1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Heerlijk zulke misleiding. Zullen gerust genoeg snuggere mensen zijn die hier wel intrappen, maar toch raar dat dit mag.

2. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Bijna blessure over *niet te vroeg juichen*
    Denk dat ik begin juli wel weer redelijk op niveau kan trainen. Kan echt waar niet wachten om weer te groeien :D:D

3. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ben nu al enige tijd met fitness bezig.
    3 maal per week, kracht ongeveer een uur per keer, en daarna 20 tot 30 minuten cardio.

Bevalt allemaal goed, en ik merk wel dat ik meer energie heb, en spieren groeien ook mee.
    Maar, ik heb het idee dat er meer te halen valt.

Eetschema dagelijks.

7:30 ontbijt. (Banaan, yoghurt of wat brinta)
    10:00 2 bruine broodjes kipfilet
    12:00 2 bruine broodjes kipfilet
    14:00 2 bruine broodjes pindakaas / jam
    16:00 2 bruine broodjes pindakaas / jam
    18:30 Avondeten. Vlees, aardappels/rijst met groenten
    21:00 Schaaltje yoghurt, met eventueel wat fruit.

Dat is eigenlijk wat ik bijna iedere dag doe.
    Dat, plus ruim 2 liter water per dag.

Kan ik met suplementen (Whey, creatine, visolie-capsules) meer winst halen hieruit?
    Of zit ik met sommige dingen verkeerd?

Ben 1.87m, rond de 100KG, met een vet % van ongeveer 22% op dit moment. (Gokje, meeting is aankomende donderdag.)

Bepaalde dingen die ik absoluut voor een training moet nemen?
    Dingen die ik echt erna moet eten? Alle advies is welkom.

4. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
  5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Met kip en rijst icm eventueel wat noten is meer voedingswaarde te halen dan je 8 sneetjes brood ;)

6. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    1.87m met 100 kg 22% is wel nice opzich toch? Hoelang ben je al bezig als ik vragen mag.

7. Harry Henkel

Harry Henkel Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt er in elk geval meer eieren en tonijn bij doen. Beide bevatten veel eiwitten. Kipfilet op brood is niet heel slecht, maar bevat redelijk wat zout, net als brood (maximum aan zout per dag is 2,4 gram natrium oftewel 6 gram zout, daar zit je al snel aan). Vervang een maaltijd met brood met eieren en gooi ook nog ergens tonijn bij (bevat ook veel zout, opletten dus). Brood met jam niet meer eten. Nutteloze carbs.
    Ik zou in die yoghurt in de avond zeker geen fruit doen. Voor het slapen gaan wil je geen stijgende bloedsuikerspiegel hebben. Vervangen met kwark of iets dergelijks (een omelet van 4-6 eieren als het aan Ashavan ligt :p).
    Ik heb zelf geen ervaring met supplementen, maar voorzover ik weet moet je die vooral gaan gebruiken als je niet met 'normale' voeding aan je eiwitbehoefte komt. Je moet sowieso je behoefte uitrekenen etc.

8. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Zou eerst even je voedingsbehoefte uitrekenen, en op basis van die gegevens m.b.v. de EetMeter2002 je voeding verder samenstellen.

Kcal onderhoud = gewicht(100 kg) * 2 * 16 = 3200 kcal
    Afvallen = onderhoud(3200 kcal) - 500 kcal = 2700 kcal

Verdeling koolhydraten/eiwitten/vetten:

Eiwitten: (2,5 * 100 kg) * 4 kcal = 1000 kcal (250 gram)
    Vetten: (2700 kcal * 0,30) / 9 kcal = 90 gram (810 kcal)
    Koolhydraten: (2700 kcal - (1000 kcal + 810 kcal)) / 4 kcal = 222,5 gram (890 kcal)

Als je de EetMeter gebruikt om je voedingsschema samen te stellen kan je eenvouding controleren of je aan de berekende hoeveelheid eiwitten, vetten en koolhydraten komt.

Fruit zou ik alleen bij het ontbijt of direct na het trainen nemen. Hoeveelheid brood zou je kunnen minderen en vervangen voor een maaltijd van zilvervliesrijst + groente(roerbak) + vlees. Jam zou ik weglaten, allemaal overbodige snelle suikers. 's avonds voor het slapen kwark + ongezouten noten + een beetje honing of iets anders voor de smaak in plaats van yoghurt met fruit. In plaats van kwark met noten kan je ook een omelet van hele eieren eten of vette vis (laatste ben ik op dat tijdstip zelf geen fan van :+). Na een week of zes eet je even één week op onderhoud.

Wat supplementen betreft zou je inderdaad whey en visolie aan je voedingsschema kunnen toevoegen. Ik neem zelf: 's ochtends direct na het opstaan whey, bij het ontbijt visolie, multivitaminen en biergist tabletten (biergist bij meerdere maaltijden). Voor het trainen whey, en direct na het trainen dextrose. Op rustdagen neem ik als maaltijd ook wel eens whey + halfvolle melk + havermout/brinta.

Edit/

Cardio direct na de krachttraining zou ik nog even mee wachten. Probeer eerst eens uit of je met een goed voedingsschema en alleen krachtraining (veel compound oefeningen) kan afvallen. Je lichaam went vrij snel aan dergelijke dingen, en als je alles meteen vanaf het begin inzet heb je dadelijk niks meer achter de hand als je vetverbranding komt stil te liggen.

9. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    2 maanden ofzo. Maar ben erg ongeduldig, zo blijkt. ;)

Thanks voor de info! Net met de boodschappen al wat kwark meegenomen.
    Eens zien wel merk het beste bevalt en het makkelijkst weg te werken is.

Dikke lading info. Thanks.

Het is me duidelijk dat ik m'n eet patroon verder aan moet passen.
    Zal over de loop van de week eens iets in elkaar flatsen, en dan post ik 'm ook hier wel even.

10. Harry Henkel

Harry Henkel Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mbt die kwark: neem de magerste variant die je kunt vinden. Magere Biogarde kwark van de AH bevat 50 gram eiwit en 15 gram carbs per 500 gram. Dat is de beste kwark die ik heb kunnen vinden.
    Suiker = kut.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Arjan: dude! :eek:

Hulde voor je bijgespijkerde kennis.

@ Graveheart: zorg er voor dat je een proggie hebt zoals de eetmeter2002. Daarmee wordt je voeding echt een fluitje van een cent :)

edit: krijg je ook dit soort mooie overzichten van (heb ik voor een vriend gemaakt, rekening houdend met zijn beschikbare voedingsmiddelen)

12. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Ik gebruik de eetmeter2002 ook, maar ik krijg het gevoel dat er niks van klopt van de voedingswaarden die er al in staan. Heb jij zelf ook veel producten ingevoerd of gebruik je echt alleen die standaard dingen?

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    beide :)

maar de producten die in je dieet staan heb je toch ook thuis? Dan pas je ze even aan.

14. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    kerel 2 maanden trainen en 22% met 100 kg bij 1.88m... stel je werkt 10% vet weg.. dan zou je 90kg wegen bij 1.88 (als mijn berekening klopt) met 12%.. dan heb je dus al een zwaar goede basis!!!

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat worden piccies! :+

16. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Is die eetmeter 2002 nog ergens te downloaden? Kom er niet uit met google. :)

17. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Over een poos pas, als er daadwerkelijk iets is om trots op te zijn. ;)

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Is natuurlijk makkelijker gedaan dan gezegd ;) 10% eraf is nog aardig wat, al heb wel vertrouwen erin dat het Graveheart lukt aangezien hij nu al gewoon bezig is met z'n voeding.

19. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    http://www.megaupload.com/?d=0DF2F3DH

Deze doet het volgens mij. Anders even op forum.dutchbodybuilding.com kijken.

20. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina