1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

op bodynet raak ik ook geirriteerd. resultaat is dat ik dan een stuk tekst type wat door de mods een sticky wordt gemaakt :p Probleem is dan nog steeds hetzelfde als hier...er wordt niet gelezen noch moeite gedaan. Vraag stellen is "makkelijker" en die gasten negeer ik op Bodynet. Alleen mensen die duidelijk moeite hebben gedaan om zelf een beginnetje te maken neem ik de tijd voor.

Na de training zou ik het bij losse amino's houden ipv whey. maar dat is meer puntjes op de I zetten hehe.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    is ook een stuk luiheid, totdat ik weer wat goedkope tabs tegenkom.

Hoe zit het trouwens met hoeveelheden van amino's? Drie tabs is max 6 gram. Dat schiet toch niet op? Of moet je met losse aminozuren anders 'rekenen' oid? En maken vloeibare tov tabs veel uit?

3. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Heb nu een weekje visolie capsules geprobeerd maar tis echt niet mijn ding. De helft komt om t kwartier weer min of meer naar boven en dat spul heeft me toch een grafsmaak. Om nog maar te zwijgen over de geur..meer mensen hier last van?

Creatine bevalt me goed. Merk bijvoorbeeld dat ik met bankdrukken net ff die laatste herhaling er nog uit krijg. Is dit iets wat ik kan blijven gebruiken of is het meer bedoelt voor een bepaald aantal achtereenvolgende weken?

4. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14

Creatine gebruik zijn vet veel meningen over, maar ik ben van mening dat je het het beste 2 maanden kunt gebruiken en vervolgens 2 maanden niet.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    mbt creatine. Zijn geloof ik nogal tegenstrijdige berichten over. Laatst weer een stuk gelezen dat je eigen creatine aanmaak toch lui kan worden. Ik gebruik het zelf meestal zo'n 8 weken achter elkaar.

Mbt visolie. Gewoon tijdens (niet direct na of voor, maar echt tijdens) een grote maaltijd nemen. Als het goed is heb je dan nergens meer last van. Anders kan je nog altijd over op lijnzaad. Is echter wel wat minder goed (zit geen epa en dha in maar ala oid. Zijn dan wel weer allemaal omega :cool:

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Idee om dit stuk gewoon in een spoiler te plakken in de startpost?

bijvoorbeeld:

Eitwitten
    lap tekst
    links

etc. etc.

7. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Nee het gaat mij erom dat je niet alle ins-en outs weet van wat je eet.
    Weet je alle ins en outs van brood of een zak friet? Vast niet, maar je weet wel dat brood gezond is en friet vet. Ik weet ook niet alle ins en outs van Eiwitshakes. Wel weet ik dat eiwit belangrijk is voor spierherstel en groei. Hoe het precies werkt.. Tsja....

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik weet dat ik van patat kan verwachten dat ik, als ik er veel van eet, dik van wordt...

zo weet ik ook wat ik van eiwitten kan verwachten ;)

9. Ashavan

Ashavan Guest

Brood zijn koolhydraten. meel en zout. gezond? Valt wel mee als je kijkt hoeveel mensen een gluten allergie hebben tegenwoordig.

friet komt van aardappelen zijn koolhydraten. in de oven niks slechts dat er aan toegevoegd. doe je in olie dan met plantaardige zonnebloemolie en je rekent dat mee in het eetschema onder gezonde vetten. Mayonaise is vet en gezondheid is afhankelijk van de ingredienten gebruikt om het te maken. Zaanse Mayo is toch 1 van de meest gezonde. Pindasaus idem.

Dus jij denkt iets oppervlakkigs te weten terwijl het niet klopt. Een beetje verdiepen in de materie is vaak al voldoende om foutieve algemeen geaccepteerde aannames naar fabeltjesland te sturen.

Ik weet toch wel redelijk goed van de ins en outs van wat ik eet. En daar is echt geen diepgaande studie voor nodig.

@kevf
    aankomen doe je altijd als je meer eet dan je lichaam verbruikt. zo ga ik me straks helemaal te buiten bij de wok wok wok wok wok. Rammel nu al van de honger. Eens kijken of ze het een beetje kunnen bij houden qua bijvullen.

qua amino's zou het weinig verschil moeten maken tussen caps of vloeibaar. Maagzuur breekt omhulsel van de capsules snel genoeg af lijkt me. Tabletten ben ik niet zo'n fan van. Moet het lichaam eerst gaan zitten verteren eer je er wat aan hebt. Zou het dan bij vloeibaar houden door de dextro shake.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 mei 2010
  10. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Had het ook over de algemene gedachte he :+
    Gewoon om aan te tonen dat waarschijnlijk 99% van de mensen geen idee heeft wat ze naar binnen stoppen. En dat als reactie op;

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat je dan aankomt klopt, echter ik betwijfel wel eens in hoeverre bb-ers nou echt in staat zijn dat uit te rekenen. Zo heb ik periodes dat ik minder netjes eet en ook meer maar toch niet aankom, ik heb periodes dat ik minder droog lijk/ben en toch strak eet etc.

Kcal tellen is zeker belangrijk en de verhoudingen etc ook, maar ik heb niet het gevoel dat het exacte wetenschap is.

Ovenfriet! Onlangs 'herondekt. Het zijn niet meer dan aardappelen in de oven en toch eet je min of meer patat. Dat combineren met die nieuwe ultralight mayo en ketchup (geen curry) en dan heb je een verdomd gezond alternatief op de friet bij de patatboer :) (al zit er in light meuk ongetwijfeld weer minder gezonde dingen)

12. Ashavan

Ashavan Guest

Het is onmogelijk om een eetschema op te zetten die 100% overeenkomt met de berekende macro's die je nodig zou moeten hebben. Dus dan probeer je er zo dicht mogelijk bij in de buurt te komen en zit je automatisch iets hoger of lager dan wat er berekend was. De berekening is gewoon een leidraad om een begin mee te kunnen maken. Daarna een maandje er aan houden en kijken hoe je er op reageert om er daarna aanpassingen te maken. Makkelijkste is dan een bepaalde hoeveelheid aan te houden tot je stil valt en dan pas weer te verhogen. Zo zal de recreant minder problemen ervaren qua vet aanzet.

Ik vind kcal berekeningen ook erg lastig bij mijzelf. Theoretisch zou ik volgens verscheidene berekeningen rond de 4000-4500kcal moeten zitten als onderhoud, maar in de praktijk is dat 3500-3800kcal om op gewicht te blijven. Dus alle opvolgende berekeningen zijn op de praktijk gevonden waarden gebaseerd en niet wat er volgens theorie zou moeten zijn. En zolang je voldoende eiwitten/vetten binnenkrijgt is het geen ramp als je de ene keer koolhydraten te kort hebt en de dag er na wat meer. Daarom reken ik eerder met week totalen qua kcal in-uit ipv per dag waarde. Je metabolisme is echt niet wakker of stort in elkaar als je 1 of 2 dagen slechter eet dus waarom moet je een berekening per dag maken :confused:

Ovenfriet niet zo'n fan van. Vaak van die slappe dingen. Ik haal gewoon me patat bij Verhage. Zij bakken het plantaardig zonder zout. Dan nog wat pindasaus er bij. Eventueel een hamburgtje van de grill plaat. Erg goed te doen op zijn tijd en zeer smakelijk.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 mei 2010
  13. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik heb een vraagje over hoe ik m'n twee sporten het best kan combineren. Naast de sportschool doe ik ook aan krav maga (vechtsport) en dat doe ik iedere maandag- en vrijdagavond. Ik ga 3 keer per week naar de sportschool waar ik elke keer een full body workout doe. Hoe kan ik dat dan het slimst in plannen zodat ik ook genoeg rust krijg? Krav maga is natuurlijk niet te vergelijken met de sportschool, maar je vermoeit je spieren wel (ook met o.a. situps en pushups). Is het dan slimmer om maandagochtend, woensdag en vrijdagochtend te gaan? Of juist dinsdag, donderdag en zondag?

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar als ik ga fitnessen; zeker met een full body schema, dan hoef ik 's avonds niet te gaan voetballen hoor.....Dan ben ik echt niet scherp en heb benen als betonblokken. Vandaar dat, als ik toch moet fitnessen op maandag of zaterdag, ik probeer de bovenkant van mijn lichaam op die dagen te trainen. Genoeg goed eten en drinken en dan kan ik 's avonds toch redelijk mee met de voetbal....

15. Ashavan

Ashavan Guest

Geen full body meer doen.

http://www.elitefitness.com/forum/w...g/westside-barbell-basic-template-469668.html

http://anabolicminds.com/forum/powerlifting-strongman/101789-sample-westside-barbell.html

Dus...voorbeeld
    Maandag Ochtend Upper Body (dynamic effort) dus licht en op explosiviteit
    Maandag avond Krav Maga
    Dinsdag Lower Body (max effort) zo zwaar mogelijk voor kracht
    Donderdag Upper Body (max effort) zo zwaar mogelijk voor kracht
    Vrijdag Kav Maga
    Zaterdag Lower Body (dynamic effort) dus licht en zorgen dat je leert om je kracht ook explosief en snel te gebruiken

16. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    aangezien hier ook veel voedselvragen worden gesteld,

Ik was bezig met aankomen door veel meer te eten dan normaal, dat werkte helaas niet. nu moet ik bekennen dat ik nu een tijd aan het zondigen ben(dus voor mijn gevoel eet ik te weinig) maar dat ik juist nu wel aankom.

Terwijl ik in beide periodes niet sportte.

Dus nu de vraag: Waar hangt aankomen/afvallen eigenlijk allemaal van af?

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    rust, hoeveelheid sporten, hoeveelheid kcal, verhoudingen, aanleg.

etc.

iaw begin bij de regels rondom voedsel voor een bb-er, gebruik dat als basis en leer je lijf kennen en ga die basis mengen met kennis van je eigen lijf.

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Wat vinden jullie trouwens van Cruesli met yoghurt/kwark. Ik ben er namelijk verzot op en eet dan ook wel wat kommetjes per dag, maar geen idee of het wel een goede aanvulling is bij je eetschema.

19. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Tijdje terug at ik dat 2 maal per dag, maakte goede gains. Jammergenoeg maakte ik ook gains met puisten e.d., blijkt dat ik allergisch ben voor melkproducten :mad:

20. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Zo, net ff de eerste training achter de rug met setjes van 3 x 20.
    Ik deed voorheen 4 x 10, maar zat een beetje op een dood punt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina