu de laatste 2 weken doe ik 60 minuten cardio. Neem dan dus na de krachttraining een eiwitshake om vervolgens meteen te gaan cardio-en. Heb hier ook echt een supergoede conditie van gekregen, heb me hartslag dan ook wel erg hoog laten gaan altijd zat meestal rond de 170.

Laatst bewerkt: 28 jan 2010
  15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Mwa, melk is niet een key element om te gaan cutten i.m.o. Je kan, als je echt weinig koolhydraten en vetten wilt hebben ook magere melk nemen.

Tja dat cardio na je trainen, de 1 vindt het heerlijk en de ander haat het. Zelf doe ik cardio training op mijn rust dagen in de vorm van voetbaltraining, dit omdat ik fitness en voetbaltraining niet op 1 dag wil combineren. :)

10 % is toch nice :), hoe vaak ging je naar de sportschool in de week?

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Tnks:thumbs:
    Ga dat denk ik ook maar een maandje proberen. Ik zal alleen niet gaan cardioen. puur omdat ik altijd pas rond half 9 naar de gym ga en de gym half 11 dicht gaat en ik er dus geen tijd voor heb. Ook doe ik genoeg aan cardio de 3 dagen per week dat ik op het veld train.

17. Hermaniak

Hermaniak Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Kan je niet 30min cardio achter je training aan doen? Train je twee uur? De kleine beetjes helpen ook he ;)

18. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Zelfs bij magere melk zijn de koolhydraten die erin zitten 100 % suikers volgens mij dus niet echt ideaal bij cutten en heb sowieso me vraagtekens bij magere melk is erg chemisch volgens mij, je huid wordt ook minder dik als je weinig tot geen zuivelproducten neemt.

Meestal ga ik wel 5 keer per week naar de sportschool verschilt beetje per week.

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    5 keer? Wtf rust jij wel 8)

20. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    tuurlijk

me schema:

dag 1: benen
    dag 2: borst
    dag 3: rug
    dag 4: schouders + buik
    dag 5: Biceps + triceps

ben max een uur bezig per training heb dus dan nog genoeg tijd om cardio te doen.
    Soms na benen ook nog buik en onderarmen pak ik meestal op armen dag er ook nog even bij.
    me spieren hebben genoeg rust gezien ik dus maar 1 spiergroep per dag pak (behalve armen dan) en ze dan ook helemaal to the limit sloop.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina