1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dinsdag en donderdag trainen we ~2 uur en zondag ~3.5/4 uur op het veld.
    Daarnaast ga ik zelf zo'n 3/4 keer per week naar de gym(donderdag vaak voor trainen) en ben dan anderhalf uur bezig ongeveer.
    Dus is het beetje overbodig om daarnaast ook cardio te doen. Die 30 min fietsen per dat zal nauwelijks uitmaken.

Laatst bewerkt: 28 jan 2010
  2. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Vandaag één dag gratis in een sportschool rondgelopen en ik moet eerlijk zeggen dat het mij enorm trekt. Ik denk dat ik ook van plan ben om volgende week mezelf in te schrijven. Het wordt ook nooit saai met zoveel apparaten, denk ik. Naja toch bedankt voor het advies :)!

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    geen apparaten! gewoon losse gewichten. 10x beter voor je, zorg wel dat je wat begeleiding krijgt bij de verschillende oefeningen. Dan begin je meteen met een goede techniek.

4. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Hoezo geen apparaten dan? Werkt dat niet zo goed. Ik moet wel zeggen dat ik amper iets voelde bij de buikspieroefeningen met zo'n apparaat i.v.m. buikspieroefeningen op een matje. Op een matje krijg ik al bij 10 goeie steken te voelen. Bij die apparaten voelde ik totaal niets. Bij andere oefeningen wel weer.

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    bij losse gewichten word er meer druk gelegd op je spieren en word je niet geholpen door een apparaat. Het is gewoon altijd effectiever (en het traint ook fijner vind ik zelf) ;)

6. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    licht er ook aan welke apparaten natuurlijk zijn genoeg goede apparaten zoals lat pulldown en hammer strengt, maar je basis moet wel losse gewichten zijn en dan gewoon aanvullen met paar apparaten kan geen kwaad.

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    legpress is zelf het enige apparaat war ik nog inga, puur omdat ik het gewoon een topding vind.

8. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Zelf ben ik ook zo, heb in het begin alleen maar apparaten gebruikt, nu doe ik alleen maar losse gewichten en ben zoveel sterker geworden. Ook vind ik losse gewichten veel leuker.

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ja inderdaad, en je merkt het ook wanneer je het echt goed doet. Voelt gewoon stuk fijner.

10. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Ik heb me nieuwe voedingschema maar is op DBB gepost voor de geinteresseerde en misschien heeft iemand nog wat aanmerkingen want dat hadden ze daar niet echt behalve dat ik de aardappelen beter voor rijst kon wisselen en lijkt me sterk dat het schema helemaal perfect is voor de rest, weet niet hoe ik hier een excell bestand kan plaatsen dus kgeef maar even de DBB link:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/clean-bulkschema-werkende-versie-goed-233741/

Tis een clean bulk schema kwil dus amper tot geen vet aankomen liefst.

11. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Altijd effectiever lijkt me een beetje sterk :+
    Sommige apparaten leggen namelijk de focus op één bepaalde spier zodat het andere spieren minder belast worden en je dus meer energie in die ene spier kan steken... dus puur voor die ene spier is losse gewichten niet effectiever, wel voor het totaalplaatje.

12. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ik zou graag wat vaker naar de sportschool gaan, ik ga nu op maandag, woensdag en vrijdag. Maar ik wil wel nog graag dat mijn spieren kunnen rusten. Wat zou ik nog kunnen doen. Ik doe op maandag mijn biceps, triceps, op woensdag borst en buik en vrijdag mijn rug en schouders. Ik zou natuurlijk kunnen cardioën, maar daar heb ik niet echt veel zin in.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    BE-NEN

14. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ja klopt, ik doe altijd na mijn biceps/triceps mijn bovenbenen half, maar daar ga ik dan maar eens naar kijken!

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    als je goed nadenkt is dat echt veel te weinig.

Je benen beslaan iets minder dan de helft van je hele lichaam. En toch besteed je er in verhouding maar 1/6 van je tijd aan.

Benen horen gewoon een eigen dag te krijgen of een plaats bovenaan in fullbody schema's

Squatten, Leg Press, Stiff Legged Deadlifts, Lunges etc :)

16. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Je moet je aanmelden om het bestandje te openen. Upload hem anders ff ergens op het web.

17. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
  18. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    @ Syzigy

Zo dat is een beste schema zeg! :9

Ik had eigenlijk een vraagje. Vandaag was mijn 2e keer in de sportschool en ik vroeg mij eigenlijk af wat een goede schema zou kunnen zijn als ik 3/4 x per week naar de school zou gaan.

Willen jullie misschien vertellen wat er goed is of er aan mankeert.

Dag 1:

Borst - Biceps - Cardio

Dag 2:

Schouders - Rug - Onderarmen - Cardio

Dag 3:

Triceps - Benen - Cardio

Nu zullen jullie denken, waar is jou buik? (misschien nog andere spiergroepen?) Mijn buik doe ik meestal thuis op een matje oefenen. Ik probeer al 2x via een apparaten mijn buik te trainen, maar ik voel bij lange na niet zoveel als ik het op een matje doe. Kunnen jullie misschien zeggen wat jullie van mijn schema, tot op heden, vinden?

Trouwens, ik hoorde van sommige dat het niet goed is je biceps en je borst op 1 dag te trainen. Is dat zo?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt: 3 feb 2010
  19. Ashavan

Ashavan Guest

Bij de meeste zou ik zeggen te veel buik oefeningen, bij jouw zeg ik...te veel cardio. Is tijd verspilling.

Bicep na borst kan, maar is niet het meest ideale.

Je volgorde van spiergroepen slaat ook op weinig. Hou het gewoon bij de klassieke split.

Benen + Core (dus plank holds e.d. geen buik isolaties maar oefeningen die alles in je middenrif pakt)

Borst + militairy press + triceps

Rug + achterkant schouders + biceps.

20. Ashavan

Ashavan Guest

Je onderhoudt had je berekend op 3200...je eet volgens je schema 3000. Daar kun je dus niet op bulken. Als je onderhoudt echt 3200kcal is dat zal 3700kcal pas een bulk zijn. En clean betekend niks anders dan dat je alleen maar schone voeding gebruikt en geen junk food/snoep.

Met 83kg lichaamsgewicht is een eiwit inname van 180-190gr erg weinig. Mik op de 250gr per dag. Ook je vetten zijn te weinig. Zet die op 40% van je dagelijkse inname. Alle kcal die je dan nog over hebt zijn voor je koolhydraten.

Havermout+whey kan dus nog wel wat melk bij.

Tonijn van 9 uur kun je eventueel vervangen door een omelet van 4-8 hele eieren afhankelijk van kcal en voedingsstoffen die je nog nodig hebt.

Overall minder koolhydraten eten en meer eiwitten. Dus minder rijst, aardappelen etc. en meer vlees porties. Voeg ook gevarieerde groenten toe her en der.

Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina