1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    excuses, nare gewoonte van me eigenlijk op dit forum. Vergeet gewoon dat er een startpost is 8)

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    np.

Bij bodybuilding/krachtsport komt gewoon een stuk zelfstudie kijken die je gewoon nodig hebt om resultaat te halen. 1 enkele reply op een vraag gaat ook nooit genoeg zijn.

Veel van de basisinfo staat in de op

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ja ik zit gewoon veel op sites als bodynet te kijken en merk dat ik er veel mee opschiet. Verder vanaf vandaag écht streng op m'n eten letten, met een strak voedingsschema. Overigens, wat doen jullie als lunch met bijvoorbeeld kip. Aardig wat boterhammen met kipfilet of gewoon een gebakken stukje kipfilet (en dan groente erbij)?

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    kipfilet uit een pakje is imo rommel. Conserveringsmiddelen, veel zout en het hele Europese wegennet behoren tot de ingredienten. Verse is wel een optie, maar dan moet je nog behoorlijk wat eten!

Toen ik nog vlees/vis at ging ik altijd voor een bakje tonijn op waterbasis. Gewoon zo uit het bakje of met een uitje en wat chilisaus op brood.

Nu drink ik een liter magere melk oid. Niet echt optimaal vanwege de melksuikers en vanwege het feit dat ik niet zo goed tegen lactose kan, maar soi :+

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    hmm lastig, tonijn ga ik iig niet eten (krijg het m'n strot niet door).

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    went vanzelf ;)

Maar je kan 's ochtends ook een kipfilet bakken (20 % eiwit geloof ik, dus reken uit hoeveel je nodig hebt) en die meenemen in een bakje. Voordeel van de tonijn is dat je die blikjes overal mee heen kan slepen.

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Los van het feit dat ik je keuze als vegetariër accepteer, maar ik denk dat er in de Alpro en Valess artikelen ook veel van deze bende zit.

Verder ken ik weinig vleesvervangers. Hoe doe jij dat dan met je proteïnes?

8. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Eieren? De meeste vegetariers eten wel eieren toch, en veganisten niet?
    Pindakaas? Wel vet, maar als je de juiste uitkiest kan het wel redelijk goed zijn volgens mij.

9. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    En noten, melk, kwark, shakes etc..

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Quorn is een eiwitschimmel prima spul, prima biologische waarde ook, alleen erg duur. Verder biologische tofu, gewoon naturel. Verder eieren (10 per dag), kwark, magere melk, whey, karnemelk

Enige concessie die ik heb moeten doen is dat er weer melkproducten in mijn dieet zitten. Dat was eerst niet zo. Al is whey formeel ook een melkproduct.

Ben nu een half jaar vegetarisch en bevalt prima. Vorige week nog een pr gezet met dumbell drukken dus die terugval in kracht valt ook wel mee.

Ik slik verder extra ijzer en b12 en eet alle dagen noten

Toch fijn dat je me accepteert :thumbs: :+

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    wat is eigenlijk de goedkoopste (maar wel goede) manier om aan eiwitten te komen? Aangezien elke dag stukken kipfilet kopen voor mij best duur is.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je moet je eiwitbronnen combineren voor een volledig aminozuurprofiel.

Er staat me bij dat per gram kwark het goedkoopste is. Je whey gewoon per zak per 5kg kopen. Dan betaal je iets van 60,- per 5kg.

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    bijvoorbeeld dus kwark+ whey+ omelet bestaande uit 4/5 eieren is al redelijk voldoende qua eiwitten of is het nog beter om minstens 2x per dag een tussendoortje te nemen (met bijvoorbeeld boterhammen met kipfilet).

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    jij vraagt nu weer om een vis ;)

lees de op, verdiep je in de materie, kom met je stats en eetschema en dan pas met vragen :)

no offence maar alleen dan werkt het en daarnaast heb ik geen zin om al die info steeds weer op te pennen. Het staat overal al.

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja ik heb wel wat gelezen over voeding maar mijn voornaamste probleem is toch gewoon dat het erg duur is (althas het valt mee, maar ik zal alles moet kopen met als gevolg dat ik al weinig overhoud van mijn armzalige loontje). Ik ga wel gewoon voor de kwark/kip/ei/nootjes etc.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ben benieuwd naar je schema + stats

tip: gebruik de eetmeter 2002 + update voor je voedingsschema

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ik ben vanaf gisteren begonnen aan het 4 daagse ub/lb schema van Ashavan, dus kan er verder niet veel overzeggen eigenlijk.

Eetmeter 2002, zal het is proberen;)

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Daar was ik dus benieuwd naar :+

Heb jij dat 5-3-1 schema nog? Ash heeft het destijds naar je gemaild, echter staat hij niet in de startpost

19. fifaforthewin

fifaforthewin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ga naar de aldi daar is een pakje kipfilet iets van 70-80 cent per pakje. Toch zo n 20 gram eiwitten zitter er in een pakje. Verder Magere kwark kun je wel goedkoop halen bij de Aldi/Liddl enz. Aanbieding afwachten voor kipfilet(geen beleg) en dan meteen voor 40 of 50 euro kipfilet inkopen en invriezen. Blikjes tonijn bij de aldi zijn ook niet erg duur en bevatten ook veel eiwitten.

20. Ashavan

Ashavan Guest

lol. mocht tijd worden dat je dat ging zeggen hehe.

@Dyonko
    Wat ik doe voor lunch en zo... Ik maak in de ochtend 400gr kip in een wok met wat paprika's en een sausje. Terwijl ik daar mee bezig ben is de rijst in een andere pan aan het koken.. Ik giet me kip en zooi in een plastic afsluitbaar bakje. Daar gooi ik nog een pot sperziebonen rauw overheen en nog eens 80gr cashew noten. Op het eind rijst er bij. Even een paar minuten laten staan. In die tijd ga ik me dan wassen, aankleden, ontbijt shake weg werken. Ontbijt shake is halve liter melk, 50gr havermoutvlokken, 50gr whey en schudden om op te drinken. Dan sluit ik de deksel en stop het in me tas. Voer voor de hele dag, behalve voor het slapen me 6 hele eieren omelet, komt allemaal uit die bak.

Mijn boodschappenlijstje per week is 30-40 euro en eet dan gemiddeld 3500kcal per dag. Kip is het duurst...3,6kg per week...4-5 euro per kilo in die grote gele voordeel verpakkingen bij de bas v/d heijden/dirk. Bij Lidle en albert heijn is het nog ietsjes goedkoper.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina