1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. | QuickneZ |

| QuickneZ | Ik ben sexy

Leuk Bevonden:
    0
    *Schaamt zich*:lol:

2. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    77 kg bij 1.94 is wel erg weinig zeg, snap niet waarom je dan lager in bf nog zou willen gaan 8 % is meer dan genoeg voor de zomer lager dan dit vinden de chicks juist alleen maar gefreaked hoor;)

3. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    beetje sneu als dat je doel is..:+

4. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Dat jij het nou voor de jongens doet....:+

5. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    droog staan in de zomer doe ik wel voor de chicks ja, wie niet.. zou niet weten wat daar sneu aan is:confused: waarvoor zou je dat anders in godsnaam doen?

Laatst bewerkt: 20 mrt 2010
  6. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Ik doe het niet voor de "chicks" ;)

Denk btw ook niet dat als je daarvoor trained dat je het lang gaat volhouden. Ik train voor mezelf, niet voor iemand anders. Hou er ook niet van om te showboaten... afgelopen zomer ook, steeds van die jochies die even 2 maanden trainen en steeds hun shirt uitdoen om niks, van kijk mij nou eens. Moet iedereen zelf weten natuurlijk, maar ik heb er niks mee. Dat zijn juist vaak de types die heel snel weer opgeven. Zodra de zomer voorbij is zie je ze nooit weer in de sportschool.

De 1 kan een lager % hebben dan een ander. Bij de 1 staat het niet, bij de ander is het prima. Volgens de mensen die ik ken en mn trainer kan ik het goed hebben, komt niet freaky over ;) want die heb je idd ook wel. Al zijn dat vaker wielren types die ook nog es heel veel cardio doen en waar geen vorm meer aan zit.

7. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    haha geloof je het zelf? sorry hoor maar dit is zo afgezaagd als mensen dit zeggen dat ze het puur voor zichzelf doen, je doet het onder sociale druk en wel degelijk om te showen, wat heb je er anders aan? je kan mij niet wijsmaken dat je zoiets echt puur voor jezelf doet, dat doet niemand namelijk;) zo zitten mensen niet in elkaar.

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat JIJ niet zo in elkaar zit, hoeft niet te zeggen dat het bij andere ook zo is.
    Ik heb zelf ook rond de 10% gezeten, alleen merkte dat dat een belemering voor m'n sport gaf, dus ben ik gaan bulken. Ziet het er mooier uit? nee. Is het voor mijzelf beter? Ja.
    Voor wie doe ik het dan?

9. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    om beter te worden met de sport die je beoefend zodat je daar meer in uitblinkt en opvalt:) mensen kunnen wel zeggen dat ze het puur voor zichzelf doen maar het is gewoon niet waar. dat zeggen ze alleen maar omdat ze niet als patsertjes willen overkomen

10. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    oke, het kan zijn dat jij dat gelooft.
    Vind het alleen wel erg bekrompen dat je zo denkt.

11. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    tja realiteit is soms moeilijk te accepteren

12. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Als dat het geval zou zijn en ik het puur voor de chicks zou doen, dan zou ik er de hele tijd mee lopen te showen. En wat als je al een vaste vriendin hebt? Dan zou je dus trainen om weer andere chicks te krijgen ofzo? Of niet meer trainen omdat je "doel" al bereikt is.

Weet ook niet welke sociale druk je het over hebt? Of loop je naakt elke dag over straat ofzo? Ik show er ook niet mee, zoals ik al zei heb ik daar helemaal niks mee.

Duidelijk dat je met een heel ander doel traint dan ik iedergeval. Ik train voor mezelf, als ik niet train wordt ik duf en na een dag op kantoor moet ik echt even te trainen, ik zou niet meer zonder kunnen. Daarnaast leer je over de jaren er veel mensen kennen en is het ook wel even lekker om even na werk even wat te ouwehoeren met de mensen en even lekker te verzetten. En ja tuurlijk moet je wel wat ijdel zijn, tis echt niet zo dat ik het lelijk vindt dat je wat spieren hebt en niet met een dikke pens loopt, maar dat heb ik nooit gehad. Voel me er gewoon lekker bij en elke keer verbeter je weer iets, werkt erg verslavend iedergeval voor mij.

Als je voor de chicks het doet dan train je na de zomer ook niet meer ofwel? Want dan kan je niet meer showen. Waarom denk je dat zoveel mensen gewoon altijd trainen, ook in de winter? ;) Niet dat ik je veroordeel, iedereen moet het voor zichzelf weten, maar niet iedereen denkt zoals jij of heeft jouw doel voor ogen bij het trainen.

13. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    kzeg ook niet dat je het trainen alleen voor de chicks doet, iets beter lezen, neem alleen aan dat als je zegt dat je droog in de zomer wilt staan dat het dan wel het geval is, waarvoor doe je dat anders?:) (je doet het toch niet puur voor jezelf al dat lekkere eten laten staan.) zelf train ik niet alleen voor de chicks maar droog staan in de zomer dan wel, tja ben toch een man he en droog staan heeft dan nogal wat voordelen.

Ja sorry hoor, maar dat jullie jezelf voor de gek houden prima, I aint buying it, moet altijd lachen wanneer mensen dit blijven ontkennen.

14. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    fitness factory, is aan de biltstraat.

abbo is niet al te duur. Dagkaart is 4 euro :thumbs:

15. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Maar als ik het zo lees krijg ik wel het idee dat de chicks het belangrijkste punt voor je zijn om te trainen. I could be wrong? En is ook helemaal niet erg.

En ja ik vindt het helemaal niet erg om een periode al dat lekkere eten te laten staan, net zoals ik het ook niet erg vindt om elke dag droge kwark te eten voor mn eiwitten en elke dag hard te trainen. Dan kan je juist zien wat je limiet is. Dat vindt ik juist leuk eraan, jezelf pushen.

En nee in de zomer loopt ik niet met ontbloot bovenlijf in het openbaar rond oid. Dus waarom zou ik het dan daarvoor doen als toch niemand het ziet?

16. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    zijn jullie nou echt zo kortzichtig of doen jullie er nou alles aan om deze discussie niet te verliezen?

Je zei zelf: "Vindt het altijd wel weer nice om in de zomer lekker droog te zijn en paar maanden helemaal geen koekjes chips en andere zooi te eten en schoon te eten, kom ik wel weer rond de 6%"

dit zegt toch al genoeg? je bent jezelf nu gewoon tegen aant spreken hoor:)

owhja dit zei je ook nog: "Moest vanmiddag mn shirt even uit doen om mn vet% op te laten meten, kreeg wel leuke opmerkingen van iedereen. Gasten waar ik elke dag mee train en die eigenlijk nooit mensen complimenten geven, die verbaast waren. Kreeg altijd al wel complimenten van iedereen over mn onderarmen en biceps, maar trek nooit mn shirt uit ofzo dus die waren verbaast grappig."

yep je doet het puur voor jezelf hoor:lol:

accepteer de realiteit nou maar gewoon is niks om je voor te schamen... mensen zijn nou eenmaal aandachtsgeil

17. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    +1, en daar is ook niks mis mee. Misschien dat je het niet primair doet voor anderen, maar het speelt bij bijna iedereen mee.

18. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Als er iemand kortzichtig is dan ben jij het. Je houd maar vast aan je eigen mening, hoe jij erover denkt. En wat andere mensen denken dat geloof je bij voorbaat al niet omdat het niet strookt met je eigen mening.

Ik spreek mezelf helemaal niet tegen. Jij interpreteert alles in je eigen gedachte gang, dat je niet kan trainen met een ander doel dan je eigen en zo lees je ook alles van iedereen. Ik hou ervan om mezelf te pushen en ook mn eten erop aan te passen hoort daar bij, zowieso als je serieus traint doe je dat al.

En ik trek 1x mn shirt uit in het jaar bij de trainer om mn vet% te laten opmeten (ja dat kan niet met je shirt aan...) en ik weet niet dat is geen chick, maar mn trainer en 3 gasten die daar toevallig stonden te trainen. Maar tuurlijk, ik train om 1x per jaar van 3 gasten een complimentje te krijgen joh ;) _0/ Dat zou wel erg een waste van time zijn als ik het daar voor moest doen denk je niet.

Het is wel duidelijk dat je niet voorbij je eigen gedachte kan kijken en het is dan ook een waste of time om jouw uit te gaan leggen dat niet iedereen met jouw doelen traint. Overigens ben ik het er wel mee eens dat veel mensen alleen met dat doel trainen. Vaak mensen die net voor de zomer even gaan trainen en dan weer ophouden. Die passen precies is jouw gedachtegang. Maar leg niet jouw stempel/mening op iedereen neer want dan ben je erg kortzichtig bezig. Al zou ik hier 100 voorbeelden geven van situaties/mensen die niet binnen jouw gedachte stroken dan nog blijf je eraan vasthouden dat iedereen traint voor de chicks. Iemand waar ik elke dag mee train is een gast van 65 jaar die nog elke dag zwaar traint, zou hij het ook voor de chicks doen volgens jouw? Of dat meisje dat meetraint en juist alleen maar negatieve reacties krijgt van mensen omdat ze zo gespiert is, zou die het ook alleen voor de jongens doen die het juist helemaal niet mooi vinden, of denk je dat er ook andere redenen zijn. Tuurlijk de andere sexe staat wel op de lijst, maar waar bij 1 die bovenaan staat, staat die bij de ander misschien wel helemaal onderaan de lijst.

19. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ik meng me ook maar even in de discussie. Nu ben ik altijd wel actief geweest met sporten, maar pas sinds kort ben ik ook echt actief op m'n eten aan het letten en combinaties van kracht en cardio aan het doen. Waarom ik dit doe? Hoofdzakelijk omdat ik fit moet zijn voor mijn werk, en ik beter wil worden in kickboksen. Iedere keer dat ik naar die training ga en net niet die ene push up er nog uit krijg, of aan het einde bij het laatste rondje sparren sta te puffen als een vrouw die moet bevallen krijg ik weer extra motivatie om m'n grenzen te verleggen.

Verder vind ik het wel ondersteunend, de reacties van vrienden/familie/vriendin en ook vreemden. Toch ben ik zelf degene die het uiteraard als eerste opvalt als iets nu verbeterd. En als ik dan verbetering merk danwel zie dan ben ik vooral trots op mezelf. En dat het lowfat bij de vrouwen goed ligt, dat is een erg leuke extra.

Ik ben nu sinds 2 weken echt streng op mezelf gaan letten. Ik doe nu bijna elke dag cardio in de vorm van fietsen (mountainbike), hardlopen of crosstrainer. En alleen als ik echt intensief heb getraind dan neem ik er een dag tussen. Verder doe ik in principe elke dag krachttraining, armen/schouders/buik/borst hoofdzakelijk. En dan los nog 1x in de week een uur intensieve kickbokstraining waar zowel cardio als kracht naar voren komt.

Nu heb ik al vaker op deze manier intensief gesport maar wat voor mij nu echt een verschil maakt is dat ik nu erg let op m'n eten. Ik ontbijt met een bakje vla en een banaan. Lunch met (bij mogelijkheid) geroosterd volkoren brood met gunstig beleg en probeer altijd een gekookt eitje erbij te nemen. En in de avond gewoon normaal maar geen frituur en dingen in die trant meer. Verder ook geen frisdranken meer, hoofdzakelijk water en een glas karnemelk.

Ik, en anderen, zien dat m'n vetpercentage nu gewoon afneemt zonder dat ik van m'n spiermassa verlies. En dat vond ik erg belangrijk. De komende weken zal er nog genoeg vet te snoepen zijn bij m'n buik. Als ik dan vervolgens op een vetpercentage kom dat ik me weer meer kan gaan richten op spieren opbouwen ga ik het dieet weer wat aanpassen. Maar tot die tijd, ga ik dit lekker volhouden.

Nu vanavond alle cola en chips weer laten staan op een feestje... :+

20. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    ^Idd geeft een goed gevoel om je grenzen te verleggen en te blijven pushen en als je dan na een tijd ook resultaat ervan ziet ben je zeker trots op jezelf. Vooral als je er veel voor hebt moeten doen en moeten laten. Zelfdiscipline om steeds maar weer te trainen en goed te eten.

En soms balen als een bepaald gewicht nog niet in je macht ligt. Dan weer harder gaat trainen om hem de volgende keer wel te kunnen pakken. En elke keer heb je iets wat lekker gaat of juist niet en dat is juist het leuke eraan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina