1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja klinkt goed, ik zal dan wel wat minder kip kunnen kopen als jij (ivm geld) maar zo een bak voor de hele dag is wel ideaal (zeker icm werk).

Zou het werken om een kilo kip per week minder te eten maar wel een omelet (bijvoorbeeld) meer per dag en nog een bak kwark net voor het slapen gaan te eten (net als het omelet)? Of zijn dat verschillende eiwitten?

Laatst bewerkt: 1 jun 2010
  2. Ashavan

Ashavan Guest

ik zou kwark helemaal dumpen en vervangen met een stevige omelet. meer kwaliteits eiwit+vet en meer kcal en je betaald maar 15cent meer...6 eieren 60cent - 1 bak kwark 45cent. Of je met 1kg minder kip rond komt moet je kijken hoe je eiwit inname dan is.

rijst = 10kg voor 5 euro en doe je dan wel een maandje of 2 mee
    havermout = 35cent voor 500gr doe je ook bijna 2 weken mee
    kip is iets van 4kg voor 16-25 euro
    4l melk = 2 euro
    12 eieren = 1.20 euro hier en neem dan 3-4 dozen per week mee.

Valt best mee qua prijzen.

Laatst bewerkt door een moderator: 1 jun 2010
  3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Okee zal ik doen. Dat extra omelet heb ik ook totaal geen probleem mee, heb nog net geen ei verslaving.

4. fifaforthewin

fifaforthewin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou die magere kwark dumpen? Voor het slapen gaan gewoon een bak magere kwark eten met wat noten.

Wat bedoel je met Kwaliteitseiwit?

5. Ashavan

Ashavan Guest

magere kwark is overrated en ruk net zoals zuivel in zijn algemeenheid (op wat enkele uitzonderingen na zoals volle chocomel na het sporten en beetje melk bij het ontbijt). het is zo populair omdat iedere jandoedel elkaar als een stel schapen blind volgt en elkaar maar na praat. vis en eieren zijn vele malen beter voor het slapen. De echte grote en sterke jongens eten geen kwark.

6. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Die eetmeter laat meer zien wat je als gemiddeld mens nodig hebt neem ik aan? Als je hard aan het trainen bent is het dus verstandig om meer eiwitten te eten dan hier is aangegeven, toch?

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat ding berekent niet wat je nodig hebt, dat ding berekent hoeveel je binnen hebt gekregen.

8. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    En het vergelijkt het met een standaardmaat voor jou gewicht.

9. fifaforthewin

fifaforthewin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oke beargumenteer dan eens waarom vis en eieren beter zouden zijn voor het slapen gaan?

10. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik lees dat sommige 10 eieren op een dag naar binnen werken. Zijn dat dan complete eieren of alleen het ei-wit? Als ik online kijk komen er nogal tegenstrijdige berichten over of teveel eieren nou slecht zijn of niet. Ik weet dat je twee soorten cholesterol hebt (HDL en LDL ofzo) en dat één van de twee goed is. Ik heb geen problemen met m'n cholesterol ofzo, maar dat wil ik wel graag zo houden :+

11. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    sowieso zonder eigeel

enneuh als je een beetje wil weten qua hoevaak eten slapen etc.
    [yt]Dkg5Sx-o1m[/yt]

Uiteraard geen "autoriteit" op het gebied van groeien, maar qua dagindeling en eten komt hij denk ik wel dicht in de buurt. (en z'n roids uiteraard hehe, maargoed dat terzijde).

Laatst bewerkt: 1 jun 2010
  12. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Volgens wikipedia valt het wel mee:

De eidooier bevat cholesterol. Omdat vermoed werd dat het eten van veel cholesterol tot hart- en vaatziekten zou kunnen leiden, kregen eieren een slechte naam. Inmiddels (2003 ) is ontdekt dat een te hoog cholesterolgehalte weliswaar ongezond is, maar niet alleen veroorzaakt wordt door de voeding, maar vooral door de aanleg, en bovendien meer wordt veroorzaakt door het eten van te veel (verzadigde) vetten dan door het eten van cholesterol, dat in betrekkelijk geringe mate wordt opgenomen

Ook afvallen-weblog.nl doet zijn zegje en geeft aan dat het zelfs goed is:

Ben jij minuten kwijt om eigeel van het eiwit te scheiden als je een ei gaat eten? Dan ben je waarschijnlijk je tijd aan het verspillen. Eigeel heeft de naam ongezond te zijn, maar dit is niet waar. Sterker nog, eigeel is behoorlijk gezond.

In het verleden werd gezegd dat eigeel een hoog cholesterol zou veroorzaken. Nieuwe onderzoeken wijzen echter uit dat dit niet klopt. Bovendien heeft eigeel nog een aantal gezondheidsvoordelen.

Hier een onderzoek waarin naar voren komt dat het je cholesterol verlaagt:

http://www.physorg.com/news139156140.html

Lijkt me helemaal genoeg om dit vraagstuk af te sluiten. Aangezien ik het witte deel van ei veel minder lekker vind dan het eigeel komt dit me ook wel goed uit 8)

13. Ashavan

Ashavan Guest

Gedoe met eiwit en eigeel is onzin. Gewoon heel dat ei eten. Ben je bang voor chloresterol? kap dan met al dat bewerkt suiker te eten wat tegenwoordig bijna overal in zit. Dus gewoon hele eieren eten en niet aanstellen. Het eigeel is juist het beste van het ei met het meeste eiwit. Ik eet elke dag 6 hele eieren voor het slapen in de vorm van een omelet. Mijn hartslag en chloresterol zijn gewoon allemaal in orde.

Ik beargumenteer geen dingen meer die al tig keer besproken zijn zowel hier als elders. Heb onder hand wel me strepen verdiend hier. Als ik wat zeg kun je er 9 van de 10x wel van uitgaan dat het klopt.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ashavan overdrijft een beetje, maar heeft wel een punt.

Waarom ie overdrijft:

http://www.fitnessnet.nl/fitnessnet...itten/de-biologische-waarde-van-eiwitten.html

De biologische waarde van melkeiwitten is erg hoog, zelfs hoger dan die van ei. De kwaliteit van de eiwitten zijn dus dikke prima!

Waarom ie ook weer wel gelijk heeft:

- Een mens is niet gebouwd om bergen melkproducten binnen te krijgen. Je kan er lactose-intolerant van worden (last van je darmen!) en er zijn allerlei discussies dat er in melkproducten ook hormonen zouden zitten die niet goed voor je zijn etc. Melk is tenslotte voor kalfjes. Echter gezuurde melkproducten (kwark, karnemlek) nemen zou dat laatste probleem omzeilen

-als je droog wilt worden zijn melkproducten niet echt geschikt. Je huid lijkt er wat dikker door (tenminste dat vinden sommige mensen)

- en waarom je het beter niet voor het slapen kan nemen: Kwark heeft ongeveer 9 gr eiwit per 100 gr maar ook ongeveer 4gr carbs per 100 gr. Die 4 gr carbs komen allemaal uit melksuikers. En suikers wil je nou net niet voor het slapen gaan ;)

edit: ow oeps had niet gezien dat Ashavan zelf ook al had gereageerd.

15. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    Ik heb echt facking veel spierpijn overal nu, van maandag fitness.
    Nu moet ik 3x per week, vanavond dus ook weer.
    Is het wel slim om met spierpijn te fitnessen?

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind het altijd wel heerlijk om als ik ergens spierpijn heb, deze na 2 dagen lichtjes te trainen.

Maar je doet toch niet weer dezelfde spiergroepen?

17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    spierpijn = fijn. :p Dan weet je tenminste dat je je spier kapot hebt gemaakt. Gewoon oefeningen doen voor een andere spier. Je zal het vast wel merken, maar je kan gewoon trainen hoor :thumbs:

18. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.019
    Heb dus een fitnesschema van een gast die daar werkt (is de eigenaar van die hele fitnesstent), en moet 3x per week hetzelfde doen, dus jah..dezelfde spiergroepen weer. :+
    Vind het ook wel fijn dat je spierpijn hebt want idd, dan weet je dat je wel goed hebt getraind..

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb je zijn schema, of heeft hij een schema gemaakt voor jou?

20. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.019
    Hij heeft een schema voor mij gemaakt ofcourse.
    Maar weet niet of het handig is om alles weer precies te trainen zoals afgelopen maandag, omdat ik dus wel spierpijn heb. :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina