1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    9,4% is erg netjes en ook erg laag. Dat houdt in jouw geval dus in dat je je sixpack zeer duidelijk moet zien en lijnen over je benen hebt etc :)

2. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Oftewel, Kevf wil je foto zien. :+

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Terecht :+

Wat is jou percentage dan ongeveer kevf? Weet alleen dat jij je eten behoorlijk serieus neemt en anders traint dan Ash.....Die enorm aan het bulken was 8)

4. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Hoeveel oefeningen zijn nou goed per spiergroep? Ik heb gisteren voor mijn borst, 5 oefeningen gedaan. Maakt het uit hoeveel je er doet? Of kan je zoveel oefeningen doen als je zelf wilt?

En is pindakaas goed beleg?

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Weet ik niet precies. Is ongeveer hetzelfde, misschien iets hoger, dan op deze wat oudere pic. Is gewoon ontspannen genomen btw.

Zal ongeveer 10% zijn

6. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    8)

wil zelf gewoon casual mijn borstspieren en beetje boven + onderarmen trainen. Weet alleen niet echt welke oefeningen ik moet doen.

Ik doe elke avond een aantal pushups en wat simpele dingen met gewichten (niet eens echt zware, ooit een keer gekregen, maar nooit echt gebruikt tot sinds kort), maar weet niet wat ik specifiek aan het trainen ben :+

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat verschilt van persoon tot persoon, van schema tot schema en van doel tot doel ;-)

Standaard splitschema:

3 x 3 borst
    4 x 3 rug
    2/3 x 3 schouders
    4/4 x 3 benen
    2/3 x 3 bi
    2/3 x 3 tri

kuiten en buik zes setjes

edit: Pindakaas is een prima beleg als onderdeel van een goed dieet

@ Rydan: kan je doen, het gaat je weinig helpen :)

8. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    What do you suggest? :+ Buiten fitness, daar is geen tijd voor.

9. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Sportschooltje opzoeken. Paar uurtjes in de week kom je heel ver mee.
    Met thuis aanmodderen kom je eigenlijk nergens.
    Je geeft zelf ook al aan eigenlijk niet te weten wat je nou precies doet.

Kun je het beter aan een expert in zo'n sportschool vragen, toch? :)

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Gewoon binnen in de sportschool dan :9

3 x 50 minuten per week is alles wat ik doe ;)

11. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hey Kevf,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jouw trainingsschema eruit ziet. Ik zit momenteel zonder schema.

Care to share? :D

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    even denken

dag 1: bovenlichaam
    dag 2: onderlichaam
    dag 3: bovenlichaam

Week 1
    dag 1: rond de 12 reps per set
    dag 2: rond de 6 reps per set
    dag 3: rond de 12 reps per set

Week 2
    dag 1: rond de 6 reps per set
    dag 2: rond de 12 reps per set
    dag 3: rond de 6 reps per set

Borst: ongeveer 10 setjes per week verspreid over de oefeningen
    Rug: ongeveer 12 setjes
    Benen: ongeveer 16
    bi/tri/schouders: 8-10 sets per week, afhankelijk hoe ik me voel.

buik en kuiten om en om per training. Dag 1 buik, dag 2 kuiten etc

Oefeningen wisselen maar zijn allemaal basis-oefeningen

Ga verder volgende week beginnen aan ultimate diet 2.0 maar daarvoor moet ik het boek eerst nog 'even' uitleggen ;)

13. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^Zo dat is niet eens veel per week. 3x maar?

Train de laatste 8 maanden minstens 4/5 keer per week 80 min per keer gemiddeld en daarvoor 3/4 jaar 3x per week. Ben wel benieuwd naar je schema (welke oefeningen doe je allemaal?).

Laatst bewerkt: 4 mrt 2010
  14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Vierde keer is erg lastig voor mij. Heb een zoon, vrouw, wil ook nog pianospelen, films kijken, gamen etc :+
    Daarnaast vind ik dat ik met 3x ook een heel eind ben gekomen.

al ga ik met ultimate diet 2.0 wel een tijdje vier keer trainen.

Oefeningen zijn echt niks spannends! Gewoon basisoefeningen met veel losse stang/dumbells/gewichten/eigen lichaamsgewicht. Vergeet al die suffe apparaten.

- Bench Press
    - Dumbell Press
    - Squatten
    - Deadlifts
    - Military Press
    - French Press
    - Dips
    - Schuine bench press
    - Barbell Curl
    - Dumbel Curl
    - Lat pull
    - Optrekken
    - Cable Row
    - Pushdowns
    - Leg Press

etc

zolang ik maar ongeveer aan de hoeveelheid sets kom :)

Daarnaast

15. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Erg netjes dat je toch met "maar" 3x per week zover bent gekomen. Zag pas echt "snel" vooruitgang sinds ik 4/5x per week ben gaan trainen. Zal ook voor iedereen verschillend zijn. Maar sommige spiergroepen zijn echt goed vooruitgegaan toen ik ze 2x in de week pakte, triceps die steeds maar plat bleven zijn de laatste maanden goed gegroeid, krijg er veel opmerkingen over van veel mensen de laatste maanden :D

Bovenstaande oefeningen zijn bijna precies hetzelfde als die ik zelf ook doe. Eigenlijk helemaal geen machines meer. Ben wel benieuwd hoeveel je op de military press pakt, aangezien je schouders er goed uit komen.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Waar kuiten mijn genetische drama zijn is dat bij mij bij schouders andersom. Train ze dus ook lang niet altijd ;)

Ik heb met schouders nog nooit gemaxt op 1 rep vanwege de reden dat schouders ontzettend blessuregevoelig zijn. Max wat ik zittend met stang heb gedaan is 90 kilo 4x oid en staande millitary press 60kg ook iets van 4-5 keer oid.

edit: mbt frequentie; ik kom behoorlijk lastig aan en denk dat bijna iedereen wel genoeg kan hebben aan 3 keer. 5x lijkt me een beetje een overkill

Het zit hem hoe dan ook in intensiteit, je lichaam kennen en natuurlijk je dieet.

17. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Zeker beter beetje genetische aanleg. Zo heeft iedereen weer iets waar ie snel groeit. Biceps gaan altijd super, ook idioot groot in vergelijking met mn triceps, op 1 of andere manier willen die veel minder, begint nu eindelijk een beetje te komen.

Zo das mooi wat zittend. Kom ik lang niet aan toe. Staande millitary press zat ik wel rond de 60 KG 5/6x Doe momenteel veel dumbel presses en maak het vaak af met front en side raises met cable.

Kom praktisch geen gewicht meer aan. Kan eten wat ik wil maar komt bijna niks bij aan. Maar dat heb ik altijd al gehad, snelle stofwisseling. En dat is momenteel de bottleneck. Moet meer gewicht erbij hebben. Met 3x per week ga ik zeker weer terug vallen en vindt het ook gewoon lekker om elke dag na werk eerst even 1,5 uur te trainen. Kan niet meer zonder:+

18. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Zo hé net voor het hardlopen wat Extran sportdrank op. Ik moet zeggen dat dat toch wel een hele flinke duw in je rug is hoor. Het gaat allemaal zo veel makkelijker. Normaal doe ik ook nooit snelle suikers voor het sporten innemen maar het verschil is duidelijk aanwezig.

Ik kan ook nog wel een zomerdag herinneren waarbij ik ook een ander energie drankje op had, ook toen merkte ik duidelijk dat ik veel minder snel moe werd.

Niet dat ik dit nu vaak ga drinken ofzo, maar het helpt wel ;)

19. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Zou niet weten hoezo dat niet zou kunnen? Bovendien let ik best strict op mijn eten. Ik moet overigens aangeven dat ik het niet op de meest acurate manier heb getest (via zo'n weegschaal) en dat het misschien niet precies klopt. Maar ik heb op de sportschool 2 maanden terug ook een meting met zo'n tang gehad, die kwam toen op 12,2% uit en m'n weegschaal toen op 12,9 dus zoveel scheelt dat helemaal niet.

20. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    weegschalen kloppen totaal niet, zelfs 4punts huidplooimetingen zijn ook meestal niet betrouwbaar, gewoon 7 punts metingen doen dan ben je zeker van je zaak:) Onder de 10 is heel laag in ieder geval, zie je wss overal aders lopen etc, sta nu zelf op 13% en me 6-pack is nog heel goed zichtbaar (ook zonder aanspannen) maar heb ook wel vrij grote buikspieren, zijkant buik zit vooral wel weer wat vet. ben aant clean bulken maar dus wel wat in vet% omhoog gegaan.

Laatst bewerkt: 4 mrt 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina