1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

ik wilde in de top 8 eindigen van de 20. Maar de eerste medley was conditioneel zo zwaar dat ik dood lag te gaan. en dat werkte door op me log press waardoor ik minder kon en punten liet liggen terwijl juist dat een onderdeel was om eerste of tweede op te eindigen. Laad race en conans wheel voelde licht en easy aan en ook de klassering op die onderdelen vielen me reuze mee. Stones op training noot meer dan de 70kg stone beetje gedaan en op de wedstrijd vlogen ze er op. Maar toen waren me hamstrings op en werd het pittig. Uiteindelijk teleurstellend 13e :mad:

Vet% heeft voordeel. Meer gewicht is betere hefboom werking om zware objecten in beweging te krijgen. Maar het is niet zo dat ik altijd hoog in vet wil blijven. Alleen nu in het begin. Nu wil ik de 120-130kg blijven vasthouden en me vet% rustig laten zakken. Daarom ga ik maandag met carb cycle beginnen met als doel rustig aan te cutten tot aan oktober ofzo. Dan is 120kg met een vet% onder de 20 het doel.

Conditioneel is een hoger vet% niet moeilijk. De winnaar van de wedstrijd woog 150 met bijna 10% meer vet dan mij. Mijn conditie is brak omdat ik weinig op conditie getraint heb. Dus ik ga meer medleys doen en meer op tijd trainen dus 8 wheel flips onder de minuut en zo.

2. Harry Henkel

Harry Henkel Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel jaren heb je er eigenlijk over gedaan om dit niveau te bereiken? 124 kilo zwaar zijn met zo'n spiermassa lijkt me een proces van jaren.

3. Ashavan

Ashavan Guest

3 jaar dat ik sport nu
    Maar ik ben vanaf dag 1 al strikt met voeding en consequent trainen bezig. alleen het eerste jaar was verspilt met afvallen de hele tijd. dus 2 jaar echt kracht winst boeken. Sommige deelnemers waar ik tegen moest hadden nog nooit een gewicht aangeraakt tot 3-4 maanden voor de wedstrijd hehe.

Morgen weer strikt carb cycle hanteren om wat vet te verliezen stapje voor stapje. Trainingsschema veranderd weinig aan behalve dat de densiteit omhoog gaat. Dus net zoveel werk verzetten, maar in kortere tijd. Geen cardio meer nodig dan. Wel grappig dat de dingen die ik verzin een paar dagen/weken later als artikel verschijnen op t-nation.com. Stelltje na-apers :p

Laatst bewerkt door een moderator: 25 apr 2010
  4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik zie op foto's dat je op zaalvoetbal schoenen loopt....Loopt dat niet ontzettend kut bij dit soort dingen?

5. Ashavan

Ashavan Guest

Ligt er aan. Op loop onderdelen zijn zaalvoetbalschoenen juist erg prettig. Zijn stevig en licht zodat je goed door kunt stappen. Heel anders dan met werkschoenen die een stalenneus hebben. Daar heb je weer meer profijt van bij onderdelen zoals de Stones, Log Press e.d. waar je niet echt bij hoeft te rennen en een stevigere zool en veiligheids neuzen weer meer van pas komen. Berg/klim/wielren schoenen met spikes doe je aan als er zoiets als Truck Pull gedaan moet worden voor meer grip op de ondergrond.

Kleding speelt ook een rol. Als je bakdeadlift moet doen kun je beter een korte sportbroek aan hebben ipv een langere joggingsbroek ivm wrijving en weerstand. En zo zijn er meer dingen waar opgelet moeten worden.

Laatst bewerkt door een moderator: 25 apr 2010
  6. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Hallo,

Ik wil graag mijn schotkracht trainen voor voetbal. Maar nu kreeg ik dus te horen van iemand dat ik lichte X-benen heb. Ik heb hier de volgende foto van: [​IMG]

Kunnen jullie zeggen of ik daadwerkelijk X-benen heb?

Zoja wat voor konsekwenties heeft dit voor mijn voetbal? want ik loop er mijn hele leven al op en weet niet weter

En dan nog 1 vraag: Hoe kan ik het beste mijn benen trainen op kracht bij fitness?

Alvast bedankt!

7. Ashavan

Ashavan Guest

je hebt geen benen. dat zijn botjes met vlees. wil je schotkracht...moet je eerst kracht en explosiviteit in je benen zien te krijgen. 2x in de week benen trainen. 1x op explosiviteit andere keer puur op kracht in lage reps.

8. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    en heb je misschien ook een idee over de X-Benen? het zit me wel dwars

9. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11

Je benen lijken inderdaad op X benen.
    Maar probeer wat feller te worden in training en normale beweging met je benen.
    Ze zien er uit alsof je 15 jaar niet gesport hebt en nooit aan beweging doet (in eerlijkheid..)
    Gewoon trainen (sportschool!!, heb je ook zelfvertrouwen te krijgen en andere spieren te kweken) en wees wat agressiever in je sport, dan zal het binnen 3/6 maanden al een stuk beter zijn.

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    :emo: Nou je bent weer helemaal terug hoor. :x

11. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Dus het zijn wel degelijk X-Benen?

Ik zal trouwens gelijk morgen beginnen met beter trainen, ik zat zelf te denken aan: Maandag - Woensdag - Vrijdag - Zondag

Maar ik ben wel erg teleurgesteld dat ik daadwerkelijk X-benen heb =(:'-(

12. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Wat is er mis met zijn reactie? Hij heeft volledig het recht om dat te zeggen.

13. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Niets aan te doen, ik weet eigenlijk niet of het sporten goed is voor de X-benen, kan ik ook niet vinden. Maar als ik je benen zie lijkt het me dat ze in X houding zijn omdat ze niet sterk ogen..

14. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik doelde vooral op dit stuk:

De manier waarop Ashavan het zegt. Daarom is ie ook gebanned een tijdje geleden, omdat ie nooit normaal kan antwoorden. ;)

15. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    maar waarschijnelijk kan ik dus ook niet normaal voetballen enzo en loop ik ook niet normaal door die X-Benen?

16. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Ja, dat weet ik, lijkt me ook logisch.
    Maar het is gewoon de waarheid hier. 8)

17. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Voetbal je al of niet? Je zou het er over kunnen hebben met je trainer. Die zou je toch moeten kunnen helpen.

18. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Maar als je 19 bent dan weet je dat soort dingen toch ook wel van je zelf inmiddels? Als je voetbalt, al is het niet eens voor een club, dan lijkt het me dat je je zwakke punten wel kent en of dit eventueel is te wijten aan mogelijke x-benen.

19. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Hmm dat weet ik niet precies.
    Heb je ooit het idee gehad dat je met gym niet kon sprinten of net wat minder atletisch was dan de andere jongens? Zoek anders even op google: Genua Valva, zo heet de aandoening. Ik zou niet op advies van 1 teamgenoot meteen een bijna volle week in de sportschool slijten, zoek er over op of het ernstig of belemmerend is en hoe je ervan af kan komen. Dan kan je altijd nog volgende week beginnen met sporten.

20. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Maar Richard is dus écht geen 19, want eerst stond er een andere leeftijd en hij heeft een ongelooflijke piepstem :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina