1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Ik train nu 3x in de week, en doe ook gewoon cardio 2/3 x in de week.
    Ik eet nu ook steeds beter, en eet veel kip.
    Maar het vet gaat er niet zo snel af als ik eigenlijk zou willen. Moet ik echt een voedingschema hanteren om het eraf te krijgen?

2. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    omdat je dan nog meer vooruitgang boekt, als beginnen gain je sowieso wel zoals Kevf al zegt, maar wordt toch minder als je zelfde schema blijft volgen.

3. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Ik heb een erg belangrijke vraag voor jullie :).

Ik loop nu iets meer dan een maand in de sportschool en ik krijg steeds last van mijn onderrug. Ik weet echt niet hoe dat komt. Ik heb er vooral last van als ik met Dumbells werk. Nu zijn er natuurlijk verschillende oorzaken mogelijk, maar ik vroeg me af of jullie misschien weten waardoor ik zoveel pijn in mijn onderrug voel. Daarnaast is het wel zo dat als ik zit en dan Dumbells gebruik, ik geen pijn voel in mijn onderrug.

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Laat je oefening c.q. techniek eens bekijken door de instructeur.

Ik kreeg in het begin last nadat ik een benchpress deed.

Bleek dus dat ik mijn rug niet genoeg bolde....Even anders gaan liggen en ik druk nu zonder pijn :)

5. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Thnx, zal ik doen :)!

6. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    voetjes van de vloer en boven je houden zeker?
    werkt bij mij ook top. kreeg last van veel drukken met holle rug:)

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Enigste waar ik nog wel eens last van heb ik dat m'n dijbeen kramp kreeg als ik heel zwaar ging drukken en met m'n kont bijna van het bankje af kwam8)

8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    haha ja, heb ik ook heel soms. Kutgevoel8). Voor de rest nooit last gehad met m'n rug ofzo bij het bankdrukken.

9. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Btw het schiet me opeens binnen. Ik zou het niet weten waar ik het anders zou moeten zetten, maar ik heb dus nog een vraag qua blessures. Ik heb echt, dit meen ik, al zo'n 2,5 jaar last van kramp in mijn kuiten. Het is gewoon niet normaal meer.

Om andere oorzaken weg te ruimen, ik heb het alleen bij voetbal. Elke wedstrijd geef ik 100%, maar het erge ervan is dat ik nooit een wedstrijd kan afmaken. Dit seizoen heb ik denk van de 14 wedstrijden ongeveer 4 volledig kunnen afmaken. De andere wedstrijden werd ik telkens gewisseld doordat ik kramp kreeg.

Nu hoorde ik verhalen dat je veel water moet drinken. Ook dit doe ik, maar nog steeds krijg ik kramp. Ook hoorde ik dat je meer moet warm lopen en rekken. Voor de wedstrijd doe ik meestal 5 a 10 minuten extra, zodat ik extra warm ben. Ook dit helpt niet.

Ik vind dit ronduit vervelend worden. Met fitness heb ik nooit kramp. Met hardlopen heb ik nooit kramp. Met andere sporten ook niet. Altijd bij voetbal en dat dan bijna elke wedstrijd als de wedstrijd op ongeveer de 70e minuut is.

Weten jullie misschien een oplossing hiervoor?

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik ken het, alleen niet zo hevig bij jou.

Rekken en strekken hoor ik bij voetbal zoveel verschillende verhalen over....Ik heb nu 5 fysiotherapeuten gehad op de voetbal waarvan er 3 zeiden dat rekken onjuist is na je warming up. De spanning die je met je warming up opbouwt gaat dan namelijk verloren.
    2 waren van mening dat rekken en strekken noodzakelijk was....

Ik strek nooit, vind ik zelf het fijnste voetballen.

Daarnaast, train jij je kuiten wel eens? Standaard beweging waar je op een verhoging omhoog en naar beneden gaat d.m.v. je tenen.
    Ik deed daar voorheen altijd een hoog gewicht en vrij weinig reps.
    Echter sinds ik een wat lager gewicht gebruik en wat hoger in de reps zit, worden mijn kuiten een stuk steviger en heb ik minder last tijdens en na het voetbal.

Ik kreeg het voornamelijk na het zaalvoetballen, ik weet niet hoe het bij jou zit?

@de anderen: Is dit niet een geval van het "missen" van explosiviteit? En dan bedoel ik voornamelijk het feit dat hij met hardlopen geen last heeft en met voetbal (waar kort sprinten essentieel is en je je kuiten dus heel anders gebruikt) wel.
    Springoefeningen zijn misschien ook wel aan te raden

Laatst bewerkt: 15 mrt 2010
  11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    huh dat is apart, doe die oefening vaak in de sportschool maar merk opzich ook niet echt dat ik wat stevigere kuiten krijg. Ik train dus met een zwaar gewicht en weinig reps. Misschien maar is bij die oefening overstappen op wat meer reps, kijken of dat werkt.

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Mijn instructeur kwam aanzetten met een verhaal dat je kuiten (net als de bovenkant van je schouders) meer "vezels" zijn dan bijvoorbeeld je biceps of je dijbenen. Ze zijn een stuk stugger en hebben meer baat bij een training met hogere reps en een wat lager gewicht.

Ik deed vroeger altijd rond de 75 a 80 kilo en dan 15/12/10/8
    Nu zit ik rond de 35~40 en dan echt net zo lang door gaan tot je kuiten branden....rond de 30 keer dus.

Zal misschien de grootste bullshit zijn, maar bij mij werkt het. Of het nou een placebo is of niet....

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    hmm, woensdag maar effe uitproberen. Doe nu zelf 85 kilo en ook weinig reps maar merk te weinig resultaat itt de rest van m'n lichaam. Ben benieuwd

14. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Die oefening zal ik binnenkort keer doen. Dat doe je dan gewoon doormiddel van Dumbells in je handen? Of moet je het gewicht ergens anders houden?

Ik heb het meestal als ik een sliding maak. En slidings doe ik toch wel vaak in een wedstrijd. Vaak is het zo dat als ik voor de zoveelste keer een sliding maak op de bal, dat ik daarna gebonk voel in mijn kuiten. Dan kan ik hoogstens nog 5 minuten door en dan komt de kramp.

Ik heb ook eens gehoord dat je tabletten moet innemen. Heb je dat ook een keer gedaan of niet? En hielp het?

15. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik zweer altijd bij rekken en strekken.
    Maar ik doe het voordat ik warmloop.
    Eerst 2/3 rondjes om het veld joggen, daarna rekken en strekken, en daarna korte explosieve opwarm oefeningen(korte sprintjes, hakken-billen, knie heffen etc)

Ik strek verder ook elke dag voordat ik naar bed ga. Ben hier een stuk leniger door geworden en merk ook dat ik met m'n gehele bewegingen soepeler ben geworden.

Als ik jou verhaal zo hoor lijkt het wel alsof je kuiten weinig uithoudingsvermogen hebben en heel snel volschieten met zuren(waardoor je kramp krijgt)
    Verder zal het trainen van je kuiten ook wel helpen denk ik.

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    De oefening kan zelfs thuis op de trap!

[yt]EDov9erVa70[/yt]

Tabletten neem ik niet....Let wat meer op eiwitten en neem eiwitrijk voedsel....Verder blijft mijn hoofdsport voetbal, fitness is ter ondersteuning

Laatst bewerkt: 15 mrt 2010
  17. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Zo, na 8 weken heb ik een nieuw schema :) Ik had eerst altijd 3 x 15 en nu 4 x 10 bij oefeningen. Dat schijnt meer voor kracht te zijn. En voor de rest natuurlijk andere oefeningen.

Maar het is behoorlijk nice, ben echt al behoorlijk sterker geworden in de afgelopen 2 maanden en nu zal dat nog wel even door gaan.

18. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Zomer komt er weer aan... bij jullie ook ineens zo #*%$ druk? 8) Vorige week liepen er hier op een gegeven moment 10 mensen rond in de sportzaal. Vandaag kon ik me de kont niet draaien, met allemaal van die gastjes die willen bankdrukken, stond zowaar een rij voor. Gelukkig is het meestal na maandag weer wat rustiger, want als ze 1x in de week hebben gedrukt dan is het mooi geweest.. iets anders trainen doen ze niet :D (Is elk jaar weer hetzelfde liedje)

19. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    tijd van de befaamde beachboys komt er weer aan heh ;)

20. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Valt wel mee, eerder mensen die denken dat ze het wel even doen. Beachboys hebben soms wel echt discipline en motivatie.

Bij mij is het ook wat drukker, maar ik denk dat het komt omdat al die nieuwe mensen van januari nu blijven komen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina