Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ik dacht hetzelfde, maar dacht care als hij niet wil luisteren, traint hij maar lekker verkeerd.

Ik ga morgen weer beginnen na 4 6 dagen rust, ik begon het wel te missen eigenlijk.

Verder iemand de laatste tijd nog wat nieuws uitgeprobeerd wat goed bevallen is?

2. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het wel enigzins met dedemsvaart eens.

Tuurlijk als je het snelst groot wilt worden kan je het best trainen en eten als een bodybuilder. Maar niet alle adviezen die hier worden gegeven zijn weggelegt voor jongens van 16 die voor het eerst de sportschool in duiken. Als je als beginner goodmornings, deadlifts etc. gaat lopen doen terwijl je er alleen ooit een filmpje van hebt gezien op YT, ben je gewoon gevaarlijk bezig. Ik zeg niet dat jullie dit als tips geven, ik zeg wel dat mensen die deze thread doorlezen het zo kunnen interpreteren.
    Bovendien zijn er zat mensen hier op het forum die (misschien eraan denken om naar sportschool te gaan) waarschijnlijk geen 10 pull-ups kunnen, deze thread doorlezen, en lezen dat pull-ups nutteloze oefeningen zijn, terwijl ze dat voor hun helemaal niet hoeven te zijn.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    nog wat nieuws uitgeprobeerd? Wat bedoel je?

Besides een goede basis qua trainen en eten is 90%.

4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Daarvoor heb je instructeurs, zijn vaak dan wel pannenkoeken maar die kunnen het je tenminste beter uitleggen dan een YT filmpje als je dat lastig vindt. Anders vraag je het aan een grote kerel in de gym die je net hebt zien deadliften bv.

5. Harry Henkel

Harry Henkel Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als het toch over de deadlift gaat: kun je het beste 1 herhaling doen per set? Ik ben rond gaan kijken voor adviezen voor de deadlift, maar de ene helft heeft het over 10+ sets van 1 rep, de andere helft over 5-10 sets van 1-3 reps.

6. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Nee, gewoon schema's. Ik dacht dat hier een paar gasten waren die redelijk vaak van schema's wisselden en wilde kijken of iemand nog wat te melden heeft hierover.

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik ga zelf vanaf maandag het 4daagse UB/LB schema doen dat Ashavan heeft gemaakt. Dan hoor je wel van me na een paar weken wat ik ervan vindt.

8. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Godskolere zeg, gisteren dus een uurtje fitness gedaan,oefeningen met behulp van trainer met gewichten. Gisterenavond viel het nog mee, en vandaag overdag opzich ook...maar nu heb ik echt een fikse pijn in mijn armen, en dat zit dan vooral tussen mijn boven en onderarm, plaatje -->

De tering, ik heb best een hoge pijngrens, maar dit is constant. Het zal wel normale spierpijn zijn wellicht, maar ik ben dit ook niet gewend. Vooral als ik mijn armen probeer te strekken voel ik het,damn. Enige indicatie wanneer dit afneemt? Is er iets tegen te doen, of totaal niet? Leuk hoor dat fitness, maar dit hoeft nou ook weer niet voor mij. Ik zal hoe dan ook volgende week woensdag het rustiger aan doen.

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Heet spierpijn en dat heb je omdat je niet gewend bent om aan krachttraining/fitness te doen. Na 1/2 weken trainen zul je er niks meer van merken, tot je weer nieuwe oefeningen gaat doen.

10. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Ja ik dacht het al wel, maar ik heb dit nog nooit mee gemaakt. Vorig jaar ben ik uit mezelf naar een fitnesstent gegaan maar daar heb ik amper echt uitleg gekregen en ik ging er gewoon niet vaak heen. Te groot, te onpersoonlijk, paar keer geweest maar nooit echt dit soort last ervan gehad.

Gisteren echter voor het eerst van die oefeningen gehad, waar vooral mijn rechterarm het meest is belast. Dit is 1x per week, ongeveer zo'n 1,5 uur. Maar dat maakt niets uit toch? Ik bedoel dat ik dus niet elke dag ga.

11. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Ligt er aan wat je wilt trainen. Wil je maximale kracht trainen dan doe je inderdaad 4-6 sets van 1 tot 2 reps op het maximale aantal gewichten dat je kan.

Wil je massa trainen 3-5 series per oefening met 8-12 herhalingen.

Succes morgen want morgen (2e dag) is altijd het ergste :D

12. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Het zou me niet verbazen als je na elke keer weer spierpijn hebt, 1x in de week trainen is zo minimaal dat je spieren er helemaal niet aan wennen. Verder niet zo zeuren over spierpijn, no pain no gain.

13. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had laatst een tijdje niet getrained, toen een flinke rug/biceps training ertegenaan gegooit en ik had op precies dezelfde plek als jij spierpijn. Je loopt zeker ook de hele dag met je ellebogen gebogen? Bereid je maar voor want bij mij was het na 4 dagen pas weg, met als ergste de 2e dag (voor jou morgen) na de training.

Volgens mij is het trouwens niet echt een goeie plek om spierpijn te hebben (ik bedoel, welke spier zit daar die je wilt trainen), ik had destijds een beetje een zelf verzonnen oefening gedaan (lat pulley, met handpalmen naar mij toe zeg maar). Nou dat doe ik dus nooit meer, sowieso heb ik sindsdien de zelfverzonnen oefeningen maar achterwege gelaten :+

14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Het is min of meer iets wat nu 'moet'. Ik volg een traject van de sociale dienst en dit hoort erbij elke woensdag. Maar het is heel simpel, als het mij te gek word, dan doe ik het rustig aan. Want het is het absoluut NIET waard om iets te verpesten aan mijn lichaam zeg maar...voor dit, no way!!!!

Misschien heb ik ook wel gewoon teveel hooi op mijn vork genomen, te zware shit getild. Heeft niks met zeuren te maken verder ook, je mag me geloven of niet , ik heb een best hoge pijngrens(althans,vroeger sowieso,heb niet zovaak pijnen meer dus kan het niet echt zeggen nu) maar dit zuigt gewoon, en hoop dus echt niet dat het elke keer weer raak is, want dat lijkt me ook weer niet helemaal de bedoeling.

Dit is puur bedoeld om de mensen weer een beetje gemotiveerd te krijgen en een beetje meer 'out there' , allemaal leuk en aardig, maar er is een grens. Hoe dan ook, volgende week kregen we oefeningen op van die hometrainer dingen, dus dan zal dit er niet eens aan te pas komen.

Je bedoelt na de training van gisteren dat ik met gebogen ellebogen loop? Ja dat klopt zeker wel, ik probeer wel regelmatig mijn arm te strekken, maar of dat uberhaupt iets helpt, ik heb geen idee. Ik wen er wel aan,maar het zuigt wel, lol. Ik weet niet hoe je het noemt de oefeningen van gisteren. Maar bij eentje moesten we de schijven van die gewichten los halen en dan eentje in je rechterhand nemen en oefeningen ermee doen. Oa daardoor zit nu de meeste pijn aan mijn rechterarm ook.

Laatst bewerkt: 27 mei 2010
  15. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Geloof mij, spierpijn is echt goed te doen, ik kan er meestal wel van genieten (oke, extreem bovenbeenspierpijn is ook niet echt van je het). Maar op die plek die jij aanwijst, is inderdaad een hel!

16. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Gelukkig kan ik nog steeds gamen en de bulldog uitlaten, dus dan komt het wel goed ;).

Ik vraag me trouwens af, je hebt in de Quest vaak van die artikelen dat ze uitleggen waarom iets gebeurd, en hoe het in zijn werking gaat. Ik zou wel eens willen weten wat die spierpijn veroorzaakt, waar het zit en waarom het pijn doet als je op die spieren/botten drukt zeg maar. Ik ga het anders morgen wel eens uitzoeken, gewoon interessant.

17. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Door melkzuur! Zoek maar op wikipedia!

18. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Zo vandaag laatste dag van mijn 3 * 12 schema. Volgende week ga ik over naar een 4 * 6 schema. :)

19. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    je spieren krijgen te weinig zuurstof, waardoor de citroenzuurcyclus niet plaatsvind, en er dus ATP(= energie) moet worden aangemaakt via de melkzuurcyclus,waardoor spieren gaan verzuren.

20. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Dan staat het niet goed op wiki. De spierpijn komt vooral door het vrijkomen van veel H+.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina