1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Volgens mij maakt het niet zoveel uit, ik heb wel dat ik meer progressie boek sinds in een split schema doe. Wanneer je die 5 dagen rust pakt, kan je toch gewoon weer vol ertegen aan? In plaats van met een afgezwakte spier?

2. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Thnx voor de comment :)

3. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ik doe die Lat pull altijd achter m'n nek, maar voel soms wel wat pijn in mn schouder. Die oefening doe ik 50 kg 4 x 10. Voor de rest gaat het ook lekker met trainen!

4. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Vandaag voor de 3de keer getraind, ik ben van plan 2x in de week te gaan.
    Nu las ik dat je resultaat voelt na 1 maand en ziet na 3 maanden.
    Is dit een nutteloze inschatting of hecht iemand hier waarde aan (heeft ervaring ermee?)

5. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Klopt wel ongeveer. Eerste 2 maanden win je wel aan kracht, maar dit is meer omdat de aansturing naar je spieren beter word. Na die 2 maanden (is natuurlijk maar een gemiddelde) beginnen je spieren ook te groeien en ga je het meer zien.

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ja, alleen dan moet je er wel rekening mee houden dat het na die 3/4 maanden niet meer zo snel zal gaan als eerst. Veel gasten die na 5 maanden alsnog stoppen omdat ze niet meer zo spectaculair groeien.

7. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Oke, thanks.
    Actief trainen en afwachten dan maar :)

8. Don_h

Don_h Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Twee kleine vraagjes.

Is wok een goede maaltijd? Is het wel gezond voor je en kan het wel bij een serieuze training?

En kan je het beste na bijv. een training nogal warm of koud douchen? Dit heeft toch wel wat effect op de spieren?

9. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Ik zou geen wok eten aangezien die van ijzer zijn. Wat betreft maaltijden die je in een wok kan maken: die kan je zo gezond of ongezond maken als je wil natuurlijk. Als je er kip en groenten in wokt is dat gezond, wok je er vet vlees met satesaus in is dat niet zo gezond.

Het douchen heeft niet zo heel veel invloed op je spieren al schijnt het goed voor je te zijn om afwisselend heet en koud te douchen. Zoiets als je bij thermobaden vaak ziet met afwisselend koude en warme baden. Dit heeft echter meer invloed op je huid dan op je spieren.

Mocht je echt te hard getraind hebben en dus last hebben kan je met koud douchen wel wat zwelling tegen gaan, maar door de kou kan je weer meer last hebben van kramp dus het is dan waarschijnlijk lekkerder om warm te douchen.

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ik douche altijd lekker warm na het trainen, nooit problemen mee.

11. Don_h

Don_h Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik douche zelf ook altijd warm ja, dus ik dacht misschien moet het eens anders ofzo.

En met wok bedoelde ik gewoon kant en klaar wok bij de chinees, maar dat maak niet veel uit dus. Bedankt!

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Waarom wok je zelf niet?

Wat kip, wat woknoodles, wat thaise wokgroenten en wat olijfolie en je bent klaar!

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ja en smaakt ook nog is lekkerder (wokken is sowieso goddelijk)

14. Don_h

Don_h Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, er wordt thuis nog best vaak gewokt alleen doe ik het zelf niet. Ik kan het niet echt:+

15. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Als er iets makkelijk is dan is het wel wokken8)

En wat je vraag over douchen betreft.
    Hangt er heel erg van af. Na een harde training in de gym, en het is buiten ook nog eens focking warm dan vind ik een koude douche altijd heerlijk.
    Heb ik op het veld getrained en ben ik helemaal gebroken, dan duik ik meestal in een warm stomend bad.

16. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    De chinees is erg vet, beter zelf wokken dus.

17. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7

Begrijp ik het goed dat het beste dus is om na 48 uur weer dezelfde spiergroep aan te pakken? Of is dit te snel?

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik vind het persoonlijk te snel, vaak wordt 72 uur aangehouden. Ben al een paar dagen ziek, maar als ik weer wat opgeknapt ben zal ik eens een wat uitgebreider verhaaltje typen :)

@Don: je kan niet wokken?! 8)

a) eiermie in water kwakken wat net van de kook is (na 4 minuten afgieten en klaar)
    b) tofu/vlees/vis roerbakken in wok, daarna groente er bij in
    c) eiermie er bij in smijten en nog even wokken en klaar

saus/kruiden bijvoegen na smaak en alles op hoog vuur

kind kan de was doen, letterlijk aangezien mijn zoon van 11 dit regelmatig als avondeten maakt :+

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Die saus.......ligt natuurlijk aan welke je pakt maar over het algemeen zitten daar veel suikers/koolhydraten in :eek:

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ow sorry, is voor mij standaard :+

uiteraard geen vette sausen of sausen met veel carbs, maar bijv soja, chili, ketchup etc.....

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina