1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Ja en de anabolen werken ook niet mee voor een smoothe huid, of zeg ik nu iets doms?

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Er zijn anabolen die kunnen zorgen voor pukkels idd. Maar dit is meer een combi van geen vet, vochtafdrijvers, carbs cyclen etc

3. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Hey mixen jullie de whey eigenlijk met melk of water? En hoe mixen jullie dan? Want ik had het gewoon in een shakebeker gedaan die ik nog had staan en dan een beetje roeren en hard schudden. Maar er bleven nog allerlei poederbolletjes in zitten. En dat is niet echt lekker. :+

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    meestal met havermout en water. Melk als ik mezelf wil trakteren (zonder havermout dan)

Harder schudden? Er zijn ook van die rastertjes die soms in de beker zitten, die zorgen voor wat minder klonten. Ik vind ze echter alleen maar onhandig.

5. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Ik deed het altijd met de blender..8)

6. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Hey ik heb nou dan die whey, maarre... wat doet het nou eigenlijk precies? :+ Wat moet ik er van verwachten?

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je koopt dus een product wat je in je lichaam gaat stoppen zonder ook maar wat voor onderzoek gedaan te hebben?

Handig...

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ja ik weet er wel iets van natuurlijk. 8) Maar ik weet alleen dat er veel eiwitten in zitten die voor spierherstel zorgen. Maar ik vroeg me gewoon af wat je daar dan precies mee kan. Groeien je spieren dan sneller? Of is het alleen maar dat je dan sneller weer kan trainen? Want ik train elke spiergroep toch maar eens per week, afgezien van de buikspieren.

9. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Ojaaa want iedereen die gaat altijd op onderzoek uit voordat hij iets eet/drinkt :lol::lol:

10. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Mwah je zou toch denken dat als je investeert in voedingsupplementen dat je weet waar ze voor dienen ja. :) Kan je wel sarcastisch lopen doen..

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    eeehm ik heb (in tegenstelling tot Ashavan) best vaak begrip voor mensen die veel en vaak beginnersvragen blijven stellen maar in deze ben ik het toch met Flix eens. Aan sups begin je alleen als je de ins en outs weet. Als ik jou bijvoorbeeld dit potje had gegeven, dan had je het zomaar genomen zonder onderzoek?

Veel plezier met de sides 8)

maar goed

wat is proteine

http://www.bodybuilding.com/fun/rswan3.htm

soorten:

http://www.bodybuilding.com/fun/catprot.htm

en nog stapels artikelen over proteine

http://www.bodybuilding.com/fun/bbinfo.php?page=Protein

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Was het niet handiger geweest om eerst je hele voedingspatroon af te stemmen op je trainen en dan pas gaan bij/opvullen met whey?

Maar kevf (of andere whey gebruikers), in een bakje kwark zit toch meer eiwit? Althans dat is wat ik hoor op mijn sportschool ("Whey alleen aan beginnen als het kwark je strot uit komt")

Of is dat laatste je geval? ;)

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    die personen vergeten 'even' dat de ene eiwit de andere niet is. Als je alleen kwark neemt dan krijg je lang niet alle soorten amino's binnen. Maar volgens mij heb jij de links ook niet bekeken. De tweede staat nl je antwoord in ;)

14. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Nee, je hebt "snelle" eiwitten en langzame eiwitten. Dus de 1 neemt je lichaam snel op (Whey) en de andere heeft een langzamere opname, zoals kwark.

Dus bijvoorbeeld na je training wil je snelle opname hebben, dus dan een whey shake. In de nacht wil mn lichaam ook eiwitten hebben, maar is het beter als dat "langzame" eiwitten zijn zodat je de hele nacht wat hebt, dus neem je bijvoorbeeld voor het slapen gaan kwark.

Bovendien als je bijvoorbeeld 150gr eiwitten op een dag moet hebben, moet je aardig aan de kwark om daar aan te komen. Naast mn normale eten neem ik s'ochtends een whey shake uit bed, weightgainer shake voor trainen en na trainen een whey shake met dextrose en tussen de mididag 500gr kwark en voor het slapen gaan 500gr kwark.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat hij zegt ^^

Prima stukje basisinfo en ongetwijfeld ook deel van de startpost enzo........

Al ruft ik 10x de kamer rond als ik zoveel kwark op een dag eet trouwens.

16. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    :D Kilo per dag is niet zoveel, ik ruft er iedergeval niet om.

Bij het trainen zijn er altijd wel gasten die zo gruwelijk afruften, echt niet normaal. Bij de 1 blijft een scheet een uur hangen, zo'n smerige muffe lucht en de ander laat een chemische scheet van een meter omtrek, niet te harden. Zijn ze dan ook nog trots op :x

17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Excuses en inderdaad.....deze kunnen wel in de startpost :)

Staat ook weer in trouwens dat eieren totaal niet slecht zijn, iets wat de massa ook verkeerd aan zijn kindjes verteld.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik eet 1 dooier per dag, is nog redelijk gemiddeld. Zoals met al die dingen (soja, eieren, teveel proteine etc) de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Lees je in, trek je eigen conclusie en overdrijf niet.

19. Ashavan

Ashavan Guest

Je hebt een compleet aminozuur profiel nodig. Deels maakt je lichaam zelf aan, rest moet je aanvullen met (dierlijke) eiwitbronnen.

Whey mag dan wel een snel eiwit zijn, maar je moet deze VOOR de training nemen anders heb je er nog niks aan. Na de training moet je snelle suikers zoals dextrose nemen. Dat zorgt er voor dat je lichaam vanuit zijn katabole (spierafbrekende) staat weer naar anabole (spieropbouwende) staat gaat. Je lichaam heeft de hele dag al voldoende eiwitten binnen om dat te kunnen doen en heeft geen behoefte aan extra snelle eiwitten na de training. Eer dat die verwerkt zijn en hun werk beginnen te doen ben je te laat qua "anabolisch window". Daarom dus de Whey VOOR de training nemen. En een 60-90mins voor en na de training een goede maaltijd bestaande uit koolhydraten en eiwitten zoals volkoren pasta's met zalm of rijst met kip.

Van Whey moet je geen wonderen verwachten. Het heeft een compleet aminozuur profiel wat een aanvulling is op je normale eiwit inname via vlees, vis en eieren. Je hebt er niet opeens een merkbaar sneller spierherstel of wat dan ook van het is gewoon een manier om aan je dagelijkse portie eiwitten te komen en zeker te zijn dat je een compleet amino profiel binnen krijgt. Iets wat je ook voor elkaar kan krijgen als je gewoon gevarieerd eet. Enige reden dat ik Whey neem is omdat het wat smaak geeft aan de Havermout+water ontbijt shakes. Whey Delicious met Cappucino smaak is enorm lekker dan.

Kwark wordt vaak standaard aanbevolen om te nemen voor het slapen. Ik vind het een kut product. Het levert relatief weinig eiwitten op vergeleken met de hoeveelheid die je moet nemen. Daarnaast stikt het van de suikers, zelfs de magere variant, wat je niet voor het slapen gaan wilt. Daarom ben ik overgestapt op het eten van een stevige omelet voor het slapen. 6 hele eieren en je hebt dan voldoende trage eiwitten en vetten binnen. Een stuk beter en prettiger dan kwark+noten. En als de omelet mij de keel uithangt eet ik koolvis met wat viskruiden er over voor smaak met eventueel nog een beetje noten.

Kwark levert, mits je een goede magere hebt, zo'n 9 a 10gr eiwit per 100gr op. Dat betekend dat je bij 500gr kwark zit op een 45-50gr eiwit bij 300kcal. Voor 300kcal kan ik heel wat visjes aantonen die meer eiwit leveren. Whey levert standaard meer op met 80-90gram eiwit per 100gr dat je inneemt en dan rond de 350-375kcal totaal uitkomt. Ik zou de kwark gewoon dumpen en een casseine shake nemen of zoals eerder gezegd overstappen op eieren/vis of gewoon een lap vlees. Biefstuk is nooit verkeerd hehe.

Eten van eieren is inderdaad niet slecht voor je. Het verhoogt het goede en gezonde chloresterol. Wat welk zwaar evul is zijn de vele bewerkte suikers die bijna overal in zitten tegenwoordig. Die zorgen voor slechte chloresterol , hart- en vaatziekten, diabetes en nog veel meer gezondheidsproblemen die men afschuift op het eten van vet.

Mijn persoonlijke supplement inname is als volgt:
    bij ontbijt 50gr whey door de havermout+water. Daarnaast neem ik 3capsules visolie en 1 multivitamine&Mineralen.
    12:00 3 visolie capsules
    avond eten 3 visolie capsules
    20-25mins voor training 1-2 scheppen Super Charge (Optioneel afhankelijk hoe mentaal vermoeid ik ben na een dag werken)
    10mins voor training 50gr whey
    direct na training 2 scheppen Dark Matter voor amino's en snelle suikers en andere shizzle. DM kan gezien worden als 4 producten in 1.
    laatste maaltijd voor het slapen nog eens 3 visolie capsules

Ik kan best begrijpen dat er beginners vragen gesteld worden van tijd tot tijd, maar hier is het gewoon extreem. Het komt regelmatig voor dat in een tijdsbestek van 3 pagina's men 5-6x dezelfde vraag stelt en antwoord krijgt. En dan zou je verwachten dat degene die regelmatig te zien zijn in dit topic de antwoorden overnemen en dan het juiste antwoord kunnen gaan geven. Maar wat zie ik dan tot me verbazing? De mensen die het onderhand toch wel geleerd zouden moeten hebben verkopen dan foutieve antwoorden op die basis vragen. Echt in die 2 maanden dat ik verbannen was zag ik de meest grote onzin voorbij komen waar men nu onderhand toch wel de juiste antwoorden op zou moeten weten. Het was niet alsof die vragen voor het eerste gesteld en beantwoord werden. Dan vraag ik me af waar iedereen mee bezig is. Letten ze uberhaupt wel op als er iets gevraagd wordt.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 mei 2010
  20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    en dan toch weer zo'n stuk tekst er aan wijden ;)

mbt whey voor ipv na je training. Is een terecht punt wat tegenwoordig steeds meer de standaard wordt. Ook omdat Whey misschien wel snel opneemt, maar niet 'instant'. Ik los het zelf op door een shake voor en na de training te nemen. Shake voor de training is zo'n 3 kwartier ervoor. Tijdens de training dextro en na de training weer een shake. Na de training vind ik dat ook veel te lekker.

mbt veel dezelfde vragen: tja is het op andere plekken anders? Bodynet zie je ook regelmatig hetzelfde gebeuren.

BB is gewoon een onderwerp wat zich daar blijkbaar voor leent oid

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina