1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    tuurlijk, maar die mensen daar zitten dan niet gewoon van dat je het misschien wel beter kunt doen en dat je anders alsnog naar dat fitnessforum kan gaan , maar gaan meteen tegen zo'n jochie janken:emo:

Meeste zijn dan ook vergeten hoe ze zelf zijn begonnen.

2. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Misschien een spuitje met teveel test gehad ofzo?

3. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Klopt, maar heel van die beginners denken dat ze in 2 maanden gelijk goed eruitzien, zonder er serieus mee bezig te zijn.

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dan kan je dat toch ook normaal uit hun hoofd praten? 8)

Zit nu op een nieuwe sportschool, Basic Fit.
    Scheelt mij veel geld (van 33 naar 17,95) en het is een stuk groter.
    Kom helaas veel bekenden tegen die dan weer 10 minuten met je willen lullen.....
    Dan vraag je waar de leg curl staat, zeggen ze: "Huh je benen? Nee die doe ik nooit hoor"

:emo: :lol:

5. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Precies, ik zie veel gasten proberen gespierd te worden, maar dan alleen dingen doen als borst, buik en armen. Want dat is alleen zichtbaar. Benen en rug laten ze achterwege. Ach moeten ze zelf weten.

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ja tuurlijk is dat dom, maar ik durf te wedden dat de gasten die dat na 3 maanden nog steeds doen uiteindelijk ook wel benen gaan doen doordat ze zich meer in bb gaan interesseren. Ik heb het zelf ook hoor, eerste 4 maanden liep ik maar een beetje te klooien , gebruikte alleen apparaten en deed voor de rest alleen de legpress voor m'n benen. Toen heb ik veel opgezocht op internet en hier ook wat dingen gelezen en nu train ik al zo'n 7/8 maanden erg serieus en merk ik ook dat ik veel gain.

zolang je de motivatie en de interesse in de sport hebt, kom je er wel.

7. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Klopt ja! Ik deed inderdaad ook alleen maar apparaten en deed ook niks, in de zomervakantie deed ik helemaal niks en ben sinds november echt serieus begonnen. Doe nu ook mijn benen en ben nog steeds aan het kijken of het beter kan.

Maar deze jongens willen in de zomer even flink gespierd zijn en daarna maakt het niet zo veel meer uit. Ook jongens die foto's in de badkamer maken etc.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    leuke aanrader voor de mensen die serieus met hun dieet/training aan de slag gaan:

ultimate diet 2.0 van Lyle McDonald.

kerel heeft een mooi en compleet boek geschreven over dieten voor mensen die al wat langer bezig zijn. Verwacht geen teletubbietaal en zorg dat je bekend bent met de basics :)

9. Harry Henkel

Harry Henkel Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje mbt trainingen:

Het is in een splitschema toch het beste om bepaalde spiergroepen op dezelfde dag te doen? Borst/triceps, rug/biceps, benen apart, etc? Ik kwam vandaag namelijk in de sportschool iemand tegen die zo stellig beweerde dat je beter je biceps en je borstspieren op dezelfde dag kon trainen, dat ik begon te twijfelen. :+

10. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Jongens ik zit een beetje in een dilemma :+. Het gaat om de Lat Pulldown. Zelf doe ik hem het liefst via mijn nek, maar nu komt mijn vraag. Ik heb me al een tijdje afgevraagd waar je eigenlijk precies die stang moet beetpakken. Van sommigen hoor ik dat je hem zo wijd mogelijk moet pakken, van andere op de kromme en weer van andere hoor ik dat je de stang moet beetpakken totdat je beide armen een hoek van 90 graden zijn als je hem iets naar beneden trekt.

Weten jullie misschien (zeker!) waar je de stang moet pakken.

Thnx

11. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben de laatste tijd echt moeilijk hard aan het verzaken met fitness.. Ik deed altijd drie keer in de week, maar sinds twee maand is het al moeilijk voor me om twee keer in de week te gaan. Binnenkort maar weer eens flink wat discipline krijgen om er weer heen te gaan.

12. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    durf te wedden dat het vanaf nu weer een stuk makkelijker zal gaan, tenminste als het weer beter wordt. Mijn motivatie is ook altijd een stuk beter als het weer beter is.

13. Harry Henkel

Harry Henkel Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet zeker dat je verschillende spieren traint als je de stang anders vastpakt. Hoe smaller je de stang vastpakt, hoe meer je je armen traint.

Denk ik.

14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je moet je armen nooit smaller doen dan je schouders.
    Hoe breed je 'm pakt hangt er vanaf wat je wilt trainen.
    Wil je je vleugels trainen, dan pak je 'm zo breed mogelijk. Als je 'm smaller gaat pakken, pak je meer de binnenste rugspieren.

Wat ik van m'n docent gym heb gehoord(we hadden fitness blok) dat je de lat. pull-of wat voor een oefening dan ook waar je gewichten boven je hoofd naar beneden trekt- achter je hoofd mag doen. Zou slecht zijn voor je schouder gewrichten /pezen/spieren zijn oid. Weet niet of hier enige kern van waarheid in zit.

Ben sinds maandag zelf ook weer vol in de gym bezig, schematje erbij en morgen maar ff wat prota- en creatine kopen en dan is het v/a volgende week maandag echt helemaal knallen!
    Hoop over maandje weer op m'n oude niveau te zitten en er dan voorbij te stomen.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    lat pull down moet naar je borst, niet naar in je nek

http://www.ergogenics.org/gezondheid99.html

verder kan je als naturel imo het beste een full body schema doen.

edit: om dat laatste toch een beetje te onderbouwen. De impuls vanuit een spier om aminozuren uit de bloedbaan te trekken om proteine te vormen (dus spieren groter te maken) verdwijnt na ruim 48 uur. Iaw met een split heb je 48 uur profijt en daarna moet de spier weer 5 dagen wachten. 3x in de week fullbody heeft dat niet.

Echter om de zoveel tijd afwisselen is natuurlijk ook gewoon lekker

16. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Dat over achter je nek doen hoor ik ook veel, niemand kan het bevestigen. Ik doe het zelf gewoon maar voor me. Maar hoe sommige hem achter hun nek doen ziet er erg slecht uit.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @Corona: niemand kan het bevestigen? Dat heb ik niet 1 reply boven je gedaan incl url voor de onderbouwing/wetenschappelijk onderzoek 8)

18. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ik heb het over gasten bij mij in de sportschool. En jouw reactie stond er nog niet toen ik reageerde ;)

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Het irritante is, is dat als je hem voor je borst doet 9 van de 10 instructeurs willen dat je hem dan ook tot ongeveer net boven je hart doet wat als je het breed pakt amper lukt bij mij 8)

Ben niet zo lenig denk ik :eek:

20. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    lees ik nou dat als je naturel bent het beste een full body schema kan doen?
    Ik dacht altijd dat split het beste was omdat je dan het meeste kracht uit die spieren kan halen en je niet tijdens het uitvoeren van andere spiergroepen moe word.

Of sla ik de plank nu helemaal mis? :confused:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina