1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Een weekje rust pakken kan nooit kwaad....deed kevf dat ook niet wel eens?

2. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ja weekje rust inderdaad niet, maar dit zijn er bijna 2. Thuis heb ik eigenlijk ook geen mogelijkheid om iets te doen, behalve opdrukken.

3. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Je verliest echt geen bakken massa/kracht als je 1 of 2 weken niet traint.
    Als je na die rustperiode verder gaat pik je je niveau snel weer op.

4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Denk niet dat het echt kwaad kan. Op vakantie sport ik ook twee weken niet maar let dan wel gewoon op m'n eten. Heb eigenlijk nooit gemerkt dat ik er kracht/massa door ben verloren.

5. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Maar je zit nu toch niet 24/7 te blokken? Ik vind het juist altijd wel chil om ff te gaan sporten als ik een paar uur in de boeken heb gezeten.

6. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Even iets anders doen is ook goed voor je. Dus er tijd voor maken.

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja maar je wordt moe van trainen met als gevolg dat erna leren haast onmogelijk is, althans dat heb ik dan.

8. Ashavan

Ashavan Guest

Met je ouders avond eten mee doen is geen ramp. Wat je veel mensen ziet doen is dat ze dan niet meer dan 2 borden nemen en dan gemiddelde van 500kcal/50kh/50eiwit er voor reserveren in hun eetschema. En de rest wat ze dan op die dag moeten eten nemen ze in de overige maaltijden.

Zeggen dat de elke dag rijst met kip eten eentonig en saai is slaat nergens op. Stop dan ook maar meteen met jullie eentonig brood eten met praktisch hetzelfde beleg keer op keer.

School is gewoon kut. Je zit 8-9 uur op school en dan ben je er na nog tijd kwijt met huiswerk. Waar is de tijd om te leven? Ik moet er niet aan denken om na school meteen weer de boeken in te duiken om te studeren. Fuck dat. Ben zelf meer niet, dan wel op school geweest en toch met groot gemak geslaagd. Al dat gestress rondom examens werkt alleen maar averechts. Met mijn examen kwam ik aanzetten met een tas vol snoep en snacks en stalde dat rustig uit op me bankje. En daarna opende ik eens me examen document om het in te vullen terwijl ik zat te snoepen en zuipen.

Na school/werk zijn de meeste mensen mentaal ook erg moe en duf. Ga dan sporten. Je bent dan fysiek vermoeid naderhand, maar mentaal zijn de meeste mensen dan weer super alert en uitgerust om andere dingen te gaan doen. Maar dan heb je nog "maar" 1-2 uur in de avond om te gaan zitten blokken.

Andere aanpak. Als ik weet dat er een periode aankomt dat er 10-14dagen niet getraind kan worden dan werk ik daar juist naar toe. 3-4 weken van te voren worden me trainingen nog intensiever zodat heel me lichaam eind week 3 al redelijk naar de klote is. Eind week 4 is me lichaam dan zo ver******t dat een pen vasthouden/optillen al een hele opgave is. Daarna heb je die 10-14dagen rust gewoon nodig en als je er naast goed door blijft eten zal je lichaam herstellen. Uiteindelijk zal er zelfs overcompensatie plaatsvinden waardoor je meer massa en meer kracht hebt naderhand.

9. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Wat kan het beste na de workout pakken?

Zodra ik omgekleed ben, pak ik een banaantje.
    Eventueel een Aquarius ofzo erachteraan.

Zodra ik thuis ben, pak ik een beker melk en een bakje yoghurt.

Enig idee wat ik hierin kan verbeteren / aanpassen?

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Direct na het trainen Dextro eten om kort daarna een hoofdmaaltijd met veel koolhydraten en eiwitten.

11. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Hoeveel gram whey neem je ongeveer bij het ontbijt (havermout + melk)? Voor de training neem ik altijd 25 gram opgelost in 250ml water.

Zijn er wat visolie caps betreft nog aanraders prijs/kwaliteit gezien? Zat zelf aan deze te denken, maar als ze bijvoorbeeld van het Kruidvat net zo goed zijn haal ik ze daar gewoon. :+

12. Ashavan

Ashavan Guest

Aantal Whey is afhankelijk hoeveel eiwit er al in me eetschema staat (wat uit brood/brinta e.d. komt tellen we niet mee natuurlijk), want dat bepaald hoeveel ik nog aan eiwitten binnen moet krijgen. Op sommige dagen neem ik 50gr bij het ontbijt er bij, maar meestal is het gewoon 25gr. Voor het trainen neem ik 50gr in water.

Alles wat in capsules en zo zit moet je beetje mee uitkijken. Veel drogisterijen, kruidvat e.d. zit chemische shit bijgevoegd. Op eerste oog en ervaringen vaak niet gevaarlijk, maar als je best veel neemt dan neemt ook het gezondheids risico toe. Ikzelf koop het via me stiefmoeders praktijk en haar kamer van koophandel database.

Multivitaminen en mineralen zou ik van Centrum.nl halen
    visolie is even rondkijken. grootste verschil zit in hoeveelheid en hoeveel je er voor betaald.

Laatst bewerkt door een moderator: 20 mei 2010
  13. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Bedankt voor de info!

Heb vanochtend eens wat rondgekeken, en de verschillen in prijs en hoeveelheid zijn inderdaad aanzienlijk. :eek: Dat zal wel te maken hebben met de zuiverheid van de visolie en de hoeveelheid chemische troep waar jij het over had. Bij sommige duurdere visolie capsules wordt af en toe vermeld dat het vrij is van zware metalen en PCB's. Die zouden in principe wat 'veiliger' zijn voor dagelijks gebruik?

14. Ashavan

Ashavan Guest

die zijn inderdaad "veiliger" maar een goede richt prijs is 40-50 euro voor minimaal 500capsules. doe je dan wel een maandje of 3 mee.

15. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ik ga een pull-up stang in de tuin maken.
    M'n opa had fucking chille stangen daarvoor, en ik mocht ze hebben:D

ff die palen stevig de grond in slaan en gaan met die banaan:+
    Ik zit nu op zo'n 12 pull-ups, wil er wel minstens 20 kunnen...elke dag gewoon ff doen in de zomer

Edit: Jammer dat wij niet van die super chille trainings parkjes hebben voor pull-ups en andere trainingen zoals in amerika enzo

Laatst bewerkt: 25 mei 2010
  16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    of je traint gewoon door in de sportschool 3x in de week en het is niet nodig ;)

17. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Doe ik al hoor, maar ik vind pull-ups en chin-ups ed gewoon leuk om te doen.
    En nu kan ik ze elke dag doen:)

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Dat is dus niet handig, want hierdoor overbelast je je biceps/rug omdat je die ook al 3x in de week traint. Schiet je niks mee op.

19. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Gast8) Wat is dat toch altijd in het Fitness topic? Altijd zoveel gezeur.
    Oke, als ik moe in mn rug en biceps ben dan doe ik die oefeningen gewoon niet en anders wel, zo moeilijk is het niet.

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik zeur niet, ik help je. Het gaat er ook niet om of je voelt dat je spieren moe zijn, ze moeten gewoon herstellen. Zonder herstel ook geen groei.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina