1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    dat zegt hij toch? hij doet niet alsof

2. HansSpijker

HansSpijker Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als hij het meent vind ik dat belachelijk, je lichaam op peil houden is niet voorbehouden aan mensen die op water en brood willen leven, die zichzelf constant wegen en meten...

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ieder z'n ding toch? Wat maakt het nou uit als iemand thuis serieus bezig is met gewichten, z'n conditie op peil wil houden in de gym of aan bodybuilding doet enz.... Doe allemaal lekker waar je je prettig/goed bij voelt. 8)

4. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    @Hansspijker pcies doe wat je zelf wilt
    @Arjan lees de posts goed door en je ziet dat Ashavan flamed naar alles dat niet bij een gym lest. Het is hier allemaal niet zo gecompliceerd als het lijkt. De meesten (gelukkig) vinden gewoon dat je kan sporten waar je wilt en dat je dat moet doen zoals je wilt. Niemand klooit aan. Sim-pel.

5. Ashavan

Ashavan Guest

en zo te zien heb je nog steeds niets gelezen en niet gesnapt ;)
    Het schijnt je niet door te dringen dat ik zelden tot nooit op een sportschool te vinden ben. Dat ik ook thuis train en dat de mensen die ik begeleid bij mij thuis trainen.

Echt...ben je nu zo dom en kortzichtig? misschien dat je even je oogklepjes af moet doen en leren lezen. Je blijft me overtuigen dat je per post dommer en dommer bent. Je bent in mijn ogen nu afgezakt qua IQ tot het achtereind van een varken die niks zinnigs of inhoudelijks te melden heeft.

24/7 in een gym. Als dat geen lompe vooroordeel is dan weet ik het niet meer. Dat je zulke domme dingen kunt uitkramen en nog denkt dat je gelijk hebt is beyond me.

Train op zijn minst als een krachtsporter. Je hoeft niet als een atleet te trainen tenzij je sport ter ondersteuning om beter te worden in je andere hoofdsport zoals een voetbal ofzo.

Ze denken aan hun lichaam te werken. Die dwazen houden zichzelf voor de gek. Ze trainen niet, ze houden een thee kransje en na afloop vreten ze de gratis koekjes van de bar op. Wat hun doen is bezigheidstherapie en zelf veredeling.

welke sukkel gaat nu op water en brood leven? de meeste mensen in onze samenleving zijn ondervoed en eten niet wat ze moeten eten. Ze denken dat crash dieten en sonja bakker gezond is terwijl het de grootste troep is dat er is. De meeste mensen komen nauwelijks aan 1500 bruikbare kalorien op een dag. De meeste mensen denken goed en veel te eten terwijl het mieren hapjes zijn met wat ze echt moeten eten.

Laatst bewerkt door een moderator: 18 feb 2010
  6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ik snap ashavan heel goed, metalenegel zegt dat je met trainen op lichaamsgewicht ook heel gespierd kan worden. Nou moet je het wel verdomd goed doen, wil dat lukken (en ik durf toch met 100% zekerheid te zeggen dat hij dat niet doet). Kan ie wel leuk zeggen dat hij een setje dumbbels heeft, maar daar schiet je ook geen zak mee op. Misschien leuk voor dumbbel curl , maar niet voor andere oefeningen waar je weer een zwaarder/lichter gewicht voor nodig hebt. Wat dat betreft zul je sowieso in de gym veel meer resultaat boeken, tenzij je dik investeert in thuistrainen.

Ik wil wel een foto zien van sonic, kijken hoe gespierd ie is. Misschien daarna effe een wat fotos van krachttrainers op dit forum ernaast zetten. Zoek de verschillen;)

7. Ashavan

Ashavan Guest

Enige mensen die echt bodyweight doen zijn gasten in de amerikaanse gevangenissen...maar eigenlijk is dat ook niet helemaal waar. Ook zij gebruiken objecten. Denk aan de bokszak die ze los maken en er mee rond gaan rennen en doen. Denk aan zandzakken die ze gebruiken. Hoe je het ook wend of keert...NIEMAND is ook maar enigsinds een beetje respectabel gespierd geworden van alleen maar lichaamsgewicht oefeningen.

Gasten in het leger doen ook niet alleen maar push-ups in de regen om een gespierde borst te krijgen. Ook zij zeulen met zware objecten zoals leger kisten en boomstammen de hele dag door. En ook zij hebben toegang tot sportfaciliteiten.

Heeft niks te maken met gym lidmaatschap opdwingen. Het is gewoon een feit. Ook de mensen die buiten een sportschool trainen gebruiken nog objecten e.d. Denk aan strongmen die buiten trainen met Farmer's, Yoke, grote banden, boomstammen. Er zijn altijd dingen nodig die weerstand verhogend zijn.

Qua trainen tussen iemand die beetje gespierd voor de zomer wilt zijn of super gespierd om op een podium te staan is weinig tot geen verschil. Het enige verschil is dat degene die alleen voor de zomer beetje in vorm wilt zijn eerder kan stoppen omdat zijn doel eerder bereikt zal zijn.

Maar goed MetalSonic beheerst niet eens de basis kennis en zal vast wel weer met onzin posts aan komen zetten om te bluffen dat hij weet wat hij doet met zijn bezigheids therapie. En omdat hij inhoudelijk niks kan toevoegen zal er vast een trieste persoonlijke opmerking volgen.

Laatst bewerkt door een moderator: 18 feb 2010
  8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

Je mag even twee weekjes maandjes afkoelen, zo gaan we hier niet met elkaar om :)
    Daarnaast een vreemde houding: als je er zoveel passie voor een sport hebt probeer je andere mensen zo goed mogelijk te helpen en ze niet constant af te branden dan wel kapot te flamen als ze iets niet perfect doen.

Mbt de discussie: maar weinig mensen willen zwaar gespierd worden en zo breed als het formaat dubbele kleerkast. Echter dat is eigenlijk op een naturel basis vaak ook helemaal niet mogelijk.

Als je het vanaf het begin direct goed aanpakt ben je dus stukken sneller bij je doel. Met de instelling van een krachtsporter/bodybuilder (vreemd onderscheid maar ik hou hem even aan) ben je ws al in een jaar waar je wezen wilt. Met wat fitnessen met wat gewichten thuis duurt dat een stuk langer of is het zelfs maar de vraag of je er uberhaupt komt.

Minder motivatie, minder kennis, vage doelen etc zijn vaak redenen waardoor het de eerste weken allemaal nog wel gaat maar dat je daarna blijft hangen of het helemaal laat zitten.

Voor de mensen die denken dat je 24/7 in de gym moet hangen. Ik train zelf al jaren maar 3x in de week 50 minuten. Trust me daar kom je echt een heeeeeeel eind mee. Sterker nog je kan er prima een optimale training mee samenstellen. Het geheim zit hem ook meer in de voeding

9. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Lees mijn posts nou eens goed, ik zeg nergens ik zo gespierd ben als degene die dagelijks in de sport school zitten. Ik zeg dat ik op mijn manier ook aan mijn spieren en conditie werk. :)

10. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Bord met kwark voor je hoofd?

Mensen hebben persoonlijke redenen om te sporten om hun persoonlijke behoeften te vervullen. De een doet het om sterker te worden, de ander om af te vallen, weer een ander omdat hij/zij dan het gevoel heeft gezond bezig te zijn, weer een ander om gezellig met een vriend/vriendin te zijn.

Snap niet helemaal waarom jij denkt daar mensen over te oordelen?

11. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    ^
    Vond dat stukje ook een beetje té. Moet zeggen dat ik me vaak aan de types huisvrouwtjes kan irriteren omdat ze dan met z'n allen op de loopband staan te lopen en te zitten kwebbelen terwijl ik even een beetje mijn ding kwijt wil op zo'n band. Maar wie ben ik om te zeggen wat hun moeten doen, hun hebben een heel andere doel dan mij. Hun gaan voor de gezelligheid, en hebben een hele andere doel dan iemand die zijn spieren wilt kweken.

Iemand die alleen gaat fitnessen een loser noemen vind ik wat te ver gaan, iedereen doet het op zijn manier. De een doet het voor zijn plezier, de ander om af te vallen. Ik ben zelf in anderhalf jaar tijd van rond de 130/140 kilo naar de nu 80 kg gegaan met sinds dien alleen letten op mijn voeding en ervoor gezorgd te hebben dat ik ook beweeg.

12. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Knap hoor! Heb zelf precies hetzelfde gedaan. Van ruim 140 terug naar 90 puur op voeding aanpassen en meer bewegen! Wel komisch dat je sindsdien echt heel anders naar voeding etc. kijkt. Ik ben in ieder geval een stuk voorzichtiger geworden. Soms wel eens te , maar dat is puur de angst om weer zoals vroeger te worden denk ik.

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zit die hele discussie nu een beetje door te lezen en twee dingen zijn me opgevallen.

Ashaven kan er niet tegen dat mensen anders tegen fitness kijken dan dat hij dat doet

en dat Metalsonic echt geen idee heeft hoe echt trainen in elkaar zit.

Heel leuk en aardig dat je thuis beetje opdrukt en wat dumbles in de lucht gooit, alleen ga dan niet beweren dat het overbodig is om in de sportschool te trainen.
    Ik wil wel weten hoe jij je beenspieren/borst/biceps/triceps fatsoenlijk denkt te trainen met alleen opdrukken en dumbles van 10kg.

@Fiasco & Jeffer: Dat is erg netjes mannen:thumbs:

14. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Dit wordt vermoeiend, en dat is nummer drie die mijn posts niet goed leest. Ik zeg nergens dat het overbodig is om in de sportschool te trainen. Ik geef wel aan dat je thuis ook goed kan trainen. Het één sluit het ander niet uit.

Maarja zal morgen wel weer een post lezen van iemand die het zwart-wit ziet ;)

15. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Die post komt niet, aangezien hij 2 maanden niet op die forum kan posten.

Zelf train ik 3 keer per week ongeveer een uur/anderhalf uur achter elkaar. Moet binnenkort ook maar eens op mijn voeding gaan letten, ben er nu half mee bezig, maar pak nog te vaak 'ongezonde' dingen en buiten dat, is half werk eigenlijk geen werk.
    Dus moet er verandering in komen. Zijn er misschien kleine dingen die je al kan veranderen? Heeft iemand een website met informatie over schema's etc?

@Jeffer&Fiasco: Nice!

16. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    het slaat gewoon nergens op wat je allemaal zegt, als je beetje fatsoenlijk thuis wilt trainen ben je sowieso 1000+ euro kwijt aan gear daarvoor. zonder dat wens ik je veel succes met spiermassa winnen, alleen als je een complete beginner bent kan je wat gainen maar dat gaat al snel ophouden. Ga gewoon naar een gym en hou op met al die onzin die je hier loopt te verkondigen dan wordt je misschien nog een beetje gespierd ook.

17. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/

staat genoeg info over voeding:)

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Genoeg te vinden over voeding. Het is echter een compleet plaatje, dus zomaar even wat tips gaat lastig. Ben zelf wel aardig fan van het e-book 'Burn the fat -feed the muscle'. Daar staat praktisch alle basis-info wel in.

Verder zorgen voor een goed basis trainingsschema. Enige tip die qua voeding erg belangrijk is: zorg dat je genoeg eiwitten binnen krijgt. Zo'n 2 gram per kg lichaamsgewicht.

19. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Pff net een conditietest gehad op school. Geen piepjestest, maar meer met hartslag enzo.
    Daarnast hadden we wat explosiviteits testjes, zoals verspingen met 2 benen vanuit stilstand enzo.

Conditie was echt slecht van mij vond ik zelf, maar qua explosiviteit was ik veruit het best van de hele klas :)

Maar ff wat meer gaan hardlopen in de gym :9

20. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Zie anders alweer anderen die niet geloven dat je thuis ook aan je conditie kan werken en dat je niet persé afhankelijk bent van een sportschool.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina