1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    3x20 is wel veel zeg, ik vond mijn 10 reps al veel.

2. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    3x20 kan wel goed zijn voor de afwisseling, maar je traint voornamelijk spierconditie he.

Als je echt kracht wil gainen zou ik ipv 4x10 eens 5x5 proberen.

3. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ik zat juist vast op het gebied van kracht, dus nu met 3 x 20 hebben je spieren (conditie idd) een andere prikkel. Als ik over een aantal weken terugga naar 4 x 10 kan ike waarschijnlijk al behoorlijk wat meer gewicht

4. Ashavan

Ashavan Guest

Dacht het niet. Met sets van 10 en 20reps train je de motoreenheden te weinig om kracht winst te boeken. En een structureel trainings schema van bijvoorbeeld stronglifts ofzo zie ik de meesten hier ook niet gebruiken omdat ze vast geroest zitten in de standaard split schema's....dus...tja...

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Vind het sowieso vreemd dat je vast zit, aangezien je ook nog erg jong bent en niet veel trainervaring hebt. Ik train nu een jaar en heb nog geen enkele last van gehad dat ik niet meer gainde.

6. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ach boeiend, ik doe gewoon 3 x 20. heb wel zin in wat afwisseling:)

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    wat jij wilt, maar ik raad het je niet aan. Neem aan dat je gaat voor meer massa..

8. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Cruesli zit enorm veel suiker in, je kunt beter Muesli of Havermout eten. :9

9. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Ik ben vandaag op een nieuw schema overgestapt, en begin nu toch wat op het eten te letten. Ik ga voor de sixpack maar rook, drink bier en eet wel eens per week patat oid.
    Verder heb ik nog nooit op mijn voedselpatroon gelet, toch weeg ik 70 kilo bij 1,83 meter.
    Wat zouden jullie mij aanraden? Ik wil dus een mooi buikje creeren zonder al teveel in te leveren, dit wil iedereen natuurlijk maar is dit voor mij haalbaar?

10. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Dus je wilt cutten als ik het goed begrijp? Als je wilt aankomen is juist mooi moment om te stoppen met roken. Toen ik stopte met roken en vervolgens gezond ging eten gainde ik echt snel en goed! Maja het roken heeft mij nooit echt belemmerd bij sporten, maar ben toch blij dat ik gestopt ben.

11. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb geen probleem met mijn gewicht en hoef ook niet af te vallen, maar heb mijn twijfels bij het nut van de training. Naast de sportschool voetbal ik best intensief. Mijn vraag is dus of je voor een goed buikje, per se een gezonde leefstijl nodig hebt.. En ik ga niet stoppen met roken:9

12. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Voor iedereen is dit haalbaar.

Maar als je 70 kilo bij 1.83 bent zou ik niet nog heel veel meer af willen vallen. Als ik jou was zou ik gewoon 3x in de week trainen en gezond op onderhoud (even uitrekenen wat je onderhoud is, zijn zat sites voor) gaan eten. Dan val je niet af, dan kom je niet aan, maar kom je wel wat strakker in je vel te zitten.

Stoppen met roken helpt wel een beetje maar is niet nodig. Je hebt twijfels bij het nut van je training? Eet je wel genoeg eiwitrijk voedsel en hoe ziet je trainingsschema eruit?

Laatst bewerkt: 10 mei 2010
  13. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Dinsdag (Borst, Triceps, Buik, Schouder)

10 minuten Cardio (Roeien/Fietsen)
    Chestpress (3x12)
    Fly (3x12)
    Side Raises otw Dumbells (3x12)
    Shoulder Press (3x12)
    Bridge otw plank (3x max)
    Crunch (3x max)
    Torso Rotation (3x max)
    Triceps press (3x12)
    Bosu Ball (3x20)

Donderdag (Rug, Biceps, Benen)

10 minuten fietsen/lopen
    Fly
    Hamstrings
    Quad
    Leg Press
    Lat Pulled
    Cable row
    Back/Hyper extension
    Bices dumbell curl
    ---------------------------------------------

De Donderdagtraining heb ik nog niet gehad, hier kan ik dus nog niet specifiek over vertellen, ik heb een gezond eetpatroon, alleen woon ik sinds kort op kamers waar ik vaak kook met mijn huisgenoten die er ook niet bijzonder goed in zijn, hierdoor eet ik net wat vaker ongezond, alleen in het weekend staat er altijd wat gezonds voor me klaar.
    Mijn basale energieverbruik is 1810 kcal.

14. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    lol als je 70 kg bij 1.83 bent ben je een botje.. het laatste waar je dan aan moet denken is afvallen

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Valt wel mee hoor, dan ben je geen botje (70 kg voor iemand met geen trainervaring met 1.83 is gewoon normaal).

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    ik weeg 85 en ben 1.91 (Misschien wel meer.) Redelijk normaal. Vet percentage weet ik niet, weinig vet iig. Misschien een keer op laten meten.

17. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Quotes op mij kan je in het vervolg voor je laten, na die Xbox Live Message zal ik je niet meer serieus nemen, en ik ben niet de enige denk ik.

@ de rest:

Ja ik heb zeker geen overgewicht, maar ik vroeg me af of een echt gespierde buik samen móet hangen met een speciaal voedselpatroon, en dan heb ik het ook over bijvoorbeeld proteineshakes, ik vraag me dus af of het echt nut heeft om er vol voor te gaan terwijl ik de tijd dat ik niet sport gewoon leef als een student..

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Hoeft niet perse, gaat wel sneller als je op je eten let. En je ziet het sneller als je een laag vet percentage hebt. Daarnaast gewoon crunches doen tot je dood gaat.

19. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    dude wist niet dat jij dat was.. had de vorige pagina niet eens gelezen.. :emo: chill out..
    Enneuh, een "gespierde buik". Wat voor lichaam wil je hebben, zo'n 15 jarig ecto tiener met een blokjesbuik waar de tienermeisjes heelmaal gek van worden? Beter train je gewoon je lichaam in geheel tot minstens een kilotje of 80.

Wat je nu wilt is vooral een kwestie van laag vetpercentage.. maar als je met 1.83 op 70 zit zou ik sowieso niet veel verder zakken.. dan krijg je dunne armpjes/beentjes/rug/kippenborstje.. en een blokjesbuik :emo:

EDIT: En crunches doen tot je dood is onnodig.. als je gewoon echt goed fitnesst hoef je nauwelijks specifieke buikspier oefeningen te doen aangezien je die al meepakt met andere oefeningen. En anders is het nog altijd een spier net zoals de rest dus zou je voor harde/stevige buik (groei) gewoon in laag reps moeten zitten door met gewicht de buikspier trainen.

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Vind het zelf ook mooier als je wat meer gewicht hebt en geen 6pack maar dat je wel duidelijk ziet dat je er spieren hebt zitten. Ben zelf 78 kilo met 1.80 en een vet% van 10 percent ofzo, tijd niet gemeten. Sinds ik train heb ik er een hoop massa bij maar nooit een blokjesbuik gehad (tenzij ik echt aanspan en buik beetje inhoud). Vind mijn lichaam persoonlijk een stuk mooier dan toen ik 68 kilo woog en wel een 6pack had.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina