tja...behalve dat je er helemaal naast zit. Halters en gewichten zijn er al heel lang en worden al sinds eind 1800 - begin 1900 gebruikt door iedereen. Het zijn voornamelijk landen uit het Oost-blok en amerika geweest die het verder op een professioneel niveau hebben getilt. Principes die door o.a. het hedendaagse West Side Barbel gebruikt waren bestaan al meer dan een eeuw. Werden door olympische atleten gebruikt sinds het begin.
Die atleten trainen niet bij een gym zoals de meesten. Die trainen in een speciale sport faciliteit waar alleen hun toegang tot hebben. Denk aan een universitaire sport instelling waar je aan bepaalde eisen moet voldoen eer je binnen mag komen, denk aan een professionele voetbal club met hun eigen sportschool complex met machines en halters. En zo ook bij de prof zwemmers en wielrenners en vechters. Die gasten doen NIET alleen maar lichaamsgewicht oefeningetjes. Dat is bezigheids therapie voor hun.
Kan je wel zeggen dat anderen hier foute info verspreiden, waar ik het op zich wel eens mee ben als ik sommige bezig zie, maar wat jij hier vermeld klopt ook van geen kanten. Kortom...jij bent nog steeds gewoon wat aan het aanmodderen en probeert het goed te praten zodat jezelf het idee goed bezig te zijn.
En ja ik weet dat je thuis kan trainen. Doe ik zelf ook. Maar ik heb daar wel de spullen voor met schijven die totaal 400+ kg wegen en meer spul. Dan kun je inderdaad goed trainen en resultaten behalen. Spullen voor thuis zijn net zo duur als 3-6 jaar een gym abbo. Voor iemand die maar wat aanmoddert ben je goedkoper en beter uit door gewoon naar een gym te gaan.
Laatst bewerkt door een moderator: 18 feb 2010