1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarkyDV

MarkyDV Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor kracht moet je echt naar een sportschool maar voor conditie kan je denk ik net zo goed gewoon rondjes gaan rennen. Veel minder gebonden aan openingstijden/kosten en er naartoe gaan enzo. Als je echt je conditie wilt verbeteren moet je doelen stellen. Ga dus 10 minuten rennen en bouw het op naar 50 minuten/1 uur ofzo Als je daar bent moet je tijden gaan noteren zodat je echt ziet dat je beter wordt. Op die manier is het vaak makkelijker vol te houden en dan voel je je ook kut als een week geen tijd heb neergezet.

succes

2. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Touwtje springen is idd echt gruwelijk voor je conditie _O_

3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Probleem is dat ik vaak al laat thuis ben. Om dan nog naar de sportschool te gaan ...

4. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Vandaag voor de derde dag op rij naar de sportschool gegaan, wel elke avond erna de kroeg in, dus weet niet of ik nou wel of niet goed bezig ben:+
    Wel vandaag snel last gehad, met mijn borst terwijl ik hetzelfde trainde als de afgelopen 2 dagen, en ik had het idee dat er een spiertje knapte in mijn been. Beetje jammer, heb morgen tijd om te gaan en doe het nu vaak omdat ik tijd heb en het leuk vind maar ik weet niet of het, zoals vandaag zou zijn terwijl ik die avond ga zaalvoetballen.

5. Hermaniak

Hermaniak Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Train je nu 3 dagen achterelkaar (en wss morgen) op dezelfde manier, met dezelfde oefeningen en dezelfde setjes/gewichten?

6. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Hoe zit het eigenlijk met het binnenkrijgen van "te veel" eiwitten?

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Die schijt je weer uit?

8. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Dezelfde apparaten, met een opbouw in de gewichten. Er zit dus wel een stijgende lijn in.

9. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Dat lijkt me niet echt nuttig of wel? Voor mij werkt een split schema in ieder geval beter. Want zeg nou zelf: Als je gisteren 50 kilo weg drukt in een bepaald apparaat, dan kun je niet ineens de volgende dag 60 kilo wegdrukken, terwijl je ook nog eens spierpijn hebt van de vorige dag. En al helemaal de 3e dag. Zo'n stijgende lijn kan er dus niet inzitten.

Laatst bewerkt: 17 sep 2010
  10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Wij hadden in het begin toch ook elke keer hetzelfde?

11. Hermaniak

Hermaniak Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    :F: Kom op man, denk eens na. Minstens 1 dag rust wanneer je uberhaupt full body traint. En als je sportschool dit schema voorgeschreven heeft dan zou ik gauw een andere zoeken.

12. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Is het sowieso niet slecht om met spierpijn door te trainen?

13. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ja maar toen ging ik pas weer als mijn spierpijn voorbij was. Daar zaten zeker 2 dagen tussen.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    hier een interessant stuk:

http://www.ironmagazine.com/article198.html

anyways: ik voorkom dat ik de dag erna weer dezelfde spiergroep train, maar na 48 uur kan het evt wel icm full body, bij split hou ik zelf 72 uur aan

als ik na die 48/72 nog last heb van wat lichte spierpijn ga ik gewoon trainen

15. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Deze keer werkte dat niet nuttig, want ik voelde al vrij snel dat ik me krachten verbruikt had, heb er dan ook niet op lopen pushen maar gewoon dezelfde gewichten als de dag ervoor gebruikt, en ben toen wat eerder gestopt.

De sportschool heeft me een tijd terug een schema voorgeschreven (heb ik hier gepost, niemand vond het een goed schema:+) maar daar houd ik me niet meer aan, zal vandaag wel niet gaan sporten. Heb wel het idee dat het vrije schema goed werkt, en ik niet bepaalde spieren verwaarloos t.o.v andere spieren.

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Wat doe je nu dan elke keer?

17. Hermaniak

Hermaniak Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Viktortje, ga je elke training tot je max?

18. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Warming up op de fiets, en dan diversen oefeningen op apparaten voor de borst,benen,biceps,triceps,rug, cooling down op de step. Hier heb je niks aan maar ik weet van de apparaten niet hoe ze heten en heb geen vaste volgorde in gebruik aangezien dat door de drukte vaak onmogelijk is.

19. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Dat klinkt nou niet bepaald als een geweldige training, waar je goede vooruitgang in kan boeken. :+

BTW: Je kunt beter op de crosstrainer je warming up doen, dan gebruik je ook je armen.

20. Hermaniak

Hermaniak Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Heb je ook bepaalde doelen dat je wilt behalen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina