Het is onmogelijk om een eetschema op te zetten die 100% overeenkomt met de berekende macro's die je nodig zou moeten hebben. Dus dan probeer je er zo dicht mogelijk bij in de buurt te komen en zit je automatisch iets hoger of lager dan wat er berekend was. De berekening is gewoon een leidraad om een begin mee te kunnen maken. Daarna een maandje er aan houden en kijken hoe je er op reageert om er daarna aanpassingen te maken. Makkelijkste is dan een bepaalde hoeveelheid aan te houden tot je stil valt en dan pas weer te verhogen. Zo zal de recreant minder problemen ervaren qua vet aanzet.
Ik vind kcal berekeningen ook erg lastig bij mijzelf. Theoretisch zou ik volgens verscheidene berekeningen rond de 4000-4500kcal moeten zitten als onderhoud, maar in de praktijk is dat 3500-3800kcal om op gewicht te blijven. Dus alle opvolgende berekeningen zijn op de praktijk gevonden waarden gebaseerd en niet wat er volgens theorie zou moeten zijn. En zolang je voldoende eiwitten/vetten binnenkrijgt is het geen ramp als je de ene keer koolhydraten te kort hebt en de dag er na wat meer. Daarom reken ik eerder met week totalen qua kcal in-uit ipv per dag waarde. Je metabolisme is echt niet wakker of stort in elkaar als je 1 of 2 dagen slechter eet dus waarom moet je een berekening per dag maken
Ovenfriet niet zo'n fan van. Vaak van die slappe dingen. Ik haal gewoon me patat bij Verhage. Zij bakken het plantaardig zonder zout. Dan nog wat pindasaus er bij. Eventueel een hamburgtje van de grill plaat. Erg goed te doen op zijn tijd en zeer smakelijk.
Laatst bewerkt door een moderator: 9 mei 2010