1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    wat je ook kan doen: neem een 3 daagsschema en begin op dag 4 weer gewoon opnieuw

wat je vaak ziet bij vierdaagse split is dat benen over 2 dagen wordt verdeeld (voor-achter)

mbt een goed schema: je hoeft niet altijd zelf het wiel uit te vinden, zijn genoeg mensen die het voor je gedaan hebben!

http://www.oocities.com/elitemadcow1/

en dan intermediate-versie

heb je een retestrak schema.

en zo zijn er genoeg :)

het kost alleen allemaal wat tijd om je in te verdiepen

over 1,5 week begin ik met Ultimate Diet 2.0. Iemand hier toevallig al in begonnen?

2. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Als je structureel borst meer gaat trainen dan je rug dan ga je scheef groeien.
    Eigenlijk moet je extra borst trainen compenseren met extra rug trainen.

Het blijft een puzzelstukje een schema :+

3. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Klopt, daarom doe ga ik doen wat Kevf zegt. De 4de dag weer met dag 1 beginnen. Nu nog kijken welke oefeningen allemaal.

4. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    waarom doe je dit? kan je net zo goed geen buik trainen schiet je niks mee op 20 crunches gaan doen en dan ook nog is 4 keer per week.. buik ook gewoon met gewichten trainen en max 2 keer per week. bijv bidden(geen idee hoe deze echt heet gewoon bid beweging met touw) en liggende knee raises met voeten in zo'n cable ding zijn erg goede oefeningen.

5. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Zoow ik merkte dat ik de laatste tijd steeds minder vooruitgang aan het boeken was dus ik heb mn schema flink omgegooid :)

Daarnaast wil ik creatine ook es gaan proberen. Zijn er dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf? En wat raden jullie aan qua gebruik?

6. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Sinds woensdag last van prikkels in mn pink. Je kent het gevoel vast wel als je been in slaap is gevallen, maar dan de buitenkant van mn pink. Hoorde dat het een beknelde zenuw kon zijn? Iemand er meer ervaring mee? Denk zelf dat het wel eens kan komen door mn triceps training van de dag ervoor, ook nog steeds kramp in mn triceps. Ga er vanuit dat het zich vanzelf weer oplost?

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Heb ik ook wel eens last van gehad (pink en ringvinger). Na een dag of drie werd het een stuk minder, en 1,5 week later was het helemaal weg. :)

8. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Bedankt! Dan hoef ik me er verder geen zorgen om te maken.

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    vanaf juni ben ik klaar met school en ga dan een jaartje niks doen (althans, wel werken maar ga niet weer naar school ofzo). Wil dan ook minstens 1 dagje extra pakken (2 kan ook) qua trainen. Nou vroeg ik me af, wat vinden jullie 'beter'? 4 dagen in de week en dan gewoon een splitschema waarbij je bij de 3e dag opnieuw begint ofzo, of 5 dagen in de week en dat je elke dag een andere spiergroep pakt?

Mij maakt het persoonlijk niks uit, maar weet niet wat jullie fijner vinden en waar je het meeste vooruitgang mee boekt.

10. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    5 dagen en dan elke dag een andere spiergroep :thumbs:

Doe het op het moment ook zo, en je merkt gewoon dat je veel meer progressie maakt dan wanneer je een spiergroep 'er nog even bijpakt'.

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    hoe heb jij dat precies verdeeld? Ik zat zelf te denken aan:

1: benen
    2: schouders
    3: rug/buik
    4: armen
    5: borst

wat de beste volgorde dan is weet ik ook niet.

12. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    ^Je kan ook best 2 spiergroepen op een dag pakken.

Vindt het zelf iedergeval fijn om 2 op een dag te pakken zodat ik sommige spiergroepen die ik extra wil doen een tijd 2x kan pakken. Je hebt altijd wel iets waar je even wat meer aandacht aan wil geven. Maar dat is ook wat jezelf fijn vindt.

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    zelf besteed ik graag extra tijd aan m'n rug, vind ik altijd wel erg fijn om te trainen.

Ik weet het niet precies, dus ik laat me door jullie leiden. Heb tot nu toe altijd gewoon 3x in de week getraind en vond dat ook erg fijn, maar aangezien ik straks meer tijd heb wil ik ervoor zorgen dat ik nog meer train voor optimale progressie.

14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hangt helemaal van jezelf af. De één vind het voldoende(en werkt het) om een spiergroep (slechts) één keer per week te pakken.

Ikzelf merk dat ik gewoon een spiergroep zeker 2 keer per week kan pakken, met voldoende rust ertussen uiteraard.

Ik zou voorstellen om een A en B schema te pakken. Dan kan je varieren hoevaak je per week gaat trainen. zo'n schema werkt als je 2 dagen per week gaat, maar ook als je 5/6 dagen gaat(wat beetje overkill is imo).

Doe je bv dag A:

Borst
    Benen
    Bicep

en dag B:

Rug
    schouders(en evt. nek)
    tricep

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    zo een schema heb ik nu al, alleen dan met de biceps en triceps omgedraaid.

Anders ga ik het gewoon uitproberen. Een maandje 5 dagen in de week elke dag een andere spiergroep, bevalt het niet dan kan ik altijd nog terugvallen op het A/B schema

16. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Goe ik heb het maar gewoon in huis gehaald en ga het morgen proberen.
    2 pillen een half uur voor en 2 direct na de training volgens de verpakking.

Ik neem alleen ook altijd een half uur van te voren wat whey eiwit spul.. Volgens de verpakking moet ik die pillen op "nuchtere" maag nemen. Kan ik de whey en de creatine gewoon achter elkaar naar binnen gooien of is dat af te raden?

17. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Creatine is echt geen wonder middel ;)

Zou zeggen, train eerst es lekker een tijd en als je op een gegeven moment helemaal geen vooruitgang ziet, neem dan es een tijdje creatine erbij. Kan net even een klein beetje verschil maken. Ik merkte het bij het bankdrukken na 3 jaar dat ik helemaal niet meer omhoog ging. Toen es een tijdje creatine erbij genomen in combinatie met een goed schema en maakte voor mij even net het verschil, kon net even wat langer doorgaan. Maar verwacht er geen wonderen van. Ken ook mensen die er helemaal niks van vernemen. Helemaal als je net begint zal je het niet eens merken.

En creatine kan gewoon overal bij. Behalve koffie etc, maar dat is wel duidelijk neem ik aan. Weet niet hoe die pillen werken, maar had altijd zelf een potje creatine. Eerste week of 2 week 2x daags een schepje sochtends bij mn eiwitten en de eerste week nog es voor mn training en daarna 1x daags sochtends. En ook op tijd weer stoppen zodat je lichaam weer zn eigen creatine gaat maken, want je lichaam maakt zelf ook creatine, alleen krijg je nu even wat meer.

Maar weet niet hoelang je al traint en hoeveel, en hoeveel nut het heeft als je weinig en nog niet zo lang traint. Lijkt me niet dat je al op een dood punt zit?

Laatst bewerkt: 12 apr 2010
  18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Cafaine/alcohol en creatine gaan niet samen.

Creatine geeft je net een klein beetje extra energie waardoor je wat harder en langer kan trainen. Verder zorgt het ervoor dat je spieren veel vocht op nemen waardoor ze wat groter worden.

Alcohol en cafaine zijn juist het tegenovergestelde en die trekken het vocht uit je lichaam, daarom moet je naar wat biertjes vaak pissen.
    Dan pis je dus het vocht wat de creatine vast heeft gehouden er uit en is het effect weg.

19. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Train nu ongeveer een jaar en merk dat de vooruitgang steeds minder wordt.

Heb mn schema dan ook flink omgegooid en wat andere oefeningen gepakt. Kzal vanmiddag wel merken of dat creatine spul wat toevoegd :)

20. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi kut dan dat ik aan koffie verslaafd ben

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina