1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Beetje aardig doen tegen elkaar mensen. Ook Ashavan zijn volgende reply svp ;)

Je kan thuis zeker het 1 en ander doen met je eigen lichaamsgewicht. Er is zelfs 1 of andere dude die daar zieke trainingsschema's mee heeft. Zal hem eens opzoeken. Bodybuilddoelen halen kan je echter vergeten

2. Ashavan

Ashavan Guest

met bodyweight oefeningen en licht haltertje zal je als een beetje serieuze atleet ook niet ver komen. en overdracht naar je eigen sport kun je er al helemaal mee vergeten.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Daarmee ben ik het toch echt niet eens. Muurklimmers gebruiken alleen maar bodyweight en een beetje serieuze klimmer heeft een verdomd goede fysiek.

Heb die gast ook gevonden

http://www.rosstraining.com/about.html

check zijn youtubedingen maar eens.

Grote probleem is echter dat veel mensen in de verste verte niet creatief/onderlegd genoeg zijn om er thuis wat van te maken en dan wat push-ups doen, sit-ups en wat optrekken aan de trap. Nope dan kom je niet ver.

zijn boek voor thuistrainen
    http://www.rosstraining.com/nevergymless.html

4. Ashavan

Ashavan Guest

je moet muurklimmers niet gaan vergelijken met voetballers, zwemmers, wielrenners. Andere sporten, andere vereisten.

een muurklimmer moet zo licht mogelijk zijn en zijn behoorlijk pezig. Hun rug, vingers en onderarmen zijn heel sterk. Rest valt behoorlijk tegen hoor. Die gasten moeten ook niet op explosiviteit trainen, maar op uithoudingsvermogen en grip en conditie. Heel wat anders.

Ik wil wel eens zien hoe een zwemmer of soortgelijke atleet voordeel zou halen uit lichaams gewicht oefeningen of een haltertje van 10kg. Je moet dan eerder gaan denken aan weerstandsbanden, kettingen op de rug bij opdrukken voor explosiviteit en wederom allerlei olympische oefeningen.

Ross is een bokser. Zelfs hij doet wel wat meer dan lichaamsgewicht oefeningen. Kijk naar de weerstandsbanden, de rollers, de touwen etc etc. wat hij allemaal gebruikt. Zijn dus ook geen echte lichaams gewicht oefeningen die hij doet. En ook hij gebruikt halters met aardig wat gewicht tussen door.

Laatst bewerkt door een moderator: 18 feb 2010
  5. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat er hier door een aantal leden zo ontiegelijk zwart-wit wordt gekeken naar deze zaken. De moderators brengen gelukkig nog enige nuance aan. Maar er staan hier zoveel dingen die niet kloppen. Ook beweringen die alles behalve gegrond zijn.

Je kan ook voor thuis zware halters kopen, deze vind je niet bij de V&D maar wel bij de betere sportzaken. Ik zeg nergens dat ik het beter weet dan een sportleraar maar maak wel duidelijk dat je met thuis sporten etc ook veel kunt. Voor meer spieren/ conditie ben je niet afhankelijk van een (dure) gym.

Binnen elke sport, zwemmen, muurklimmen maar ook joggen is het ook de manier waarop je het beoefent dat uit maakt wat je traint en hoe intensief je dat traint. Om terug te komen op mijn eerste alinea, voordat er sportscholen waren met leraren waren er ook al veel mensen die erg gespierd waren of een goede conditie hadden.

6. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Maar het is natuurlijk wel zo, dat je op een gegeven moment, als het je om het geld gaat, een abbo op de gym kan nemen, want als je thuis fitnesst maar je moet steeds nieuwe gewichten erbij koopt, dan zal dat uiteindelijk niet goedkoper zijn dan de gym.

7. Ashavan

Ashavan Guest

tja...behalve dat je er helemaal naast zit. Halters en gewichten zijn er al heel lang en worden al sinds eind 1800 - begin 1900 gebruikt door iedereen. Het zijn voornamelijk landen uit het Oost-blok en amerika geweest die het verder op een professioneel niveau hebben getilt. Principes die door o.a. het hedendaagse West Side Barbel gebruikt waren bestaan al meer dan een eeuw. Werden door olympische atleten gebruikt sinds het begin.

Die atleten trainen niet bij een gym zoals de meesten. Die trainen in een speciale sport faciliteit waar alleen hun toegang tot hebben. Denk aan een universitaire sport instelling waar je aan bepaalde eisen moet voldoen eer je binnen mag komen, denk aan een professionele voetbal club met hun eigen sportschool complex met machines en halters. En zo ook bij de prof zwemmers en wielrenners en vechters. Die gasten doen NIET alleen maar lichaamsgewicht oefeningetjes. Dat is bezigheids therapie voor hun.

Kan je wel zeggen dat anderen hier foute info verspreiden, waar ik het op zich wel eens mee ben als ik sommige bezig zie, maar wat jij hier vermeld klopt ook van geen kanten. Kortom...jij bent nog steeds gewoon wat aan het aanmodderen en probeert het goed te praten zodat jezelf het idee goed bezig te zijn.

En ja ik weet dat je thuis kan trainen. Doe ik zelf ook. Maar ik heb daar wel de spullen voor met schijven die totaal 400+ kg wegen en meer spul. Dan kun je inderdaad goed trainen en resultaten behalen. Spullen voor thuis zijn net zo duur als 3-6 jaar een gym abbo. Voor iemand die maar wat aanmoddert ben je goedkoper en beter uit door gewoon naar een gym te gaan.

8. Ashavan

Ashavan Guest

Een powerrack, een bankje, een halter set wat totaal 140kg weegt incl. schijven is al een start investering van zo'n 900 euro. En dit is echt het minimale om te beginnen als je serieus thuis traint.

9. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Je hele verhaal kon je ook geen in één alinea neerzetten. En aanmodderen is je zeker met de pap lepel in gegoten. Je hebt het er wel zwaar mee dat ik lekker thuis bezig ben en jij in een gym zit. Anders zou je gewoon accepteren dat je niet persé een gym nodig hebt om aan je conditie + spiermassa te werken. Je verhaal hierboven zeg je waarschijnlijk elke keer dat er weer een rekening op je mat verschijnt.

10. Ashavan

Ashavan Guest

leer lezen. ik sport ook thuis oen
    alleen ik heb wel wat meer materiaal staan zodat er echt getraint kan worden
    mijn spiermassa is meer dan jouw totaal lichaamsgewicht bij elkaar

11. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Anders lees je ff.

12. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Stoer zeg.....:{

13. Ashavan

Ashavan Guest

Niks te maken met stoer doen. hij loopt de hele tijd dom te lullen over lichaams oefeningen en spelen met een haltertje van 10kg om meer spieren en conditie te ontwikkelen. Bezigheidstherapie waar je geen reet aan hebt tenzij je fatsoenlijk spullen aanschaf. Ik heb die spullen en de resultaten zijn dat ik meer spiermassa en meer conditie heb anders zou ik niet met een 250kg yoke kunnen sprinten over 40meter afstand.

14. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Ik ruik testosteron! :+

15. Ashavan

Ashavan Guest

ik ruik onzin zoals wel vaker op xbw...

16. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Net ook weer gefitnesst, was erg lekker. Ik heb nu een keer 10 min hardgelopen op het eind van de training, voelde erg lekker.

17. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Ach, thuis trainen kan ook prima zijn. Ik loop meestal eerst een half uur hard, daarna een half uur trainen met halters/pushups/situps etc. En dan ben ik kapot. Tuurlijk heeft het niet zoveel effect als een gym, maar als je gewoon voor jezelf wilt trainen (lees: niet zo breed/sterk mogelijk wil worden) voldoet het prima, en scheelt het een hoop geld.

btw iemand hier advies, wat je beter kan doen. Eerst hardlopen of laatst hardlopen?

Laatst bewerkt: 18 feb 2010
  18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ja , maar ik denk dat sonic zichzelf behoorlijk gespierd vind doordat ie een 6pack heeft en iets meer dan ongetrainde armpjes , met alleen maar thuis trainen dmv lichaamsgewicht terwijl hij veel harder zou gainen als hij met wat serieuze gewichten zou trainen (bijvoorbeeld in een gym, tenzei hij flink investeert in thuistrainen.

19. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    kneus :emo:, dit klinkt als compensatie praat voor of weinig spieren of een kleine piemmel

20. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Kloon van die andere dude of gewoon net zo small minded? Het is btw MetalSonic en wat hierboven staat is jouw fantasie. Ik vind zelf dat conditie het belangrijkste is en daarnaast is gemiddeld gespierd goed genoeg.
    Eindelijk iemand die het niet zo zwart-wit ziet. Ik hoef geen figuur te hebben van Rambo, maar vind het wel leuk om wat gespierder te zijn & te genieten van een betere conditie!

Laatst bewerkt: 18 feb 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina