1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben een leek op dit gebied hoor, maar:
    Heb je wel eens (goede) argumenten tegen deze beweringen gehad van mensen die veel van voedsel en het lichaam afweten?
    Zo nee, hoe komt het dan dat niet iedere sportinstructeur dit weet?

2. Ashavan

Ashavan Guest

Ik ben iemand die er veel van weet. En het is redelijk algemene kennis die de meeste echte instructeurs wel weten. Maar dan moet je niet bij de instructeurs van een fitness/health centre zijn,, want die weten 9 van de 10x niets. Maar personal trainers die wedstrijd atleten begeleiden weten het wel.

3. Harry Henkel

Harry Henkel Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah, dat verheldert een paar dingen. Dus als ik het goed begrijp gaat het er vooral om zo vaak mogelijk explosief te trainen met korte rust intervals. Veel squats doen om sterke benen te krijgen. Op die manier worden ook lange afstanden rennen makkelijker?

Heb jij misschien een webpagina waar ik die wheel flips of hang cleans ed kan bekijken? Ik heb al gezocht, maar ik kom op niks uit (ja, google is your friend).

4. Ashavan

Ashavan Guest

Alleen veel been oefeningen doen en explosief trainen zal je sneller maken, maar niet meteen zorgen dat je mega afstanden kan afleggen zonder bek af te zijn. Daar moet je nog steeds techniek trainingen voor in plannen. Bij een voetbal training ren je aardig wat, bij wielrennen fiets je behoorlijk wat...en al die aspecten samen zorgen voor de resultaten.

Hang Cleans en Cleans en Power Cleans en Wheel Flips kun je gewoon op youtube vinden. Wheel (tire) Flips zijn grote truck banden die je vaak ergens een gebruikte kan vinden. Maar dan moet je er wel nog de ruimte voor hebben. De andere oefeningen heb je gewoon een barbel en wat gewichten nodig.

5. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Daar ben ik het wel mee eens maar je praat hiervoor over VoX2 waarde of iets dergelijks, maar dat is ook helemaal niks. Misschien dat je VO2max waarde bedoeld?

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    wat vinden jullie trouwens de beste pindakaas? Ik heb normaal altijd calvé, maar gisteren een andere pot gekocht (gewoon genaamd 'Pindakaas') en vind die toch een stuk minder.

7. Ashavan

Ashavan Guest

Ik let niet echt op welke pindakaas. Neem gewoon de goedkoopste en vind het wel best :p

8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ooh dacht dat ik een keer wat had gelezen van jou over soorten pindakaas en welke de beste was . Zal wel iemand anders geweest zijn, mar hou het wel bij calve (vind die zelf het lekkerst)

9. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Bah gister ter afsluiting van me Cut en iets uit de hand gelopen junkavond gehouden, 2 pizza's(wel redelijk dunne mozzerella van de AH dus viel nog mee kwa kcal), zak M&M's (355 gram) bijna opgegeten, zak dorito's nacho cheese, chocolade letter en nog van die bolletje chocolade hazelnoot dingen (woh die zijn lekker:p). gekke was dat ik daarna nog steeds honger had en totaal niet misselijk was of iets dergelijks had gewoon nog door kunnen eten lol, damn wat heb ik genoten na de hele tijd strict op me voeding te letten en laag in koolhydraten te zitten. vandaag begonnen met me clean bulk en merkte meteen dat ik lekker ernergie had in de gym eindelijk weer veel koolhydraten dus een heerlijke training neergezet:) nu weer strak aan me dieet houden komende maanden en flink wat spiermassa gainen.

Laatst bewerkt: 12 feb 2010
  10. Ashavan

Ashavan Guest

Ik ben van de 31% vet naar net onder de 27% gegaan. Nog een lange weg te gaan, maar gaat goed. En me kracht lijkt de afgelopen week of 2 explosief gestegen te zijn.

Woensdag hang cleans en strikte presses. Dus veel werk voor schouders en triceps.
    Donderdag geen work-out gepland, maar uit verveling wat Push Presses gedaan. Zette een easy 1x100kg personal record. En weer moesten me schouders en triceps aan het werk.
    Vandaag benchen dus weer schouders en triceps aan het werk. Heel hoog werk volume gedaan en een easy PR op de 130kg gezet.

Had vandaag niet eens veel gegeten. Gewoon 1 heel brood met vleeswaren en 2 casseine shakes.
    Gisteren 5-6 casseine shakes en meer niet, maar dat is op moment standaard op niet sport dagen.

Nu verdienen me schouders+triceps wel rust dit weekend. Heb filmpjes van die 2 PR's gemaakt en geplaatst op youtube.com/sabazel voor de geinteresseerden.

Laatst bewerkt door een moderator: 12 feb 2010
  11. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    doe je netjes omlaag gaan in vet en kracht gainen:) maar op dat vetpercentage verlies je natuurlijk vrij gemakkelijk vet hoe lager ik ging in vetpercentage hoe trager het ging.

12. Ashavan

Ashavan Guest

Heeft ook te maken met hoe lang je aan 1 stuk bezig bent met afvallen. Om de 6-8 weken moet je even stoppen. Maar ja ik hoef ook niet al te diep te zakken. Wil voor April 18-20% zitten. Dan na mijn strongman wedstrijd ga ik verder naar de 14-15% en vind het dan wel best.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zou ik dan toch eens gaan doen. Euroshopper pindakaas heeft bijvoorbeeld slechts 65% pinda's en wordt aangevuld met geharde vetten en dextrose.

De fairtrade pindakaas die ik nu heb bestaat uit 95% pinda's :)

14. Ashavan

Ashavan Guest

is op moment niet zo belangrijk. Ik leef voorlopig alleen op casseine shakes en rijst met kip en groenten. 1200kcal rust dagen en 3000 op sportdagen.

en dan toch even een easy 140kg bench press neergezet vandaag :D

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    waar kan ik die fairtrade pindakaas verkrijgen (gewoon albert heijn/dirk vd broek?) en hoe duur is die?

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    en wat is een goede vervanging voor pindakaas?

*is allergisch voor pinda's*

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    haha ja, dan lijkt het me niet erg handig. Vriendin is dat ook, 1x meegemaakt dat ze wat at waar pinda's in zaten (had ze niet door). Wat een reactie zeg..

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zodra ik iets in m'n mond stop waar pinda's in verwerkt zijn proef ik dat direct.
    Meteen gaat m'n keel tintelen en als ik het echt doorslik slaat ie dicht.

Soms als er ergens iets opstaat van kan sporen van pinda's bevatten, proef ik het ook.

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    zelfde heb ik met boter, ben daar allergisch voor. Heel kut, maar merk het wel meteen als iets ook maar een beetje boter bevat.

20. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Panda Pindakaas is 93% Pinda's en kost geen drol. Die Fairtrade producten zijn altijd behoorlijk duur.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina