1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Als die gewoon zijn conditie training doet en genoeg loopt op de rest van de trainingen heb je het verder niet echt nodig. Zulke dingen zijn meer voor teambuilding dat je met het hele team even rondje gaat lopen en praatje maken terwijl je bezig bent.

2. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Tuurlijk heeft het wel nut als bij daarnaast ook zelf gaat joggen/hardlopen.

Ash, heb jij ooit uberhoud wel eens een veldsport gedaan?

3. Ashavan

Ashavan Guest

ja. heb bij dord '90 gevoetbalt als verdediger/laatste man vroeger. maar vind het zo'n saaie kut sport geworden. als je een tegenstander verkeerd aankijkt valt hij al om. geef je een schouderduw vliegt hij over de zijlijn bij wijze van. Daarnaast heb ik ook judo en kick boxen gedaan vroeger.

Als je goede conditie training hebt dan is dat duur lopen door een bos/joggen verspilde tijd en energie. Kan beter hiit toepassen, korte sprintes met pilonnetjes etc. Als je dat met regelmaat doet en van tijd tot tijd net zo lang doet als een wedstrijd als duur heeft dan zit het gewoon goed.

Rondjes om een veld rennen was altijd voor de gezelligheid in een clique rondjes rennen. Zo saai als de pest en je hebt er geen reet aan.

Laatst bewerkt door een moderator: 18 jan 2010
  4. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Zomaar een vraagje tussendoor, is het weleens goed om een week rust te houden? Dus helemaal geen fitness? Dat je spieren een beetje kunnen herstellen of is dit bullshit?

Ik heb namelijk een examenweek en ik wil het toch een beetje goedpraten :+

5. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Goed antwoord kan ik je er niet opgeven. Maar tussen examens en leren door is het toch heerlijk even wat spanning eraf te sporten? Bovendien een goede afleiding...

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb elke 9e of 10e week een hele week rust. Is erg goed zelfs :)

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben van mening dat het wel goed is om eens in de zoveel tijd een weekje rust te nemen.
    Ikzelf heb van Februari tot juli/augustus echt kei en kei hard lopen trainen, echt min 3/4 keer per week in de gym en daarnaast ook football. Op een gegeven moment was ik echt compleet gebroken..
    Toen heb ik een weekje of 2 rust genomen en zat daarna meteen weer lekkerder in m'n vel.

8. Ashavan

Ashavan Guest

Ik sport 3 weken hard, 4e week op 50% van de gewichten en dan meer explosiviteit/snelheid gericht.

9. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Heeft meer met tijd te maken, aangezien ik vroeg begin en laat klaar ben en niet tussen de examens door ga sporten. Maar ik snap je punt.

Maar goed om te horen dat het goed is :)

10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Ik was er ook twee weken tussen uit, maar voornamelijk omdat ik erg last had van mijn voet. Morgen ochtend weer beginnen, even alles er uit knallen. ATM 85kg en wil er nog een paar kilo vanaf.

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ja kan makkelijk, tenzei je al korte tijd geleden ook al wat dagen hebt gemist. Dan is het wel zonde.

12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb ook 2 weken niets gedaan. Zondag ook weer eerste Football training van het seizoen gehad. Voelde gister en vandaag weer spieren waar ik compleet van vergeten was dat ik ze had8)

Gister redelijk licht biceps en triceps gedaan maar het alsnog wel beetje spierpijn vandaag. Zometeen maar rug of licht benen doen.

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    altijd erg als je een tijd niet hebt getraind, had ik ook in die 2 weken met kerst en oud & nieuw. Moest toen elke dag werken en de sportschool was ook de helft vd tijd dicht dus had toen 2 weken niks gedaan. Ging toen eindelijk weer trainen, gewoon licht aangepakt maar alsnog voelde ik het behoorlijk, met de schouders nog als toppunt.

14. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Nee, gewoon een off-week is dit. Hiervoor wel gewoon 3 keer per week getraind.

15. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik ben niet zo van de suplementen, maar heb vandaag toch maar de Complex Carb Gainer besteld. Ik had best veel moeite met aankomen, en ja ik voel 'm al aankomen "beter op je voeding letten".

Heb ik afgelopen weken ook zeker gedaan, zat ruim 550 kcall boven m'n behoefte maar kwam nog steeds geen kilo aan. Nou kan ik wel nog meer gaan eten, maar had al heel veel moeite om zoveel te eten als ik nu heb gedaan. Hoorde van iemand van m'n werk dat hij hier heel veel aan had gehad, dus ik ga het maar eens proberen :)

16. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Vorm begint beetje te komen.. dus wel breder maar als je het van zij aanzicht kijkt nog zowat plat als een dubbeltje.. ofwel, groeien in de breedte maar niet in de dikte.. tips?

17. Ashavan

Ashavan Guest

geduld hebben

en zolang je niet 5000+ kcal op een dag eet hebben weight gainers geen plek in je eet patroon.

18. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Naja ik zit met 3200 kcall gewoon aan m'n max en kan er echt niet meer bij eten, dus zo'n shake zou misschien wel kunnen helpen.

19. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Heb je goed zijn toch weer 400 extra kcal. Niet iedereen is zo'n vreetmonster.

20. Ashavan

Ashavan Guest

3200kcal ben je echt geen vreetmonster. Zoveel is het nu ook weer niet. Dat kun je al in 3 fatsoenlijke maaltijden binnen hebben.

300ml melk, 50gr brinta, 125ml ongeklopte slagroom, 25gr whey en je zit al rond de 800-1000kcal. als ontbijt
    voor het slapen omelet van 6-7 hele eieren, 2 plak kaas er door mixen, reepjes spek, 2 snee brood en je hebt weer 1000+ kcal binnen.
    3-4 kleinere "normale" maaltijden gedurende de dag zit je makkelijk rond de 500kcal per stuk. dan heb je zonder moeite 5000kcal binnen op een dag.
    Dan kun je gedurende de dag nog een zakje nootjes van 1000kcal weg werken + 1l chocomel van 1000kcal en je hebt zonder moeite 7000kcal.

Dus al beginnen te miepen bij 3200kcal...kom op zeg. Weight gainers hebben gewoon geen plaats in een eetschema tot je echt veel gaat eten en het niet meer leuk wordt.

Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina