1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Of een podoloog.....Die kunnen zooltjes maken waardoor je x benen iets gecorrigeerd kunnen worden.

Of het naar buiten staan met je voet: Ik heb dit alleen met mijn rechtervoet en dit is helemaal terug te leiden naar mijn bekken die iets naar voren staan. Hier is met behulp van een zooltje ook wat aan te doen maar dat zooltje is 350 euro....en ik mag er niet mee sporten...Laat dan maar zitten.

2. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Wellicht ja.

Trouwens nog een algemene vraag:

Bij wat voor een trainingsschema (en wellicht eetschema) heeft het zin om proteine shakes te drinken?

3. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand een oefening die goed is voor het trainen van buik en borst spieren? Liefst eentje voor thuis en zonder poes pas! Buikje komt terug en ik wil mijn man Boobs voor zijn....

4. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Afhankelijk van wat je thuis tot je beschikking hebt. Bankjes, halters, ... ?

En denk er aan: niet alleen borst trainen. Compenseer borst training met het trainen van je rug.

5. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Ja, komt die weer:
    Je kan niet plaatselijk vet verbranden dus je zal gewoon cardio moeten gaan doen icm krachttraining en vet verbranden.

en al wil je een oefening voor die spieren: crunches en opdrukken :)

6. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    3 weken weer met crea begonnen en 2.5 kg aangekomen. Zal wel voornamelijk vocht zijn aangezien ik niet bijzonder goed getraind heb en slecht gegeten (en ook nog wat feestjes).

Bij zo'n beetje elk trainigsschema/eetschema.
    Kort door de bocht zijn de proteine(eiwitten) de bouwstenen voor de spieren.
    En als je geen bouwstenen hebt kan je geen huis maken :+ dus zonder eiwitten geen spieren.
    Dus je kunt trainen wat je wilt maar als je je proteine niet binnen krijgt zal er weinig gebeuren.

:emo:

Laatst bewerkt: 26 apr 2010
  7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dus eigenlijk is het voor iedereen goed om whey en proteine shakes te gebruiken.

8. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Voor sporters in principe wel.
    Het is niet zo dat het "vanzelf" spier opbouwt. Iemand die niet sport krijgt meestal wel voldoende eiwit binnen door normale voeding. Maar bij Fitness pak je een spier echt aan waardoor deze meer behoefte heeft aan eiwit en aangezien je meer spiermassa wil...

Maar het heeft geen zin om helemaal vol te proppen met eiwit aangezien maar bepaalde hoeveel heid verwerkt etc. etc., zou wel makkelijk zijn btw :D

Edit;
    Volgens mij zit het ongeveer zo;
    Je doet aan krachttraining waardoor je je spier verzwakt.
    Dit geeft signaal aan de hersens/spier dat het te zwak is en dus weer moet herstellen + een beetje extra dat je dus de volgende keer (na herstel) net wat sterker bent. En voor dit herstel + groei zijn eiwitten nodig.

Laatst bewerkt: 26 apr 2010
  9. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Bedoelde ook sporters he, vandaar in dit topic. Sport zelf nu 3 dagen in de week. en dan nog 2/3 dagen in de week fitnessen. En aangezien ik meestal niet op mijn voeding let, weinig vitaminen enz.

10. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Ja als je dus 5 dagen met lichaam bezig bent zou ik sowieso aanraden om eiwit inname te verhogen d.m.v. Proteine shakes. Alleen al zodat je spieren kunnen herstellen en je ze niet afbreekt. Het is makkelijk, snel en ze bevatten vaak een bepaalde mix van verschillende eiwitten die je niet even uit je omelet haalt.

En vitamines kan je ook eventueel uit voedingssupplement halen maar het is beter om het gewoon uit gevarieerde voeding/fruit te halen.

11. Ashavan

Ashavan Guest

als je alleen eiwitten verhoogd en qua kcal nog steeds onder je onderhoud zit zal je er nog niks aan hebben. shakes zijn overrated. gewoon veel vlees, vis en eieren eten.

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik woon niet op mezelf, dus ik moet eten wat de pot schaft. En qua kcal zal ik echt wel op de 2500 komen. Eet sowieso elke middag 8 sneetjes bruin brood met kaas. en dan in de ochtend 2 met kaas. en dan 's avonds nog een fatsoenlijke maaltijd.

13. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    mensen nog eff vraag over gister

Ik heb dus gelezen dat mensen met X-benen als ze hun knieen tegen elkaar aanzetten niet hun enkels tegen elkaar kunnen krijgen.

Dit kan ik wel. Zou ik dan wel daadwerkelijk x-benen hebben?

Alvast bedankt!

14. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Gast, doe gewoon wat je wilt, je zult vanzelf zien of je er last van hebt.

15. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Ja gast hoop dat jij een ernstige ziekte krijgt dan ga ik ook zo reageren :thumbs:

16. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    :emo:

Waarom ga je niet gewoon naar de dokter of iemand die er meer verstand van heeft, denk dat niemand hier het je met zekerheid kan vertellen.

17. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ten eerste zijn x-benen geen ernstige ziekte en ten tweede loop ik niet pagina's vol te zeiken over x-benen.

Waarom wil je trouwens zo graag de bevestiging of je ze wel of niet hebt? Je gaat met een bevestiging dat je geen xbenen hebt echt niet opeens beter spelen dan je normaal doet, en wanneer je te horen krijgt dat je wel xbenen hebt ga je ook niet opeens slechter spelen.

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Pas op met kaas ;) wissel het bijvoorbeeld af met magere vleeswaren als kalkoen/kip filet en rookvlees (was volgens mij ook een aanrader)

Gast, je doet alsof x-benen een aandoening is die er voor zorgt dat je geen reet meer kan. Er wordt door meerdere mensen aangegeven dat het geen hindernis moet opleveren met sporten. Waarom doe je er dan zo moeilijk over?
    Als Corona nou zei dat het levensgevaarlijk is.....wat had je dan gedaan?

Ga lekker naar de dokter als het zo aan je knaagt!

Dat dus :)

@ash:

Fijne buik hoor met dat trainen :+ Goed gereedschap hangt.......
    Lukt het met je vet%?

19. Ashavan

Ashavan Guest

Buik komt ook erg goed van pas met een hoop strongman onderdelen zoals Conan's Wheel. Kan de stang dan op de buik laten rusten waardoor de spanning op de armen minder wordt. En zo kun je hem langer vasthouden en meer rondjes lopen. Maar dat kan ook met een 18% vet ipv 25% wat ik nu heb. En 25% is waar obesitas met al zijn gezondheidsproblemen begint. Iets wat ik ook niet wil.

Het was 31.8% vet paar maandjes terug dus het gaat de goede kant op. Maar lager dan de 15 wil ik absoluut niet.

Nu doe ik carb cycle weer sinds gisteren qua voeding. Op 3500-3600kcal dacht ik af en toe flauw te vallen van de honger. Dat is een high dag en doe dan de meest intensieve work-out wat in mijn geval squat+deadliften is. De assist oefeningen doe ik dan hoger in reps met kortere rusts. leeg je ook meer spierglycogeen. Dan heb je dag er na een medium dag qua eten en een 'lichtere" work-out zoals press oefeningen als bench/push press/log press etc. Dag 3 is dan een low dag en zit dan 24 uur vet te verbranden en spier te herstellen. Dan begint het van voor af aan, maar in het weekend heb ik 48 uur vet verbranding. Dus het zou in theorie goed moeten gaan. Om de week op een zaterdag doe ik nog een strongman training dus vervalt de vrijdag press training, maar eet dan wel alsof het een high dag is. Op de zaterdag dan de events trainen en eet dan heel weinig omdat je dan bezig bent en geen tijd hebt om te eten.

Laatst bewerkt door een moderator: 27 apr 2010
  20. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Waarom zie je, op bijv. youtube filmpjes, altijd die prof bodybuilders en grote gasten met gewichten zwaaien terwijl juist geleerd wordt van houding, rustige reps etc. etc.?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina