1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja was misschien maar goed dat je er even niet was, dat zorgde er toch voor dat mensen eerst dingen gingen opzoeken/lezen voordat ze wat vragen.

Nog meegedaan aan een Strongman contest?

2. Ashavan

Ashavan Guest

Eentje en dat was meteen de laatste helaas. Was de genadeklap voor me onderrug. Had in die wedstrijd vele beginners fouten gemaakt en werd 12e van de 20 ipv de 8e plek die mogelijk was. Daarna alle wedstrijden afgezegd van het jaar. Nu bezig weer op me oude niveau terug te komen. Zit op moment pas weer op een 200kg deadlift/squat en 145kg bench met 90kg militairy press. Begin volgend jaar weer rustig aan wat event trainingen invoeren. Daarna kijk ik wel verder afhankelijk hoe me lichaam zich houd.

http://s2.photobucket.com/albums/y13/Enyalius/NCC 18 April/
    van die ene wedstrijd wat foto's.

Laatst bewerkt door een moderator: 3 nov 2010
  3. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Dat is een weightgainer. Dus als je veel calorien wil binnen krijgen om zwaarder te worden.

Als je veel traint kan je beter een whey shake pakken, tenzij je natuurlijk gewicht erbij wil hebben dan kan je een weight gainer erbij pakken. Gebruik zelf ook die Mammoth erbij, 2x per dag om nog wat extra calorien binnen te krijgen omdat ik een snelle stofwisseling heb en geen ene fuck aan kom. Maar dat is niet een vervanger voor mn whey shakes en kwark etc.

4. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    :F:

5. Ashavan

Ashavan Guest

lol @ Pine.
    Leg jij het hem uit of ik? :p

@Grave
    Alles wat je zegt klopt niet.

1. Snel metabolisme is onzin.
    Ja het is mogelijk dat de schildklier sneller werkt bij de ene persoon dan de ander, maar deze verschillen zijn verwaarloosbaar. Als je echt een hoog metabolisme hebt dan is er sprake van een medische afwijking en dat hebben er maar zeer weinig mensen.
    2. Veel mensen denken dat ze veel eten op een dag terwijl het in de praktijk vaak juist veel te weinig is met wat ze behoren te eten.
    3. Als je vaak en regelmatig sport ontwikkel je spiermassa e.d. Je lichaam gaat meer voeding nodig hebben voor herstel en onderhoud en ontwikkeling.
    4. Alles valt of staat met voeding. Jij eet gewoon te weinig dus geen smoesjes verzinnen over snel metabolisme en niet aan kunnen komen. Kom je niet aan dan eet je te weinig. It is that simpel.
    5. Whey is sneller qua opname mbt andere eiwitbronnen zoals vlees/vis/eieren. En het bestaat uit een compleet aminozuur profiel. Het heeft niks te maken met sneller herstel. Je herstelt net zo makkelijk als je gedurende de dag voldoende eiwitten eet uit vaste voeding. Als je niet aan je dagelijkse eiwitbehoefte komt inclusief een whey shake dan heb je er nog niks aan.
    6. Weightgainers zijn troep. De meeste bestaan uit snelle suikers en andere troep. Weightgainers staat niet gelijk aan aankomen. Wederom heeft het te maken met voeding. Als je wel in staat bent aan te komen met een weightgainer betekend dit dat je gewoon te weinig at voorheen. Kortom wederom is je vast voedingspatroon niet op orde. Die 500-1500kcal die je met die weightgainer per dag extra binnen krijgt is weggegooid geld. Geld die je beter in fatsoenlijke voeding kan stoppen en dan heb je nog geld over om in het weekend wat te doen. En je hebt dan kwaliteits voedingstoffen in je lichaam waar je echt wat aan hebt.

6. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    En toch, Ashavan, is het wel per persoon verschillend. In die zin dat iemand van mijn lengte die minder binnen krijgt dan ik, wel zwaarder is. Dat valt niet anders te verklaren dan dat iedereen anders in elkaar zit. Maar je hebt idd gelijk, je kan altijd meer eten.

7. Ashavan

Ashavan Guest

En dat heeft niks met de schildklier en metabolisme te maken. Mensen met lager vet% kunnen efficiƫnter met voeding overweg ivm insuline gevoeligheid. Iemand met een hoger vet% zoals mij heeft een slechtere insuline gevoeligheid en moet minder eten.

Verder staat het allemaal al vermeld welke omstandigheden effect hebben dat het lichaam meer voedsel nodig heeft. Maar heeft allemaal niks te maken met een van nature hoger metabolisme waardoor je opeens zoveel moet eten dat je weightgainers nodig hebt. Dat is gewoon onzin.

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    @Ash

Ik wil snel binnen een maandje voor het seizoen begint nog ff snel zoveel mogelijk vet wegknallen.
    Ben nu alweer 3 maanden bezig met goed sporten en m'n voeding daarnaast is redelijk.
    Schat het allemaal beetje in, niet echt uitgerekend, maar weet ondertussen wel ongeveer hoeveel je van wat nodig hebt.
    Zit nu te denken aan een vet burner of stackers oid.
    Aan te raden?

9. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Heb zelf geen idee.. maar zie soms van die enorme dikke mensen dat ik echt denk van hoe de fuck krijgen ze DAT nou weer door elkaar. Maarja dat geldt ook voor mijn ouwe, die kleiner is dan dat ik ben, veel minder eet, maar veel zwaarder is.

10. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb het zelf ook. Eet totaal niet veel en over het algemeen gezond(lees bijna nooit mac,snoep,dat soort troep) en sport achterlijkveel.
    Maar ben absoluut niet slank, ook niet dik. Maar als ik kijk wat vrienden van me allemaal weg lopen te stouwen en wat die aan sport doen en hoe brood mager die blijven, is echt achterlijk.

Heb wel een trage schildklier wat ervoor zorgt dat ik sneller aankom dan andere maar dat weet ik al jaren en heb het al jaren onder controlle.

11. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Dus als twee mensen precies dezelfde voeding hebben wegen ze precies hetzelfde? :+ Tuurlijk is het met iedereen verschillend. Sommige mensen komen gewoon veel sneller aan dan de andere. Dat ligt aan de stofwisseling, en dan is wel degelijk verschillend met iedereen.

12. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    @Ashavan

1. Trainer en de mensen waar ik mee train zien wat ik elke dag naar binnen gooi en er nog niet zwaarder van wordt. Die hebben m'n hele eetschema doorgenomen. Dus dat durf ik gerust te zeggen. Niet alleen mijn eigen opinie.
    2. Blijkbaar. Eet meer dan een gast van 100+ kilo die ook elke dag traint, en nog wordt ik er niet zwaarder van.
    3. Dat is nogal logisch. Je spieren verbranden je calorien.
    4. .... Sure. Heb me weken dood gevreten en dan bedoel ik dus de hele dag eten. 24 stukken bruin brood, 3 whey shakes, 2weightgainers, 2x500gr kwark, 2 liter melk en dan je normale warm eten savonds. En alle tussendoortjes. Toen ben ik 1 kg aangekomen in 3,5 week tijd. Als je de hele dag moet werken kan je dat niet doen aangezien je de hele dag met een droog stuk brood in je bek zit.
    5. Whey is een aanvulling.... Ik kom met normale voeding niet aan m'n 180 gram. Sochtends whey, kwark tussen de middag, weightgainer voor trainen, whey met dextrose na training en voor slapen kwark en dan de rest.
    6. Kom ook niet aan door de weightgainer, maar elke extra calorie neem ik mee. 1200 calorien extra is weer meegenomen.

Dat iedereen evenveel eten nodig heeft is bullshit dan zou ik nu 100+ kg zijn met wat ik eet en dan heb ik het niet over de laatste maanden, maar jaren.

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Whey na het trainen?
    Ik moet het altijd voor de training nemen door de aminozuren en snelle opname? :)
    Komt ook misschien omdat ik altijd voor mijn training avond eet, maar goed

14. Ashavan

Ashavan Guest

@Grave
    geloof wat je wilt, maakt mij echt niet uit.
    Ik ben immers niet degene die geen progressie krijgt

@killaz
    Whey is altijd voor de training en nooit er na

15. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Sure dude. Lees wat je zelf lezen wil, maak je eigen conclusies en geef commentaar op dingen die ik niet gezegd heb.

Heb ik ook ergens gezegd dat ik geen progressie heb?
    Heb ik ergens gezegd dat ik aankom van weightgainers?
    Heb ik ergens gezegd dat je van whey herstelt?

En wie heeft jou onzin vertelt dat Whey voor de training moet en niet direct na? Voor de training heb je koolhydraten nodig zodat je genoeg energie hebt eventueel aangevuld met whey. Maar juist na de training heb je Whey/snelle eiwitten nodig zodat je spieren voedingsstoffen hebben. Whey is juist voor na de training, niet juistvoor je training. Je kan het wel voor de training doen mits er iets van koolhydraten bij zit. Maar Whey is juist voor direct na de training, liefst met iets van Dextrose.

Laatst bewerkt: 4 nov 2010
  16. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Ben in een paar maanden 2 kilo aangekomen. :cool: ik ben er trots op :)

17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    @Grave:

Daar zit mijn vraag: Whey zijn eiwitten die sneller worden opgenomen dan andere (natuurlijke) eiwitten. De reden dat je de melk uit je whey shake moet laten is omdat de casseine het versneld opnemen tegen gaat. (Heb ik volgens mij van Kevf opgepakt).

Echter zitten in whey aminozuren die er voor zorgen dat je tijdens je training de whey sneller opneemt dan na de training.

Dat was de reden dat ik de whey voor de training moet nemen.

18. Ashavan

Ashavan Guest

Gast doe relaxt. Je zit er compleet naast. Zoals zovelen loop je alleen maar te papegaaien zonder zelf enige kennis te bezitten. Ben je soms vergeten dat ik degene ben met studie en ervaring? Ik lul niet anderen na en denk zelf na. Dus beetje dimmen a.u.b.

Het lichaam heeft de hele dag door een constante aanvoer van eiwitten als je fatsoenlijk eet. Snel opneembare eiwitten na een training heeft totaal geen toegevoegde waarde aangezien er al verteerde eiwitten van de eerdere maaltijden nog geleidelijk vrij komen voor spierherstel. Na het trainen heb je snelle suikers nodig om je glycogeen aan te vullen en om te zorgen dat het lichaam zo snel mogelijk van Katabole staat naar een anabole staat gaat. Of te wel dankzij snelle dextrose suikers zorgt dat je lichaam weer zo snel mogelijk in een spieropbouwende staat komt. En dit kun je eventueel nemen icm beetje melk zodat je weer wat extra eiwitten hebt die langzaam aan afgegeven worden aan het lichaam. En als je beetje goede halfvolle melk hebt dan krijg je 80% casseine en 20% whey eiwitten binnen.

Whey voor de training zorgt voor een geleidelijke amino afgifte zodat je cortisol zolang mogelijk tegen gaat. Of te wel je vertraagd het moment dat het cortisol niveau zo hoog is dat het spierafbrekend word. En zo zijn er nog meer voordelen om de Whey vooraf te nemen ipv achteraf. Mensen die het achteraf nemen zitten vastgeroest in "bro-science". Of te wel gevoelsmatige bullshit die feitelijk niks toevoegt alleen omdat men dit in de oudheid zo deed.

Koolhydraten heb je inderdaad nodig om genoeg energie te hebben om te kunnen sporten. Maar deze neem je gedurende de dag al door brood, rijst en dergelijke. Die paar gram suikers die je direct voor het trainen neemt doet geen ene reet behalve je insuline onnodig omhoog te gooien. Een eventuele boost krijg je van toevoeging als caffeine, maar de suikers zelf hebben geen toegevoegde waarde voor de training.

Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2010
  19. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn ook genoeg mensen die zeggen dat melk voor bulken juist wel goed is. Melk vertraagt het opnemen wel wat. Maar je kunt nog een keuze maken in magere half volle of volle.

20. Ashavan

Ashavan Guest

Melk kun je ook prima gebruiken als je wilt afvallen. Er zitten veel vitaminen, mineralen e.d. in die allerlei processen activeren mbt vet verbranding. Melk is ook super anabool hehe. Drink zelf maar 1liter per dag en ben nog bescheiden als ik zie dat er velen 2-3L per dag weg werken. Alleen als je wedstrijd podium ambities hebt moet je op den duur zuivel uit je eet patroon verwijderen ivm onderhuids vochtopslag.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina