1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Niet zo testosteron reageren. Ik stel toch een hele normale vraag?
    Vraag me gewoon af of het je hobby of je werk is. Sheesh.

2. Ashavan

Ashavan Guest

ik heb geprobeerd er me werk van te maken, maar werd al heel snel te saai. rondlopen op een sportschool is te frustrerend met al die mensen die maar wat aanmodderen. is tijdsverspilling om dat soort figuren hele dagen te moeten helpen. nu begeleid ik een paar mensen 1 op 1 die serieus met hun sport bezig zijn en er ook bereid voor zijn dingen voor te laten. zo blijft het tenminste nog leuk om te doen zonder dat het mijn eigen dingen in de weg gaat staan. en ja ik heb de nodige papieren om mensen te begeleiden.

Heb er aan zitten te denken om personal trainer te worden en zodanig de hele dag met serieuze sporters bezig te zijn. Maar zoals de economie en alles nu is neem ik dat risico niet.

Laatst bewerkt door een moderator: 18 feb 2010
  3. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Dat is dat ook weer duidelijk, cool. :)

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Welke papieren heb je uiteindelijk nou gehaald dan?

verder lijkt het mij helemaal niks om in dit gebied te werken idd omdat je praktisch altijd te maken krijgt met mensen die juist NIET willen en hopen dat jij het wel even voor ze oplost.

5. Ashavan

Ashavan Guest

Ben begonnen met FitVak! Fitness Instructeur
    Dan naar AALO voor wat specifieke modules, waaronder uiteindelijk fysio A en Personal Trainer. En heb geloof ik tussendoor ook nog iets van dietist A gedaan. Maar vond dat zo'n onzin dat ik niet opgegaan ben voor B.

Erge van sport gerelateerde opleidingen in nederland is...je moet bijna alles weer vergeten als je het papiertje gehaald heb. Wat een achterhaalde kut bende is het qua informatie. Je moet zelf gewoon veel tijd op het internet spenderen om de laatste dingen tot je te nemen wil je echt weten hoe/wat. Dus in feite bezitten veel gasten die gepassioneerd bezig zijn met hun sport qua kennis verder dan degene met papiertjes.

Ben nu bezig met FEBBI. Federatie erkende bodybuilder instructeurs.

Enige reden dat ik de papiertjes wilde is omdat het professioneler en vertrouwder overkomt naar de "klanten". Enige probleem wat ik nu heb is dat mijn lichaam niet bepaald het ideaal beeld is wat de meesten willen bereiken. Mijn lichaam is gebouwd puur voor kracht dus qua uitstraling komt het niet echt super over naar mensen die een atletisch fysiek willen :p

Laatst bewerkt door een moderator: 18 feb 2010
  6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hoor ik de fitness instructeur bij de gym waar ik kom ook altijd.
    Die gaat ook om het half jaar ofzo naar van die extra lessen.
    Leest ook altijd uit nieuwe boeken om weer de nieuwe methodes te leren etc.

7. Ashavan

Ashavan Guest

Zo had ik een collega bij Health City. Was de hoofd trainer en die probeerde ook altijd op de hoogte te zijn van de laatste nieuwe dingen. Maar zijn filter werkte niet geweldig volgens mij. Zag hem af en toe de meest vage dingen proberen. Gelukkig op zichzelf en niet iemand anders. Maar toch... :p

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nja, ik heb erg veel vertrouwen in die(mijn) instructeur.
    Weet mij altijd grote gains te laten behalen, nooit last gehad van blesures.
    Ook geeft hij zelf les op het ROC sport en beweging en heeft eigenlijk altijd wel 3 stagieres onder 'm lopen.

9. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik fitnes gewoon thuis hoor :) lekker met mijn eigen muziek (okay kan in de gym ook en dan met ipod), s'avonds in je onderbroek. Beetje met halters oefenen, pushups (als je weinig energie hebt desnoods tegen de muur). En het kost je niks _O_

10. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Thuis lichte halters omhoog gooien en opdrukken heet geen trainen maar aanklooien.

11. Ashavan

Ashavan Guest

ik wilde eerder zeggen bezigheids therapie zoals naaien en breien :p

Ik train ook thuis...met een powerrack, barbels, gewichten

12. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Voelde me een tijdje echt zwak.. paar manderijntjes gegeten en stuk beter.. vitamine c tekort ofzo.. gelukkig dat nu wat beter gaat hoop dat de training ook beter gaat dan vorige keer.

13. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Je luistert goed naar je trainer, denk vooral dat als je netjes setjes doet etc het alleen maar aanklooien is. Ik zwem hiernaast ook nog één keer in de week, baantjes zwemmen :).

Maar praat je 50 euro die je aan fitnes school per maand uitgeeft maar goed, ik train lekker voor minder geld \o/

14. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Nou moet eerlijk zeggen ik ken ook gasten die alleen maar voetballen of wat dan ook en daaromheen hun eigen ding doen en ook een redelijk fysiek heb.. ligt toch veel aan genen. Maar in principe is een gym echt wel beter.

15. Ashavan

Ashavan Guest

jij traint niet. jij moddert wat aan. dan kan flix beter wat geld uitgeven aan iemand die er voor zorgt dat hij wel traint en resultaat krijgt.

Praat jij eerst maar eens goed waarom jij kan aanklooien omdat je denkt dat zwemmen volstaat. Misschien ben je niet op de hoogte dat de top atleten in de zwem wereld ook intensief krachtsport doen en niet aanklooien zoals jij dat doet.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    35 per maand onbeperkt ;)

Ik ga misschien naar een andere sportschool en die gaat me 24,- per maand kosten. Trust me het is de moeite waard, of je moet de investering van Ashavan willen doen ;)

Ik wil mijn gym no way missen, lekker slap ouwehoeren met gelijkgestemden en los op het ijzer.

17. Ashavan

Ashavan Guest

Thuis gym is het waard, maar je moet het in stappen doen. Gewoon beginnen met 1000-1200 euro start investering. Dan in de loop der tijd uitbreiden door meer schijven en apparatuur aan te schaffen :D

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Krijg binnenkort een trainingsschema van het NL Football team mee waar ik aan moet gaan beginnen.
    Ben erg benieuwd wat het in gaat houden én hoeveel verschillend het is met wat ik nu doe.

19. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Wat probeer je nou gozer? Mij aan te praten dat ik ook naar de Gym moet gaan ipv thuis alles te doen? Ik zal je wat mooiers vertellen, je kan door middel van push-ups, sit ups, joggen etc ook al heel ver komen. Dat ik een goed setje halters heb is al een extra.

Je conditie verbeteren of het vergroten van je spiermassa is niet afhankelijk van een gym school of speciale high tech apparatuur. Sure het maakt het voor sommigen misschien makkelijker maar het is geen must.

20. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hij probeert jou duidelijk te maken dat je met wat haltertjes van 10 kg en push/sit-ups nooit hetzelfde zal bereiken als in een gym die fully equiped is.

En dan ook denken dat je het beter weet dan een fitness leraar/instructeur_0/.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina